Musta frillamekko, Marimekon käsilaukku (Marimekko-hihnalla varustettu) ja valkoiset tennarit. Kesän 2022 AV-mamman outfit.
Kommentit (361)
Höh, en ole vissiin av-mamma, kun itse käytän erilaisia kukkamekkoja, laukkuna on nahkalaukku eikä minulla ole aurinkolaseja. Valkoiset tennarit tosin löytyy. :D
Tuota Marimekon laukkua näkee nimenomaan nuorilla. Luulin , että on muotia alle kolmekymppisten keskuudessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulin, että av-mammaa pidetään vähän erilaisena kuin tuo, mutta ok.
Hei tää on 2022, jopa syrjäisemmillä seuduilla ollaan luopumassa tunika + leggins -yhdistelmästä.
No minä en kyllä marimekkolaukkua omista, enkä suostuisi pitämään mitään näkyvillä, missä lukee marimekko.
Olis kyllä raskasta olla noin epävarma itsestään ja riippuvainen muiden mielipiteistä. Minä käytän ja ostan sitä, mistä tykkään. Jos tykkäisin esim. laukusta, jossa on Marimekon logo, ostaisin ja käyttäisin, enkä vähääkään välittäisi siitä, mitä muut on mieltä. Ihan samoin, kun en tuhoa kynsiäni raaputellakseni irti Iittalan tarroja astioista, kun ne kumminkin irtoavat jossain vaiheessa itsestään konepesun jäljiltä.
Kyllä suomalaisten heikko itsetunto taitaa edelleen olla totta, valitettavasti.
Mitä tulee frillamekkoihin ym., niin todellakin käyttäisin, jos en olisi tämmöinen punkero. Frillat on ihania, oon tykännyt niistä pikkutytöstä lähtien eli 70-luvulta. Ja tennareita käytän totta kai.
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut että marimekko on alemman keskiluokan/alaluokan pätemisen merkki. Tuttava ostaa marimekkoa (kouluja käymätön on) ja ylpeänä selittää miten nyt on keskiluokan merkkilaukku ja vaatteet. Just tuo sama marimekko-hihnainen laukku löytyy.
En ymmärrä. Marimekossa ei ole mitään hienoa eikä se takaa luokkanousua. Itse laitan rahani ennenkaikkea laadukkaisiin (toki kalliisiin) luonnonmateriaaleihin, silkki, merino, kasmir. Marimekolle tuhahdan.
Mutta larpatkoon marimekkoilijat sit aatelisia.
Kannatatko eläinrääkkäystä noin laajemminkin?
https://investigations.peta.org/cashmere-cruelty-china-mongolia/
Nauratti tämä kun todellakin pitää paikkansa. :D
Olen nähnyt tuollaista pukeutumista nuorilla amiksilla, en nyt tajua mistä mammat tähän tulee :D
Vierailija kirjoitti:
Olen nähnyt tuollaista pukeutumista nuorilla amiksilla, en nyt tajua mistä mammat tähän tulee :D
Ei ole kyllä amismuotia. Ja tyyliä käyttävät ovat vähintään 25-vuotiaita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Frillamekko on kiva, mutta miks monella on musta kesällä?! Musta, kesällä. Kauhean synkkä. Eikö väki saa tarpeeks mustasta talvella? Kuumakin on. Raskaan näköne.
Itse suosin mustia mekkoja siksi, että niistä ei niin usein näy läpi kuin muista väreistä. Varsinkin sellaiset vaaleat kesään sopivat ovat melkein aina sellaista kangasta, että alusvaatteet näkyvät todella selvästi läpi. Ei näin keski-ikäisenä kehtaa sellaisia pitää.
