Miehen perässä muuttaminen?
Jos tapaat ihanan miehen, olisitko valmis valmis muuttamaan hänen perässään (tai oletko jo muuttanut) toiselle paikkakunnalle? Mikä on ikäsi?
Itse olisin ennen muuttanut ihan aikailematta. Nyt kun olen ihastunut, olen omaksi hämmästyksekseni huomannut, että muutto noin sadan kilometrin päässä olevaan Turkuun on noussut isoksi esteeksi. Olen ryhtynyt arkailemaan. Sitä pitäisi hankkia uusi työ, ystäväpiiri jne.
Olenko tullut vanhaksi? N54
Kommentit (72)
Vierailija kirjoitti:
Pelkkä mies ei kyllä riittäisi syyksi vaihtaa paikkakuntaa, jos muitakin palikoita osuisi kohdilleen, kuten työt, sopivat harrastukset, voisin harkita paikkakunnan vaihtamista. Yhden ihmisen varaan en ikinä laskisi.
Ikä 37.
Vierailija kirjoitti:
asiasta kannattaa varmaan keskustella miehen kanssa
On asiasta paljon keskusteltu, eikä siinä ole mitään isoja erimielisyyksiä, mutta jostain syystä itselle tullut tuo arkuus ja epäilys. Kaiken pitäisi olla kunnossa ja töitä pitäisi kyllä löytyä.
Ap
Tapasimme muutamia kertoja, milloin missäkin päin maailmaa. Sitten mies tuli Suomeen minua hakemaan. Pakkasin laukkuni ja lähdin hänen kanssaan... kohti uutta ...vieras maa, vieras kieli ja vielä vähän vieras mieskin. Näin monen, monen vuoden jälkeen voin vain sanoa: Onneksi tuli lähdettyä!!!
En muuta. En halua menettää työpaikkaani ja harrastuksiani ja lapsetkin asuvat vielä kanssani. Mies muuttaa luokseni sitten, kun lapset ovat muuttaneet omilleen.
Olen mies ja muuttaisin välittömästi sopivan naisen takia.
Jos hän asuu ulkomailla....
Itse haikailen vieläkin Turkuun, josta muutin 20 v sitten perhesyistä pk-seudulle, ja vielä nytkin ne syyt pitävät minut täällä 🙈
Vierailija kirjoitti:
En muuta. En halua menettää työpaikkaani ja harrastuksiani ja lapsetkin asuvat vielä kanssani. Mies muuttaa luokseni sitten, kun lapset ovat muuttaneet omilleen.
mites lasten isä?
Vierailija kirjoitti:
Mun 57-vuotias äiti on muuttanut aina miesten perässä. Ensin iskän kanssa iskän opiskelu- ja työpaikkakunnille ja eron jälkeen nyt jo entisen miesystävänsä kotipaikkakunnalle. Nyt viimeisimmän eronsa jälkeen vannoi ettei muuta enää miesten perässä tässä elämässä mutta nyt uuden miesystävän myötä taitaa vielä joskus muuttaa sen luo asumaan lapsuudenkaupungistaan.
M28
Kuulostaa tutulta ;). Taidan olla sitä ikäpolvea, joka on myös näin asennoitunut.
Ei riitä että on vain ihana mies. Pitäisi löytää minullekin töitä hänen paikkakunnaltaan ja muutenkin saada rakennettua elämää sinne, harrastuksia, ystäviä ym. Painajainen olisi jossain vieraalla pikkupaikkakunnalla jonkun miehen sukutilalla asuminen, kahdestaan, ainoa tuttu kulmilla se mies ja ehkä hänen vanhempansa jotka vieläpä kulkevat kuin kotonaan! Kaipaan kuitenkin niin paljon sitä että on omiakin juttuja, että musta ei olisi elämään vain miehen varassa.
Että riippuu vähän tilanteesta.
Kuinka iso ahteri miehelläsi on jos kerta pystyt "uppoutumaan" sinne?
Vierailija kirjoitti:
Mä muutin peräti ulkomaille miehen perässä 42-vuotiaana. Ainoa ehto mulla oli että pitää saada alani työtä sieltä, muuten en muuta. Mutta sainkin tehdä silloiseen suomalaiseen työpaikkaan etätyötä sieltä ulkomailta joten työpaikkaa ei edes tarvinnut vaihtaa. Mitään ihmissuhteita mulla ei ollut Suomessakaan joten sellaisista ei väliä.
