Apua, vain 1 side jäljellä ja pääsen kauppaan vasta huomenna
Kommentit (109)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähde rannalle mustissa uimahousuissa. Et tarvitse siteitä.
Olet selvästi mies. Tiedoksesi, että verivana valuu pitkin sisäreittä alas. Ei kivannäköistä.
Jep, valuu jalkateriin ja lattiaan asti minuuteissa. Itsekään en ehdi suihkun jälkeen edes kuivata itseäni kun veri valuu jo pitkin pohkeita. Miehet eivät tätä tietenkään ymmärrä.
Miehet on niin typeriä että luulevat että vuotoa voi pidättää ja sit vesaakäynnillä tietoisesti laskea vuodon tulemaan, ja sit taas monta tuntia pidättää. Jotkut jopa luulee että nainen pissaa vaginan kautta ja kutsuvat vaginaa kusiputkeksi
Totta. Suurin osa miehistä ei ymmärrä naisen anatomiasta ja ruumiintoiminnoista yhtään mitään. Peruskoulussa pitäisi opettaa näitä asioita enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä elin koko lapsuuden/nuoruuden ilman siteitä, sä päjäät kyllä yhden päivän. Vanhemmat ei ostaneet siteitä, ei antaneet rahaa, äiti osti kyllä itselleen mutta piti omassa kaapissaan ja sähisi katkon sun sormet jos yksikin sieltä katoaa. Ei ollut rahasta kiinni, ihan keskiluokan perhe. Äiti vaan sadistinen ja julma, muös väkivaltainen. Ihan tietoinen valinta häneltä.
Taloudpaperia, vessapaperia, kertakaäyttökäsipyyhkeitä ja sinne alle pala elmukelmua. Sillä lailla tulin toimeen sinne 16v ikään asti (eli ikävuodet 13-16), tuolloin pääsin sitten kesätöihin ja siitä säästin rahat siteisiin.Sulla on ap yksi päivä kestettävänä, mulla oli vuosia!
Tämäkin riippuu ihan vuodon määrästä. Minulla eivät tuollaiset viritykset toimisi yhtään, jumbojättimaxisidekin kestää max 1 tunnin ennenkuin veri tulee yli.
Minulla oli myös runsaat kuukautiset, olen tuo joka kertoi lapsuudesta. Ei ne mullakaan pitäneet, mutta kas kun ei ollut vaihtoehtoa. Sit sitä vaan vaihdettiin tunnin välein. Ohivuodoista kotona (lakanassa tahra) äiti raivosi ja huusi. Verisiä alkkareita ei saanut myöskää laittaa likapyykkiin.
Ja tiedätkö, tätä samaa on tänäkin päivänä vielä jossain perheessä. Olen nyt nelikymppinen joten tapahtumista ei edes ole kauaa (ei siis mitään tapahtui 1700-luvulla).
Moni tyttö kokee nytkin kuukautisvallankäyttöä vanhemman/vanhempien osalta. Eli tietoista laiminlyömistä perustarpeiden (siteet) osalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä elin koko lapsuuden/nuoruuden ilman siteitä, sä päjäät kyllä yhden päivän. Vanhemmat ei ostaneet siteitä, ei antaneet rahaa, äiti osti kyllä itselleen mutta piti omassa kaapissaan ja sähisi katkon sun sormet jos yksikin sieltä katoaa. Ei ollut rahasta kiinni, ihan keskiluokan perhe. Äiti vaan sadistinen ja julma, muös väkivaltainen. Ihan tietoinen valinta häneltä.
Taloudpaperia, vessapaperia, kertakaäyttökäsipyyhkeitä ja sinne alle pala elmukelmua. Sillä lailla tulin toimeen sinne 16v ikään asti (eli ikävuodet 13-16), tuolloin pääsin sitten kesätöihin ja siitä säästin rahat siteisiin.Sulla on ap yksi päivä kestettävänä, mulla oli vuosia!
Tämäkin riippuu ihan vuodon määrästä. Minulla eivät tuollaiset viritykset toimisi yhtään, jumbojättimaxisidekin kestää max 1 tunnin ennenkuin veri tulee yli.
Minulla oli myös runsaat kuukautiset, olen tuo joka kertoi lapsuudesta. Ei ne mullakaan pitäneet, mutta kas kun ei ollut vaihtoehtoa. Sit sitä vaan vaihdettiin tunnin välein. Ohivuodoista kotona (lakanassa tahra) äiti raivosi ja huusi. Verisiä alkkareita ei saanut myöskää laittaa likapyykkiin.
Ja tiedätkö, tätä samaa on tänäkin päivänä vielä jossain perheessä. Olen nyt nelikymppinen joten tapahtumista ei edes ole kauaa (ei siis mitään tapahtui 1700-luvulla).
Moni tyttö kokee nytkin kuukautisvallankäyttöä vanhemman/vanhempien osalta. Eli tietoista laiminlyömistä perustarpeiden (siteet) osalta.
