Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua, vain 1 side jäljellä ja pääsen kauppaan vasta huomenna

Vierailija
24.07.2022 |

Ja menkkojen eka päivä, eli runsaimmillaan

Kommentit (109)

Vierailija
101/109 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse kun olen köyhä, niin käytän kuukautisten aikana vain yhden siteen jottei veri mene housuista läpi, jonka lisäksi pistän housuihin paljon vessapaperia.

Talouspaperi toimii paremmin, jos sitä sattuu olemaan.

mutta sitä ei saa vetää pöntöstä alas

Vierailija
102/109 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse kun olen köyhä, niin käytän kuukautisten aikana vain yhden siteen jottei veri mene housuista läpi, jonka lisäksi pistän housuihin paljon vessapaperia.

Talouspaperi toimii paremmin, jos sitä sattuu olemaan.

mutta sitä ei saa vetää pöntöstä alas

Hyvä muistutus, ei myöskään siteitä eikä tamponeja ja silti niitäkin kaivellaan jatkuvasti opiskelija-asuntoloiden tukkeutuneista viemäriputkista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/109 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tamponithan on käytännössä sideharsoa, joka on kiedottu kasaan tiukasti. Jos on kotona sideharsoa ja uskallusta, voisi yrittää askarrella oman tamponin.

Eikös kestotamponejakin ole jo olemassa?

Vierailija
104/109 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on erittäin runsaat kuukautiset, vuotoa tulee siis lorisemalla pahimpaan aikaan. Hätätilassa olen päätynyt käyttämään vessapaperista tehtyjä tamponeja - ne eivät ole kovin imukykyisiä, mutta toimivat yllättävän hyvin tulppana. Paljon parempi kuin vessapaperin tai talouspaperin taitteleminen siteeksi.

Käytän yleensä ihan ostotamponeja ja itse ompelemiani kestositeitä. Kaupan tavalliset (suurimmatkaan) siteet eivät riitä pahimpaan vuotoon, joten olen kokonaan luopunut niiden käytöstä. Kuukuppi ei riitä alkuunkaan, joudun sitä tyhjentämään alle puolen tunnin välein, ja se ei ole kovin käytännöllistä edes kotioloissa.

Kun on noin runsas vuoto, niin kannattaa käydä gynekologilla tarkastuksessa.

Tämä on vähän noloa, mutta mä käytin ihan pienten lasten vaippoja öisin. Mikään muu ei riittänyt juuri tuollaiseen lorisevaan vuotoon

Lasten vaippoihin on moni joutunut turvautumaan. Äitini joutui käyttämään niitä, mutta sitten selvisi, että kohdussa on myoomia, jotka aiheuttivat runsaan vuodon. Kohtu poistettiin ja siihen jäi kuukautisongelmat.

Vierailija
105/109 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ette te naiset siihen hullun lehmän tautiin eli menkkoihin kuole, vaikka teillä niitä naisten vaippoja olekaan. Ei niitä vielä joskus 150 vuotta sittenkään ollut, niin miksi niitä tarvittaisiin nytkään. Laittatte vaikka jonkun vähan rätin tai vaikka sammalta sinne peräpäähän kun kun se vuotaa. Niin teidän esiäiditkin vielä joskus 4 sukupolvea sitten tekivät.

Mistähän löytyisi kuivaa sammalta sateisena iltana?

Vierailija
106/109 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on erittäin runsaat kuukautiset, vuotoa tulee siis lorisemalla pahimpaan aikaan. Hätätilassa olen päätynyt käyttämään vessapaperista tehtyjä tamponeja - ne eivät ole kovin imukykyisiä, mutta toimivat yllättävän hyvin tulppana. Paljon parempi kuin vessapaperin tai talouspaperin taitteleminen siteeksi.

Käytän yleensä ihan ostotamponeja ja itse ompelemiani kestositeitä. Kaupan tavalliset (suurimmatkaan) siteet eivät riitä pahimpaan vuotoon, joten olen kokonaan luopunut niiden käytöstä. Kuukuppi ei riitä alkuunkaan, joudun sitä tyhjentämään alle puolen tunnin välein, ja se ei ole kovin käytännöllistä edes kotioloissa.

Joojoo. Toimivin ratkaisu olisi hysterektomia mutta täällä ei saa sitä kirveelläkään. Ehkäisykapseli toimii jotenkuten, kun esimerkiksi kaikki kierukat on ehdottomasti ei (kun kohtu ei kestä... ja sit ei saa kohdunpoistoa). Lääkkeet käyty läpi, ei vaikutusta. Äitini sai hysterektomian kun oli myoomia. Mulla ei niitä ole 😒

Vierailija
107/109 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Löytyisikö Tenan tuotevalikoimasta sinulle apua?

https://www.tenakauppa.fi/

Tenat toimii huonosti tähän maksaa ja munuaisia- vuotoon. Hyytymät ei imeydy, siksi puuvillakankainen imupinta (kestoside) on parempi ohivuotoihinkin (mun testien mukaan). Sideharsovaippa toimii kanssa ok, mutta on kömpelö. Perinteinen lasten pötkövaippa olisi ok, mutta nekin on aika... paksuja. Kotioloissa ok, meillä oli yläasteella noita käytössä hätätilassa 😁 kun siinä vaiheessa jaettiin ilot ja surut mutta silloin mä en tarvinnut, vasta kaksosten synnytyksen jälkeen.

Mutta siis vessapaperista SAA taiteltua hyvän tulpan, ja sen voi vetää pöntöstä alas, jos joutuu liikkumaan ihmisten ilmoilla pahimpina vuotopäivinä.

Vierailija
108/109 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on vähän noloa, mutta mä käytin ihan pienten lasten vaippoja öisin. Mikään muu ei riittänyt juuri tuollaiseen lorisevaan vuotoon

Lasten vaippoihin on moni joutunut turvautumaan. Äitini joutui käyttämään niitä, mutta sitten selvisi, että kohdussa on myoomia, jotka aiheuttivat runsaan vuodon. Kohtu poistettiin ja siihen jäi kuukautisongelmat.

Kiva kuulla. Mä aina luulin, että olen ainoa...

Vierailija
109/109 |
08.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen olet ?

Pyydä äitiä että voitaisiinko mennä kauppaan ostamaan suojia. Jos asuu isän kanssa niin voi sanoa että voisimmeko mennä kauppaan ostamaan tyttöjen/naisten juttuja.

Naisilla ehkä vähän kivempi jos pyytää naispuolista ?

No toivottavasti auttoi, hyvää aamun/päivän/illan/yön jatkoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan seitsemän