Musta frillamekko, Marimekon käsilaukku (Marimekko-hihnalla varustettu) ja valkoiset tennarit. Kesän 2022 AV-mamman outfit.
Kommentit (361)
Vierailija kirjoitti:
Hmmm kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mikä on tämä valitus mustasta väristä kesällä? Itse käytän mustaa kesät talvet koska se on oman tyylini mukaista enkä tunne oloani omaksi jos kuljen jossain vaaleassa liehukkeessa. Oletteko katsoneet katukuvaa eurooppalaisissa suurkaupungeissa? Kyllä niissäkin mustaa paljon näkyy. Vain tällä palstalla on päätetty, että se on rumaa, noloa ja väärin.
Olenkin ihmetellyt vuosia, kun aina valitetaan, että Suomessa pukeudutaan ankeisiin väreihin ja muualla maailmassa muka riemunkirjaviin. Mitä olen Pariisissa ja Milanossa paikallisia katsellut, niin musta, beige, valkoinen, tummansininen ja vastaavat hillityt perusvärit ovat suosittuja.
Pariisittaret ovat tummempia, joten heille sopii nuo värit paremmin kuin suomalaisille. Me näytetään kelmeältä, jos kasvojen lähellä on pikimustaa väriä. Sen takia musta hiusvärikään ei meille sovi.
No, minulla on tummat hiukset, ruskeat silmät ja ihoni päivettyy hyvin eikä talvellakaan ole harmaankelmeä. Keistä suomalaisista nyt puhut tässä? Sukujuuret Pohjanmaalla 1500-luvulle asti, joten turha vetää mitään ulkomaalaiskorttiakaan nyt esiin.
Vierailija kirjoitti:
Mä näin lauantaina kauniina kesäpäivänä Hangossa nuoren naisen mustassa mekossa ja maihareissa??
Välillä tosiaan näkee näitä, joille muodinmukaisuus on ykkösasia ja vallitsevat sääolot eivät siihen vaikuta. Mennään trenssi (poplari) liehuen 25 asteen lämmössä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hmmm kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mikä on tämä valitus mustasta väristä kesällä? Itse käytän mustaa kesät talvet koska se on oman tyylini mukaista enkä tunne oloani omaksi jos kuljen jossain vaaleassa liehukkeessa. Oletteko katsoneet katukuvaa eurooppalaisissa suurkaupungeissa? Kyllä niissäkin mustaa paljon näkyy. Vain tällä palstalla on päätetty, että se on rumaa, noloa ja väärin.
Olenkin ihmetellyt vuosia, kun aina valitetaan, että Suomessa pukeudutaan ankeisiin väreihin ja muualla maailmassa muka riemunkirjaviin. Mitä olen Pariisissa ja Milanossa paikallisia katsellut, niin musta, beige, valkoinen, tummansininen ja vastaavat hillityt perusvärit ovat suosittuja.
Pariisittaret ovat tummempia, joten heille sopii nuo värit paremmin kuin suomalaisille. Me näytetään kelmeältä, jos kasvojen lähellä on pikimustaa väriä. Sen takia musta hiusvärikään ei meille sovi.
No, minulla on tummat hiukset, ruskeat silmät ja ihoni päivettyy hyvin eikä talvellakaan ole harmaankelmeä. Keistä suomalaisista nyt puhut tässä? Sukujuuret Pohjanmaalla 1500-luvulle asti, joten turha vetää mitään ulkomaalaiskorttiakaan nyt esiin.
No täällä toinen samanvärinen "kantakirjasuomalainen" Pohjanmaalta :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut että marimekko on alemman keskiluokan/alaluokan pätemisen merkki. Tuttava ostaa marimekkoa (kouluja käymätön on) ja ylpeänä selittää miten nyt on keskiluokan merkkilaukku ja vaatteet. Just tuo sama marimekko-hihnainen laukku löytyy.
