Olen ihan masentunut sokeritoukkien takia
Pitäisi kai heivata 99 % tavaroista ja asua sitten tyhjässä asunnossa ja siivota nurkat päivittäin, jotta niistä ei tarvitsisi kärsiä. Eilen tapoin kolme, myrkytin nurkat ja aamulla herätessä taas pari raatoa seinän vierillä. Olen niin väsynyt etten ole vaivautunut edes siivoamaan niitä pois vielä. Eikä niitä muuttaessani ollut täällä, vaan ne ovat jostain ilmestyneet viime aikoina. Yhtenä päivänä kengässänikin pyöri yksi, keskellä kirkasta päivää.
Kommentit (41)
Sokeritoukkia on kaikissa asunnoissa.
Ne viihtyy kosteissa paikoissa, onko asunto kunnossa?
Keräät tavarat keskelle huonetta väliaikasesti, kaikki seinän alueet, listat vapaaksi, matot pois, suihkutat sitä kaupoista saatavaa aerosolimyrkkyä (jossa lukee, että tarkoitettu lentäville sekä ryömiville hyönteisille) joka paikkaan listoille ja keittiön kaapit kaikki, annat vaikuttaa ainakin 15 min ennenkuin tuuletat asunnon, kaada myös kiehuvaa vettä jonkin aikaa aamuisin ja illoin keittiön sekä kylppärin viemäriin ainakin 1 litran verran kumpaankin. Sekä muista myrkyttää myös kylpyhuone.
t. Sokeritoukista eroon päässyt
Siis mitä, nehän on ihan harmittomia? Mulla on ollut niitä jonkun verran joka asunnossa ja olen antanut niiden elellä rauhassa.
Sokeritoukat eivät ole millään muotoa vaarallisia, haitallisia tms.
Vierailija kirjoitti:
Keräät tavarat keskelle huonetta väliaikasesti, kaikki seinän alueet, listat vapaaksi, matot pois, suihkutat sitä kaupoista saatavaa aerosolimyrkkyä (jossa lukee, että tarkoitettu lentäville sekä ryömiville hyönteisille) joka paikkaan listoille ja keittiön kaapit kaikki, annat vaikuttaa ainakin 15 min ennenkuin tuuletat asunnon, kaada myös kiehuvaa vettä jonkin aikaa aamuisin ja illoin keittiön sekä kylppärin viemäriin ainakin 1 litran verran kumpaankin. Sekä muista myrkyttää myös kylpyhuone.
Noin tuhoat sekä terveytesi että asuntosi.
Sopeudu suosiolla yhteiseloon. Ei niistä ole mitään haittaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei ne sun tavaroissa viihdy, vaan rakennuksessa. Jos yhtään lohduttaa, niin nuo ei kai viihdy jos rakenteissa on kosteusvaurioita.
Anteeksi, mutta tämä on ihan väärää tietoa. Asia on nimenomaan toisinpäin; mitä enemmän sokerotoukkia, sitä todennäköisemmin kosteusvaurioita. Toki niitä on sitten oikeasti tosi paljon, jos kosteusvaurio.
Erittäin todennäköisesti asunnossasi on myös luteita, ap.
Minulla oli niitä olohuoneessa paljon kunnes tajusin että kukkaruukujen alla on koko ajan kosteutta. Onneksi oli lattia, joka ei vaurioitunut.
Olikos se niin, että jos talon edes yhdessä asunnossa on sokeritoukkia, ne leviää sieltä ajan myötä kaikkiin asuntoihin, eikä niistä todennäköisesti ikinä pääse eroon...
Ota yhteyttä isännöitsijään ja vaadi yleismyrkytystä. Jos siis kerros- tai rivitalo.
Meillä myrkytettiin koko talon kämpät 2 kertaa sokeritoukkien takia viime talvena. Silti niitä vilistää nurkissa vielä. Onneksi on kissa joka tappaa ne meidän kämpästä. En ole huomannut että niistä olisi mitään harmia. Naapuri väitti että syövät reikiä hänen vaatteisiinsa mutta itse en ole sellaista huomannut.
Mulla kävi yksi päivä niin, että oli vaikeuksia saada unta niin olin sängyssä hereillä pimeässä huoneessa joskus klo 24 aikaan vielä hereillä kun tunsin että käsivarrella kävelee jokin hyönteinen. Löin siihen kädellä ja laitoin valot päälle. Sokeritoukkahan se oli joka käveli mun päällä.
eivät todella ole harmittomia asustelevat viemäreissä ja sieltä tiski pöydälle melko vihreä täytyy olla jos syö omenan toukkineen. asunnossa täytyy olla melkoiset kosteus ongelmat ovat yleensä kosteissa tiloissa ja viemäreiden lähettyvillä.
Lattiakaivot kannattaa suihkuttaa tulikuumalla vedellä silloin tällöin. Siellä ne sikiää.
Vierailija kirjoitti:
Kiehuvaa vettä ei saa kaataa viemäriin, sillä osa putkista on muovia ja kiehuva vesi vaurioittaa niitä.
T. Insinöörin tytär.
Ei ne sun tavaroissa viihdy, vaan rakennuksessa. Jos yhtään lohduttaa, niin nuo ei kai viihdy jos rakenteissa on kosteusvaurioita.