Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Musta frillamekko, Marimekon käsilaukku (Marimekko-hihnalla varustettu) ja valkoiset tennarit. Kesän 2022 AV-mamman outfit.

Vierailija
24.07.2022 |

Ja isot aurinkolasit.

Kommentit (361)

Vierailija
81/361 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Frillamekot on ihania. Kesällä ehkä joku muu väri kuin musta on kivempi. Ja kyse on siis mekosta, jossa yläosa on tavallinen, joko t-paitamainen tai puseromainen, sitten vähän vyötärön alapuolelta lähtee rypytetty helma, joka jatkuu vähän matkaa ja sitten tulee uusi rypytetty osuus. Näin helma kokonaisuudessaan levenee alaspäin. Lyhyemmissä malleissa helmassa on yleensä kaksi osiota ja pitemmissä kolme.

Voisko vähän tarkentaa?

Vierailija
82/361 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina inhonnut Marimekkoa, siitä huolimatta että sain niitä tuotteita lapsena koska kummitätini oli siellä töissä. En pidä tennareita, enkä varsinkaan valkoisia. Enkä edes tiedä mikä on frilla. 

Ja suomaalaisista vain jotain 11% enää tupakoi, joten miksi ihmeessä täällä palstalla olisi naisista vain ne tupakoivat? Entäs miehet sitten? Täällähän on nykyään miehiä ja lapsettomia suurin osa, harva on edes äiti, ja niistäkin osa jo eläkeläisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/361 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta mikä on Marimekko-hihna?

Nylonhihna, jossa logoteksti kauttaaltaan.

Nyt en kyllä ymmärrä

Vierailija
84/361 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon jännittävämpää oli tämä elämä kun ei tiennyt mikä on frillamekko...

Vierailija
85/361 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen käyttänyt valkoisia lenkkareita tai sinnepäin viimeiset 30 vuotta , pitäiskö nyt lopettaa ?

Vaihtelu virkistää.

Onks pakko jos ei tahdo, mä en tahdo. Yhden merkin löytänyt jodta löytyy näihin kavioihin sopiva.

Piti etsiä se mystinen frillamekko, sehän on selvä kauhtana . Salsahametta se ei ole nähnytkään.

Vierailija
86/361 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen käyttänyt valkoisia lenkkareita tai sinnepäin viimeiset 30 vuotta , pitäiskö nyt lopettaa ?

Vaihtelu virkistää.

Onks pakko jos ei tahdo, mä en tahdo. Yhden merkin löytänyt jodta löytyy näihin kavioihin sopiva.

Piti etsiä se mystinen frillamekko, sehän on selvä kauhtana . Salsahametta se ei ole nähnytkään.

Eihän tässä ole kukaan salsahameesta puhunutkaan, vaan salsamekosta.

Vierailija
87/361 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voisin ottaa sellaisen Marimekko-laukun, mutta ei ole varaa

Vierailija
88/361 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut että marimekko on alemman keskiluokan/alaluokan pätemisen merkki. Tuttava ostaa marimekkoa (kouluja käymätön on) ja ylpeänä selittää miten nyt on keskiluokan merkkilaukku ja vaatteet. Just tuo sama marimekko-hihnainen laukku löytyy.

En ymmärrä. Marimekossa ei ole mitään hienoa eikä se takaa luokkanousua. Itse laitan rahani ennenkaikkea laadukkaisiin (toki kalliisiin) luonnonmateriaaleihin, silkki, merino, kasmir. Marimekolle tuhahdan.

Mutta larpatkoon marimekkoilijat sit aatelisia.

Oletpa ylimielinen! Hyi.

Vierailija
89/361 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Frillamekko on kiva, mutta miks monella on musta kesällä?! Musta, kesällä. Kauhean synkkä. Eikö väki saa tarpeeks mustasta talvella? Kuumakin on. Raskaan näköne.

Vierailija
90/361 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaihtelu virkistää.

