** Lokamammojen SUNNUNTAI **
Kommentit (40)
Harmittelut suppareiden loppumisesta, bluewish(?) on tainnut mennä jo...
Nukuin tosi hyvin, menin nukkumaan yhden maissa, heräsin kolmelta ja kuudelta pissalle ja sit en enää saanutkaan unta. Kävin jo aamupalalla ja täälläkin on maa valkoisena!!! Ihanaa, tuskin kovin kestävää kun pakkasta vain -1 mutta kivan näköistä kumminkin!
Eilen kyselin limoista, jatketaanpa samaa aihetta yksinpuheluna: Nyt aamulla tuli oikein " palanen" kovempaa limaa että ehkä tuo on sitten sitä limatulppaa? Tippuis vaan kaikki ja lähtis synnytys käyntiin. Kunnon supistuksia täällä ei kyllä ole näkynyt...
Mukava kun on tälle päivälle oikein ohjelmaakin, mennään anoppilaan syömään ja sitten illalla on yhdet kekkerit. Ja taas on sitten yksi päivä mennyt eteenpäin. Nyt taidan lähteä vielä sänkyyn lukemaan.
G: Mitä teidän keittiön ikkunasta näkyy???
Meillä näkyy vain metsää ja toisesta ikkunasta oma takapiha ja naapurin peltoa kiviaidan takana.
=) Waimo 39+2
Johan nää vauvat meinaa olla tiukassa...
Onnittelut täysistä viikoista Coelle, vai pitäisikö laittaa pahoittelut? ;)
Uskokaa tai älkää, me oltiin eilen leffassa :) Autot-elokuva käytiin katsomassa ja koko ajan meikäläistä supisteli mutta kuten näkyy, tässä edelleen..
Mä olen varma että mä en osaa lähteä sairaalaan ollenkaan kun aika tulee(jos tulee) kun näitä kipeitä suppareita tulee nytkin koko ajan..
G: Meidän keittiön ikkunasta näkyy parkkipaikat =O
ONNEA kaikille vauvan lunastaneille, olen NIIN kateellinen. Kunpa itsekin olisi jo siinä vaiheessa että olisi kotona hoitamassa vauvaa...*haaveilee*
Näin viime yönä unta, että sain ihan pikkuruisen tyttövauvan, joka oli ihan mun siskon tytön näköinen <3<3
No joo, mutta tosiaan näin tuossa pari yötä sitten että sain yli 5kg:n pojan =O Eli jotain tuolta välistä :D
Nyt aamupalalle. Saas nähdä jaksaako(huvittaako) lähteä papan synttäreille ajelemaan..Kun ottaa niin päähän se kaikkien kummastelu ettekö synnyttäneetkään papalle synttärilahjaa..
Me harrastettiin eilen sitä yhtä tiettyä S:ää ja mitään ei kyllä yön aikana tapahtunut. Limatulppaa on oikein plompsahdellut pönttöön, että kyllä siellä jotain tapahtuu.
Mutta mukavaa sunnuntaita ja pidetään pintamme!
Camelot 40+3
Musta alkaa tuntumaan että mä jään tätä menoa viimeiseksi synnyttäjäksi,
kun ei oikeen mitään " synnytysoireita" ole tuntunut :(
No, voihan synnytys alkaa kerta rysäykselläkin,
ja toivottavasti jo pian.
Meillä kanssa otettiin tänä aamuna ässä käyttöön, ei mitään vaikutusta ainakaan vielä.
Äitikin on sitten jo kotiinpäin lähdössä, ei siis nähnyt pienokaista tällä reissulla, joutuvat tulemaan uudestaan.
Taitavat tulla sitten vasta ristiäisiin.
G:Meillä näkyy täältä anopin keittiön ikkunasta marjapensaita, omenapuita ja kolme isoa kasvihuonetta.
Omasta tulevasta keittiönikkunasta taasen on tosi hulppeat näkymät, talo on korkealla kukkulan päällä ja sieltä näkymät on kauas!!!
Kunpa pääsiskin pian omaan tupaan.
Suppareita odotellen,
Zimppu 40+5
... ja huomenna taas neuvolaan...
Ensiksi Coelle onnittelut lasketusta päivästä ja samalla pahoittelut suppareiden loppumisesta!
