Musta frillamekko, Marimekon käsilaukku (Marimekko-hihnalla varustettu) ja valkoiset tennarit. Kesän 2022 AV-mamman outfit.
Kommentit (361)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun kesälook: löysä kauluspaita, alla hihaton toppi. Jalassa löysät vajaamittaiset pellavahousut sekä nahkasandaalit tai sivuvenykkeelliset nahkakengät. Päässä huopahattu ja isot aurinkolasit. Mukana pieni laukku, johon mahtuu puhelin, kukkaro ja avain.
Coastal grandma bongattu!
Se tyyli on vaalea ja preppymäinen, mun ei.
Siis noi kaikki sun vaatteet onkin jotain mustaa tai tummansinistä? Harmi, toi rannikkomummutyyli ja sen värimaailma sopisi erinomaisen hyvin suomalaisten vaaleampaan väritykseen. Ja onhan meillä niitä rannikkojakin yllin kyllin.
Kaikki mun vaatteet on mustia tai jotain tummaa väriä. Kyllä.
Oletko kokeillut esim sellaista valkoisen ja vaaleansinisen raidallista pellavapaitaa koskaan? Minusta aivan ihania.
Mitä toi av tarkoittaa? Valistakaa tietämätöntä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun kesälook: löysä kauluspaita, alla hihaton toppi. Jalassa löysät vajaamittaiset pellavahousut sekä nahkasandaalit tai sivuvenykkeelliset nahkakengät. Päässä huopahattu ja isot aurinkolasit. Mukana pieni laukku, johon mahtuu puhelin, kukkaro ja avain.
Siis noi kaikki sun vaatteet onkin jotain mustaa tai tummansinistä? Harmi, toi rannikkomummutyyli ja sen värimaailma sopisi erinomaisen hyvin suomalaisten vaaleampaan väritykseen. Ja onhan meillä niitä rannikkojakin yllin kyllin.
Oletko kokeillut esim sellaista valkoisen ja vaaleansinisen raidallista pellavapaitaa koskaan? Minusta aivan ihania.
En. Jos löydän kirpparilta, voin kokeilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En. Jos löydän kirpparilta, voin kokeilla.
Joo, näyttäisi hyvältä tummienkin housujen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Frillamekko on kiva, mutta miks monella on musta kesällä?! Musta, kesällä. Kauhean synkkä. Eikö väki saa tarpeeks mustasta talvella? Kuumakin on. Raskaan näköne.
Ajat on kovat. Ihmiset köyhtyy. Musta kesämökki oli varma hankinta kun sitä voi käyttää syksyllä ja talvellakin
No nyt kaikki coastal grandmamat rannoille ajopuuta keräämään niin on mitä polttaa talvella kesämökin takassa.
Tuo marimekkohihnainen laukku on kyllä jotenkin outo. Halpisvaikutelma tulee niin rumasta hihnasta. Samoin ne tekstipaidat ja -kassit. En vaan tajua. Tykkään kyllä monista Marimekon kuoseista ja raitapaidoista, mutta tekstillisiä en kyllä haluaisi.... Kai se on sama kuin muissakin, kaikki jossa on jättimäiset logot jotka huutaa jotain merkkiä on jotenkin mauttomia.
Vierailija kirjoitti:
Crocsit meni jo vuosia sitten, mutta täällä siitä jankutetaan yhä.
Mulla on uutisia. Ne tuli uudelleen muotiin tänä kesänä. Teoriassa. Mammat ei vaan ehtinyt tällä kertaa mukaan.
Kuusikymppinen mieheni kokeili kaverinsa crockseja ja tykästyi niihin niin, että osti omat. Pitääpä kertoa, että kerrankin hän on muodin etujoukoissa.
