Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua, vain 1 side jäljellä ja pääsen kauppaan vasta huomenna

Vierailija
24.07.2022 |

Ja menkkojen eka päivä, eli runsaimmillaan

Kommentit (109)

Vierailija
81/109 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näille, jotka ihmettelevät ettei kaapissa ole aina varasiteitä... Itse olen niin vähävarainen, etten aina pysty ostamaan uusia siteitä varalle ennen tilipäivää. Mieluummin ostan viimeisillä rahoillani ruokaa, jos oletus on, että menkat alkavat vasta tilipäivän jälkeen. Sitten voi käydä niinkin, että kappas, alkoivatkin etuajassa, eikä enää ole varaa siteisiin. Ja ihan aikuinen nainen olen.

Vierailija
82/109 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jospa olisit seuraavalla kerralla fiksumpi ja tarkistaisit paljonko siteitä on jäljellä.

Minulla kun on epäsäännölliset kuukautiset, niin se on aika vaikeaa ja tämä tapahtuu minulle usein

Epäsäännölliset kuukautiset eivät ole ongelma, tyhmyys on. Uuden sidepaketin voi ostaa ajoissa kaappiin odottamaan käyttöä. Ota tavaksi ostaa uusi pakkaus kun avattu on puolillaan, niin ei joka kerta ole loppu kun kuukautiset alkaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/109 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkuhousunsuojia osin päällekkäin talouspaperin väliin.

Vierailija
84/109 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ne on epäsäännöllisen ja tuota tapahtuu usein, niin mikäköhän asiassa auttaisi. Hmmmm, mietitäänpä. Voisikohan olla niin, että kannattaisi varautua etukäteen. Että kaapissa on aina ainakin yksi täysi sidepaketti, uusi ostetaan viimeistään sinä päivänä, kun viimeinen paketti aukaistaan. Kun ne, toivottavasti jollet raskautua halua, tulevat kuitenkin noin kuukausittain eikä ne sidepaketit kaapissa vanhene. Ei pitäisi olla ongelma säilyttää siellä paketillista.

Vierailija
85/109 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole mikään kuukuppi intoilija, en ole ikinä edes kokeillut. Mutta ehkä sellaisen voisi varalle ostaa kaappiin.

Vierailija
86/109 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähde rannalle mustissa uimahousuissa. Et tarvitse siteitä.

Olet selvästi mies. Tiedoksesi, että verivana valuu pitkin sisäreittä alas. Ei kivannäköistä.

Jep, valuu jalkateriin ja lattiaan asti minuuteissa. Itsekään en ehdi suihkun jälkeen edes kuivata itseäni kun veri valuu jo pitkin pohkeita. Miehet eivät tätä tietenkään ymmärrä.

Miehet on niin typeriä että luulevat että vuotoa voi pidättää ja sit vesaakäynnillä tietoisesti laskea vuodon tulemaan, ja sit taas monta tuntia pidättää. Jotkut jopa luulee että nainen pissaa vaginan kautta ja kutsuvat vaginaa kusiputkeksi

Samaa luulee nämä voimaantuneet naiset, jotka uskoo ns. vapaaseen vuotamiseen. Onnea vaan vuodon pidättelyyn.

Näitä vuotoja on niin erilaisia eri naisilla. Hormonikierukka jos on, niin helposti voi "pidättää".

Ja toisilla, niin kuin minulla, on ollut hormonikierukka nyt kymmenisen vuotta, eikä kertaakaan ole tarvinnut pidättää, eikä tippaakaan vuotoa ole pidättämättäkään tullut. Mutta, jopa mulla on siteitä paketillinen kaapissa. Jos ne nyt nyt jostain ihmeen syystä alkaisivat taas. Ja jo ihan kohteliaisuudesta, jos joku ystäväni sattuisi niitä kyläillessä tarvitsemaan. Ei, varautuminen ei ole vaikeaa, saati mahdotonta.

Vierailija
87/109 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näille, jotka ihmettelevät ettei kaapissa ole aina varasiteitä... Itse olen niin vähävarainen, etten aina pysty ostamaan uusia siteitä varalle ennen tilipäivää. Mieluummin ostan viimeisillä rahoillani ruokaa, jos oletus on, että menkat alkavat vasta tilipäivän jälkeen. Sitten voi käydä niinkin, että kappas, alkoivatkin etuajassa, eikä enää ole varaa siteisiin. Ja ihan aikuinen nainen olen.

Ei tuossa ole kyse vähävaraisuudesta vaan rahankäytön ongelmista. Ihan yhtä paljon niihin siteisiin menee rahaa vaikka ne ostaisi vasta viime tipassa ennen kuin tarvitsee, tai menee jopa vähemmän silloin kun on ajoissa ja voi todennäköisemmin hyödyntää tarjouksia. Köyhän juuri pitäisi oppia vähän ennakoimaan.