G: Meillä näkyy keittiön ikkunasta naapurit. Tai no, ekaksi on pihlaja-aitaa, sitten tie ja heti tien takana naapurit. Toisella puolella ei onneksi ookaan naapureita, vaan siellä näkyy sitten ihan luontomaisemaa :)
WAIMO kyseli tuosta limasta / valkovuodosta. Itse kyllä erotan hyvin, koska valkovuoto on sellaista juoksevaa ja sitten tuo lima on todellakin LIMAA, sellaista venyvää *yök*. Ja tosiaan, mullakin aina ennen on veriliman tulo tietänyt synnytystä vrk:n sisään, mutta nyt sitä on tullut vaihtelevasti jo viikon...
(.) Eipä ole juuri muuta kuin valitettavaa. COE joskus taannoin kirjoitteli tunteesta, että koko kroppa pettää. No, täällä on nyt just samanlaiset fiilikset. Jokainen liikahdus sattuu johonkin päin. Sängystä ylösnouseminen on yhtä helvettiä. Kävellessä tuntuu, kuin ois appelsiini työnnetty perseeseen. Sekä ylä- että alapää on täynnä limaa ja molempia särkee. jalat tuntuu tosi raskailta ja väsyneiltä & ovat aivan turvoksissa. Sormet on kuin isot nakit ja puutuvat jne jne jne. MIKSEI TÄMÄ VOI VAAN JO SYNTYÄ???!!!
Lisäksi mulla huolettaa pikkasen tuo liikehomma, en millään saanut eilenillalla sitä 10 liikettä vaan tunnin makaamisen (ja välillä kävin kerran jaloittelemassa ja join mehua) aikana tunsin 4 hentoa liikettä. Tänään sitten vauva on kaks kertaa " ojentanut" pyllyään tuossa ylhäällä. Mutta toisaalta, ei viittis tosiaan ihan turhaan lähtee osastolle hötkyämään, kun on siellä muutenki tullu rampattua. Onneksi huomenna on neuvola, niin siellä kuulee sydänäänet jms. Toivon kyllä NIIIIIN kovasti, että vauva syntyis huomenna! Ja kysyn kyllä th:lta, että pääsisinkö ensviikon loppupuolella (jos ei siihen mennessä ole syntynyt) käymään vielä ultrassa painoarviossa, kun pelottaa tämä kokohommakin.
Muuta: Meidän äiti soitteli jo aamulla ja kutsui meidät niille syömään (käristystä ja pottumuusia, NAM!). Sovittiin, että minä menen lasten kans sinne muutamaksi tunniksi ja mies täällä siivoaa sillä aikaa. IHANAA! Itse en jaksakaan tehdä yhtään mitään, vaikka kuin yritän niin meinaa vaan itku tulla kun ottaa niin kipeää. Pyykit sentään sain laitettua heti aamusta.
Sitten vielä lopuksi yks GALLUP: Minä viikonpäivänä teidän perheenjäsenet on syntyneet?
Meillä nimittäin me kaikki 5 ollaan synnytty eri päivinä ja aattelinki nyt, että sattuskohan vielä tämä kuudeski syntymään omalle viikonpäivälle :) (Mistä lie moinen edes tullut mieleeni, satuin vaan kerran asian hoksaamaan). Eli meillä mies tiistaina, kuopus keskiviikkona, minä torstaina, isompi tyttö perjantaina ja poika sunnuntaina. Eli, huomenna kun vauveli syntys niin sitten ois jo maanantaikin käytetty. Lauantaihin asti en suostu enää odottamaan, enhän!?
Mutta, nyt täällä haisee pienen tytön rökö ja tyttö itse pitää nenäänsä ja nuuhkuttaa, joten vaipanvaihtohommiin..
SUPISTUSRIKASTA SUNNUNTAITA KAIKILLE!!
Mianni 40+1
Kävin lueskelemassa Lokavauvojen pinoa ja ajatelkaa, jonkun vauvat täyttää jo kuukauden =O
Kohtahan alkaa varmaan syntymään marrasvauvojakin,ellei ole jo syntynyt..
Minä niin kovasti toivoin etten tällä kertaa joudu kärvistelemään täällä viimeisinä synnyttämään lähtijöinä..Perhana!
