Musta frillamekko, Marimekon käsilaukku (Marimekko-hihnalla varustettu) ja valkoiset tennarit. Kesän 2022 AV-mamman outfit.
Kommentit (361)
Vierailija kirjoitti:
Siis mikä hitto on frillamekko???? On mulla Marilaukkuja muutama, tykkään niistä tosi paljon enkä tosiaankaan pyytele anteeksi sitä, mutta frillamekosta en ole kuullutkaan koskaan.
Sama. Joku 60-vuotiaiden juttu?
Vierailija kirjoitti:
Ne valkoiset tennarit on ihan must.
Arvatkaa, montako av-mammaa oli tänään asuntomessuilla.
Asuntomessut oli oikein AV-mammojen kokoontumisajot. Minäkin olin paikalla Marimekko-pussukkani kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mikä hitto on frillamekko???? On mulla Marilaukkuja muutama, tykkään niistä tosi paljon enkä tosiaankaan pyytele anteeksi sitä, mutta frillamekosta en ole kuullutkaan koskaan.
Sama. Joku 60-vuotiaiden juttu?
Me vähän vanhemmat tunnemme tuon salsamekkona
Vierailija kirjoitti:
Edelleen, valistakaa tyhmää - mikä on frillamekko? Kukaan ketjussa ei ole kuvaillut sitä. Alan kuvitella ettette edes tiedä itse mikä se on.
Googleta.
Mä olen nyt 2 vuotta pitänyt mun marimekko laukkuani ja olen jo ihan kyllästynyt. Tänään aloin katselemaan uutta laukkua itselleni.
Vierailija kirjoitti:
Av-mammuudesta en tiedä, mutta ei helvata noita Marimekko-tekstihihnalaukkuja on nyt JOKAISELLA. Oikein häiritsee.
Muo häiritsee kaikki Luis Vuittonit, Mikael Korrssit ja kaikki, mitkä ovat suosittuja merkkejä. M tahtoisin, et jokaikinen laukku olis täysin uniikki!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Frillamekko on jo vähän viimevuotista, mutta sopii sit kyllä palstamammalookiin.
Vai viime vuotista, nyt vasta kuulen edes tuosta muodista. Varmaan ostan frillamekon sitten, kun ne tulee 70 %:n alennusmyyntiin.
No ei kai kukaan käytä viimevuotista muotia😲? Siis ihan kamalaa. Se kertoo kyl ihmisestä...mitä🤔
Se kertoo ihmisestä sen, että hän ei seuraa pintamuotia vaan ostaa mistä tykkää ja mahdollisimman edullisesti välttäen huonoa laatua. Marimekon vaatteet kestää.
Mun kesälook: löysä kauluspaita, alla hihaton toppi. Jalassa löysät vajaamittaiset pellavahousut sekä nahkasandaalit tai sivuvenykkeelliset nahkakengät. Päässä huopahattu ja isot aurinkolasit. Mukana pieni laukku, johon mahtuu puhelin, kukkaro ja avain.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen nyt 2 vuotta pitänyt mun marimekko laukkuani ja olen jo ihan kyllästynyt. Tänään aloin katselemaan uutta laukkua itselleni.
Äkkiäpä sinä kyllästyit. Taisi olla impulssiostos, joten sinun kannattaa harkita ostoksiasi pitempään.
Eiks se mamman outfit olekaan enää tunika, legginsit ja crocsit?
Onpa tyhmä nimi. Salsamekko on paljon parempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut että marimekko on alemman keskiluokan/alaluokan pätemisen merkki. Tuttava ostaa marimekkoa (kouluja käymätön on) ja ylpeänä selittää miten nyt on keskiluokan merkkilaukku ja vaatteet. Just tuo sama marimekko-hihnainen laukku löytyy.
En ymmärrä. Marimekossa ei ole mitään hienoa eikä se takaa luokkanousua. Itse laitan rahani ennenkaikkea laadukkaisiin (toki kalliisiin) luonnonmateriaaleihin, silkki, merino, kasmir. Marimekolle tuhahdan.
Mutta larpatkoon marimekkoilijat sit aatelisia.Olen huomannut, että vielä nykyäänkin löytyy joku urpå, jonka mielestä Suomessa on jotain luokkajakoja. Vaikea kuvitella, että joku ylpeänä kehuskelee omistavansa keskiluokan vaatteet. Outo olet.
Pukeutumisessa on luokkajakoa. Siksi hyväkin merkki pilaantuu jos köyhät mielistyvät siihen. Pitää etsiä jotain muuta.
Vierailija kirjoitti:
Mun kesälook: löysä kauluspaita, alla hihaton toppi. Jalassa löysät vajaamittaiset pellavahousut sekä nahkasandaalit tai sivuvenykkeelliset nahkakengät. Päässä huopahattu ja isot aurinkolasit. Mukana pieni laukku, johon mahtuu puhelin, kukkaro ja avain.
Vajaamittaiset housut on enää vain mummomuotia. Muuten ihan hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen huomannut että marimekko on alemman keskiluokan/alaluokan pätemisen merkki. Tuttava ostaa marimekkoa (kouluja käymätön on) ja ylpeänä selittää miten nyt on keskiluokan merkkilaukku ja vaatteet. Just tuo sama marimekko-hihnainen laukku löytyy.
En ymmärrä. Marimekossa ei ole mitään hienoa eikä se takaa luokkanousua. Itse laitan rahani ennenkaikkea laadukkaisiin (toki kalliisiin) luonnonmateriaaleihin, silkki, merino, kasmir. Marimekolle tuhahdan.
Mutta larpatkoon marimekkoilijat sit aatelisia.Olen huomannut, että vielä nykyäänkin löytyy joku urpå, jonka mielestä Suomessa on jotain luokkajakoja. Vaikea kuvitella, että joku ylpeänä kehuskelee omistavansa keskiluokan vaatteet. Outo olet.
Pukeutumisessa on luokkajakoa. Siksi hyväkin merkki pilaantuu jos köyhät mielistyvät siihen. Pitää etsiä jotain muuta.
Onhan sitä luokkajakoa muutenkin. Vaikka siitä ei välillä oikein saanut puhua, niin kyllä sitä on aina ollut. Hyvä että luokat nykyään taas tiedostetaan, koska ne vaikuttaa aika moniin asioihin.
Vierailija kirjoitti:
Onpa tyhmä nimi. Salsamekko on paljon parempi.
Salsamekot on yleensä pienikukallisia. Frillamekot on yleensä yksivärisiä, ne oli viime kesänä pinkkejä ja tänä kesänä mustia.
Muistakaa tiedostavat korvikset. Jotkut nahkaläpyskät tai puusta tehdyt, pääasia ettei ole kultaa tai timantteja.
Vierailija kirjoitti:
Tämä:
https://www.zalando.fi/glamorous-loose-fit-midi-dress-with-puff-sleeves…
Sori ei kännykällä onnistunut. Mutta juu. Musta.
Ei se ole se ohut, jonka saa kaupanpäälle, vaan markiisikassi. Liityn mukaan!