Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lumene mitä hel v ettiä?

Vierailija
27.07.2022 |

Ostin ensimmäistä kertaa testiin Soothin Toner rauhoittavan kasvoveden, joka pitäisi olla herkälle iholle tarkoitettu, mutta kun kokeilin tuotetta niin koin pientä poltetta iholla! Seuraavana aamuna toinen puoli poskesta punaista laikkua täynnä, kuin iho olisi lievästi palanut.

Kysynpä vaan että onko muilla samanlaisia kokemuksia?

Kommentit (87)

Vierailija
61/87 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla herkkä iho eikä tuon kanssa mitään ongelmaa. Sen sijaan esim. Cliniquen Three Step aivan mahdoton.

Vierailija
62/87 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytin patikytä vuotta Lumenea eikä mitään ongelmaa. Sitten noin reilu 10? vuotta sitten en pysty käyttämään mitään Lumenen voiteita. Niissä on joku säilöntäaine joka aiheuttaa kasvoilla ihan järjettömän pahan reaktion. Kerta käytöstä, hyvin kaunis ja ongelmaton, mutta aika ajoin kuiva iho meni näpyille ja punaiseksi. Nopea reaktio tuotteeseen. Ei ikinä Lumenea. Pilanneet hyvät tuotteet! Käytän vain poskipunaa Lumenelta. Siinä ei samaa reaktiota.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/87 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla herkkä iho eikä tuon kanssa mitään ongelmaa. Sen sijaan esim. Cliniquen Three Step aivan mahdoton.

Cliniquen kuivan ihon kasvovesi on aivan järkyttävän viinainen. Tuntee oikein kuinka naama kiristelee kuivuudesta sen jälkeen.

Vierailija
64/87 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyihmiset käyttää aivan liikaa kaikenlaista tököttiä kasvoille. Itse kuuluin aiemmin samaan kastiin. Kasvot tarvitsee ainoastaan puhdistusta ja kosteutusta.

Niin siis eikö kasvovettä käytetä nimenomaan puhdistuksen viimeistelyyn?

Ei vaan kosteutukseen. Eikä pumpulin kautta vaan suihkeena.

Vierailija
65/87 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyihmiset käyttää aivan liikaa kaikenlaista tököttiä kasvoille. Itse kuuluin aiemmin samaan kastiin. Kasvot tarvitsee ainoastaan puhdistusta ja kosteutusta.

Niin siis eikö kasvovettä käytetä nimenomaan puhdistuksen viimeistelyyn?

Ei vaan kosteutukseen. Eikä pumpulin kautta vaan suihkeena.

Tämähän riippuu ihan tuotteesta onko kyseessä peseviä aineita sisältävä puhdistuksen viimeistelevä kasvovesi vaiko ihoa kosteuttava kasvovesi (kuten monet korealaistyyppiset tuotteet ovat).

Vierailija
66/87 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lukekaa incit!

Ainesosaluettelonkaan lukeminen ei välttämättä auta mitään, koska tavan tallaajalla ei ole ymmärrystä siitä, miten ainesosat reagoivat keskenään samaan tuotteeseen laitettuna ja millaisia kemiallisia yhdisteitä näissä reaktioissa syntyy.

Esimerkkinä tästä voi pitää ihan tavallista pullataikinaa. Hiiva, sokeri, vilja ja vesi eivät välttämättä yksistään pieretä ketään, mutta hiivakäynyt taikina saattaa rasittaa ruoansulatusta ja aiheuttaa kivuliaita vatsanväänteitä.

Twistben inci-kurssin jälkeen en ole "tavan tallaaja". Kurssi kannatti käydä ja tietoa hankkia. Maksaa itsensä takaisin parempana ihona.

Vierailija
67/87 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka ei olisi ollut koskaan allerginen millekään muulle, niin silti voi saada oireita jostain tuotteesta. Olen nelikymppinen eikä minulla ole koskaan ollut mitään allergiaa, mutta pari vuotta sitten ostin Lancomen luomivärin, josta luomiini tuli kirvelevä ja turvonnut ihottuma. En meinannut millään uskoa joten kokeilin monta kertaa, ja aina sama juttu. En tiedä mikä tuotteen ainesosista aiheutti reaktion.

