** Lokamammojen SUNNUNTAI **
Kommentit (40)
Käsittääkseni lima + veri on ihan ok, mutta soittaisin varmaan synnärille kuitenkin varmuuden vuoksi jos se poikkeaa aiemmasta vuodosta. Voivat pyytää käymään katsomaan ettei tuu istukasta tai muuta, istukkavuotojen kanssa ei taida olla leikkimistä.
Coe
Ihan alkuun en valitettavasti Camelot osaa auttaa sinua, mutta minusta tuo kuulostaa kyllä limatulpalta kuitenkin... Kyllä sinä pian pääset tositoimiin!!!!! Itselläkin tulpan tapainen alkoi aamusella nyt irrota selvästi. Kova selkäsärky jatkuu ja vauva painaa alas. Ei supistuksia kuitenkaan. tai siis rupuniitäsellaisia, joita ei täällä halua edes enää mainita.
TÄnne tänään seuraavaa:
Kävelyllä käyty aamuisella, äsken häädin miehen ja tyttären mummille ja nyt nautin yksinolosta. Yhdet itkut on tirautettu miehen sanomisista (loukkaannun kaikesta mahdollisesta) ja nyt mietin, jaksanko raahautua kiskalle suklaan ostoon. Siinä tämä päivä tiivistettynä.
Keittiögallupiin: Meiltä näkyy ikkunasta puita, viereisen talon pääty, parkkipaikka ja meri.
COElle onnittelut " juhlapäivästä" ja annan sinulle lahjaksi supparilahjakortin kättärille. Mainitsit muuten eilen, että jos vauvanne olisi syntynyt tänään ja olisi tyttö, niin nimipäiväkin olisi osunut tälle päivälle. Piti oikein katsoa hesarista, ketä tänään juhlitaan ;-))) eli kuljet sinäkin ajatuksissani näköjään jos jossakin yhteydessä :-))))
Jolla
Camelot: Mun mielestä pienestä vuodosta ei tarvi huolestua, voi tosiaankin tulla vaikka limakalvolta. Mulle on annettu ohjeeksi että jos tulee enemmän kuin kuukautisvuotoa niin sitten pitää tulla näytille (hyvä ohje ihmiselle jolla ei ollut vuotoja 5kk ja sit kun oli niin tippa pyyhkiessä;)). Samoin jos veri on vanhaa eli ruskeaa tms. niin siitä ei tarvi välittää koska se on vuotanut joskus aiemmin ja poistuu vasta nyt.
MUTTA jos yhtään mietityttää niin aina kannattaa käydä näytillä/soittaa!!!
BB galluppiin: Mä olen (valitettavasti) kans siihenkin jollain lailla koukussa, tulee katottua vaikka ei se turhan viisas ohjelma ole... Eilen näytti taas olevan aika hyvässä kunnossa porukka, saas nähdä kuinka kova krapula on tänään... Ja äänestyksestä, mun puolesta Miia sais tippua tänään. Ihan älytön määrä on tullut kateltua tv:tä tämän raskauden aikana, oiskohan nyt kiintiö täynnä sitten pariksi vuodeksi;)
Ja aina vain sataa lunta/räntää...
Toinen syntyi torstaina 19.10 klo 16.08 mitoin 3835g 51cm rv 41+4. Tänään kotiuduttiin. Ihmetellään vauvaa koko perhe : )
art 0+0
Kävin tunnin kävelylenkillä koiran kanssa minäkin, vilkkarit vaan MERILEIJONALLE :) Tuli aaaaaika tujuja suppareita pari siinä kävellessä, sitkeästi vaan kävelin vaikka mieli teki pysähtyä. Kotiuduttua puoli tuntia sitten ei kyllä ole tullut kuin 1-2 eikä millään muotoa ylivoimaisia, joten tähän taisi tyssätä tääkin metsästys!
Tympäisee ennen kaikkea se että huomenna pitää TAAS jäädä esikoisen kanssa kahdestaan tänne, oon jotenkin niin kypsä samaan päivärutiiniin. Haluaisin itsekkäästi että mies jää jo isyyslomalle, näin untakin että kun ei isyysloma meinaa tulla niin ruinasin miestä jäämään saikulle :D
Yksi joko-viesti ja yksi puhelu on muuten tullut tänään... ei sen enempiä, edes oma äiti ei ole soittanut. No, eiköhän niitä ala tässä tippua kiusaksikin asti.
