Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Musta frillamekko, Marimekon käsilaukku (Marimekko-hihnalla varustettu) ja valkoiset tennarit. Kesän 2022 AV-mamman outfit.

Vierailija
24.07.2022 |

Ja isot aurinkolasit.

Kommentit (361)

Vierailija
181/361 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva et on mekkoja myynnissä. Ja että ihmiset käyttää niitä. Kesäfiilistä!

Toivoisin myös erilaisia hameita suunnittelijoilta kauppoihin myyntiin, seuraavaksi muodiksi. Sais jokainen itse valita yläosan. Mekko kun ei kaikille istu, yläosa ja alaosa eri kokoa.

Hameita ei löydy, olen monesti etsiny kaupoista.

Vierailija
182/361 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli tänään tunika ja leggingsit, mustat nahkaloaferit ja Lumin laukku. Enkä ole edes ylipainoinen. Se viskoosinen tunika (no melkein mekko) on vaan ihanan tuntuinen kesäsäällä, ja ohuet wetlook leggarit on mukavat myös ja peittää säärien naarmut kätevästi.

Kiva asu, tykkään.  Kesällä ohuet legginsit on siitä hyvät, että peittää jalkojen ihon epätasaisuudet, ei naisilla noin yleisesti enää kolmenkympin jälkeen ole kovin sileät sääret.   Ja ne, jotka ei rusketu, näyttää kananjaloilta.  Eikä rusketuskaan oikeastaan mitään peitä.  Ja varjele, jos on pienikin suonikohjun alku jossain, niin se kyllä näkyy.

Varjele, mitä se haittaa jos on pieni suonikohjunalku?

Senkö takia täytyy laittaa leggingsit?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/361 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se Marimekon mainoshihna-laukku on kyllä niin nolo ja mauton. Muuten ihan nätti laukku, mutta hihna pilaa sen.

Sama sen väliä, kun Marimekko takoo hyvää tulosta!

Vierailija
184/361 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyjät sanovat, ettei hameita firmat tee. Miksi?

Hameet takaisin kunniaan!

Vierailija
185/361 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisella kansalla on omat heimovaatteet. Briteissä maaseudulla naiset käyttävät kukkamekkoa jotka Suomessa oli muotia tyyliin 1981.

Vierailija
186/361 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myyjät sanovat, ettei hameita firmat tee. Miksi?

Hameet takaisin kunniaan!

Eikö tee? Minulla ei ole ollut kyllä mitään ongelmia löytää hameita, ja hameita olen mekkojen ohella paljon käyttänyt.

Onhan lähivuosina ollut muodissakin erilaiset hameet.

Vierailija
187/361 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut että marimekko on alemman keskiluokan/alaluokan pätemisen merkki. Tuttava ostaa marimekkoa (kouluja käymätön on) ja ylpeänä selittää miten nyt on keskiluokan merkkilaukku ja vaatteet. Just tuo sama marimekko-hihnainen laukku löytyy.

En ymmärrä. Marimekossa ei ole mitään hienoa eikä se takaa luokkanousua. Itse laitan rahani ennenkaikkea laadukkaisiin (toki kalliisiin) luonnonmateriaaleihin, silkki, merino, kasmir. Marimekolle tuhahdan.

Mutta larpatkoon marimekkoilijat sit aatelisia.

Höpö höpö.

Vierailija
188/361 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmmm kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mikä on tämä valitus mustasta väristä kesällä? Itse käytän mustaa kesät talvet koska se on oman tyylini mukaista enkä tunne oloani omaksi jos kuljen jossain vaaleassa liehukkeessa. Oletteko katsoneet katukuvaa eurooppalaisissa suurkaupungeissa? Kyllä niissäkin mustaa paljon näkyy. Vain tällä palstalla on päätetty, että se on rumaa, noloa ja väärin.

Olenkin ihmetellyt vuosia, kun aina valitetaan, että Suomessa pukeudutaan ankeisiin väreihin ja muualla maailmassa muka riemunkirjaviin. Mitä olen Pariisissa ja Milanossa paikallisia katsellut, niin musta, beige, valkoinen, tummansininen ja vastaavat hillityt perusvärit ovat suosittuja. 

Pariisittaret ovat tummempia, joten heille sopii nuo värit paremmin kuin suomalaisille. Me näytetään kelmeältä, jos kasvojen lähellä on pikimustaa väriä. Sen takia musta hiusvärikään ei meille sovi.

