Musta frillamekko, Marimekon käsilaukku (Marimekko-hihnalla varustettu) ja valkoiset tennarit. Kesän 2022 AV-mamman outfit.
Kommentit (361)
Kelle tuollainen mekko edes sopii? Itse lanteikkkaana ja omenavavatsaisena näyttäisin siltä, että odotan kolmosia.
Vierailija kirjoitti:
Kelle tuollainen mekko edes sopii? Itse lanteikkkaana ja omenavavatsaisena näyttäisin siltä, että odotan kolmosia.
Ihan normaalivartaloisille sopii.
Olen nähnyt tuollaisia ihan tavallisilla sopusuhtaisilla vartaloilla, ei ole näyttänyt hassulta vaan perus mekolta.
Ei kaikki tietenkään sovi kaikille, mutta monella on sellainen kroppa johon tuollainen käy.
Kuvaa frillamekosta?
Toi laukku on ihan paras, hyvä koko ja jämäkkä vetoketju, leveä hihna tekee mukavaksi kantaa.
Valkoiset tennarit kuuluu itsestäänselvästi kesävaatevarustukseen niin itselläni kuin lapsilla.
Aurinkolasit suojaavat silmiä.
Terv. Real-AV-mamma since 2008
Vierailija kirjoitti:
Ylipainoa vielä se 20 kiloa ja tupakka huuleen, niin vot.
Ei av-mamma tupakoi enää, se oli nollarilla. Toi ylipainokin on suhteellista eli bmi on 24-25, mutta se on palstamiesten mielestä 20 kg ylipainoa.
Ulkonäkö ja vaatepoliisi rasistit taas liikkeellä.
Vierailija kirjoitti:
Kuvaa frillamekosta?
Toi laukku on ihan paras, hyvä koko ja jämäkkä vetoketju, leveä hihna tekee mukavaksi kantaa.
Valkoiset tennarit kuuluu itsestäänselvästi kesävaatevarustukseen niin itselläni kuin lapsilla.
Kai siihen kuitenkin joku syy on, miksi laumassa ostetaan juuri tuota Marimekon laukkua eikä saman kokoista, yhtä laadukasta 100€ halvempaa laukkua, jonka leveässä hihnassa ei ole mainoksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvaa frillamekosta?
Kai siihen kuitenkin joku syy on, miksi laumassa ostetaan juuri tuota Marimekon laukkua eikä saman kokoista, yhtä laadukasta 100€ halvempaa laukkua, jonka leveässä hihnassa ei ole mainoksia.
Miltä merkiltä löytyy tuollainen laukku, oisko linkkiä? Tarvetta olisi just tavalliselle perusmustalle ilman logoja tai härpäkkeitä.
Jos joku haluaa tietää, mikä on muotilehtien mukaan muodikasta, niin revityt farkkushortsit (ei minipituiset), minihameet, virkatut topit/mekor/hameet, bikiniyläosa tms "paitana" ja päälle vaikka joku avonainen Kauluspaita. Veikkaan, ettei kukaan 90kg 47v mamma täällä pukeudu noin. Eli kaikki olette epämuodikkaita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvaa frillamekosta?
Taidat tarkoittaa jotain halpakaupan halpaa kopiota. Osta itse niitä, jos haluat. Jossain Vuittoneissa tulee ihan huikea säästö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulin, että av-mammaa pidetään vähän erilaisena kuin tuo, mutta ok.
Hei tää on 2022, jopa syrjäisemmillä seuduilla ollaan luopumassa tunika + leggins -yhdistelmästä.
Tuskin. Pitkiä kalsareita ja kaapuja näkyy tänäkin kesänä kaupungilla ja syrjäseuduilla tullaan yleensä muutama vuosi jäljessä, joten siitä rumuudesta saa silmäoireita vielä vuosia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvaa frillamekosta?
Taidat tarkoittaa jotain halpakaupan halpaa kopiota. Osta itse niitä, jos haluat. Jossain Vuittoneissa tulee ihan huikea säästö.