Miannin G: Poika syntyi muistaakseni perjantaina, mutta ei kyllä mitään hajuakaan siitä että milloin minä ja mies. Molemmat ollaan miehen kanssa synnytty 25. pvä,(eri kuukausina) että vois tällä vauvallakin olla saumoja siihen sakkiin ;)
Tai ihan sama milloin syntyy, kunhan syntyy ja PIAN!!!
Kuinkahan monta meitä vauvattomia vielä on? Käsi ylös kaikki, joilla ei ole vauvaa...Hep! =P
Jotain actionia pitäis tälle päivälle saada..Olisko ideoita? Mitä sunnuntaisuunitelmia teillä muilla on?
ihana ilma taitaa olla ulkona.maa jäässä vielä...
kolme päivää sitten kävin ultrassa ja lääkärissä.kaikki hyvin ja kohdunsuu sormelle auki.no minä jo innostuin kun lääkärikin sanoi että pyörittää reippaasti jos ne supistukset siitä lähtis...no..tässä sitä vieläkin ja hyvinvoipasena.
parina iltana ollut niitä" rupusuppareita" kuiteskii.mut aamulla ja päivällä ei mitään...samaa taitaa olla jokatoisella=)
sitäkin mietin et miks mun sormet turpoo vaan ÖISIN?päivällä ei mitään mut yöllä sellaiset makkarat joita ei pysty koukistamaan...OUTOO.
no ei täs muuta tuu mieleen.onnee vaan vauvautuneille.ja SUPISTELUJA meille viimesille!!!!!-39+3-
tuli vaan mieleen et kun on kohdunsuu auki niin saisko sitä mukavinta ässää harrastaa huoletta?minun mielestä se ois mukavaa mut miestä ei taida kiinnostaa ja ei oo kiinnostanu pitkäääään aikaan:(
ärsyttää se ja surettaa...
Kukas se veikkaskaan olevansa viimenen synnyttäjä? Zimpurako.. sullahan oli vkoja jo kuitenki yli 40, mulla VASTA 38+5 joten älä huoli, et sä viimesenä ole täällä :) Minä varmaan itekseni täällä kirjottelen sitte vielä marraskuun puolivälissä ja valitan ajankuluksi.
Kiitokset kaikille jotka eilen kommentoi tota supistus/kohdunsuuntilanne asiaa, joka mua vaivas. Sain vähän toivoa takasin, että ei se silt VÄLTTÄMÄTTÄ mene sinne marraskuun puoliväliin ku tämä syntyy :)
G: Keittiön ikkunasta näkyy puiden latvoja ja törkynen parveke (joka on toooosi iso). Mutta parvekkeelta ku kattoo niin näkyy järvenselkä ja voimalaitos. Ja muiden talojen kattoja..
Toiseen galluppiin..ite en tiiä minä päivänä oon syntyny enkä tiiä kyllä miehenkää päivää, mutta esikoinen on syntyny keskiviikkona.
(.) Mua hirvittää ku vielä tässäki vaiheessa nousee tuo paino.. Kuulin, että myös painon laskusuunta lopussa ennustaa synnytyksen käynnistymistä, kun aineenvaihdunta vilkastuu. Ja mulla paino vaan nousee sen 400g/vko, eli ei taida syntyä tämä ikinä?? kääk! Pitää nyt ruveta lenkkeilemään ahkerammin. Eilinen kaupunkireissu nimittäin aiheutti illalle suppareita. Ei tosin kipeitä, mutta suppareita kuitenki ja se oli jo ihan jees homma.
Olis yks kysymys: TIETÄÄKÖ kukaan netistä sivuja, josta löytys amatöörille villasukkien ja lapasten neulomis ohjeita? Oon nimittäin innostunu neulomaan muttaku meinaa olla vähän takkusta ku ei muista miten pitää tehä...
No, nyt ryhdyn vaihtamaan päivävaatteet itelle ja tytölle ja jos sitä selviäis het aamusta pihalle.
Lunta odotellessa, Jääsydän rv 38+5
Eipä ole tullut kirjoiteltua sitten raskauden alun, mut aattelinpa nyt tulla ilmoittelemaan että yhtenä täälläkin vielä...
Rv on nyt siis 40+2 ja päivät tuntuu loputtomilta!