Off topic: Meille on iskenyt älytön ongelma banaanikärpäsistä, niitä ilmestyi ilmeisesti päärynöiden mukana kaupasta ja nyt on sitten yritetty saalistaa niitä erinäisiin ansoihin viikonlopun ajan. Mies tuli just riemuissaan ilmoittamaan että KOLME kärpästä oli mennyt yhteen ansaan :D Siis mahtavat kolme... Ilmeisesti Kodin putkimiehellä tapettiin sitten viemärissä piileskeleviä myös, mutta kyllä niitä täällä edelleen lentelee ihan kiitettävästi.
Coe
ARTILLE vauvaonnittelut :)
Ja WAIMOLLE piti sanoa, että jos meinaat äänestää Miaa... äänestä yhdellä iillä :) Siitä oli juttua tuolla viikolla jossain lähetyksessä ja keskustelupalstalla, että ilmeisesti paljon hänen ääniään viime viikolla meni harakoille kun tekstareihin oli kirjoitettu nimi muotoon Miia eikä Mia.
Coe
Vihdoinki vauva tuli maailmaan, viikkoja oli jo 41+3 kun neiti synty 18.10 3360/50 oli mitat. Eilen kotiuduttiin ja vieläkään ei meinaa tota kääröä uskoo todeks. On se vaan niin ihana :)
Olipas kiva syventyä lukemaan teidän kaikkien kuulumisia, olo on itsellä ollut tänään todella huono. Supistuksista tai synnytyksestä ei tietoakaan, mutta flunssa on todella lahjakas, maha on aivan hellänä yskimisestä ja oli jo pakko laittaa side, kun vähän väliä tulee niin pahoja yskän puuskia että housut kastuu :(. Nukuttua saan max 2 h tuntia yhteenmenoon ennenkuin on nenä tukossa ja kurrku kipeä ja hiestä märkä...
Juu huomiselle on käsketty varautua käynnistykseen, mutta tällä hetkellä en itse usko siihen. TAYS:in politiikan tuntien maha-sukin tarvis olla huomenna noin 4kg jotta rupeisivat käynnistämään ja musta tuntuu että toi mun maha on niin " pieni" ettei se ole voinut kasvaa kolmessa viikossa 800 g, tosin vaikea verrata kun se on laskenut alaspäin. Eikä oikein hotsittaisi tässä kunnossa lähtee väkisten vääntään maailmaan nyyttiä.. Täytyypä sanoa että tuntuu oikeen oudolta toivoa että toivottavasti eivät käynnistä huomenna synnytystä, kun tässä on nyt pari kuukautta pelännyt sitä 4,5 kiloo...Toisaalta vauvan liikkeet on kyllä muuttunut selkeesti rauhallisemmiksiksi ja itselle on ruvennut tuleen turvotusta joten toivottavasti masussa on kuitenkin kaikki hyvin.
Gallupeista:BB ei seurata lainkaan, tv:tä ylipäätään tosi vähän, nyt odotan ehdotonta suosikkiani: amyn lailla. Ikkunasta näkyy pihapiiri, isännän romujaja sitten pari naapuri taloa, maalaismaisemaa.
Mäkin kävin jo vähän nuuskimassa tuolla vauvapuolella, tuntuu niin oudolta katsella tuttuja nimimerkkejä jotka pohtivat elämää nyytin kanssa. Itsellä se tuntuu jotenkin vielä utopistiselta, siis ajatus kotiin tulosta vauvan kanssa. Mua ei niinkään hirvitä se että kiinnynkö tulokkaaseen ( sitä tuli kyllä mietittyä silloin kun toista odotin ) mutta nyt on koko ajan kylmä rinki persuksen ympärillä että miten pärjään täällä kotona lasten kanssa? Ei tämä viimeinen kuukausi näitten mahatauti ja flunssa epidemioiden kanssa ole kauheesti kasvattanut itseluottamusta, koko ajan on mielessä että kohta näitä on tässä yksi LISÄÄ...
