Anoppi kuvittelee että häntä luullaan vauvan äidiksi
Tuli vaunulenkiltä harhaisena. No, antaa olla, ajettelen, kun tekee hänet niin onnelliseksi?
Kommentit (611)
Nykyään osa ihmisistä saa lapsia niin vanhoina, että on vaikea tietää onko lapsen mukana kulkeva aikuinen vanhempi vai isovanhempi. Yksi ystäväni on saanut ensimmäisen lapsensa 47-vuotiaina ja toinen ystäväni esikoisensa 22-vuotiaana. Helposti menee ulkopuoliselta äidit ja mummot sekaisin, kun ikähajonta on noin suurta.
Juuri eilen istuin lääkärikeskuksen odotushuoneessa, jossa istui myös yli kuusikymppisen näköinen rouva noin 15-vuotiaan lapsen kanssa. Vaikka en heitä sen kummemmin tarkkaillut niin hätkähdin, kun tyttö kutsui naista äidiksi. Pidin häntä lapsen mummona.
Vierailija kirjoitti:
Menee muutamia vuosia, niin tämän päivän nuori äiti on itse anoppi tai mummu ja muuttuu silloin hulluksi hirviöksi.
Jos olen onnistunut kasvattamaan lapseni päinvastoin kuin oma äitini kasvatti minut enkä toista hänen virheitään, enköhän sitten aikanaan isovanhempana itse pysty samaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menee muutamia vuosia, niin tämän päivän nuori äiti on itse anoppi tai mummu ja muuttuu silloin hulluksi hirviöksi.
Jos olen onnistunut kasvattamaan lapseni päinvastoin kuin oma äitini kasvatti minut enkä toista hänen virheitään, enköhän sitten aikanaan isovanhempana itse pysty samaan.
Turha toivo :D sulle tulee miniä, joka saa lapsen, josta on jostain syystä todella mustasukkainen, samoin kuin miehestään, ja kaikki hyvät tarkoituksesi onpvat perverssejä.
Historialla on tapana toistaa itseään.
Tämä anoppiviha kun ei ole uusi ilmiö, vaan kumpuaa jostain ihmisten alimmista järjettömistä vaistoista ja tunnereaktioista.
Vierailija kirjoitti:
Ei mene. Miksi menisi? Se että olet kammomummo vaatii mt-ongelmat, eikä kaikilla niitä ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mene. Miksi menisi? Se että olet kammomummo vaatii mt-ongelmat, eikä kaikilla niitä ole.
Pointti oli, että sinut leimataan kammomummoksi, vaikket muuta tekisi kuin istuisit jakkaralla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turha toivo :D sulle tulee miniä, joka saa lapsen, josta on jostain syystä todella mustasukkainen, samoin kuin miehestään, ja kaikki hyvät tarkoituksesi onpvat perverssejä.
Tämä anoppiviha kun ei ole uusi ilmiö, vaan kumpuaa jostain ihmisten alimmista järjettömistä vaistoista ja tunnereaktioista.
Höpö löpö. Mulla on viisautta tunnistaa tilanteet ja käyttäytyä niissä toisin kuin oma narsistinen äitini. Ongelma ei ole ollut siis anoppi vaan oma äiti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pointti oli, että sinut leimataan kammomummoksi, vaikket muuta tekisi kuin istuisit jakkaralla.
Eihän tässäkään keskustelussa ne kammomummot ole tyytyneet jakkaralla istuksimaan, kaikkea mahdollista muuta.
Minulle synnytyskipu oli kovinta kipua, mutta epämiellyttävintä kipua oli ylähampaan juurisärky. Synnytyskipu on positiivista kipua, juurisärky ei ole.
Minun äitini käytti tätä samaa "kun on niin avutonta, eikä osata ja päläpälä" syynä siihen, että tunki kotiimme jatkuvasti.
Minulla ja miehelläni on kyllä ihan lupa olla omassa kodissamme ihan sellaisia tumpuloita kuin haluamme. Ei se oikeuta rajoja rikkomaan.
Vierailija kirjoitti:
Menee vähän ohi aiheen, mutta jännä juttu tuo vain ihan pienistä lapsenlapsista kiinnostuminen. Meillä isovanhemmat, varsinkin anoppi ja appi, olivat omasta halustaan valtavan isona apuna, kunnes nuorempi täytti kolme. Meillä on siis kaksi lasta 2 vuoden ikäerolla. Isovanhemmat halusivat nähdä lapsia monta kertaa viikossa ja yökylätarjouksia sateli.