Kipeitä suppareita ollut jo viikko tolkulla mutta paikoissa ei anakaan viikko sitten ollut tapahtunut mitään. tai no kanava pehmeä 3cm ja ehkä reilulle sormelle auki...Huoh! Niin ja toista tosiaan ootellaan syntyväksi.
No terkka lohdutteli että kyllä se synnytys voi äkkiä alkaa sitten kun on alkaakseen mut eipä se paljon lohduta kun joka paikka on ihan turta.
Mitään ihmeempiä limoja saati sitten jotain vereen viittaavaa ei ole ilmestynyt pöksyihin eikä paperiin... Tosin en tiiä onko sellaista pakko olla ennen kuin synnytys käynnistyy? Ensimmäinen kun on käynnistetty niin ei mitää hajua. auts taas supistaa!
No mutta supistus rikasta sunnuntaita kaikille!
Eiköhän sitä kohta pääse meistä jokainen tosi toimiin...;D
Toinenpieni rv 40+2
Eihän sille mitään voi, mutta täällä minäkin edelleen kärvistelen. Ei se eilinen limaveri taaskaan tarkoittanut synnytyksen alkua, vaikka onkin muilla kerroilla tarkoittanut. Suppareita tulee edelleen, niin kuin koko yön, mutta ei tarpeeksi usein. Yöllä taas valvoin, tosin myös pojan takia, jolla on korkea kuume. Pelottaa, että itsekin sairastuu tässä vielä..
G: Meidän keittiön ikkunasta näkyy metsää ja sen takana tie ja sen takana naapurin valkoinen korkea lauta-aita.
Pitäs lähteä vähän kävelylle, ettei ihan hulluksi tule täällä 4 seinän sisällä.
Pixelina 40+5 (mä en halua sitä ykköstä tuohon!!)
Siis mies on syntynyt maanantaina, ei tiistaina. Elikäs siis tiistai ja lauantai ois ne päivät, jolloin vauva sais oman viikonpäivän :)
Oman syntymä-viikonpäivän voi tarkastaa täältä:
http://www.wlp.fi/free_time/Pelit/synnyit2.htm
Palstan täytettä :D
Mutta eiliseen BB-kysymykseen unohdin vastata..
Eli mulla ei kyllä oikeastaan suosikkia ole ollut. Hanne alusta asti vaikuttanut ihan kivalta mutten jotenkin hänen voittoonsa usko.
Jotenkin kuitenkin olen noiden vanhoje asukkien puolella että joku niistä voittais koko homman :)
Just kävin lueskelemassa BB-sivuilta viime aikojen tapahtumia :) Mullako muka tylsää =O
Ja aivan kuten Miannilla myös mulla vatsa on koko ajan ihan koppura ja kipeä. Jatkuvista supistuksistako johtuu vai mistä...
Huomenna minullakin neuvola. Terkka saa tehdä oikein kovakouraisen sisätutkimuksen jos se aiheuttaisi jotain...*toiveajattelua*
...pääsen tänään ' juhlimaan' 42 raskausviikon täyttymistä. Että silleen...
Selviydyn sillä että yritän olla ajattelematta yhtään mitään. Zombiena on hyvä olla... Eilen tämä taktiikka petti hetkeksi ja heti alkoi itkettää. Mutta kaipa se kuuluu asiaan. Eilen illalla nipisteli jo lupaavasti kohdunsuulla, mutta yö oli aivan rauhallinen. :-(
Mutta onneksi vauva möyrii yhä aktiivisesti ja oma olonikin on nuhaa, selkäsärkyä ja odottamiseen kyllästymistä lukuunottamatta melko ok. Tosin aamulla pitää nousta aikaisin kun lonkat ei kestä kyljellään makaamista kovin pitkään, vaikka laukkaan vessassa puolentoista tunnin välein. Eikä pysty istumaan tässä koneellakaan kovin pitkää hetkeä. No, joka tapauksessa, huomenna sitten koittaa käynnistys mikäli ei vauva nyt keksisi juhlistaa tätä ' merkkipäivää' alkamalla syntyä ihan spontaanisti...
Onnittelut laskettua päivää viettäville, toivotaan että saatte viettää sitä tositoimissa! Ja voimia kaikille kipeistä haamusuppareista
ja muista vaivoista kärsiville.
Horoskooppeja harrastava ystäväni muuten viestitteli, että tänään klo viiden aikaan vaihtuu merkki vaa' asta skorpioniin, joten aika kiirettä pitää mikäli jonkun vauva aikoo vielä vaa' aksi ehtiä!