Ai joo syntymäpäivistä oli puhe; minä ma, mies ti, tytär ke, pojat pe. No jos laskettais että vanhin synty to , kun meni niin niukasti perjantain puolella niin sitten tälle tulokkaalle olis vapaana la ja su....Toisaalta torstaina olisi mummun syntymäpäivä....pääsis helpolla lahjasta.
Terkut Rapu ja önnimönniäinen 38+5
Aika vähäiseltähän tuo liikemäärä tuntuu, toivottavasti on nyt tänä iltana liikkunut enemmän. Itselläkin on ollut vähän töitä ton liikelaskennan kanssa viimeaikoina. On ollut ton flunssan takia ilmeisesti noi yöt niin raskaita että vauvakin on liikkunut huonosti, eilenkin nukahdin kesken toisen tunnin liikelaskennan, mutta kun sitten kahden tunnin päästä heräsin ja aloitin laskennan alusta sain ne tarvittavat kymmenen kasaan reilussa puolessa tunnissa.
Mutta käy ihmeessä näyttämässä masua jos liikkeitä ei tunnu, tuleepahan se painoarviokin siinä sivussa...
Ihan alkuun, ettei vaan unohdu: ISOT ONNITTELUT VAUVAN SAANEILLE!!
Olinpas melkein koko päivän tyttöjen kans mun vanhemmilla ja kävin oman mummunikin luona. Juu ja meidän äiti lupasi, että vauva syntyy huomen illalla :D Tähän liittyy sellainen hupaisa juttu, että äitini on kutonut meidän jokaiselle lapselle vauva-villapuvun ja sekä poika että tuo kuopus syntyivät heti, kun äiti sai puvut valmiiksi. Oikein muistan tammikuun-05 kun odotin niin malttamattomana, että vauva syntyis. Äiti sitten koko ajan hoki, että ei se vielä, kun ei oo puku valmis. Ja minä vaan naureskelin. Sitten yks ilta äiti soitti, että nyt on puku valmis ja seuraavana aamuna synty tyttö! Oli kyllä melkoinen sattuma, koska tosiaan esikoisenki kans kävi noin. Ja nyt oli villapuku loppusuoralla, sanoi että saa sen tänään illalla valmiiksi ja antaa huomenna töistä sen miehen mukaan ja sitten illalla voidaan mennä synnyttämään. Heh, passais kyllä mulle!!! Niin ja keskimmäinen lapsi tosiaan syntyi kesällä, niin puku luonnollisesti valmistui vasta talveksi :)
Minä en oo sitä BB:tä seurannu kuin ihan ihan vähän, joten en osaa ottaa kantaa.
Camelot vai kukas se nyt olikaan, joka sitä veristä vuotoa mietti. Mulle on annettu ohjeeksi, että jos tulee ihan kirkasta verta, niin heti näytille. Mutta jos veri on tummaa tai sitä tulee selkeesti liman seassa, niin ei hätää.
Liikkeitä on nyt päivän mittaan tullut ihan kivasti. Vauva tuntuu olevan toooosi alhaalla, koska pyllyn pullistumatki tuntuu n. 10cm alempana kuin ennen! Ja jalkovälissä tuntuu inha paine koko ajan. Iltapäivällä joskus 15-17 välillä tuli monta tosi tuntuvaa supistusta, muttei taaskaan valmiiksi asti.
Vauvan kanssa ilmenevistä ongelmista: Meillä esikoinen oli aivan SUPERhelppo vauva. Siis sen helpompaa ei todella voi olla. Eka viikko oli takkuinen (sokeritippa + sinivalo), mutta kun kotiin päästiin niin kaikki sujui kuin unelma. Tai no, imetys ei sujunut ollenkaan, mutten pidä sitä ongelmana, koska mulle sopi pulloruokinta ihan yhtälailla. Mutta siis, muistan tasan yhden kerran, kun poika itki ekan 6kk aikana; silloin kun aloitettiin D-vitamiinit. Silloin tosiaan itki yhden illan. Muuten vaan söi, naureskeli ja nukkui. Nukkui ihan täydet yöt 6 vkon ikäisestä jne.
Toinenki oli helppo vauva muuten, mutta oli ekat 4kk tosi flunssainen.