Tämä läpinäkyvyysongelma on muuten todella yleinen kaikissa kesävaatteissa nykyään. Housut näkyvät läpi, paidat näkyvät läpi, mekot ja hameet näkyvät läpi. Miten hitossa tällaisia vaatteita on tarkoitus pitää, kun se vaikutelma on kömpelön topattu jos sinne alle laittaa jotain toppia ja shortsia tai legginsiä, mutta sellaisenaankaan ei kehtaa pitää? Kai niitä tehdään vain nuorille jotka kehtaavat.
Keski-ikäisenä ei ole enää käytännön pakko ostaa valmisvaatteita. Ainakin useimmilla on jo varaa teettää vaatteensa.
Läpinäkyvyyden lisäksi huonolaatuisuus on nykyvalmisvaatteiden yleinen ominaisuus.
Vierailija kirjoitti:
Tuo marimekkohihnainen laukku on kyllä jotenkin outo. Halpisvaikutelma tulee niin rumasta hihnasta. Samoin ne tekstipaidat ja -kassit. En vaan tajua. Tykkään kyllä monista Marimekon kuoseista ja raitapaidoista, mutta tekstillisiä en kyllä haluaisi.... Kai se on sama kuin muissakin, kaikki jossa on jättimäiset logot jotka huutaa jotain merkkiä on jotenkin mauttomia.
Marimekko-laukku on ihan kätevän kokoinen. Vastaavia tekevät myös muut valmistajat, ei onneksi ole pakko ostaa tuota mainoshihnallista.
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut että marimekko on alemman keskiluokan/alaluokan pätemisen merkki. Tuttava ostaa marimekkoa (kouluja käymätön on) ja ylpeänä selittää miten nyt on keskiluokan merkkilaukku ja vaatteet. Just tuo sama marimekko-hihnainen laukku löytyy.
En ymmärrä. Marimekossa ei ole mitään hienoa eikä se takaa luokkanousua. Itse laitan rahani ennenkaikkea laadukkaisiin (toki kalliisiin) luonnonmateriaaleihin, silkki, merino, kasmir. Marimekolle tuhahdan.
Mutta larpatkoon marimekkoilijat sit aatelisia.
Ei kai kukaan nyt luule että yksi laukku takaa mitään luokkanousua?
Täällä Aasissa Marimekko aika vahvasti merkkitietoisten aikuisten ja keskiluokan juttu. Unikkokasseja näkee joka kerta kun astuu ovesta ulos. Hinnat on tosin vähintään 50 prosenttia kalliimmat kuin Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulin, että av-mammaa pidetään vähän erilaisena kuin tuo, mutta ok.
Hei tää on 2022, jopa syrjäisemmillä seuduilla ollaan luopumassa tunika + leggins -yhdistelmästä.
No minä en kyllä marimekkolaukkua omista, enkä suostuisi pitämään mitään näkyvillä, missä lukee marimekko.
Olis kyllä raskasta olla noin epävarma itsestään ja riippuvainen muiden mielipiteistä. Minä käytän ja ostan sitä, mistä tykkään. Jos tykkäisin esim. laukusta, jossa on Marimekon logo, ostaisin ja käyttäisin, enkä vähääkään välittäisi siitä, mitä muut on mieltä. Ihan samoin, kun en tuhoa kynsiäni raaputellakseni irti Iittalan tarroja astioista, kun ne kumminkin irtoavat jossain vaiheessa itsestään konepesun jäljiltä.
Kyllä suomalaisten heikko itsetunto taitaa edelleen olla totta, valitettavasti.
Mitä tulee frillamekkoihin ym., niin todellakin käyttäisin, jos en olisi tämmöinen punkero. Frillat on ihania, oon tykännyt niistä pikkutytöstä lähtien eli 70-luvulta. Ja tennareita käytän totta kai.
Epävarma? Ne ovat tyylittömiä.
Vierailija kirjoitti:
Mikä hemmetti on tämä outfit kun sitä nykyään kaikki hokee kuin jotkut ä ä l i öpapukaijat,
No kun tuo suomenkielinen vastine on niin pitkä ja vaikeasti äännettävä: asu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Frillamekko on kiva, mutta miks monella on musta kesällä?! Musta, kesällä. Kauhean synkkä. Eikö väki saa tarpeeks mustasta talvella? Kuumakin on. Raskaan näköne.