Hyvää sunnuntaita itse kullekin,
t. Sirita + pikkupomo rv tasan 42!!!
Sirita: Onnittelut isoista luvuista ;) Ihan mielenkiinnosta kyselen kun mulla syntyi tuo mun esikoispoika rv 42+1 ja edes vielä silloin ei olisi käynnistelty vain vauhditettiin käyntiin lähtöä kalvojen puhkaisulla. Onko sinulle luvattu käynnistystä ja mille päivälle? Taitaa olla paljon sairaala- ja lääkärikohtaista että milloin käynnistellään...Ja muistan vieläkin kuin eilisen sen kamalan epätoivon kun tuntui ettei lapsi synny koskaan. Ja nyt sama pelko meinaa iskeä pintaan...
Mutta kovasti paljon tsemppiä sinulle viimeisiin päiviin!!!
Nyt mä lopetan oikeasti tän itsekseen höpöttelyn...Ulkona sataa ja supisteleekin aika lailla niin ei jaksa oikein tehdä mitään muuta kuin vain olla...
Tuttava sai eilen punatukkaisen poikavauvan, oli todella söpö :) Täällä halutaan kanssa jo oma nyytti syliin...!!!
G: Meillä näkyy keittiön ikkunasta kerrostaloja, puistoa ja autotie. Asutaan onneks tosi korkeella, joten ääniä tms. ei kuulu.
Omaan masuun ei muutoksia. Supistelee kivuttomasti tai lähes kivuttomasti koko ajan, mutta jotenkin tuntuu, ettei nuo ole sellaisia, jotka sais mitään aikaiseksi alhaalla...
Käynnistyksestä: TAYS:ssa päästävät kuulemma tosi pitkälle ennen kuin alkavat käynnistelemään... Eli reilusti menee 42+ viikolle. Hui. Toivotaan, että vauva päättää syntyä ihan itsestään.
Vauva-puolella kävin lukemassa lokakuisten juttuja. Hyvin vaikuttaisi kaikilla menevän ja eiköhän sitä pikkuongelmia tule kaikille? Mua ainakin jännittää imetys ym. asiat, kun ei niistä ole mitään kokemusta. Muutama tuttu on onneks luvannut toimia imetystukena, jos ei ala sujumaan...
Mukavaa su-päivän jatkoa kaikille meille kärsimättömille :)! Me lähetään nyt salibandymatsiin!
Susuliini 39+1
Nukuin sitten koko aamupäivän, 2-3 tuntia. Nyt on jo jokseenkin ihmismäinen olo; kun esikoinen tuli sohvalle suukottelemaan ja herättämään (söpöä :) tuossa 8:30 niin olin ihan hirveen väsynyt.
(.) - Ei supistele, särkee vaan mahaa vähän. Eilinen supparien loppuminen kyllä vähän harmittaa, kestivät niin pitkään että ehdin ja mieskin ehti jo varautua että eivät ne enää lopahda, vaikka pitkin välein tulisivatkin. Molemmat ollaan nyt vähän toimettomina jotenkin, mieskin oli tainnut ajatella että tämä päivä vietetään synnärillä. Minua ei huvita enää ollenkaan tehdä töitä tai mitään, tai no ei ole huvittanut enää pariin päivään kyllä.
Gallupeihin ynnä muuhun:
Meidän IKKUNASTA näkyy pikkuruinen oma piha kaikkine romuineen (pyörä, matkarattaat, puutarhanhoitovälineitä jne...), sitten taloyhtiön piha eli hiekkalaatikko ja keinulauta ja sitten naapurien talo. Asutaan rivarissa siis.
LIMATULPPAA JNE: Mulla ei ole tullut nyt minkäänlaista paksumpaa limaa, ihan pari kertaa on vissiin viikko-pari sitten pudonnut pieni pala limatulppaa. Esikoisesta limatulppa lähti vasta ihan varttia ennen kun lapsivesi meni ja synnytys oli jo hyvässä vauhdissa. Koko raskauden ajan mulla on tullut runsaasti valkovuotoa, pikkuhousunsuojaa on pidettävä koko ajan.
