Apua, vain 1 side jäljellä ja pääsen kauppaan vasta huomenna
Kommentit (109)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten on mahdollista, ettei aikuisella ihmisellä, jolla on vielä epäsäännölliset menkat, ole riittävästi suojia? Niitä voi ostaa kaupasta myös silloinkin kun ei ole menkkoja.
...niin miten voikin olla mahdollista?? Miten voi olla mahdollista,kun "minulle ei ole ikinä käynyt niin"?
Kaikkea sitä.
No hieman outoa. Edellisten menkkojen loputtua on varmaan tullut huomattua, että siteitä on vaan yksi ja jos seuraavien ajankohtaa ei tiedä, niin miten vaikeaa se on niitä siteitä ostaa kun on käynyt kaupassa. 🙄
No entä jos menkat yleensä alkaa tiettyyn aikaan mutta kerran sitten alkaakin paljon aikaisemmin
Mikset pääse kauppaan tänään? Lähdet käymään kaupassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täysjärkiset käyttää kuukuppia.
Sori, kaikilla ei ole löysä v*ttu, jotkut on sen verran tiukkoja ettei kuppi mahdu sinne
Aivan. Mutta sinä kuulostat kyllä melkoiselta hehtaaripillulta -ei millään pahalla kulta pieni.... :D
No, ainakin ikäni puolesta minua pidetään tiukkana
T: 19v
Ei todista mitään!!!
Ainakin enemmän kuin sinun nelikymppinen v*ttu
Jotkut vain omaavat erikokoisen kolon, aivan kuten pilejäkin on erikokoisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten on mahdollista, ettei aikuisella ihmisellä, jolla on vielä epäsäännölliset menkat, ole riittävästi suojia? Niitä voi ostaa kaupasta myös silloinkin kun ei ole menkkoja.
...niin miten voikin olla mahdollista?? Miten voi olla mahdollista,kun "minulle ei ole ikinä käynyt niin"?
Kaikkea sitä.
No hieman outoa. Edellisten menkkojen loputtua on varmaan tullut huomattua, että siteitä on vaan yksi ja jos seuraavien ajankohtaa ei tiedä, niin miten vaikeaa se on niitä siteitä ostaa kun on käynyt kaupassa. 🙄
No entä jos menkat yleensä alkaa tiettyyn aikaan mutta kerran sitten alkaakin paljon aikaisemmin
Niin paljon aikaisemmin, ettei siinä välissä ehdi edes kaupassa käymään? 🤔
Teet kestositeitä jotka pyykkäät
Itse joskus erittäin köyhinä aikoina käytin sukkia terveyssiteen korvikkeena.
Vierailija kirjoitti:
Mikset pääse kauppaan tänään? Lähdet käymään kaupassa.
Jotkut saattaa asua korvessa josta ei noin vain lähdetä kauppaan
Kyllähän näitä joskus sattuu. Hupsis, kaapissa ei ollutkaan enää siteitä.
Kikkoja minkä kanssa olen voinut lähteä ulos:
Teen talous tai vessapaperista "siteen" ja kiinnitän sen teipillä päästä ja loppupäästä ettei heilu pöksyissä.
Lisäksi useat alushousut päällekkäin. Tai sitten jonkun vanhan puseron pala ja siitä ompelee siteen tai laittaa jollain kiinni ettei pääse luisumaan. Jos olet menossa ulos kävellen, vaarana on tosiaan se että lähtee luisumaan jos se ei ole kiinni missään, joten jollain se pitää kiinnittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikkea sitä.
Hyvinkin mahdollista. Minulla oli kerran kolmet kuukautiset kuukauden sisään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikkea sitä.
Mikä tämän kyselyn pointti edes on? AP on nyt varmaan lukenut jo monta kommenttia,että siteitä voi ostaa varalta. Niin. Käsittääkseni kysyi neuvoa tämän hetkiseen ongelmaan.
Miksi tällä palstalla ei voida neuvoa vaan pitää alkaa pätemään?
