Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen ihan masentunut sokeritoukkien takia

Vierailija
27.07.2022 |

Pitäisi kai heivata 99 % tavaroista ja asua sitten tyhjässä asunnossa ja siivota nurkat päivittäin, jotta niistä ei tarvitsisi kärsiä. Eilen tapoin kolme, myrkytin nurkat ja aamulla herätessä taas pari raatoa seinän vierillä. Olen niin väsynyt etten ole vaivautunut edes siivoamaan niitä pois vielä. Eikä niitä muuttaessani ollut täällä, vaan ne ovat jostain ilmestyneet viime aikoina. Yhtenä päivänä kengässänikin pyöri yksi, keskellä kirkasta päivää.

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin masentaa toukkaraukkojen takia. Söpöjä ovat, jätä rauhaan.

Vierailija
22/41 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla kävi yksi päivä niin, että oli vaikeuksia saada unta niin olin sängyssä hereillä pimeässä huoneessa joskus klo 24 aikaan vielä hereillä kun tunsin että käsivarrella kävelee jokin hyönteinen. Löin siihen kädellä ja laitoin valot päälle. Sokeritoukkahan se oli joka käveli mun päällä.

Sokeritoukat ei kiipeä sänkyyn, sun kotona on todennäköisesti siis paperitoukkia. Ne kiipeilee mihin vain. Ovat isompia ja vaikeammin hävitettäviä kuin sokeritoukat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lattiakaivot kannattaa suihkuttaa tulikuumalla vedellä silloin tällöin. Siellä ne sikiää.

Kiehuvan veden joukkoon sitruunahappoa ja sitten kaataa liuoksen sinne viemäriin. Varmasti kaikki kuolevat ja puhdistuu kaivo samalla.

Vierailija
24/41 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun muutimme aikoinaan vanhaan ok-taloon, osoittautui, että sokeritoukkia oli runsaasti.

Tappelin niitä vastaan aikani äärimmäisellä siivouksella, mutta eihän se juuri auttanut, kun ne olivat rakenteissa.

Tein sitten kesällä tuon em. myrkytyksen (en kiehuvia vesiä kaadellut) keittiön tiskipöydän alla ja vessassa sekä kellarissa seinien vierustoilla. Parin päivän päästä tarkistin tiskipöydän pohjalevyn aluksen ja siellä oli n. 5000 toukkavainajaa.

Ei niitä sen jälkeen näkynyt ollenkaan n. 3 vuoteen, sen jälkeen joskus yksittäisiä. Talossa on sittemmin myös tehty kosteutta poistavaa remontointia ja putket on uusittu, joten mitään suurempia toukkayhdyskuntia ei edes pysty kasvamaan.

Myrkytyksestä on 30 vuotta ja lapsista kasvanut terveitä aikuisia, joten lopulliset myrkytysvauriot eivät ehkä ole vielä tulleet esiin.

Vierailija
25/41 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla kävi yksi päivä niin, että oli vaikeuksia saada unta niin olin sängyssä hereillä pimeässä huoneessa joskus klo 24 aikaan vielä hereillä kun tunsin että käsivarrella kävelee jokin hyönteinen. Löin siihen kädellä ja laitoin valot päälle. Sokeritoukkahan se oli joka käveli mun päällä.

Sokeritoukat ei kiipeä sänkyyn, sun kotona on todennäköisesti siis paperitoukkia. Ne kiipeilee mihin vain. Ovat isompia ja vaikeammin hävitettäviä kuin sokeritoukat.

Tämä. Viihtyvät muuallakin kuin kosteissa tiloissa.

Vierailija
26/41 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten paperitoukat saa hävitettyä?

Vierailija
27/41 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paperitoukkia voi tulla mm. pakkausmateriaalien mukana. Viihtyvät hyvin uusissa taloissa.

Vierailija
28/41 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun kotonani on molempia, näkyy pieniä sokeritoukkia ja sitten niitä reilusti sentin mittaisia ja paksumpia paperitoukkia. Paperitoukat tuntuvat rohkeammilta ja sietävät valoakin.

Vierailija
29/41 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myrkytön häätö sokeritoukille: Kaada pari litraa kiehuvaa vettä asunnon jokaiseen viemäriaukkoon (lattiakaivot, pesualtaat), niin sokeritoukat katoavat. Jos toistat tun viikon tai kahden välein, ne myös pysyvät pois.

Vierailija
30/41 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin Kärkkäisellä ja Tokmannilla myydään sellaisia sokeritoukkapyydyksiä. En tiedä sitten toimivatko.

Vierailija
31/41 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Okei kiitti tiedosta, en tiennytkään että on tuollaisiakin. Näyttävät samanlaisilta, mutta huomasin että tämä oli vaalea väriltään kun keittiöstä löytyvät ovat tummia.

