Miehen perässä muuttaminen?
Jos tapaat ihanan miehen, olisitko valmis valmis muuttamaan hänen perässään (tai oletko jo muuttanut) toiselle paikkakunnalle? Mikä on ikäsi?
Itse olisin ennen muuttanut ihan aikailematta. Nyt kun olen ihastunut, olen omaksi hämmästyksekseni huomannut, että muutto noin sadan kilometrin päässä olevaan Turkuun on noussut isoksi esteeksi. Olen ryhtynyt arkailemaan. Sitä pitäisi hankkia uusi työ, ystäväpiiri jne.
Olenko tullut vanhaksi? N54
Kommentit (72)
Ei kannata muuttaa kaikki eroavat muutaman vuoden päästä niin sitten tulet katumapäälle viimeistään :)
Itse muutin 23-vuotiaana 150km päähän kotipaikkakunnalta, tyhjän päälle. Nyt 11 vuotta myöhemmin olemme edelleen yhdessä, on talo, lapsia ja vakityö.
En tiedä uskaltaisinko enää.
Muutin naisen perässä Helsinkiin. Kovasti rakastuneena. Siten tuli korona ja vei ensin työt ja sitten parisuhteen. Muutin takaisin. En kadu hetkeäkään. Voisin muuttaa naisen luo uudestaankin.
Vierailija kirjoitti:
Muutin naisen perässä Helsinkiin. Kovasti rakastuneena. Siten tuli korona ja vei ensin työt ja sitten parisuhteen. Muutin takaisin. En kadu hetkeäkään. Voisin muuttaa naisen luo uudestaankin.
Luuletko, että ottaa takaisin? Kyllä tällaiset isot muutot on kertaluonteisia. Ei ainakaan helsinkiläiset naiset itke muualta tulleiden perään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En muuta. En halua menettää työpaikkaani ja harrastuksiani ja lapsetkin asuvat vielä kanssani. Mies muuttaa luokseni sitten, kun lapset ovat muuttaneet omilleen.
mites lasten isä?
Lasten isä on kuollut. T. sama
eli tästä saisi lapsille isän ja mies mallin.
Onhan nuita "XXXX jätti kaiken suomessa ja muutti ulkomaille rohkeasti " otsikoita aina vähän väliä iltiksessä.
Sielä lopussa sitten lukee että miehen luo loisimaan muutti.
Epämukavaa ja ahdasta. Mielummin autolla, junalla jne.
Minä olin se, jonka perässä mies muutti. Ikää meillä oli silloin n. 20 v. Ei minulla ole koskaan käynyt pienessä mielessäkään, että olisin muuttanut tai ollut muuttamatta miehen vuoksi yhtään mihinkään, jos olisi ollut hyvä syy asua jossakin muualla.
Ehkä en vaan ole vielä tähän ikään (60+) tavannut yhtäkään niin ihanaa miestä, jonka vuoksi olisi kannattanut muuttaa ja jättää kaikki muu elämä.
Vierailija kirjoitti:
Itse muutin 23-vuotiaana 150km päähän kotipaikkakunnalta, tyhjän päälle. Nyt 11 vuotta myöhemmin olemme edelleen yhdessä, on talo, lapsia ja vakityö.
En tiedä uskaltaisinko enää.
Tyhjän päälle?
Vai siis suoraan miehen luo missä lihapadat valmiina?
Vierailija kirjoitti:
Miksi lisääntymisiän ylittänyt nainen luopuisikaan sosiaalisesta verkostostaan ja elämästään miehen vuoksi? Jos on suunnitelmissa perheellistyä, samalla paikkakunnalla asumisessa on järkeä. Muutoin mies on vain ystävä siinä missä muutkin ystävät.
Aika surullista jos sinun parisuhteesi on noin väljähtynyt. Kaikilla ei kuitenkaan ole niin, kyllä se mies on tärkeämpi ja läheisempi kuin paraskaan ystävä. Ystävyyssuhteet sitä paitsi säilyy helpommin välimatkasta huolimatta, ruuhkavuosien keskellä ehditään kuitenkin nähdä ehkä parin kuukauden välein niin se järjestyy yhtä lailla vaikka asuisi eri paikkakunnallakin. Samalla järjestelyllä oleva parisuhde taas ei riittäisi minulle.
Riippuu luonteestasi, kannattaako muuttaa. Pidätkö vaihtelusta? Tutustutko helposti uusiin ihmisiin? Vaihdatko mielelläsi työpaikkaa? Turku sinänsä on kiva paikka.
Miksi lisääntymisiän ylittänyt nainen luopuisikaan sosiaalisesta verkostostaan ja elämästään miehen vuoksi? Jos on suunnitelmissa perheellistyä, samalla paikkakunnalla asumisessa on järkeä. Muutoin mies on vain ystävä siinä missä muutkin ystävät.