En ymmärrä. Marimekossa ei ole mitään hienoa eikä se takaa luokkanousua. Itse laitan rahani ennenkaikkea laadukkaisiin (toki kalliisiin) luonnonmateriaaleihin, silkki, merino, kasmir. Marimekolle tuhahdan.
Mutta larpatkoon marimekkoilijat sit aatelisia.Olen huomannut, että vielä nykyäänkin löytyy joku urpå, jonka mielestä Suomessa on jotain luokkajakoja. Vaikea kuvitella, että joku ylpeänä kehuskelee omistavansa keskiluokan vaatteet. Outo olet.
Pukeutumisessa on luokkajakoa. Siksi hyväkin merkki pilaantuu jos köyhät mielistyvät siihen. Pitää etsiä jotain muuta.
Onhan sitä luokkajakoa muutenkin. Vaikka siitä ei välillä oikein saanut puhua, niin kyllä sitä on aina ollut. Hyvä että luokat nykyään taas tiedostetaan, koska ne vaikuttaa aika moniin asioihin.
Miten luokat ja niiden tiedostaminen vaikuttaa mihinkään? Paitsi joidenkin ns. itsetuntoon.
Suomipoppiin mammat laittoivat valkoisten tennareiden tilalle Martensit. Avot mikä poppi pimu!
Vierailija kirjoitti:
Mä näin lauantaina kauniina kesäpäivänä Hangossa nuoren naisen mustassa mekossa ja maihareissa??
Ja ihailit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulin, että av-mammaa pidetään vähän erilaisena kuin tuo, mutta ok.
Hei tää on 2022, jopa syrjäisemmillä seuduilla ollaan luopumassa tunika + leggins -yhdistelmästä.
Minä en luovu ikinä tunika + leggings-yhdistelmästä. Tuo Telakka Workwearin Lehtinen tunika on ihan liian lyhyt pelkkien sukkahousujen kanssa töihin. Ja mukavuus ennen kaikkea, koko päivän istuminen töissä alkaa turvottaa niin ettei voi mitään kovin kiristävää pitää.
Vierailija kirjoitti:
Suomipoppiin mammat laittoivat valkoisten tennareiden tilalle Martensit. Avot mikä poppi pimu!
Mitä sitten pitäisi olla päällä?
Oma tyylini ei ole tuollainen, mutta mikä vika basic-tyylissä?
Minkälainen on frillamekko? Yritin googlettaa mutta tulos olis niin monenlaisia erilaisia mekkoja etten oikein ottanut selvää mikä niillä on yhdistävä tekijä..
Vierailija kirjoitti:
Minkälainen on frillamekko? Yritin googlettaa mutta tulos olis niin monenlaisia erilaisia mekkoja etten oikein ottanut selvää mikä niillä on yhdistävä tekijä..
Helmaosa on tehty kahdesta tai kolmesta kerroksesta, joista alempi on aina edellistä leveämpi.
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut että marimekko on alemman keskiluokan/alaluokan pätemisen merkki. Tuttava ostaa marimekkoa (kouluja käymätön on) ja ylpeänä selittää miten nyt on keskiluokan merkkilaukku ja vaatteet. Just tuo sama marimekko-hihnainen laukku löytyy.
En ymmärrä. Marimekossa ei ole mitään hienoa eikä se takaa luokkanousua. Itse laitan rahani ennenkaikkea laadukkaisiin (toki kalliisiin) luonnonmateriaaleihin, silkki, merino, kasmir. Marimekolle tuhahdan.
Mutta larpatkoon marimekkoilijat sit aatelisia.
Itse laitan, itse käytän, itse tuhahdan... minä itse, minä. Olen parempi, kuulkaa! Laadukasta ja kallista, tajuatteko! Minä kouluja käynyt.
Kuule sinä "kouluja käynyt." Vaatetus ei ole ihmisessä se asia. Katso nyt itseäsi.