En ole AP,mutta joskus on siteet päässyt loppumaan. Unohtanut ostaa (kaupassa voi joskus unohtaa ostaa jotain, sellaista sattuu meille "ei näköjään niin täydellisille" ihmisille.. heh).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jospa olisit seuraavalla kerralla fiksumpi ja tarkistaisit paljonko siteitä on jäljellä.
Minulla kun on epäsäännölliset kuukautiset, niin se on aika vaikeaa ja tämä tapahtuu minulle usein
No eikö tuossa tapauksessa kannattaisi pitää huoli, että niitä siteitä on aina riittävästi? 🤔
Minua hävettää ostaa suojia. Myös vessapaperin osto hävettää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikkea sitä.
Hyvinkin mahdollista. Minulla oli kerran kolmet kuukautiset kuukauden sisään.
Koronarokotteen sivuvaikutus, vai miksi ihmeessä?
Mulla on välillä kahdet menkat kuussa, ensin kuun ekalla ja seuraavat kuun vikalla viikolla. Yleensä ei helmikuussa käy näin, mutta joskus muulloin saattaa käydä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jospa olisit seuraavalla kerralla fiksumpi ja tarkistaisit paljonko siteitä on jäljellä.
Minulla kun on epäsäännölliset kuukautiset, niin se on aika vaikeaa ja tämä tapahtuu minulle usein
No eikö tuossa tapauksessa kannattaisi pitää huoli, että niitä siteitä on aina riittävästi? 🤔
Minua hävettää ostaa suojia. Myös vessapaperin osto hävettää
No nyt se selvisi, miksi jollain ei ole kuukautissuojia eikä vessapaperia aina varuilta kaapissa!
Ette te naiset siihen hullun lehmän tautiin eli menkkoihin kuole, vaikka teillä niitä naisten vaippoja olekaan. Ei niitä vielä joskus 150 vuotta sittenkään ollut, niin miksi niitä tarvittaisiin nytkään. Laittatte vaikka jonkun vähan rätin tai vaikka sammalta sinne peräpäähän kun kun se vuotaa. Niin teidän esiäiditkin vielä joskus 4 sukupolvea sitten tekivät.
Luulis että tästä nyt muistaa enskertaan kattoo että on tarpeeks siteitä kotona😜
Vierailija kirjoitti:
Mä elin koko lapsuuden/nuoruuden ilman siteitä, sä päjäät kyllä yhden päivän. Vanhemmat ei ostaneet siteitä, ei antaneet rahaa, äiti osti kyllä itselleen mutta piti omassa kaapissaan ja sähisi katkon sun sormet jos yksikin sieltä katoaa. Ei ollut rahasta kiinni, ihan keskiluokan perhe. Äiti vaan sadistinen ja julma, muös väkivaltainen. Ihan tietoinen valinta häneltä.
Taloudpaperia, vessapaperia, kertakaäyttökäsipyyhkeitä ja sinne alle pala elmukelmua. Sillä lailla tulin toimeen sinne 16v ikään asti (eli ikävuodet 13-16), tuolloin pääsin sitten kesätöihin ja siitä säästin rahat siteisiin.Sulla on ap yksi päivä kestettävänä, mulla oli vuosia!
Tunnen suurta myötätuntoa sinua kohtaan. Sinua on kohdeltu julmasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon pärjänny rasuilla 67 v
Miten sinulta on löytynyt noin paljon rasuja?😳
Olen myös 67-vuotias, ja ihmettelen tätä "rasuilijaa". Mulla menkat alkoivat vielä siihen aikaan varsin nuorena, yksitoistavuotiaana. Vuonna 1966 asuin pienessä kylässä, jonka jokaisesta kolmesta ruokakaupasta löytyi jo silloin siteitä. Siteet kiinnitettiin kummastakin päästä erilliseen vyötärölle asetettuun kuminauhaan. Siteet oli tarkoitettu aikuisille naisille, ja ne olivat pienikokoisen tytön käytössä epämiellyttävän pitkiä ja paksuja. Inhosin niitä sydämeni pohjasta! Heti, kun ensimmäiset tamponit ilmestyivät näköpiiriini, hylkäsin silloiset siteet, joiden muisteleminen viläkin puistattaa.