Olen pahoillani siitä mitä olet joutunut kokemaan, tuo ei ole millään muotoa oikein. Olen samanikäinen kuin sinä, onneksi meillä oli aina siteitä saatavilla. En ymmärrä mten jotkut vanhemmat voivat olla noin julmia lapsiaan kohtaan :(
Vierailija kirjoitti:
Taittele talouspaperia siteen kokoiseksi, jonka sisään vanulappuja. Toimii.
Ääni tälle.
Vierailija kirjoitti:
Eikö tosiaan ole yhtään sidettä jemmassa missään?
Mulla on aina siteitä kaapissa, mutta jos sattuisi jostain syystä loppumaan, niin varmasti löytäisin jostain käsilaukun sivutaskusta tai repun pikkulokerosta ainakin yhden tai kaksi. Eikö muut koskaan jemmaa siteitä laukkuun?
Löytyy, kaikkien useimmin käyttämieni käsilaukkujen ja kassien sivutaskuista ja auton hansikaslokerossakin on pari :)
Joskus menkat alkaa epätavalliseen aikaan, ei silloin osaa varautua
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet selvästi mies. Tiedoksesi, että verivana valuu pitkin sisäreittä alas. Ei kivannäköistä.
Jep, valuu jalkateriin ja lattiaan asti minuuteissa. Itsekään en ehdi suihkun jälkeen edes kuivata itseäni kun veri valuu jo pitkin pohkeita. Miehet eivät tätä tietenkään ymmärrä.
Miehet on niin typeriä että luulevat että vuotoa voi pidättää ja sit vesaakäynnillä tietoisesti laskea vuodon tulemaan, ja sit taas monta tuntia pidättää. Jotkut jopa luulee että nainen pissaa vaginan kautta ja kutsuvat vaginaa kusiputkeksi
Samaa luulee nämä voimaantuneet naiset, jotka uskoo ns. vapaaseen vuotamiseen. Onnea vaan vuodon pidättelyyn.
Onko sulla kaveria joka vois sun puolesta käydä ostamassa?
Missäs olikaan se ketju, jossa oltiin vakaasti sitä mieltä, että miehen on ostettava naisen kuukautissuojat, kun tämä ei itse millään muista eikä pysty.
Vierailija kirjoitti:
Mitähän hyödyt tästäkin valituksestasi ? On kaikki muumit kadonneet vai mitä ?
Miten ketään hyödyttää sun besserwisseröinti?
Onko sinulla ensiapupakkausta? Sidetaitostakin voi käyttää, teipillä kiinni alkkareihin.
Vierailija kirjoitti:
Joskus menkat alkaa epätavalliseen aikaan, ei silloin osaa varautua
Miksi ei voi huolehtia siitä että on suojia kaapissa? Tällöin ei epäsäännöllisyys tai satunnaiset yllärit oo ongelma. Mulla heittää sinnetänne ja juuri siksi löytyy niitä suojia aina.
Vierailija kirjoitti:
Oon pärjänny rasuilla 67 v
Miten sinulta on löytynyt noin paljon rasuja?😳
Miten on mahdollista, ettei aikuisella ihmisellä, jolla on vielä epäsäännölliset menkat, ole riittävästi suojia? Niitä voi ostaa kaupasta myös silloinkin kun ei ole menkkoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa luulee nämä voimaantuneet naiset, jotka uskoo ns. vapaaseen vuotamiseen. Onnea vaan vuodon pidättelyyn.
Näitä vuotoja on niin erilaisia eri naisilla. Hormonikierukka jos on, niin helposti voi "pidättää".
En tajua tätä valittamista siitä, ettei AP ole ostanut suojia ajoissa.. sellaista sattuu elämässä.
Aina joku "viisas" kirjoittaa, ettei "minulle käy ikinä niin". Jos se on vastaus aloitukseen niin onko siitä apua, onko... (Retor. Kyssäri).
Itse käytän aina suojaa ja taiteltua wcpaperia häppäreiden välissä; estää ylivuodot paremmin ja tunteen märistä housuista.
Eli olen paperin kannalla. (Mutta se side sinne pohjalle).
Jos pikkuhousunsuojia niin niitä voi laittaa useamman.
Vierailija kirjoitti:
Miten on mahdollista, ettei aikuisella ihmisellä, jolla on vielä epäsäännölliset menkat, ole riittävästi suojia? Niitä voi ostaa kaupasta myös silloinkin kun ei ole menkkoja.
...niin miten voikin olla mahdollista?? Miten voi olla mahdollista,kun "minulle ei ole ikinä käynyt niin"?
Kaikkea sitä.
Anna valua vaan, niin syksy huuhtelee ja kesä kuivaa.
Eikö tosiaan ole yhtään sidettä jemmassa missään?
Mulla on aina siteitä kaapissa, mutta jos sattuisi jostain syystä loppumaan, niin varmasti löytäisin jostain käsilaukun sivutaskusta tai repun pikkulokerosta ainakin yhden tai kaksi. Eikö muut koskaan jemmaa siteitä laukkuun?