Kuopus sitten oli vauvoista kaikkein itkuisin, ekat 2kk meni itkiessä mahavaivoja (ja alussa varmaan itketti käsikin, kun synnytyksessä murtui solisluu). Mutta ne itkut loppui kuin seinään, kun lopetin imetyksen ja siirryttiin pulloon.
Mutta siis yövalvomiset on meillä ollu tosi vähänä, varmasti MONI yhden lapsen äiti on valvonut reilusti enempi kuin minä kaikkien kolmen kans yhteensä. Saa nähdä millainen tapaus nyt tulee.
Sitten yks pikkujuttu, joka selvis tänään. Mies lähtee työreissulle marraskuun eka viikonloppu, lähtee siis to-pe yönä ja tulee sunnuntai-iltana. Huh, siinä onki sitten hommaa pärjätä noin pitkä aika kaikkien neljän kans. Mutta, sillä on nuita reissuja niin harvoin, että menköön :) KAI TÄMÄ SIIHEN MENNESSÄ ON SYNTYNYT!!??
Mutta nyt taas särkee päätä ihan liikaa, pakko lähtee makoilemaan..
Viikkoja kasassa vasta 39+1 ja rauhassa odotellaan varmaan vielä se 18 päivää... kyllä kai ennen isänpäivää syntyy.
G:keittiön ikkunasta näkyy kalliota ja pensaita
Pää alkaa painaa alapäässä mukavasti, masu kovettuu vähän väliä, mutta ei mitään erikoisempia merkkejä. ei kyllä ollut esikoisenkaan kanssa, vaan yks kaks alkoi säännölliset supparit illalla ja aamuyöstä synnärille :)
Inhottava vaiva ollut nenän tukkoisuus, limakalvot kai niin turvonneet. Painoa on tullut toooosi vähän verrattuna esikoisen odotusaikaan (25kg), nyt tullu vain 10kg, viimeksi 250g/vk, edellisellä käynnillä 100g/vk. Toki oli painoa alla jo jonkin verran, että eipä olis ollu kivakaan että olis tullu enempää...
Onnittelut nyytin saaneille ja supparisäteitä kaikille lopuille lokamammoille!
2xlokamamma, 39+1
Kun meidän prinsessa syntyi klo13.53. Tytön mitat oli 49cm ja 3730g:)
Synnytys meni hyvin ja tyttö on tosi rauhallinen ja kiltti. Ja näyttää kuvis ihan buddhalta;)Kirjotan vaikka huomenna miten synnytys eteni..
Niin ja viikkoja oli kasas 39+2 kun tyttö syntyi..
Onnea myös muille vauvaantuneille ja tsemppiä vauvaa vielä odottaville!
Rupuja tulee 5 min välein, ottaa aivoon!!! Ei satu yhtään eikä edes tunnu pahalta, mutta itsepintaisesti tulee. Ei näistä taatusti ole edes mitään hyötyä mihinkään suuntaan.
Tulis sitten KUNNOLLISIA SUPISTUKSIA jos on kerran jotain pakko sietää, voi että :(
Coe
Vautsi en tiennytkään että tollanenkin paikka on missä voi katsoa minä viikonpäivänä on syntynyt, kiitos siitä :)
Meillä siis näin mies to, poika pe, minä la.
Ja toivottavasti vauva ma, eli siis huomenna.
Kyllä harmitti,
etsin tänään pihalta meidän poikaa ja sen kaveria, jotka juoksivat ilmeisesti mua karkuun tuolla kauheessa kaatosateessa,
niin kävin joka kolkan läpi
ja menin katsomaan yhden varaston takaakin joka on täynnä rompetta ja roinaa, siellä oli sitten yksi vanha rikkinäinen puulava, joka oli sateesta liukas,
minä sitten vedin lipat siihen oikeen lahjakkaasti,
jalat meni täysin alta.
Hyvä etten alkanut itkemään siinä paikassa kun harmitti niin kovin!!
Ei mitään kummempaa onneksi sattunut kun ihan pyllylleen siihen lensin, vähän vaan tärähti.
Nyt taidan hipsiä sänkyyn,
ja toivon että yöllä pääsis synnyttämään.
Onnittelut taasen kaikille vauvansa saaneille.
