Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko synnytyskipu voimakkain kipu, mitä nainen voi tuntea?

Vierailija
26.07.2022 |

Luin vaan tuollaisen kommentin somesta.

Miten omalla kohdallasi? Eli onko synnytyskipu karmeaa?

Kommentit (73)

Vierailija
1/73 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Tulehtunut peräpukama vie voiton omalla kohdalla.

Vierailija
2/73 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahempi oli kipu korvakäytävässä, se oli jotain hirveää, kesti monta päivää, synnytys sujui sentään 12 h kaikkiaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/73 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olihan se karmeaa mutta katki murtunut raaja ja lähimpään sairaalaan pitkä matka oli vielä kauheampi.

Vierailija
4/73 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helvetinmoiset kuukautiskivut voi olla vieläkin pahempia.

Vierailija
5/73 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut minullakaan elämäni pahin kipu. Raskausaikana hermokipu lonkassa oli pahempaa.

Vierailija
6/73 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekä reisiluunmurtuman että kolme synnytystä kokeneena, sanoisin, että ei todellakaan ole. Reisiluu kun murtui meni taju kivusta. Synnyttäessä pystyin joka kerta ihan tolkuissani vaikka synnytin ilman kivunlievitystä. 

Vierailija
7/73 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytyskipu on karmeaa, mutta ei kovin kipu mitä ihminen voi kokea. 

Vierailija
8/73 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha vertailla, koska kipu synnyttäessä on yksilöllistä.

Se on erilaista jopa eri synnytyksissä. Ainakin minulla eka synnytys oli paljon kivuliaampi.

Vierailija
9/73 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli todella helpot kolme synnytystä, joten vastaan: ei.

Omalla kohdallani paljon pahempia ovat olleet migreenikohtaus ja selkäkipu, johon söin morfiinijodannaisia.

Vierailija
10/73 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuskinpa se on kivuliainta mitä voi kokea. Palkinto on kuitenkin mitä parhain eikä siihen enää nykyään kovin moni menehdy.

Kaksi kertaa luomuna synnyttänyt.

Vierailija
11/73 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä itse koen että haavaisen paksusuolen tähystäminen (j*malauta buranan avulla) oli pahempi. Kokemukseen vaikutti varmasti myös tympeän lääkärin aiheuttama turvattomuus, se etten ollut varautunut kovaan kipuun, olin 16v ja näin. Mutta oli se kipukin mieletön kyllä

Vierailija
12/73 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytyskipu oli ihan samanlaista kipua, mitä minulla oli ollut endometrioosissa 26 vuotta joka kuukausi ennen lapsen saamista. Sillä erolla, että synnytyskipu kesti lyhyemmän aikaa ja tiesi, että se loppuu aikanaan. Kaverini, jolla on myös paha endo, sanoi samaa.

Vierailija
13/73 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut, että paha man flu on jotain sellaista, jonka rinnalla synnyttäminenkään ei ole paljon mitään.

Vierailija
14/73 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla meni heittämällä muun muassa hermokivun ja murtuman ohi. Luonnollista supistuskipuakin pahemmat tuskat aiheutti se, että kätilöt ja lääkärit runnoivat kohdunkaulaa, kun se ei yli vuorokaudenkaan jälkeen auennut loppuun asti. Eipä auennut runnomisellakaan, vaan sektioon meni, mutta elinikäiset traumat jäi.

Vierailija
15/73 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virtsakivet sattuivat huomattavasti enemmän kuin synnytys. Varsinkin siinä kohtaa kun kivet tulivat ulos. 

Vierailija
16/73 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se. Vieläpä kun piti ensisynnyttäjänä yli 4 kiloinen vauva puskea ulos pelkän ilokaasun voimalla, eikä se juurikaan auttanut. Syöksysynnytys, ei ehditty antamaan epiduraalia tmv. Lapsiluku jää yhteen.

Vierailija
17/73 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on tehty tulehtuneeseen hampaaseen juurihoito eli puudute ei mennyt läpi ja kipu oli sen mukainen.

Hevosten kanssa olen murtanut kerran kylkiluitani ja kerran reisiluuni.

Polvi on myös mennyt sijoiltaan ja yritetty ilman kipulääkettä vääntää manuaalisesti paikoilleen ennen leikkausta.

Edellisiin verrattuna synnytys oli ehdottomasti pahin. Synnytyksen käynnistys ja sitä seuraava vuorokausi oli jotain niin järkyttävää kivusta oksentamista etten halua enää ikinä kokea toiste. Oman kokemukseni perusteella en voi kuin ihmetellä näitä kaiken maailman altaassa hyräileviä synnyttäjiä. En tajua, en kertakaikkiaan vaan tajua.

Vierailija
18/73 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei. Tulehtunut peräpukama vie voiton omalla kohdalla.

Alapeukuttajat taitavat olla onnellisia, kun eivät tiedä miltä tuo tuntuu. Ihan kauheaa, minä en voinut edes kävellä.

Vierailija
19/73 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle on tehty tulehtuneeseen hampaaseen juurihoito eli puudute ei mennyt läpi ja kipu oli sen mukainen.

Hevosten kanssa olen murtanut kerran kylkiluitani ja kerran reisiluuni.

Polvi on myös mennyt sijoiltaan ja yritetty ilman kipulääkettä vääntää manuaalisesti paikoilleen ennen leikkausta.

Edellisiin verrattuna synnytys oli ehdottomasti pahin. Synnytyksen käynnistys ja sitä seuraava vuorokausi oli jotain niin järkyttävää kivusta oksentamista etten halua enää ikinä kokea toiste. Oman kokemukseni perusteella en voi kuin ihmetellä näitä kaiken maailman altaassa hyräileviä synnyttäjiä. En tajua, en kertakaikkiaan vaan tajua.

Tuottaako sinulle muissakin asioissa vaikeuksia tajuta, että ihmiset (ja synnytykset) ovat  erilaisia?

Vierailija
20/73 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helvetinmoiset kuukautiskivut voi olla vieläkin pahempia.

Kyllä. Allekirjoitan tämän.

Nimim. Yliherkkä keltarauhashormonille ja lisäksi endometrioosi, joka on niin paha, että on leikattu useastikin ja vielä vaihdevuosissa joutuu juoksemaan tutkimuksissa, kun on pesäkkeitä. Pahimmillaqn oli yhteen aikaan munasarjat liimautuneet yhteen endoa vatsaontelossa ja suoliston läpi ja virtsarakossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi viisi