Ymmärrän tämän, mutta en vain voinut kuvitella että yhtäkkiä iho ei kestäisikään herkälle iholle tarkoitettua kasvovettä. Olen itse asiassa kosmetiikan voisiko sanoa suurkuluttaja ja tykkään testailla varsinkin erilaisia meikkejä. Tästä lähtien testaan kyllä tuotetta ensin vähän kaulalle ennen kuin hieron koko kasvoille.

Ap

Vierailija
68/87 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lumenen tuotteet on pääosin aivan liian hajustettuja, miksi sitä esanssihajua pitää tunkea joka tuotteeseen ja niin paljon?

Vierailija
69/87 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En nyt lähtisi Lumenea syyttelemään vielä tuon kokemuksen perusteella. Itse olen esimerkiksi hyvin allerginen apteekin Aqualan L-voiteelle, vaikka muusta kosmetiikasta en muista saaneeni oireita.

mä olen allerginen 100% aloeverageelille 😂 Jostain syystä ihoni sietää kuitenkin aloeta pieninä määrinä kosmetiikan joukossa, mutta raaka aloe (kasvista tai apteekin geelinä) aiheuttaa välittömästi punaisen, kutisevan ihottuman. Sellainen "hyvin siedetty ja ihoa rauhoittava" luonnonaines.

Ja mulle ei sovi taikapähkinä (witch hazel) lainkaan, vaikka sekin on yleisesti hyvin siedetty ja jopa ihoa rauhoittava ainesosa. 

Vierailija
70/87 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lukekaa incit!

Se tässä onkin kummallista, että osaan lukea incejä aika hyvin, mutta en silti keksi, mikä tuossa Hydra-kasvovedessä aiheutti ihoreaktion.

t. ekalla sivulla kommentoinut, jolle tuli oireita myös

Vierailija
71/87 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko siihen ängetty limonea? Sitrusmainen tuoksu, mutta todella moni on herkkä sille.

Vierailija
72/87 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuo sama tuote, hyväksi todettu. Muutenkin meikkipussi i pullottelee lumene tuotteista. Hyvä, suht edullinen ja hyvät värit meikeistä. Sopii ainakin mulle. Lumene on myös usein tarjouksessa.

Vierailija
73/87 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En nyt lähtisi Lumenea syyttelemään vielä tuon kokemuksen perusteella. Itse olen esimerkiksi hyvin allerginen apteekin Aqualan L-voiteelle, vaikka muusta kosmetiikasta en muista saaneeni oireita.

Syyttelemään? Minulla ei ole edes herkkä iho, mutta valitsin kuitenkin herkälle iholle tarkoitetun kasvoveden kun ajattelin sen hoitavan hommansa vähintäänkin viimeistellessäni kasvojen puhdistuksen.

En voinut kuvitellakaan että tuote polttelisi kasvojani, saati että naamassa olisi seuraavana päivänä punoittavia laikkuja. En ole tyrmäämässä koko brändiä, mutta tosiaan kun on miltein samanlaista kokemusta saman brändin päivävoiteesta aiemmin.

Miksi tämä avautumiseni tuntuu nyt menevän joillakin tunteisiin? Tämä on minun kokemukseni ko. tuotteesta joten ajattelin avautua ja kysellä muilta onko kukaan kokenut vastaavaa.

Ap

Ehkä siksi, että tuo sinun otsikkosi on muotoiltu siten, että syytät Lumenea jostain. Sen sijaan että olisit kysynyt kokemuksia yksittäisestä tuotteesta joka ei sinulle sopinut. Etkö oikeasti huomaa eroa?

Vierailija
74/87 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monessa herkän ihon tuotteessa on jostain syystä alkoholia.

Ei ole alkoholia. Lue faktat ennenkuin tulet pätemään, ja nolaamaan itsesi.

Mikä tämä itsensänolaamisjuttu on, jota kaikki mammat on alkaneet palstalla hokea? Voiko täällä jotenkin anonyymina nolata itsensä? Kauanko häpeä kestää? Selviääkö siitä ikinä?