En, kirjoitin "yhtä laadukasta".
Hmmm kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mikä on tämä valitus mustasta väristä kesällä? Itse käytän mustaa kesät talvet koska se on oman tyylini mukaista enkä tunne oloani omaksi jos kuljen jossain vaaleassa liehukkeessa. Oletteko katsoneet katukuvaa eurooppalaisissa suurkaupungeissa? Kyllä niissäkin mustaa paljon näkyy. Vain tällä palstalla on päätetty, että se on rumaa, noloa ja väärin.
Olenkin ihmetellyt vuosia, kun aina valitetaan, että Suomessa pukeudutaan ankeisiin väreihin ja muualla maailmassa muka riemunkirjaviin. Mitä olen Pariisissa ja Milanossa paikallisia katsellut, niin musta, beige, valkoinen, tummansininen ja vastaavat hillityt perusvärit ovat suosittuja.
Pariisittaret ovat tummempia, joten heille sopii nuo värit paremmin kuin suomalaisille. Me näytetään kelmeältä, jos kasvojen lähellä on pikimustaa väriä. Sen takia musta hiusvärikään ei meille sovi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvaa frillamekosta?
Miltä merkiltä löytyy tuollainen laukku, oisko linkkiä? Tarvetta olisi just tavalliselle perusmustalle ilman logoja tai härpäkkeitä.
Esim. Markbergin Elea on varsin simppeli. Saa mm. Sokokselta.
Vierailija kirjoitti:
Ne valkoiset tennarit on ihan must.
Arvatkaa, montako av-mammaa oli tänään asuntomessuilla.
Kolme?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvaa frillamekosta?
En, kirjoitin "yhtä laadukasta".
Ei ne kopiot ole yhtä laadukkaita vaikka niin väität.
Ja siis, jos suomalainen haluaa pukeutua neutraalisti, kannattaa valita mustan sijaan tummansinisen ja kirkkaanvalkoisen sijaan off-white. Asusteet, kuten kengät ja laukut voivat olla mustia. Toki saa pukeutua kokomustaan, jos se on oma tyyli, mutta näiden vinkkien avulla saa kauniimmin korostettua omaa väritystään.
Vierailija kirjoitti:
Sellaiselle ihan normaalivartaloiselle ja menee myöskin raskausmekkona. Ja kyllä minusta näyttää ihan hyvältä myös lihavampien päällä, paremmalta näyttää kuin mikään vartaloa nuoleva krinna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistakaa tiedostavat korvikset. Jotkut nahkaläpyskät tai puusta tehdyt, pääasia ettei ole kultaa tai timantteja.
Mitä hittoa. Ostin tosiaan jopa kahdet nahkasta tehdyt korvikset eikä myyjä sanonut mitään että ne on tiedostavat. Ihme myyjä.
Miksi ostit? Tiedät itsekin, ettei ne ole kauniit. Niiden ainoa tehtävä on signaloida muile, että olet tylsä ja akateeminen.
Kertokaas nyt omat vaatteet ja korut ja sit vielä, mitä kaikkea jokainen yksityiskohta signaloi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut että marimekko on alemman keskiluokan/alaluokan pätemisen merkki. Tuttava ostaa marimekkoa (kouluja käymätön on) ja ylpeänä selittää miten nyt on keskiluokan merkkilaukku ja vaatteet. Just tuo sama marimekko-hihnainen laukku löytyy.
En ymmärrä. Marimekossa ei ole mitään hienoa eikä se takaa luokkanousua. Itse laitan rahani ennenkaikkea laadukkaisiin (toki kalliisiin) luonnonmateriaaleihin, silkki, merino, kasmir. Marimekolle tuhahdan.
Mutta larpatkoon marimekkoilijat sit aatelisia.:D tienaan keskivertotallaajaa enemmän ja ostan Marimekkoa koska pidän siitä. Löytyy myös kaksi maisterin tutkintoa. Harmittaako?
Harmittaa.
Tää palsta, aihe vapaa = av