BB: Ei taida mullakaan olla ketään suosikkia, en ole telkasta sitä juuri katsellutkaan, seurannut lähinnä nettisivuilta. Kaki on kyllä minusta aika ällö :o Miraa kohtaan on jonkinlaista sympatiaa, koska häntä selvästi talon asukkaat syrjii. Jenniin taas samastun itse, vaikka onkin alkanut kai aika määräileväksi. Mutta luulen, että Sari voittaa koko kisan, on minusta aika herttainen ja sai selvän etulyöntiaseman heti alkuun kun oli siinä " sisäänheittoäänestyksessä" . Sarihan oli jonkun lokamamman lapsen kummikin, mutta en kerta kaikkiaan muista kenen! Syyllinen ilmoittautukoon :)
Mitäs vielä oli... niin KÄYNNISTYKSESTÄ oli puhetta, muakin ihan oikeasti pelottaa että voiko tämä synnytys venähtää käynnistykseen asti. Onhan siihen vielä kaksi viikkoa ja kun esikoinen käynnistyi itsekseen jo ennen laskettua niin todennäköisyys lienee aika pieni, mutta silti se mietityttää. Sehän voisi sitten olla vasta kahdenkin viikon päästä.
Mua harmittaa hirveästi se, jos mielessä on koko ajan " miksei tämä jo synny" , SIRITA taisi tuossa viitata siihen zombie-mielialaan ja siihen minäkin mielellään pyrkisin... Luulen, että oikeasti sillä " miksei tämä jo synny" -ajattelulla on merkitystä synnytyksen käynnistymisessä, mutta kun alitajunta näyttää ainakin mulla pyörittävän noita synnytys-/raskausjuttuja ihan koko ajan! Vaikea sitä sitten tietoisesti ruveta muuttamaankaan.
Oliko muuten RAPUTYTÖLLÄ huomenna edessä käynnistyspohdiskelua? Jos oli niin onnea sinne jo valmiiksi :) Niin vähissä on ollut synnyttämään lähtevät taas viime päivinä että menoks vaan! Tosin puuttuvia nimimerkkejä alkaa nyt bongailla urakalla - onkos se LATE kirjoitellut vähään aikaan, jota yhdessä vaiheessa jo meinasin jakautuneeksi? Entä PEGGY ja JULIANNE, kirjautuivatko eilen?
Niin joo ja niistä ONGELMISTA VAUVOJEN KANSSA, kun SUSULIINI pohti asiaa: Kyllä niitä tulee kaikkien kanssa, ainakin omasta kokemuksesta! Jotain pientä - joku pulauttelee, joku nukkuu huonosti, jollain ei imetys onnistu (jollain tulee kaikkea tuota). Mutta se on vaan osa vauvan kehittyvää persoonallisuutta :)
Itse pelkään (tai pitäisi pelätä) huonoja unia, sillä esikoinen oli hirveän huono nukkuja ekat puoli vuotta. Varsinkin ensimmäiset 2-3 kk saattoi heräillä kymmenenkin kertaa yössä, nukkui yhden 2h pätkän ja sen jälkeen 30-60 minuuttia koko yön. Se oli ihan hirveän raskasta ja olin todella väsynyt. Muistan kuinka muut vertaisryhmäläiset valittelivat että vauva nukkuu " vain" 2-3 tunnin pätkiä ja minä ajattelin kateellisena että kunpa nukkuisi EDES pari kertaa niitä 2-3 tunnin pätkiä. Toisaalta sitten tyttö ei juurikin esimerkiksi pulautellut yhtään eikä imetyksessä ollut mitään ongelmia, sairastellut ei missään vaiheessa ja niin edelleen. Ja oli tietysti muutenkin maailman täydellisin vauva, heh heh :)
Jee, nyt tuli päivän eka supistus! Sais nyt laskettuna päivänä tullakin oikeesti muutama :)
Uudemman kerran hyvää sunnuntaita kaikille vielä, toivottavasti tänään tulisi niitä lähtöjä useampikin.
Coe edelleen rv 40+0
G: Viikonpäivistä ma mun syntymäpäivä ja to miehen (kiitos vaan linkistä=) enpäs niitä tiennytkään etukäteen.
