Muistellaan mieleen jääneitä mainoslauseita:
Kommentit (767)
Vierailija kirjoitti:
Ajatar on Forumissa...siellä Mannerheimintiellä....joka päivä auki yhdeksästä seitsemään.... Ajatar on Forumissa. ?
Ajatar on Forumissa, Forumissa Mannerheimintiellä. Auki joka ilta kello kahdeksaan Ajatar takit, Ajatar turkit, Ajatar on Forumissa jotenkin näin.
BlackPete on tullut kaupunkiin, se heti huomattiin.
Joskus kasarilla oli tällainen salmiakkipatukka nimeltään BlackPete.
Aina kun mä maitoo juon, mä muistan sut ja hetken tuon.
Sulle sanoin näkemiin, lähdin maalta kaupunkiin.
Mä sanoin sulle terve vaan, tuskin enää tavataan.
Mä kirjeitä en osaa kirjoittaa, panen maitoa tulemaan.
Vierailija kirjoitti:
Aina kun mä maitoo juon, mä muistan sut ja hetken tuon.
Sulle sanoin näkemiin, lähdin maalta kaupunkiin.
Mä sanoin sulle terve vaan, tuskin enää tavataan.
Mä kirjeitä en osaa kirjoittaa, panen maitoa tulemaan.
Sua aattelen mä aina vaan, jos pääsisit tulemaan.
Vaikka kaupungissa kaikkee on, kuitenkin olin onneton.
Sua aattelin mä aina vaan, päätin lähteä tulemaan.
Ei pulaa saippuasta, ei pulaa tiskaajasta, mut vaikkei olis lasta, tää tehdä kannattaa: Mä tällä pyyhin pyllyn, ja tällä lihamyllyn, mä putsaan koko hyllyn, kun halpaan hintaan saan. K-kaupan halpaan hintaan, K-kaupan halpaan hintaan, K-kaupan halpaan hintaan, K-kaupan halpaan hintaan!
Pakastinmainoksessa:
Ostakaa viikon ruokatavarat kerralla.
Väännös:
Syökää viikon ruokatavarat kerralla, niin ette tarvitse pakastinta.
Lifeboy. En muista mainoksen sanomisia, mutta karvarintainen mies levitti vaahtoa rintakehänsä iholle.
Förutom Vladidas, förfalskade Adidas från Mustamäe turg så reklamfördes även "joskus lipsuu, joskus luistaa, sen kyllä muistaa. Enligt Pahkasika var det Hammond organisten Juha Mietos bravur.
Puuhamaa on paras paikka
Puuhamaa on iloinen
Puuhaamaassa vietät vaikka
Koko päivän kesäisen
Sellainen on Puuhamaa hih
Kyllä kinkku on joulupöydän kunkku, sanoi K-kaupan Väiski.
Onko täällä muita 70-luvun lopussa Tampereella asuneita? Muistatteko, miten Mansen bussien kyljissä mainostettiin Pyynikin mallasjuomia tällaisin riimein:
Kalliosta vesi syvä - Pyynikiltä juoma hyvä
Kansa kehuu, juomaa kiittää - Pyynikiltä sitä riittää
Yks on Härmässä vanha tikki - janoisen apu on Pyynikki
Helkaman Lumimies-jääkaapin TV-mainosrallatus oli sangen ärsyttävä, mutta osa siitä pysyy mielessä vielä lähes 40 vuotta myöhemmin:
Laskun jättää sähkömies
mut nauraa tiivis Lumimies!
Vanhat kaapit ulos vies
sisään hanki Lumimies!
Lumimies on eri mies,
kylmätarpeet perheen ties
Lumimies!
Mutta jos minultä kysytään, niin kaikista tönköistä mainosvärssyistä tönköin mutta myös tarttuvin on luotu Turussa. Opiskelin vuoden 1990-91 Turussa, ja koska minulla ei ollut telkkaria, minulla oli koko ajan radio päällä. Usein kuuntelin paikallisia radioita, Auran Aaltoja tai Radio Sataa, ja jommassakummassa niistä pyöri joskus Iloinen Kiinalainen-nimisen ravintolan mainos. Ontuvarytminen ja hölmösti loppusoinnutettu pieni laululuritus, johon oli ympätty "kiinalaiselta" kuulostava hihitys:
Mikä tekee iloisen suomalaisen?
Tietenkin Iloinen Kiinalainen!
Hihihihihihihiahaha!
Länsiportissa syö siis
pizzat, kanat, härkä, riis
taikka soita siis
neljä kaks kaks neljä viis,
niin viivana saapuu Iloinen Kiinalainen!
Hihihihihihihiahaha!
Joskus lehdissä oli samaisen ravintolan mainos, missä oli piirretty kuva vinosilmäisestä ja nököhampaisesta, kartionmuotoista päähinettä pitävästä lettipäästä, joilla oli käsissään höyryävä kulho. Sellaisia mainokset olivat siihen aikaan.
zn kirjoitti:
kk[/quote kirjoitti:
Näppäintoimintahäiriö-
"Misut ja misut"
En muista mikä mainos, en muista koska on näytetty, muistan vaan että joku tokaisi noin sen jälkeen kun joku sanoi jotain tiramisusta
Jatkuu, että Hellä Mietonen, on shampoista miedointa, shampoista parhainta.