Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tosiaan niin että ihmisen elämän tarkoitus on oravanpyörä?

Vierailija
24.07.2022 |

Tuntuu että yleinen kaava on tämä:
Ensin opiskellaan, sitten mennään töihin, jäädään eläkkeelle ja kuollaan.

Elämä on tätä samaa päivästä toiseen, aamulla töihin, iltapäivällä kotiin, sitten jotain kotitöitä, kaupassa käyntiä, kavereiden näkemistä.

Lottovoitosta on kyllä kivaa haaveilla, mutta eihän sieltä koskaan päävoittoa taida tulla.

Onko tosiaan tämä elämän tarkoitus?

Kommentit (233)

Vierailija
221/233 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin pois oravanpyörästä.

Säästän pienestä siivoojan palkastani kaiken mitä pystyn.

400 e saan kuussa säästöön.
Eihän tällaisella säästämisellä ikinä lähdetä oravanpyörästä, mutta onpahan jotain turvaa vanhuuden varalle.

On typerää SÄÄSTÄÄ palkasta jos haluaa oravanpyörästä pois. Se raha pitää SIJOITTAA tekemään työtä ja tuloja sinulle.

Minulla on jo tilanne että voisin halutessani heittäytyä vapaalle.

Vierailija
222/233 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän tällaisella säästämisellä ikinä lähdetä oravanpyörästä, mutta onpahan jotain turvaa vanhuuden varalle.

On typerää SÄÄSTÄÄ palkasta jos haluaa oravanpyörästä pois. Se raha pitää SIJOITTAA tekemään työtä ja tuloja sinulle.

Noin pienillä summilla sijoittamisesta ei ole mitään hyötyä.

Sitäpaitsi voiton saaminen on erittäin epävarmaa.

Tässäkin on hyvä muistaa raha tulee rahan luokse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/233 |
18.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noin pienillä summilla sijoittamisesta ei ole mitään hyötyä.

Sitäpaitsi voiton saaminen on erittäin epävarmaa.

Tässäkin on hyvä muistaa raha tulee rahan luokse.

Onpas hyötyä. Olen aloittanut sijoittamaan PALJON pienemmällä summalla ja nykyään saan kymmeniä tuhansia vuodessa pelkästään osinkoina. "voiton" saaminen on käytännössä varmaa kun fiksusti toimii.

Vierailija
224/233 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oravanpyörä on kuin vankila, tosin eläminen tulee maksaa itse...

Tämä on kyllä niin totta, itseä lähinnä ahdistaa mennä joka päivä töihin.

Voisin elää ilman mukavuuksia jossain syrjäisessä erämaamökissä.

Mutta koska ilman rahaa ei voi elää niin ei onnistu. 100€ kuussa ainakin tarvittaisiin elämiseen, jostain se 100€ pitäisi aina saada.

Jokainen saa alennettua perustoimeentulotukea vajaa 300euroa kuussa + vuokra. Ei tarvitse kuin tehdä yksi hakemus kelaan kuussa.

Vierailija
225/233 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt ollaan oravanpyörässä, mutta kuitenkin lämpö ja ruoka on taattu. Samoin terveydenhuolto. Eiköhän meidän elämänlaatu kuitenkin ole parempaa kuin koskaan ennen historiassa. Palkallisia lomiakin saamme viettää. Vai onko joku muu vuosikymmen ollut historiassa parempi suomalaisille?

Mitä vttua, mikä terveydenhuolto? Jonot on tähtitieteellisissä lukemissa, hoitajista pulaa. Pakka leviää käsiin hetkenä minä hyvänsä.

Pää pois pensaasta ja herää todellisuuteen.

Ps. Lämmön suhteen tulee talvella isot kriisit, nääs polttoaineiden ja sähkön hinnat on jäätäviä.

Niinpä. Olen syntynyt 70-luvulla ja silloin jos oli pidempään flunssassa tms. mentiin vain jonain iltana terveyskeskuksen päivystykseen, ehkä parikymmentä minuuttia odotettiin ja pääsi lääkäriin ilman mitään esiseulontoja. Päivystykseen ei nykyisin pääse ja terveyskeskus kyllä tarkasti valikoi kenet suostuu ottamaan päivän kiireellisenä potilaana sisään. Ja tämä on se hyvä tilanne, huonompi on se terveyskeskus josta ihan suoraan sanotaan, että et pääse, mene yksityiselle. Siis sanotaan, jos suostuvat soittamaan takaisin, kun olet ensin takonut puhelimeen tuhat ja yksi numeroa siihen liittyen mitä haluat ja et halua. Palvelu on huonontunut aivan järkyttävästi. 