Vierailija
32/41 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oikeastiko täällä on ihmisiä joiden mielestä ei haittaa vaikka toukkia vilistää kengissä, sängyssä ja keittiössä, leppoisaan rinnakkaiseloon vaan kehotetaan. Kaikkea sitä...

Vierailija
33/41 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myrkytön häätö sokeritoukille: Kaada pari litraa kiehuvaa vettä asunnon jokaiseen viemäriaukkoon (lattiakaivot, pesualtaat), niin sokeritoukat katoavat. Jos toistat tun viikon tai kahden välein, ne myös pysyvät pois.

Täällä ne asuvat seinälistan koloissa, sinne ei oikein voi vettä kaataa.

Vierailija
34/41 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ne sun tavaroissa viihdy, vaan rakennuksessa. Jos yhtään lohduttaa, niin nuo ei kai viihdy jos rakenteissa on kosteusvaurioita.

Päinvastoin. Sokeritoukat tykkäävät kosteusvaurioisista asunnoista.

Vierailija
35/41 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sokeritoukkia on kaikissa asunnoissa. 

Ei ole.

Vierailija
36/41 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis oikeastiko täällä on ihmisiä joiden mielestä ei haittaa vaikka toukkia vilistää kengissä, sängyssä ja keittiössä, leppoisaan rinnakkaiseloon vaan kehotetaan. Kaikkea sitä...

Ei niitä mulla missään kengissä ole koskaan ollut. Kerrostaloasunnoissa lähinnä kylpyhuoneessa niin että kun laittaa valot päälle, näkee yhden tai muutaman vilistämässä piiloon. Joskus harvoin myös harhailee yksilöitä kylppärin ulkopuolelle mutta ei niitä muualla näe kuin harvakseltaan. 

Vierailija
37/41 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ne sun tavaroissa viihdy, vaan rakennuksessa. Jos yhtään lohduttaa, niin nuo ei kai viihdy jos rakenteissa on kosteusvaurioita.

Joo tämä on ihan totta mutta kohtuumäärä sokeritoukkia, varsinkin jos ne esiintyy lähinnä märkätilojen / hanojen lähellä kuten kylppäri, vessa tai keittiö, ei ole itsessään merkki mistään kosteusvauriosta.

Vierailija
38/41 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä myrkytettiin koko talon kämpät 2 kertaa sokeritoukkien takia viime talvena. Silti niitä vilistää nurkissa vielä. Onneksi on kissa joka tappaa ne meidän kämpästä. En ole huomannut että niistä olisi mitään harmia. Naapuri väitti että syövät reikiä hänen vaatteisiinsa mutta itse en ole sellaista huomannut.

Voivoi, naapurillasi on sokeritoukkien lisäksi vaatetuholaisia.  Luultavasti turkiskuoriaisia. Niiden toukat syövät vaatteisiin reikiä. Jos niitä reikiä on niin että sen ihan huomaa, niin ötököitä on jo aika paljon. pitäisi myrkyttää ennen kuin leviää joka paikkaan.

Infopläjäys:

Jos kaapin pohjalle unohtamaasi vaatteeseen on ilmestynyt reik(i)ä "itsestään" vaikka on vain kaapissa ollut, niin kyse on tekstiilituholaisista.

Vierailija
39/41 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keräät tavarat keskelle huonetta väliaikasesti, kaikki seinän alueet, listat vapaaksi, matot pois, suihkutat sitä kaupoista saatavaa aerosolimyrkkyä (jossa lukee, että tarkoitettu lentäville sekä ryömiville hyönteisille) joka paikkaan listoille ja keittiön kaapit kaikki, annat vaikuttaa ainakin 15 min ennenkuin tuuletat asunnon, kaada myös kiehuvaa vettä jonkin aikaa aamuisin ja illoin keittiön sekä kylppärin viemäriin ainakin 1 litran verran kumpaankin. Sekä muista myrkyttää myös kylpyhuone.

t. Sokeritoukista eroon päässyt

Kiehuvaa vettä ei saa kaataa viemäriin, sillä osa putkista on muovia ja kiehuva vesi vaurioittaa niitä.

T. Insinöörin tytär.

Kyllä saa kaataa. Kaadathan mm. pastan keitinveden viemäriin kun se on kiehuvaa. 

T: putkimies

Vierailija
40/41 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo tämä on ihan totta mutta kohtuumäärä sokeritoukkia, varsinkin jos ne esiintyy lähinnä märkätilojen / hanojen lähellä kuten kylppäri, vessa tai keittiö, ei ole itsessään merkki mistään kosteusvauriosta.

En ole sellaista väittänytkään, joten miksi lainaat minua? Vastasin harhaluuloon siitä että jos on sokeritoukkia, niin ei ole kosteusvauriota. Asia on ennemminkin päinvastoin.