No, minulla on tummat hiukset, ruskeat silmät ja ihoni päivettyy hyvin eikä talvellakaan ole harmaankelmeä. Keistä suomalaisista nyt puhut tässä? Sukujuuret Pohjanmaalla 1500-luvulle asti, joten turha vetää mitään ulkomaalaiskorttiakaan nyt esiin.

Vähän vaikuttaa että jossain vaiheessa joku suvun mammoista on saanut kokeilla romaniromantiikkaa tai tuonut tuliaisena etelänlomalta.

Ja höpön löpön, minäkin olen ruskeasilmäinen ja tukka lähes musta, rusketun kahvipavuksi.  Ja täysin suomalainen minäkin.  Ei kannata siinä sävellellä luulojaan.  Siskoni muuten on aivan vaalea, ei rusketu yhtään ja silmätkin vaaleanvihreät.  

Vierailija
189/361 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut että marimekko on alemman keskiluokan/alaluokan pätemisen merkki. Tuttava ostaa marimekkoa (kouluja käymätön on) ja ylpeänä selittää miten nyt on keskiluokan merkkilaukku ja vaatteet. Just tuo sama marimekko-hihnainen laukku löytyy.

En ymmärrä. Marimekossa ei ole mitään hienoa eikä se takaa luokkanousua. Itse laitan rahani ennenkaikkea laadukkaisiin (toki kalliisiin) luonnonmateriaaleihin, silkki, merino, kasmir. Marimekolle tuhahdan.

Höpö höpö.

Ei tuo minusta nyt ihan höpö ole. Merkkien tehtävä yleensäkin on että ihmiset voivat niiden avulla osoittaa kuuluvansa tiettyyn ryhmään. Marimekko on Suomessa ainakin sellainen merkki, jonka avulla voi osoittaa kuuluvansa keskiluokkaan. Kaikki tuntevat sen merkin ja tietävät että se on kotimainen ja että se ei ole aivan halpa, joten sen ostanut ei voi olla aivan köyhä ja arvostaa sitä mitä Marimekko edustaa.

Vierailija
190/361 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli tänään tunika ja leggingsit, mustat nahkaloaferit ja Lumin laukku. Enkä ole edes ylipainoinen. Se viskoosinen tunika (no melkein mekko) on vaan ihanan tuntuinen kesäsäällä, ja ohuet wetlook leggarit on mukavat myös ja peittää säärien naarmut kätevästi.

Kiva asu, tykkään.  Kesällä ohuet legginsit on siitä hyvät, että peittää jalkojen ihon epätasaisuudet, ei naisilla noin yleisesti enää kolmenkympin jälkeen ole kovin sileät sääret.   Ja ne, jotka ei rusketu, näyttää kananjaloilta.  Eikä rusketuskaan oikeastaan mitään peitä.  Ja varjele, jos on pienikin suonikohjun alku jossain, niin se kyllä näkyy.

Varjele, mitä se haittaa jos on pieni suonikohjunalku?

Senkö takia täytyy laittaa leggingsit?

Ei täydy.  Mutta minä laittaisin mieluummin.  

Vierailija
191/361 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvännäköinen tyyli joidenkin päällä. Itsellä leveät hameet näyttävät siltä kuin olisin raskaana, ja valkoiset kengät likaantuvat kuitenkin. Marimekkoa en viitsi noin näkyvästi mainostaa, etenkin kun se laukku on ihan samanlainen vaikka millä merkeillä, ja kaikissa lukee hihnassa vain eri merkki. Jäljelle jää siis aurinkolasit.

Vierailija
192/361 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut, että vielä nykyäänkin löytyy joku urpå, jonka mielestä Suomessa on jotain luokkajakoja. Vaikea kuvitella, että joku ylpeänä kehuskelee omistavansa keskiluokan vaatteet. Outo olet.

Pukeutumisessa on luokkajakoa.  Siksi hyväkin merkki pilaantuu jos köyhät mielistyvät siihen.  Pitää etsiä jotain muuta. 

Onhan sitä luokkajakoa muutenkin. Vaikka siitä ei välillä oikein saanut puhua, niin kyllä sitä on aina ollut. Hyvä että luokat nykyään taas tiedostetaan, koska ne vaikuttaa aika moniin asioihin.