Se Marimekon mainoshihna-laukku on kyllä niin nolo ja mauton. Muuten ihan nätti laukku, mutta hihna pilaa sen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun kesälook: löysä kauluspaita, alla hihaton toppi. Jalassa löysät vajaamittaiset pellavahousut sekä nahkasandaalit tai sivuvenykkeelliset nahkakengät. Päässä huopahattu ja isot aurinkolasit. Mukana pieni laukku, johon mahtuu puhelin, kukkaro ja avain.
Eikös tämä ole se kuuma "rantamummo-tyyli"? Pellavaa, nahkaa, luonnollista, kauluspaidat, lierihatut...
Lierihatut on näköjään nyt kaikilla "hienoilla" keski-ikäisillä tai sen ylittäneillä akoilla. Ja likaisenruskeat ryppyiset väljät pellavahousut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hmmm kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän vaikuttaa että jossain vaiheessa joku suvun mammoista on saanut kokeilla romaniromantiikkaa tai tuonut tuliaisena etelänlomalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kelle tuollainen mekko edes sopii? Itse lanteikkkaana ja omenavavatsaisena näyttäisin siltä, että odotan kolmosia.
Sellaiselle ihan normaalivartaloiselle ja menee myöskin raskausmekkona. Ja kyllä minusta näyttää ihan hyvältä myös lihavampien päällä, paremmalta näyttää kuin mikään vartaloa nuoleva krinna.
Ei sovi jos on tiimalasivartalo tai edes yhtään isot rinnat. Näyttää raskaalta teltalta jos mekko leviää jo rintojen kohdalta. Rantamummotyyli istuu päälle paljon paremmin.
Mikään noista ei osu, vaikka ollaan jo yli viisikymppisiä. Aurinkolasit toki päässä, mutta nekin pienet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hmmm kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No heh, ehkä hän tarkoitti niitä loppuja n. 99% suomalaisista.
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli tänään tunika ja leggingsit, mustat nahkaloaferit ja Lumin laukku. Enkä ole edes ylipainoinen. Se viskoosinen tunika (no melkein mekko) on vaan ihanan tuntuinen kesäsäällä, ja ohuet wetlook leggarit on mukavat myös ja peittää säärien naarmut kätevästi.
Kiva asu, tykkään. Kesällä ohuet legginsit on siitä hyvät, että peittää jalkojen ihon epätasaisuudet, ei naisilla noin yleisesti enää kolmenkympin jälkeen ole kovin sileät sääret. Ja ne, jotka ei rusketu, näyttää kananjaloilta. Eikä rusketuskaan oikeastaan mitään peitä. Ja varjele, jos on pienikin suonikohjun alku jossain, niin se kyllä näkyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta larpatkoon marimekkoilijat sit aatelisia.Olen huomannut, että vielä nykyäänkin löytyy joku urpå, jonka mielestä Suomessa on jotain luokkajakoja. Vaikea kuvitella, että joku ylpeänä kehuskelee omistavansa keskiluokan vaatteet. Outo olet.
Pukeutumisessa on luokkajakoa. Siksi hyväkin merkki pilaantuu jos köyhät mielistyvät siihen. Pitää etsiä jotain muuta.
Onhan sitä luokkajakoa muutenkin. Vaikka siitä ei välillä oikein saanut puhua, niin kyllä sitä on aina ollut. Hyvä että luokat nykyään taas tiedostetaan, koska ne vaikuttaa aika moniin asioihin.
Miten luokat ja niiden tiedostaminen vaikuttaa mihinkään? Paitsi joidenkin ns. itsetuntoon.
Luokkien tiedostaminen voi auttaa ymmärtämään esimerkiksi omia valintoja ja arvostuksen kohteita. Miksi jokin vaate tai esine näyttää hyvältä ja haluttavalta, tai miksi hakeutuu johonkin koulutukseen tai työhön ja miksi haluaa valita tietynlaisen puolison ja elämäntyylin.
Jep, av-mamma ei todellakaan tupakoi, vaan päinvastoin paheksuu tupakointia ja kannattaa lisää kiristyksiä tupakkalakiin.
Av-mamma ei voi ymmärtää, miten kukaan enää polttaa.