En kyllä oikeestaan toivo synnytyksen käynnistyvän vkonloppuna kun silloin täällä sairaalassa " vain" päivystäjät, ei siis miehitystä leikkurissa/gyneä koko ajan talossa. Pelottaa kuitenkin hieman se, että alanko vuotamaan synnytyksessä kovasti ja pitääkö mahdollisesti siirtyä sektioon=( Hope not!
Täällä on satanut räntää koko päivän, aika märkää tosin mutta maa pysyy suht valkoisena. Tuli kivan jouluinen olo. Parin kk:n päästä se onkin jo joulu ja sillon meillä on varmasti vauvat kainalossa;)
Tiedossa leffan katselua, vaikea valinta: Karvinen vai Da vinci koodi??
CAMELOT: Kiitos empatiasta! Kyselit mitä minulle sanottiin käynnistyksestä. Itse asiassa mistään konkreettisista toimenpiteistä ei puhuttu, mutta ymmärsin että raskauteni ei kuitenkaan enää anneta jatkua jollei se huomiseen mennessä ole itse käynnistynyt. Saimme siis äitiyspolille ajan huomiselle, ja sitten aletaan tehdä ' jotain' että homma lähtisi liikkeelle.
En kysellyt tarkemmista toimenpiteistä juuri siksi koska oletin että huomenna vastassa on taas uusi lääkäri ja hän ehkä näkee tilanteen toisin kuin tuo lauantaina tapaamani. Mutta molemmissa yliaikais-
kontrolleissa minulle on kuitenkin annettu tämä sama takaraja, siis huominen. Itse oletan että ensin laitetaan tippa koska kohdunkaulaa oli vielä jäljellä, mutta voin olla väärässäkin; en edes tiedä voiko kalvoja silloin puhkaista?
Joka tapauksessa, toivon todella että sinun (tai kenenkään muunkaan) ei tällä kertaa tarvitse odottaa yhtä pitkään, sillä kyllä tämä on henkisesti (ja fyysisestikin) aika rassaavaa, vaikka kuinka yrittää ajatella että pian tämä on ohi ja että normaalin rajoissa vielä ollaan..
Kaikille muillekin tsemppiä!
t. Sirita
Supistellut koko viikonlopun (ja ihan oikeita kipeitä suppareita) ja pe ja eilen illalla kellottelin 10 min välejä... Sit kuitenkin oon nukahtanut ja mitään ei tapahdu. Onneks täällä on kohtalotovereita :)
Eilen kävin koiran kans tunnin lenkillä ja musta tuntu että vauva laskeutu vähän mutta nyt taas aamulla se on ihan tosi ylhäällä, ei voi käsittää.
Nyt viikonloppuna ois ollu hyvä sauma syntyä kun ois ollu isommille lapsille hoitopaikka, mutta jos sit vaikka ens viikonloppuna... Toiveajattelua.
G: Meidän keittiön ikkunasta näkyy vaan metsää :)
Suppareita toivoville... Mä taidan toivoa supistuksetonta viikkoa niin ei ois lastenhoidon kans niin isoa ongelmaa. Huomenna on aamulla TAAS neuvola, ei yhtään huvittais mennä. Jotenkin masentaa, mut kai tä tästä kun joskus sais sen vauvan kainaloon!
merileijona 40+2
Pääsinpä tähän päivään asti, eli 40+0 on tänään. Viu!
Eilinen hyvä lupaava tahti siis lopahti suihkuun, mutta harmikseni en myöskään saanut nukuttua kunnolla :( Ekan vessareissun jälkeen unet muuttuivat levottomiksi ja niissä oli vaan raskautta ja synnytyksen odotusta, eikä tuntunut enää kivalta nukahtaa kun heräsin 05:30. Sama juttu siis kuin eilen.
Taidan ruveta nukkumaan tässä sohvalla, kun luin vähän kirjaa välissä. Tulin vaan avaamaan pinon kun tuo maaginen lukema täyttyi.
Täytyy muuten myöntää, että alkaa tuntumaan jo että vähän ollaan jäljelläolevat jälkijunassa, kun niin hirveän moni lokamasu on jo masustaan päässyt ja hoidellut vauvaa hyvät tovit. Äkkiähän nuo erot tasoittuu sitten kun vauvat ovat itse kukin sylissä, mutta kuitenkin nyt just tuntuu siltä että ollaan ihan eri maailmoissa!
Hyvää sunnuntaipäivää kuitenkin joka iikalle!
Coe rv 40+0