Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tosiaan niin että ihmisen elämän tarkoitus on oravanpyörä?

Vierailija
24.07.2022 |

Tuntuu että yleinen kaava on tämä:
Ensin opiskellaan, sitten mennään töihin, jäädään eläkkeelle ja kuollaan.

Elämä on tätä samaa päivästä toiseen, aamulla töihin, iltapäivällä kotiin, sitten jotain kotitöitä, kaupassa käyntiä, kavereiden näkemistä.

Lottovoitosta on kyllä kivaa haaveilla, mutta eihän sieltä koskaan päävoittoa taida tulla.

Onko tosiaan tämä elämän tarkoitus?

Kommentit (233)

Vierailija
1/233 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurinpiirtein

Vierailija
2/233 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lottoaminen on turhaa, ennemmin säästän palkasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/233 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Sitten pitäisi joskus löytää jotain ilonaiheita jotta tätä jaksaa.

Vierailija
4/233 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallisen ihmisen kohtalona on palvella parempiaan.

Siihen meidänkin yhteiskunta perustuu.

Vierailija
5/233 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin pois oravanpyörästä.

Säästän pienestä siivoojan palkastani kaiken mitä pystyn.

400 e saan kuussa säästöön.

Eihän tällaisella säästämisellä ikinä lähdetä oravanpyörästä, mutta onpahan jotain turvaa vanhuuden varalle.

Vierailija
6/233 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Hyppää pois.

Vierailija
7/233 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en halua elää noin, enkä eläkään. Olen joskus ollut vakitöissä mutta kuinka ahdistavaa oli ajatella että tänään herään töihin klo 6 niinkuin seuraavat 30 vuotta tai ylikin. Yök! Nykyään keikkailen ja sijoitan, jottei tarvitse tehdä niin paljon töitä ja voi pitää lomaa kun alkaa ahdistaa plus kaikki kesät.

Vierailija
8/233 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan mulla. Opiskelin kyllä, mutta mieluista alaa. Ei tällä alalla ole töitä enkä aio tehdä töitä jotka ei kiinnosta. Teen taidetta kotona.

Vierailija
9/233 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Onnekkaita ovat ne, jotka siitä pyörästä hyppäävät pois silloin kun mahdollisuus on.

Vierailija
10/233 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työpaikka kyllästyttää kannattaa hakea muita työpaikkoja.

Itse sain firman sisällä siirron Helsingistä Rovaniemelle.

Ei kaduta.

Vierailija
11/233 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain kumman syystä erityisesti juuri se enemmistö ihmisistä joiden elämä on pelkkää oravanpyörää ja raatamista, päättävät hankkia lapsia nauttimaan samasta ihanuudesta, vaikka hyvin tietävät mikä näitä elämässä odottaa...

Vierailija
12/233 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ainakaan tule jaksamaan eläkeikään asti, ainakaan nykyistä työtäni.

T: tarjoilija vuokrafirman kautta.

Vierailija
13/233 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen voinut parhaiten silloin kun tein osa-aikatyötä ja sain soviteltua päivärahaa päälle. Jäi aikaa ja energiaa kaikelle mieleiselle elämässä, mutta nautin myös hirveästi työstäni silloin koska ei ollut sitä 8-16 puurtamista. Perustulo pitäisi olla käytössä jo, 100% varmuudella ihmisten tyytyväisyys lisääntyisi kun voisi paremmalla mielellä ottaa osa-aikatyötä vastaan. Luulis että kansanterveydellisestikin iso vaikutus (stressin vähentyminen!!!).

Vierailija
14/233 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämää on vaikea elää niin, ettei siinä olisi tiettyä toisteisuutta. En lähtisi pakenemaan toisteisuutta, vaan pitäisin huolta siitä, että niissä toistuvissa asioissa kykenee kokemaan merkitystä.

Vierailija
15/233 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ma-pe klo 6-14.00 töissä.

En jaksaisi ilman mökkiä.

Pakenen sinne aina viikonloppuisin ja lomilla.

Ihanaa kun alkaa 5 viikon kesäloma ensiviikon pe.

Koko loman aijon olla yksin mökillä.

Vierailija
16/233 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ollaan oravanpyörässä, mutta kuitenkin lämpö ja ruoka on taattu. Samoin terveydenhuolto. Eiköhän meidän elämänlaatu kuitenkin ole parempaa kuin koskaan ennen historiassa. Palkallisia lomiakin saamme viettää. Vai onko joku muu vuosikymmen ollut historiassa parempi suomalaisille?

Vierailija
17/233 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän oravanpyörässä ole mitään vikaa. Ihminen on riippuvainen tekemisestä ja työstä.

Vierailija
18/233 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oravanpyörä on kuin vankila, tosin eläminen tulee maksaa itse...

Vierailija
19/233 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt ollaan oravanpyörässä, mutta kuitenkin lämpö ja ruoka on taattu. Samoin terveydenhuolto. Eiköhän meidän elämänlaatu kuitenkin ole parempaa kuin koskaan ennen historiassa. Palkallisia lomiakin saamme viettää. Vai onko joku muu vuosikymmen ollut historiassa parempi suomalaisille?

Mitä vttua, mikä terveydenhuolto? Jonot on tähtitieteellisissä lukemissa, hoitajista pulaa. Pakka leviää käsiin hetkenä minä hyvänsä.

Pää pois pensaasta ja herää todellisuuteen.

Ps. Lämmön suhteen tulee talvella isot kriisit, nääs polttoaineiden ja sähkön hinnat on jäätäviä.

Vierailija
20/233 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämän tarkoitus on elättää itsensä ja perheensä itse. Ei sen ole pakko olla oravanpyörä. Moni vetää lokoisaa työtä yrittäjänä, taiteilijana, eräoppana. Ei ole pakko olla konttoriorja.

Mä olen itse vaihtamassa työtä konttoriorjasta (talousjohtaja) tietokirjailijaksi. Ensimmäinen teos tulossa ja julkaistaan. Jos ottaa tuulta alleen jään kirjailijaksi, vaikka tulit tippuvat varmaan viidesosaan nykyisestä (kirjailijan keskipalkka 1000e/kk, vain sofi oksasen tasoiset tienaa kunnolla).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän seitsemän