Nyt isompi on jo kohta koululainen, mutta isovanhempia ei enää kiinnosta yhtään. Voin vain haaveilla, että pääsisimme joskus jossain käymään vain miehen kanssa. Nyt sitä apua ja omaa aikaa vasta tarvitsisi, kun on työelämässä ja aivan poikki koko ajan.
Vie omille vanhemmillesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menee vähän ohi aiheen, mutta jännä juttu tuo vain ihan pienistä lapsenlapsista kiinnostuminen. Meillä isovanhemmat, varsinkin anoppi ja appi, olivat omasta halustaan valtavan isona apuna, kunnes nuorempi täytti kolme. Meillä on siis kaksi lasta 2 vuoden ikäerolla. Isovanhemmat halusivat nähdä lapsia monta kertaa viikossa ja yökylätarjouksia sateli.
Nyt isompi on jo kohta koululainen, mutta isovanhempia ei enää kiinnosta yhtään. Voin vain haaveilla, että pääsisimme joskus jossain käymään vain miehen kanssa. Nyt sitä apua ja omaa aikaa vasta tarvitsisi, kun on työelämässä ja aivan poikki koko ajan.
Vie omille vanhemmillesi.
Ei se poista sitä että nuo appivanhemmat on törkeitä lapsia kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Minulle synnytyskipu oli kovinta kipua, mutta epämiellyttävintä kipua oli ylähampaan juurisärky. Synnytyskipu on positiivista kipua, juurisärky ei ole.
Anteeksi, väärä ketju!
Mikä mahtaa olla anopin ikä? Työkaverini reissasi aikoinaan miehensä ja lastenlastensa kanssa asuntoautolla ja ikää 55+
Kertoi ihmeissään kun miltei joka paikassa luulivat heitä lasten vanhemmiksi. No ei mikään ihme, kun ajatellaan että on paljon äitejä, jotka ovat saaneet nuorimmat ( jopa ainoat) lapsensa 40- 50v välillä.
Toki ulkonäkökin voi viestiä kun kaikki eivät ole ns
mummomaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö löpö. Mulla on viisautta tunnistaa tilanteet ja käyttäytyä niissä toisin kuin oma narsistinen äitini. Ongelma ei ole ollut siis anoppi vaan oma äiti.
Voit olla vaikka miten hyvä mummeli, mutta miniäsi voi olla asioista silti hormonihuuruissaan aivan eri mieltä
Näin se menee sukupolvesta toiseen, siinä sitten ihmettelet, mitä tapahtui, kun olet narsistimummo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tytöt/naiset/tädit/mummot tykkää saada huomiota
Ja miehetkö ei :D
vähemmän somessa näkyy miehiä perse paljaana huomiota hakemassa
Ilman paitaa kuitenkin näkyy. Perse harvemmin on se, millä miehet saa/hakee huomiota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voit olla vaikka miten hyvä mummeli, mutta miniäsi voi olla asioista silti hormonihuuruissaan aivan eri mieltä
Näin se menee sukupolvesta toiseen, siinä sitten ihmettelet, mitä tapahtui, kun olet narsistimummo.
Se että joku on narsistimummo ei johdu mitenkään vieraan ihmisen hormoneista. Se johtuu siitä omasta narsismista.
Minä olen narsistin tytär, eikä minusta tullut narsistimummoa. En ole edes ollut narsistiäiti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi luulet tietäväsi tilanteestani yhtään mitään että edes miniän saisin? Vähän menee nyt liian oikomiseksi kaiken kaikkiaan.
täällä anoppia grillaavat ovat tulevaisuuden mummoja....ja taas samat palstat täytty samoista valituksista :D
Semmosta se elämä vaan on ja kannattaa suhtautua huumorilla.
Se on kauheaa myös lapsille, jos on niitä pienempiä serkkuja, joista tulee ne uudet suosikit. Meilläkin miehen vanhemmat hylkäsi meidän lapset täysin, kun nuorempi ohitti taaperovaiheen. Samaan aikaan miehen sisko alkoi saamaan lapsia ja näitä nyt lellitään ihan urakalla. Tänä kesänä jätimme miehen sukujuhlat väliin, kun emme halunneet, että lapset joutuvat katsomaan miten isovanhempien elämä pyörii yhtäkkiä niiden pienempien ympärillä ja meidän lapsia ei valehtelematta edes huomata. En ymmärrä miten vaikeaa olisi huomioida tasapuolisesti kaikkia.