Vierailija
75/87 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin kävi (oletan ainakin) niin, kun kokeilin Lumenen kasvovettä! Poski ja leuka olivat märkivien rakkuloiden peitossa, meni pitkä aika, kun sain ihon rauhoittumaan ja palaamaan normaaliksi. Näytin ihan apinarokkoiselta/ spitaaliselta joitakin viikkoja, ei enää ikinä. Erilaisista mömmöistä on enemmän haittaa kuin hyötyä iholleni.

Vierailija
76/87 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko niiden lakkaa ja c-vitamiinia sisältävät tuotteet parempia siihen aikaan kun tulivat markkinoille? Olisiko siitäkin yli kymmenen vuotta?

Sillä sain näytteen siitä uudistetusta eikä se enää tuntunut samalta, tämä uusi ei edes imeytynyt kunnolla. Ihan kuin olisi jotain Nivean peltipurkkivoidetta lätkinyt naamaan.

Mä en puolestaan kestä yhtään Lumenen c vitamiini voiteita tai seerumeita. Iho helahtaa punaiseksi ja kuivuu.

Mulla on lumenelta esim yksi kasvovesi (ei ap:n mainitsema) ja se sopii hyvin.

Vierailija
77/87 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on meikämies aivan moilashoona potensiin XY. Kasvovesi, kasvoiteet aiheuttavat ihoärsytystä. Onko naisen iho noin herkkä? Hiottu tai kaavittu tasaiseksi? Meikäläinen voisi isolla hiomakoneella vedellä kasvojapitkin saamatta reaktiota. Kertokaa tyhmälle mist o kyse. En kehtaa kysyä vaimokeelta enkä saanu edes luurilla kiinni. Täysin uusi maailma.

Vierailija
78/87 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lumenen silmämekin poistovesi kirvelee aivan kamalasti. Ei voi käyttää.

Käytin joku vuosi takaperin säännöllisesti tätä lumenen silmämeikin poistoainetta. Noh, jonkun ajan kuluttua säännöllisesti sitä käytettyäni silmäni herkistyivät niin että luomet turposivat tosi pahasti.

En ole sen jälkeen pystynyt käyttämään silmämeikkiä säännöllisesti koska luomeni turpoavat muutaman päivän jälkeen jos on ollut silmämeikkiä useana päivänä peräkkäin. Sama ilmiö oli minkä tahansa sarjan meikistä kyse että kiitos vaan Lumene. Tuleepahan halvemmaksi elämä kun ei tarvitse meikkejä enää ostaa säännöllisesti.

Vierailija
79/87 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syyttelemään? Minulla ei ole edes herkkä iho, mutta valitsin kuitenkin herkälle iholle tarkoitetun kasvoveden kun ajattelin sen hoitavan hommansa vähintäänkin viimeistellessäni kasvojen puhdistuksen.

En voinut kuvitellakaan että tuote polttelisi kasvojani, saati että naamassa olisi seuraavana päivänä punoittavia laikkuja. En ole tyrmäämässä koko brändiä, mutta tosiaan kun on miltein samanlaista kokemusta saman brändin päivävoiteesta aiemmin.

Miksi tämä avautumiseni tuntuu nyt menevän joillakin tunteisiin? Tämä on minun kokemukseni ko. tuotteesta joten ajattelin avautua ja kysellä muilta onko kukaan kokenut vastaavaa.

Ap

Ehkä siksi, että tuo sinun otsikkosi on muotoiltu siten, että syytät Lumenea jostain. Sen sijaan että olisit kysynyt kokemuksia yksittäisestä tuotteesta joka ei sinulle sopinut. Etkö oikeasti huomaa eroa?

Oletko joku Lumenen edustaja vai? Ei tuossa mitään syyttelyä ollut vaan nimenomaan ap kertoi omat kokemukset tuotteesta, mutta mitään syyttelyä en tuossa huomannut.

Vierailija
80/87 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lumenen misellivesi on myös aika myrkkyä. Kirvelee iholla todella voimakkaasti. Muiden merkkien misellivedet eivät kirvele ollenkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi viisi