Vierailija
226/233 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole, elämän tarkoitus on tehdä jotain mielekästä

Vierailija
227/233 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt ollaan oravanpyörässä, mutta kuitenkin lämpö ja ruoka on taattu. Samoin terveydenhuolto. Eiköhän meidän elämänlaatu kuitenkin ole parempaa kuin koskaan ennen historiassa. Palkallisia lomiakin saamme viettää. Vai onko joku muu vuosikymmen ollut historiassa parempi suomalaisille?

Mitä vttua, mikä terveydenhuolto? Jonot on tähtitieteellisissä lukemissa, hoitajista pulaa. Pakka leviää käsiin hetkenä minä hyvänsä.

Pää pois pensaasta ja herää todellisuuteen.

Ps. Lämmön suhteen tulee talvella isot kriisit, nääs polttoaineiden ja sähkön hinnat on jäätäviä.

Niinpä. Olen syntynyt 70-luvulla ja silloin jos oli pidempään flunssassa tms. mentiin vain jonain iltana terveyskeskuksen päivystykseen, ehkä parikymmentä minuuttia odotettiin ja pääsi lääkäriin ilman mitään esiseulontoja. Päivystykseen ei nykyisin pääse ja terveyskeskus kyllä tarkasti valikoi kenet suostuu ottamaan päivän kiireellisenä potilaana sisään. Ja tämä on se hyvä tilanne, huonompi on se terveyskeskus josta ihan suoraan sanotaan, että et pääse, mene yksityiselle. Siis sanotaan, jos suostuvat soittamaan takaisin, kun olet ensin takonut puhelimeen tuhat ja yksi numeroa siihen liittyen mitä haluat ja et halua. Palvelu on huonontunut aivan järkyttävästi. 

Pitää paikkansa. Kasarilla, ysärillä yksinkertaisesti käveli sisään sairaalaan ja heti hoidettiin. Ysärin lopussa alkoi koko hommeli sotkeutua.

Vierailija
228/233 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihdoin itse ammattia 40v.

Kyllä kannatti.

Suosittelen tylsistyneille ammatinvaihtoa.

Näin juuri - yksilön kannalta. Yhteiskunnan kannalta katsottuna on aika hurjaa, että on aloja ja töitä, joita kukaan ei halua enää tehdä. Kyse ei ole siitä, että olisi tylsää tms. vaan työ voi viedä terveyden. Poikani opiskeli hyvin kiinnostuneena kuljetusalaa, jaksoi tehdä töitä puoli vuotta ja jättäytyi pois. Kyse ei ole pienestä epämukavuudesta vaan siitä, että monella alalla työolot (ml. kiire) ovat sellaiset, ettei terveys kestä. Yksilö voi tehdä ratkaisun vaihtaa alaa, mutta mitä me yhteiskuntana oikeasti teemme, kun ei ole enää hoitajia, kuskeja, siivoojia, keittiötyöntekijöitä jne.? Jossain vaiheessa törmätään seinään, kun pienestä työntekijämäärästä yritetään repiä entistä enemmän irti. Sitten... mitä?

Vierailija
229/233 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
230/233 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen perus elämäntyyli on kyllä tylsää. Ma-pe kellokortilla 8-16 töissä. Sitä eläkkeelle saakka. Käytännössä eletään sama vuosi uudelleen 50 kertaa ja kutsutaan sitä elämäksi. Toki joku voi tähänkin ihan aidosti olla tyytyväinen ja hyvä niin. Itse olen asunut useammassa maassa matkailualan töissä ja onnellinen siitä. Perhekeskeisempi kulttuuri saisi Suomessa myöskin olla. 

Vierailija
231/233 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämän tarkoitus on se minkä ihminen päättää olevan elämänsä tarkoitus. Jos se on pelkästään sitä päivästä toiseen rahan ansaitsemista, niin silloin se on elämän tarkoitus. Jos keksii itselleen vaikkapa henkisiä päämääriä tai muita tarkoituksia elämälle niin silloin se voi olla elämän tarkoitus. 

Vierailija
232/233 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryyppäämisellä pääsee välillä pois oravanpyörästä.

Vierailija
233/233 |
20.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan hankkiutua eläkkeelle. Sitten voi tehdä osa-aika töitä ja jää aikaa zillailuun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi viisi