Itse suosin mustia mekkoja siksi, että niistä ei niin usein näy läpi kuin muista väreistä. Varsinkin sellaiset vaaleat kesään sopivat ovat melkein aina sellaista kangasta, että alusvaatteet näkyvät todella selvästi läpi. Ei näin keski-ikäisenä kehtaa sellaisia pitää.
Tämä läpinäkyvyysongelma on muuten todella yleinen kaikissa kesävaatteissa nykyään. Housut näkyvät läpi, paidat näkyvät läpi, mekot ja hameet näkyvät läpi. Miten hitossa tällaisia vaatteita on tarkoitus pitää, kun se vaikutelma on kömpelön topattu jos sinne alle laittaa jotain toppia ja shortsia tai legginsiä, mutta sellaisenaankaan ei kehtaa pitää? Kai niitä tehdään vain nuorille jotka kehtaavat.
Keski-ikäisenä ei ole enää käytännön pakko ostaa valmisvaatteita. Ainakin useimmilla on jo varaa teettää vaatteensa.
Läpinäkyvyyden lisäksi huonolaatuisuus on nykyvalmisvaatteiden yleinen ominaisuus.
Siis mitä, ei mulle ole kukaan kertonut, että keski-ikäiset saa jostain lisää rahaa?! Mistä? Haetaanko sitä Kelasta vai mistä? Mä täytän tänä vuonna 49 v, saanko jo vai onko siihen joku tarkka ikäraja? Tai riittääkö jos tuntee itsensä jo keski-ikäiseksi? Mulla on yks 35 v kamu, joka aina puhuu itsestään keski-ikäisenä. Mahtava uutinen!
Mäkin haluan tietää! Lisäkysymys: saako tuota rahaa takautuvasti, jos ei ole jo sitä joqtain syystä saanut?
Vierailija kirjoitti:
Eikö nyt kukaan mamma saa laitettua linkkiä kuvaan frillamekosta, että saadaan asiaan selvyys? En seuraa muotia yhtään joten ei hajuakaan, millainen se voisi olla.
Sen olen kyllä huomannut, että tosi monella on valkoiset lenkkarit tai tennarit. Tylsää että niin monella on samanlaiset kengät, mutta kaiketi ne on jotenkin käytännölliset.
Siis kuinka vaikea on aikuisella ihmisellä katsoa Googlesta, miltä frilkamekko näyttää? XD En vaan ymmärrä...
Naurattaa tämä aloitus. Olimme viime viikolla laivalla ja ihan totta valtaosa suomalaisista 25-40v naisista oli pukeutunut näin.
Hämmentävää, että muodostuu näin selkeä univormu. Eikö ihmisillä ole omaa tyyliä/makua?
Pitääkö tässä joka ikinen kesä alkaa ostaa uutta mekkoa? Miksei viimevuotinen käy? Tai jopa 10v vanha mekko? Kenellä nyt mekot kuluvat niin nopeasti, että joka kesä uutta? Vai oletteko te jotain pikamuotikuluttajia?
Kyllä perinteinen kukkamekko itselläni frillamekon kesäasuna voittaa, vaikka pidän välillä jälkimmäisiäkin :)
Tämmöisen vois kyllä pukea itsekin:
https://www.stockmann.com/marc-o-polo-frillamekko/15120732200-1.html
Miten te pukeudutte jotka haukutte esim näitä marimekon laukkuja? Haluaisin nähdä teidän uniikin tyylin...niin ja itse en omista tuota laukkua, vaikka se on mielestäni ihan kivan näköinen ja varmasti käytännöllinen myös.
Entä voiko keittiön kaapissa olla myllyn paras makaroonipussi? Onko se tasottava?