No, eihän siitä jutusta meillä sitten mitään tullut, paljolti siksi kun tunnettiin toiselle niin huonosti ja muutettiin sitten yhteen suoraan. Minua ärsytti hänen kavereiden kanssa kaljoilla istuminen, siivottomuus ja naista alentava asenne. Häntä ärsytti minun tosikkous, siivousneuroosi ja tylsyys kun en halunnut pubeihin istumaan ja konsertteja kiertämään vaan olla kotona vaan. En silti kadu että kokeilin, takaisinhan sieltä pääsi.
Mullakin oli tuollainen mahdollisuus kun olin n. 35v, mutta en sitten lopulta uskaltanut lähteä. Suomessa olen tottunut muuttamaan, enkä sitä sinänsä kammoksu. On vaan aiemmin ollut enemmän intoa päällä ja odotusta uudesta tulevasta. Ehkä tuo korona-aika teki varovaisemmaksi.
Ap
Vain jos haluan muuttaa kyseiseen kaupunkiin, missä mies jo asuu. En missään nimessä miehen vuoksi
Vierailija kirjoitti:
Vain jos haluan muuttaa kyseiseen kaupunkiin, missä mies jo asuu. En missään nimessä miehen vuoksi
Tuo on niin totta. Miehen sukulaisia ja ystäväpiiriä jo vähän tunnen. Itselläni ei Turussa ole oikein ketään aikaisempaa tuttua. Olen vähän selvitellyt asioita ja Turun kokoisesta kaupungista löytyy harrastuksia, josta tykkään ja olen aika tekevää sorttia.
Ap
En muuttaisi, enkä etenkään juuri tavattuani jonkun. Eri asia, jos vuosien yhdessäolon jälkeen tulisi sellainen olo, että haluamme asua yhdessä tai samalla paikkakunnalla, ja valitsisimme hänen paikkakuntansa. Mutta ei minusta suhteessa tarvitse asua yhdessä, ja oma elämäni on nyt aika tiiviisti Helsingissä (työ, omat ystävät, oma asunto), joten en näkisi syytä muuttoon. Olisin valmis etäsuhteeseen kyllä. N44
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on niin totta. Miehen sukulaisia ja ystäväpiiriä jo vähän tunnen. Itselläni ei Turussa ole oikein ketään aikaisempaa tuttua. Olen vähän selvitellyt asioita ja Turun kokoisesta kaupungista löytyy harrastuksia, josta tykkään ja olen aika tekevää sorttia.
Ap
Kuinka pitkään olette olleet yhdessä? Onko nykyisellä paikkakunnalla sulla omistus- vai vuokra-asunto?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kuinka pitkään olette olleet yhdessä? Onko nykyisellä paikkakunnalla sulla omistus- vai vuokra-asunto?
Vuoden vaihteessa tavattiin ja aika tiiviisti on nyt oltu yhdessä niin, että mies on ollut myös minun luonani. Oman asuntoni kanssa ei nyt ole ongelmia, koska se on vanhempieni entinen asunto, jonka voi yrittää myydä tai laittaa vuokralle.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Vuoden vaihteessa tavattiin ja aika tiiviisti on nyt oltu yhdessä niin, että mies on ollut myös minun luonani. Oman asuntoni kanssa ei nyt ole ongelmia, koska se on vanhempieni entinen asunto, jonka voi yrittää myydä tai laittaa vuokralle.
Ap
Olette olleet yhdessä reilun puoli vuotta? Älä hyvä ihminen tuossa vaiheessa tee isoja päätöksiä, olette vasta keskellä kiihkeintä honeymoon-vaihetta! Kesällä 2024 on oikea aika miettiä asiaa
Meillä taas mieheni muutti minun perässä toiselle paikkakunnalle. Ja omien sanojensa mukaan kannatti.
En muuttaisi. Yhden ihmisen takia ei elämäänsä kannata kääntää päälaelleen. Olen viiskymppinen, asunut useammassa maassa yksin ja yhdessä. Kotimaassakin muuttanut välillä tiheään tosin vain pk-seudulla.
Miksi muuten arvelette, että se on melkein poikkeuksetta nainen, joka muuttaa miehen paikkakunnalle? Johtuisiko siitä, että muutto uudelle paikkakunnalle on työlästä, kallista ja kaikin puolin raskasta XD
Muutin mannerta miehen perässä muutamaan kertaan kolmi-nelikymppisenä. Enää en muuta kenenkään muun takia kuin itseni. N51