Miten luokat ja niiden tiedostaminen vaikuttaa mihinkään? Paitsi joidenkin ns. itsetuntoon.

Luokkien tiedostaminen voi auttaa ymmärtämään esimerkiksi omia valintoja ja arvostuksen kohteita. Miksi jokin vaate tai esine näyttää hyvältä ja haluttavalta, tai miksi hakeutuu johonkin koulutukseen tai työhön ja miksi haluaa valita tietynlaisen puolison ja elämäntyylin.

Kaikkia arvoja ei voi luokittaa.

Vierailija
193/361 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä kotimaisen Gauharin frillamekkoa näkee somessa paljon:

https://cdn.starwebserver.se/shops/gauhar-helsinki/files/cache/gauhar-d…

Vierailija
194/361 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en kyllä kiinnitä niin minkäänlaista huomiota kenenkään suonikohjun alkuihin.

En muista, että koskaan olisin kiinnittänyt huomioni tuollaiseen.

Asut pistän kyllä merkille, olen esteetikko ja pukeutumisesta jossain määrin kiinnostunut.

Vierailija
195/361 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistakaa tiedostavat korvikset. Jotkut nahkaläpyskät tai puusta tehdyt, pääasia ettei ole kultaa tai timantteja.

Mitä hittoa. Ostin tosiaan jopa kahdet nahkasta tehdyt korvikset eikä myyjä sanonut mitään että ne on tiedostavat. Ihme myyjä.

Miksi ostit? Tiedät itsekin, ettei ne ole kauniit. Niiden ainoa tehtävä on signaloida muile, että olet tylsä ja akateeminen.

Kertokaas nyt omat vaatteet ja korut ja sit vielä, mitä kaikkea jokainen yksityiskohta signaloi?

Siniset farkut, paitapusero, kultaiset korvarenkaat. Signaloi sitä, etten seuraa muotia enkä ajattele juuri vaatteitani muutenkaan. En muista mistä ja milloin olen nuo ostanut, mutta on siitä reilusti yli viisi vuotta kuitenkin.

Vierailija
196/361 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ylipainoa vielä se 20 kiloa ja tupakka huuleen, niin vot.

Ei av-mamma tupakoi enää, se oli nollarilla. Toi ylipainokin on suhteellista eli bmi on 24-25, mutta se on palstamiesten mielestä 20 kg ylipainoa.

Jep, av-mamma ei todellakaan tupakoi, vaan päinvastoin paheksuu tupakointia ja kannattaa lisää kiristyksiä tupakkalakiin.

Av-mamma ei voi ymmärtää, miten kukaan enää polttaa.

Roikun av:lla ja olen tyypillisesti akateemisessa asiantuntijatehtävässä :-D Poltan kuitenkin tupakkaa, se tekee hyvää. Kai silti olen av-mamma?

Vierailija
197/361 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomipoppiin mammat laittoivat valkoisten tennareiden tilalle Martensit. Avot mikä poppi pimu!

Suomipopit ja myös iskelmäfestarit on parhaita paikkoja bongata yhdenmukaisen pukeutumisen trendejä.

Ei siitä ole kuin nelisen vuotta, kun valkoiset converset oli must, jos meinasi festareille osallistua. Näkyikö niitä enää yhtään?

Vierailija
198/361 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä kotimaisen Gauharin frillamekkoa näkee somessa paljon:

https://cdn.starwebserver.se/shops/gauhar-helsinki/files/cache/gauhar-d…

Näkee tuota livessäkin, ja näkee myös alkkarit aina vilaukselta, kun tuuli nostaa helman.

Vierailija
199/361 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomipoppiin mammat laittoivat valkoisten tennareiden tilalle Martensit. Avot mikä poppi pimu!

Suomipopit ja myös iskelmäfestarit on parhaita paikkoja bongata yhdenmukaisen pukeutumisen trendejä.

Ei siitä ole kuin nelisen vuotta, kun valkoiset converset oli must, jos meinasi festareille osallistua. Näkyikö niitä enää yhtään?

Yhdenmukaiset trendit on havaittavissa kaikissa ryhmissä, ei niissä ernujengeissä sen erikoisempia olla - yhtä massaa muiden ernujen kanssa.

Vierailija
200/361 |
25.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vantaalla näkyy todella paljon näitä marimekon hihnassa logolla varustettuja crossbodylaukkuja. Helsingissä ei näy niin paljoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yksi