Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen ihan masentunut sokeritoukkien takia

Vierailija
27.07.2022 |

Pitäisi kai heivata 99 % tavaroista ja asua sitten tyhjässä asunnossa ja siivota nurkat päivittäin, jotta niistä ei tarvitsisi kärsiä. Eilen tapoin kolme, myrkytin nurkat ja aamulla herätessä taas pari raatoa seinän vierillä. Olen niin väsynyt etten ole vaivautunut edes siivoamaan niitä pois vielä. Eikä niitä muuttaessani ollut täällä, vaan ne ovat jostain ilmestyneet viime aikoina. Yhtenä päivänä kengässänikin pyöri yksi, keskellä kirkasta päivää.

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne sun tavaroissa viihdy, vaan rakennuksessa. Jos yhtään lohduttaa, niin nuo ei kai viihdy jos rakenteissa on kosteusvaurioita.

Vierailija
2/41 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokeritoukkia on kaikissa asunnoissa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne viihtyy kosteissa paikoissa, onko asunto kunnossa?

Vierailija
4/41 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keräät tavarat keskelle huonetta väliaikasesti, kaikki seinän alueet, listat vapaaksi, matot pois, suihkutat sitä kaupoista saatavaa aerosolimyrkkyä (jossa lukee, että tarkoitettu lentäville sekä ryömiville hyönteisille) joka paikkaan listoille ja keittiön kaapit kaikki, annat vaikuttaa ainakin 15 min ennenkuin tuuletat asunnon, kaada myös kiehuvaa vettä jonkin aikaa aamuisin ja illoin keittiön sekä kylppärin viemäriin ainakin 1 litran verran kumpaankin. Sekä muista myrkyttää myös kylpyhuone.

t. Sokeritoukista eroon päässyt

Vierailija
5/41 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä, nehän on ihan harmittomia? Mulla on ollut niitä jonkun verran joka asunnossa ja olen antanut niiden elellä rauhassa.

Vierailija
6/41 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokeritoukat eivät ole millään muotoa vaarallisia, haitallisia tms.

Vierailija
7/41 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keräät tavarat keskelle huonetta väliaikasesti, kaikki seinän alueet, listat vapaaksi, matot pois, suihkutat sitä kaupoista saatavaa aerosolimyrkkyä (jossa lukee, että tarkoitettu lentäville sekä ryömiville hyönteisille) joka paikkaan listoille ja keittiön kaapit kaikki, annat vaikuttaa ainakin 15 min ennenkuin tuuletat asunnon, kaada myös kiehuvaa vettä jonkin aikaa aamuisin ja illoin keittiön sekä kylppärin viemäriin ainakin 1 litran verran kumpaankin. Sekä muista myrkyttää myös kylpyhuone.

Noin tuhoat sekä terveytesi että asuntosi.

Vierailija
8/41 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopeudu suosiolla yhteiseloon. Ei niistä ole mitään haittaa.

Vierailija
9/41 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ne sun tavaroissa viihdy, vaan rakennuksessa. Jos yhtään lohduttaa, niin nuo ei kai viihdy jos rakenteissa on kosteusvaurioita.

Anteeksi, mutta tämä on ihan väärää tietoa. Asia on nimenomaan toisinpäin; mitä enemmän sokerotoukkia, sitä todennäköisemmin kosteusvaurioita. Toki niitä on sitten oikeasti tosi paljon, jos kosteusvaurio.

Vierailija
10/41 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin todennäköisesti asunnossasi on myös luteita, ap.

Vierailija
11/41 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli niitä olohuoneessa paljon kunnes tajusin että kukkaruukujen alla on koko ajan kosteutta. Onneksi oli lattia, joka ei vaurioitunut.

Vierailija
12/41 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olikos se niin, että jos talon edes yhdessä asunnossa on sokeritoukkia, ne leviää sieltä ajan myötä kaikkiin asuntoihin, eikä niistä todennäköisesti ikinä pääse eroon...

Vierailija
13/41 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota yhteyttä isännöitsijään ja vaadi yleismyrkytystä. Jos siis kerros- tai rivitalo.

Vierailija
14/41 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myrkytettiin koko talon kämpät 2 kertaa sokeritoukkien takia viime talvena. Silti niitä vilistää nurkissa vielä. Onneksi on kissa joka tappaa ne meidän kämpästä. En ole huomannut että niistä olisi mitään harmia. Naapuri väitti että syövät reikiä hänen vaatteisiinsa mutta itse en ole sellaista huomannut.

Vierailija
15/41 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kävi yksi päivä niin, että oli vaikeuksia saada unta niin olin sängyssä hereillä pimeässä huoneessa joskus klo 24 aikaan vielä hereillä kun tunsin että käsivarrella kävelee jokin hyönteinen. Löin siihen kädellä ja laitoin valot päälle. Sokeritoukkahan se oli joka käveli mun päällä.

Vierailija
16/41 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivät todella ole harmittomia asustelevat viemäreissä ja sieltä tiski pöydälle melko vihreä täytyy olla jos syö omenan toukkineen. asunnossa täytyy olla melkoiset kosteus ongelmat  ovat yleensä kosteissa tiloissa ja viemäreiden lähettyvillä.

Vierailija
17/41 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä toukkaparat rauhaan.

Vierailija
18/41 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin kissa syö ne

Vierailija
19/41 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lattiakaivot kannattaa suihkuttaa tulikuumalla vedellä silloin tällöin. Siellä ne sikiää.

Vierailija
20/41 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiehuvaa vettä ei saa kaataa viemäriin, sillä osa putkista on muovia ja kiehuva vesi vaurioittaa niitä.

T. Insinöörin tytär.