Eihän tässä ole kukaan salsahameesta puhunutkaan, vaan salsamekosta.

Okei, olen tietämätön. Luulin, että se hameosa on samanlainen oli mekko tai hame, mutta ei ilmeisesti ole.

Vierailija
91/361 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun kesälook: löysä kauluspaita, alla hihaton toppi. Jalassa löysät vajaamittaiset pellavahousut sekä nahkasandaalit tai sivuvenykkeelliset nahkakengät. Päässä huopahattu ja isot aurinkolasit. Mukana pieni laukku, johon mahtuu puhelin, kukkaro ja avain.

Coastal grandma bongattu!

Vierailija
92/361 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Frillamekko on kiva, mutta miks monella on musta kesällä?! Musta, kesällä. Kauhean synkkä. Eikö väki saa tarpeeks mustasta talvella? Kuumakin on. Raskaan näköne.

Ajat on kovat. Ihmiset köyhtyy. Musta kesämökki oli varma hankinta kun sitä voi käyttää syksyllä ja talvellakin

Vierailija
93/361 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun kesälook: löysä kauluspaita, alla hihaton toppi. Jalassa löysät vajaamittaiset pellavahousut sekä nahkasandaalit tai sivuvenykkeelliset nahkakengät. Päässä huopahattu ja isot aurinkolasit. Mukana pieni laukku, johon mahtuu puhelin, kukkaro ja avain.

Se tyyli on vaalea ja preppymäinen, mun ei.

Vierailija
94/361 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Frillamekot on ihania. Kesällä ehkä joku muu väri kuin musta on kivempi. Ja kyse on siis mekosta, jossa yläosa on tavallinen, joko t-paitamainen tai puseromainen, sitten vähän vyötärön alapuolelta lähtee rypytetty helma, joka jatkuu vähän matkaa ja sitten tulee uusi rypytetty osuus. Näin helma kokonaisuudessaan levenee alaspäin. Lyhyemmissä malleissa helmassa on yleensä kaksi osiota ja pitemmissä kolme.

No vihdoinkin joku joka osaa kuvailla tuon vaatekappaleen! Nyt pelittää, kiitos.

Ihan hauska mekko kai, mutta niin trendikäs että todennäköisesti se jää vuoden kuluttua käyttämättä koska on liian "eilinen".

Vierailija
95/361 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi Marimekko hihnalla varustettu laukku saa mut ihan raivon valtaa kun nään sen :D Sit meet jonnekki Prismaa ni näät niitä vähintää kymmenen!

Vierailija
96/361 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta mikä on Marimekko-hihna?

Nylonhihna, jossa logoteksti kauttaaltaan.

Nyt en kyllä ymmärrä

No ei tämä kyllä mitään astrofysiikkaa ole, vaan av-muotia.

Vierailija
97/361 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis noi kaikki sun vaatteet onkin jotain mustaa tai tummansinistä? Harmi, toi rannikkomummutyyli ja sen värimaailma sopisi erinomaisen hyvin suomalaisten vaaleampaan väritykseen. Ja onhan meillä niitä  rannikkojakin yllin kyllin.

Vierailija
98/361 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis noi kaikki sun vaatteet onkin jotain mustaa tai tummansinistä? Harmi, toi rannikkomummutyyli ja sen värimaailma sopisi erinomaisen hyvin suomalaisten vaaleampaan väritykseen. Ja onhan meillä niitä  rannikkojakin yllin kyllin.

Kaikki mun vaatteet on mustia tai jotain tummaa väriä. Kyllä.

Vierailija
99/361 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toi Marimekko hihnalla varustettu laukku saa mut ihan raivon valtaa kun nään sen :D Sit meet jonnekki Prismaa ni näät niitä vähintää kymmenen!

Voi reppanaa, on sinulla vaikeaa :( jaxuhalit

Vierailija
100/361 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Diane Keaton!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yksi