Keskiviikkona 18.10 klo 12.26 syntyi meille " pieni" poikavauva! strategiset mitat olivat 4360g 53cm ja pipo 35cm!viikkoja oli silloin 41+3. Kotiuduttiin perjantaina ja nyt ollaan totuteltu koko perheen voimin uuteen tulokkaaseen ja toisin päin!! Kokoarvio pikkasen th:lla heitti,kun arvioi n.3500-3600g ,mutta tulihan se sieltä siitä huolimatta ulos,meinasi vain harteista juuttua,mutta onneksi vauva säästyi vammoilta!
-axda+vaavi 4vrk
Kyllä niitä ilmoituksia tippuukin tiheään! No onhan tässä tosiaan jo 22. päivä tätäkuuta että kai se on jo aihettakin. Ite ei vaan oo ollenkaan käsittäny vielä että kohta meillä on ihan oikeesti vauva!?
BB: Olipa harmi kun Piritta tippu=( Ja Coe: en mä nyt sentään NIIN koukussa ole että alkaisin äänestämään.... rahastusta mun mielestä koko homma.
Inha päänsärky iski illasta, mulla ei yleensä koskaan oo pää kipeä ja muistaakseni raskaana ollessa ei oo ollu ko ihan pari kertaa jos sitäkään. Tsempit vaan niille jotka tästä inhotuksesta kärsii=(
Ja huomaan taas purevani hammasta kuin viimeistä päivää, leuat on ihan jäykkänä. Jos sit vielä kohdunsuu oli jotenkin yhteydessä tähän niin se ei varmaan aukea ikinä! Rupusupparitkin on tosin jo aika tujuja, maha on ihan kivikova pitkän aikaa kun vähän kyykkii, mutta oikeita ei näy eikä kuulu. Noh, eihän tässä siis oikeesti vielä oo aikakaan=)
En mäkään oo yhtään koukussa, mutta äänestin kuitenkin Jaakkoa ulos viime viikolla :) :) :) Ärsytti niin se tuijottava katse :D :D :D
Mut siis itse asiassa piti kommentoida tuota että " jos leuan lihakset on yhteydessä kohdunsuuhun" ... no on ne :) :) Tai siis ainakin Babyidean sivuilla on synnytyksen kivunhallinnasta ja siinä puhutaan siitä että kasvojen lihaksien rentouttaminen voi edesauttaa kohdunsuun avautumista. Ainakin se auttaa kivunhallinnassa jo supparien aikana (olen huomannut) ja rauhoittaa muutenkin. Että lakkaa vaan puremasta :)
Ei muuten nukuta yhtään kun nukuin sillon aamupäivällä. " Kivaa" ...
Coe
taas täälä roikun. Yritin jo alkaa nukkumaan mutta eihän siitä mitään tullut. Tämä pääsärky ei helpota ja oli pakko käydä ottamassa yksi panadol. Yhtään särkylääkettä en olekaan tämän raskauden aikana ottanut! Kylmäpakkaus niskassa odottelen että helpottaisi... Jos särkylääke samalla vähän laukaisisi tätä mahan pingotusta.
Juu, kerrohan COE että miten sitä voi olla purematta tuota hammasta kun sitä ei tiedosta ennenkuin taas siitä että on leuat jäykkänä?!? Kysyn vaan.... Mä olen varmaan lukinnut tämän vauvan sisääni;)
Oikein palstantäytettä, joutavaa löpinää....
Tein vielä töitä niin tulin kurkkaamaan :p
WAIMO: Ei ole kyllä hyviä neuvoja, sorry :) Itsekin oon huomannut jostain syystä puristavani kättä nyrkkiin esimerkiksi ruokapöydässä. Oon miettinyt että onkohan mulla jotain piilotettua aggressiota tai jotain... mutta en tiedä miten siitä eroon pääsee :D
Nyt mä meen nukkumaan, tai siis eka vien koiran ulos. Ja aamulla neuvolaan voi YÄK, en yhtään haluais kun ei siellä mitään taas viisastu!
Coe
No niin, elikäs kertokaapas viisaammat pitäisikö huolestua vai innostua kun meikäläiseltä tullut koko päivän aivan selvää verta vessareissuilla. Siteeseen ei ole tullut yhtään, mutta sitten pyyhkiessä paperiin. Limansekaista kyllä, mutta ihan selvää verta ollut mukana. Supistuksia tulee ihan tavalliseen tapaan..
Apuva.