Minulla on glitterinen guessin toppi,toki lähes kaikki glitterit kadonneet ajat sitten, mustat caprimittaiset leggarit joissa on runsaasti kissankarvaa, linttaan astutut korkokengät joista puuttuu myös korkolappu toisesta kengästä. Tämän kesälookkini kruunaa 30 kiloa ylipainoa ja muutama helvetin ruma (miehen entinen sellikaveri teki sain halvalla) tatuointi. Onneksi en sitten ole av-mammaa nähnytkään. Lähdenkin tästä takapihalle juomaan lonkeroa.
Rakastan coastal grandma- tyyliä vaikka olenkin noin 30v liian nuori siihen 😁 olen kyllä tykännyt siitä jo vuosia, muodin edelläkävijä??
Mistä tämä tyyli on kopsattu? Joltain somevaikuttajalta.
Minulla oli salsahame jo 70-luvulla lapsena. Sen ompeli perhetuttu ompelija. Kangas oli jotain kevyttä ja se liehuva helma oli ihana. Pitääpä etsiä tuo frillamekko kotivaatteeksi.
Syksyllä laitan frillamekon, villasukat ja crocsit. Ja nyt te luulette että pelleilee mutta ei, todella magee Look tulossa
Eivätkö ihmiset kuljekaan enää farkuissa ympäri vuoden? Minä kuljen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vajaamittaiset housut on enää vain mummomuotia. Muuten ihan hyvä.
Mua ei haittaa, jos ovatkin mummomuotia, mutta noita nyt sattuu saamaan kaupasta (Zalando). Oon havainnut yhden merkin housut kestäviksi ja hyvänmallisiksi, ja ne ovat vajaamittaisia. Kävisi mulle täysmittainenkin. Mutta tavoitteeni ei ole pukeutua pintamuodin mukaan tai esittää teiniä. Olen jo keski-ikäinen.
Olen 47v ja seuraan muotia (en orjallisesti), ei se mielestäni liity ikään mitenkään. Capreja en käytä koskaan, karmeet hirvitykset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Av-mammuudesta en tiedä, mutta ei helvata noita Marimekko-tekstihihnalaukkuja on nyt JOKAISELLA. Oikein häiritsee.[/quote
Sen takia se onkin junttityyliä.
Tämä. Ihme lampaita kun ei ole mitään persoonallista tyyliä..
.
Vierailija kirjoitti:
Mutta mikä on Marimekko-hihna?
Gratha -laukku - Marimekko
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut että marimekko on alemman keskiluokan/alaluokan pätemisen merkki. Tuttava ostaa marimekkoa (kouluja käymätön on) ja ylpeänä selittää miten nyt on keskiluokan merkkilaukku ja vaatteet. Just tuo sama marimekko-hihnainen laukku löytyy.
En ymmärrä. Marimekossa ei ole mitään hienoa eikä se takaa luokkanousua. Itse laitan rahani ennenkaikkea laadukkaisiin (toki kalliisiin) luonnonmateriaaleihin, silkki, merino, kasmir. Marimekolle tuhahdan.
Mutta larpatkoon marimekkoilijat sit aatelisia.
:D tienaan keskivertotallaajaa enemmän ja ostan Marimekkoa koska pidän siitä. Löytyy myös kaksi maisterin tutkintoa. Harmittaako?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No siinä kanssa yksi kliseinen mammalook.
Onko ne pellavahousut lahkeesta kuminauhalliset? Muistan, kun täällä yhdessä ketjussa väiteltiin, että voiko sellaisia pellavaverkkareita ollakaan. Se ketju käsitteli kai juhlakäyttäytymistä ja kirjoittaja paheksui, kun vieras oli tullut sellaisissa housuissa. Se oli hauska ketju!
Olen iältäni nuorison ja av-mamman väliltä ja tyylini on lähempänä nuorisoa. Huppari, mom jeans, lenkkarit, sporttilook. Mutta en näe mitään pahaa tunikoissa, Marimekon logossa ja caprihousuissa! Ja legginssejä käytän itsekin:)
En minäkään tiennyt, mutta sitten googlettamalla huomasin, että minulla oli juuri päälläni tuollainen tumma frillamekko. :D
Marimekon logohihnalaukkua en omista, enkä valkoisia tennareita.