Vierailija
88/109 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tuossa ole kyse vähävaraisuudesta vaan rahankäytön ongelmista. Ihan yhtä paljon niihin siteisiin menee rahaa vaikka ne ostaisi vasta viime tipassa ennen kuin tarvitsee, tai menee jopa vähemmän silloin kun on ajoissa ja voi todennäköisemmin hyödyntää tarjouksia. Köyhän juuri pitäisi oppia vähän ennakoimaan.

Ja halvin siivellinen sidepaketti maksaa cittarissa 0.80e.

Vierailija
89/109 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole mikään kuukuppi intoilija, en ole ikinä edes kokeillut. Mutta ehkä sellaisen voisi varalle ostaa kaappiin.

Tai kestositeitä, kuukautisalushousut tai paketti tamponeja.

Vierailija
90/109 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on erittäin runsaat kuukautiset, vuotoa tulee siis lorisemalla pahimpaan aikaan. Hätätilassa olen päätynyt käyttämään vessapaperista tehtyjä tamponeja - ne eivät ole kovin imukykyisiä, mutta toimivat yllättävän hyvin tulppana. Paljon parempi kuin vessapaperin tai talouspaperin taitteleminen siteeksi.

Käytän yleensä ihan ostotamponeja ja itse ompelemiani kestositeitä. Kaupan tavalliset (suurimmatkaan) siteet eivät riitä pahimpaan vuotoon, joten olen kokonaan luopunut niiden käytöstä. Kuukuppi ei riitä alkuunkaan, joudun sitä tyhjentämään alle puolen tunnin välein, ja se ei ole kovin käytännöllistä edes kotioloissa.

Vierailija
91/109 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ei kyllä kuukuppi mene, pitää emätinpuikon asetinkin kostuttaa ja laittaa erittäin varovasti, niin on tiukka pimpura.

Vierailija
92/109 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on erittäin runsaat kuukautiset, vuotoa tulee siis lorisemalla pahimpaan aikaan. Hätätilassa olen päätynyt käyttämään vessapaperista tehtyjä tamponeja - ne eivät ole kovin imukykyisiä, mutta toimivat yllättävän hyvin tulppana. Paljon parempi kuin vessapaperin tai talouspaperin taitteleminen siteeksi.

Käytän yleensä ihan ostotamponeja ja itse ompelemiani kestositeitä. Kaupan tavalliset (suurimmatkaan) siteet eivät riitä pahimpaan vuotoon, joten olen kokonaan luopunut niiden käytöstä. Kuukuppi ei riitä alkuunkaan, joudun sitä tyhjentämään alle puolen tunnin välein, ja se ei ole kovin käytännöllistä edes kotioloissa.

Kun on noin runsas vuoto, niin kannattaa käydä gynekologilla tarkastuksessa.

Vierailija
93/109 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidättele, neiti hyvä.

Niin, pidättely on kuukautisiin varsin toimiva keino..

Vierailija
94/109 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa huomioida oikeasti ne koot.

Moni pettyy siihen siksi, että koko on väärä.

Jos on vähänkään tiukempi, niin sen kotimaisen valmistajan pienempikin koko on liian iso, mutta ulkolaisilla valmistajilla on tarjolla pienempiäkin.

Vierailija
95/109 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Löytyisikö Tenan tuotevalikoimasta sinulle apua?

https://www.tenakauppa.fi/

Vierailija
96/109 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pitäisi seuraavaan päivään pärjätä, niin laittaisin taitellun käsipyyhkeen sinne jalkoväliin. Kyllä se kotioloissa menisi väliaikaisesta kuukautissuojasta.

Yöksi vuoteeseen muutama kylpypyyhe ottamaan vastaan ohivuodon ja niiden pyyhkeiden alle jotain muovia, vaikka avattuja muovikasseja tai jätesäkin. .

Vierailija
97/109 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun on noin runsas vuoto, niin kannattaa käydä gynekologilla tarkastuksessa.

Tämä on vähän noloa, mutta mä käytin ihan pienten lasten vaippoja öisin. Mikään muu ei riittänyt juuri tuollaiseen lorisevaan vuotoon

Vierailija
98/109 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse kun olen köyhä, niin käytän kuukautisten aikana vain yhden siteen jottei veri mene housuista läpi, jonka lisäksi pistän housuihin paljon vessapaperia.

Vuokkosten 30 kpl sidepaketti maksaa 1,85. Ihanko oikeasti ei ole siihen varaa? Vessapaperin läträäminen tulee halvemmaksi muka?

Vierailija
99/109 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täysjärkiset käyttää kuukuppia.

Sori, kaikilla ei ole löysä v*ttu, jotkut on sen verran tiukkoja ettei kuppi mahdu sinne

Miehenäkin tiedän että niitä on eri kokoja...

Äitis varmaan kertoi.

Vierailija
100/109 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täysjärkiset käyttää kuukuppia.

Sori, kaikilla ei ole löysä v*ttu, jotkut on sen verran tiukkoja ettei kuppi mahdu sinne

Miehenäkin tiedän että niitä on eri kokoja...

Tunge itse anaaliin suppilo. Varmaan niitäkin löytyy eri kokoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kolme