Naiset, millaisen seksuaalisen häirinnän, ahdistelun tai väkivallan kohteeksi olet joutunut?
Ja toinen kysymys, mitä olisi tehtävä noin yhteiskunnallisella tasolla jotta seksuaalinen häirintä, ahdistelu ja väkivalta saataisiin kitkettyä tai edes vähennettyä?
Kommentit (207)
Lehdessä oli joku ahdistava juttu, et joku oli koskenut naisen alaselkään.
Tuijotettu, huudeltu, kopeloitu, pussattu väkisin, haukuttu h:ksi, kysytty hintaa ja avopuoliso löi nyrkillä naamaan. Minun ehdotus on kieltää päihteet ja pojille asennekasvatusta pienestä pitäen.
Vierailija kirjoitti:
Tuijotettu, huudeltu, kopeloitu, pussattu väkisin, haukuttu h:ksi, kysytty hintaa ja avopuoliso löi nyrkillä naamaan. Minun ehdotus on kieltää päihteet ja pojille asennekasvatusta pienestä pitäen.
Miksei kaikille asennekasvatusta pienestä pitäen? Täällä on myös pitkä ketju siitä kuinka miehetkin joutuvat naisten ahdistelemiksi!
Puristeltu tisseistä, taputettu pepulle, huoriteltu. Mulla on itselleni sopivin yksinkertainen ratkaisu: five finger death punch! Sen on pari jätkää saanut kokea. T. Amazon Lady
Tuijoteltu, ehdoteltu, vislailtu, kopeloitu pyllystä ja tisseistä. Baarissa joku limanuljasta työnsi kätensä myös jalkoväliin. Itsensäpaljastaja pyysi ottamaan suihin.
Ahdistelusta kiinni jääneille 24/7 jalkapanta kymmeneksi vuodeksi. Toisesta kerrasta kivet myllynkivien väliin.
Bussikuskit aina tuijottaa ja kuolaa. Asiakkaat, pomot ja työkaverit työpaikalla myös. Ja kaduilla varsinkin! Ahdistelijat kuuluvat vankilaan, ja tosiaan pallerot myllynkivien vääliin vain. Tosi-mies ymmärtää tämän, mutta ahdistelijat ei!
Kaikki aloituksessa mainitut ahdistelun lajit. Auttaisi, jos suomalaiset pojat kasvatettaisiin kunnioittamaan naisia. Sama kunnioittamisen osaaminen tietysti myös tänne Suomeen muualta tuleville miehille.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki aloituksessa mainitut ahdistelun lajit. Auttaisi, jos suomalaiset pojat kasvatettaisiin kunnioittamaan naisia. Sama kunnioittamisen osaaminen tietysti myös tänne Suomeen muualta tuleville miehille.
Ja miten se onnistuu yh-äideiltä?
Täälläkin on toitotettu, että vain isä voi poikaa kasvattaa esimerkillään.
Vastaavassa ketjussa siitä millaista ahdistelua miehet ovat kokeneet naisten toimesta on jo 50 sivua. Kummallista. Tämänhän pitäisi räjähtää suosituksi ja sivuja olla jo reippaasti enemmän kun 50, jos siihen on uskomista että suomalainen mies on se pääasiallinen ahdistelija? Mutta onkin näemmä toisinpäin, miehet kokevat paljon naisia enemmän sitä ahdistelua, mutta miehillä kynnys rikosilmoituksen tekemisessä taitaa olla stratosfäärisen korkealla, naisilla taas riittää että ruma mies hieman tuijottaa nii johan mennään valittamaan pokelle "ahdistelusta".
Vierailija kirjoitti:
Vastaavassa ketjussa siitä millaista ahdistelua miehet ovat kokeneet naisten toimesta on jo 50 sivua. Kummallista. Tämänhän pitäisi räjähtää suosituksi ja sivuja olla jo reippaasti enemmän kun 50, jos siihen on uskomista että suomalainen mies on se pääasiallinen ahdistelija? Mutta onkin näemmä toisinpäin, miehet kokevat paljon naisia enemmän sitä ahdistelua, mutta miehillä kynnys rikosilmoituksen tekemisessä taitaa olla stratosfäärisen korkealla, naisilla taas riittää että ruma mies hieman tuijottaa nii johan mennään valittamaan pokelle "ahdistelusta".
Niin minäkin ihmettelen että missä ovat ne naisten monet sadat eri kertomukset siitä kuinka joku mies on ahdistellut? Tällä hetkellä loistavat poissaolollaan.
No, aloitetaan alusta, eli n. 10-vuotiaana, kylässä keski-ikäisen pariskunnan luona, mies pyysi syliinsä istumaan ja minä, erittäin kiltiksi kasvattu lapsi kun olin, menin ja ukko puristelin reisiäni ym. epämiellyttävää, äitini huomasin tän kauempaa ja enpä koskaan enää käynyt kyseisessä taloudessa... Juuri 12-v. täytettyäni olin aikuisen, perheellisen serkkuni luona kylässä viikon ja siellä menin rantasaunaan, ihan bikinit päällä onneksi, kun joku serkun miehen sukulainen tms. täysin tuntematon teini-ikäinen sälli änkes mukaan ja pesi (lupaa odottamatta) selkäni, myös biksujen ala-osan sisältä, takapuolelta siis. Meikä, täysi lapsi vielä, olin ihan, että mitä hittoa toi oli...? Ollessani hiukan vaille 17-v. kesätyöpaikassa, jossa asuin pienessä, lukitsemattomassa huoneessa, nukuin rauhassa yöllä, kun ainakin nelikymppinen vieras äijä tuli kännipäissään herättämään minut ja kehumaan ulkonäköäni ym. Samana syksynä olin amiksessa sisäoppilaitoksessa, jossa asuntolanvalvojana ollut kammottava keski-ikäinen äijä kommentoi kovaan ääneen minun (17-v) rintojani ja muotojani, kuulijoina muita asuntolan nuoria asukkaita. Olin 18-v, kun vanhempani muuttaneet uuteen kaupunkiin ja asuin amiksen loputtua vielä hetken himassa. Kesä-/syysaikaan kävelin bussilla kotiin tiettyä reittiä ja siinä kaksikin kertaa alkuillasta yksinäinen äijä ajoi autollaan viereen ja kyseli suihinottoa kossupulloa vastaan tms. Ja tosiaankin olin pukeutunut farkkuihin ja takkiin tms. Tossa noi pahimat nuoruusjutut, joiden lisäksi tullut kaikenlaista muutakin huutelua kadulla ja muotojen arvostelua, baarissa kähmintää ja väkisinsuutelua, plus sanallisia uhkauksia raiskauksesta, mutta mitään ei kuitenkaan tapahtunut, kun pystyin ottamaan jalat alleni... Nämä kaikki tapahtuneet -80 ja -90-luvuilla ja täysin kantasuomalaisten toimesta. Ja lopuksi, niitä lukemattomia "ystävällismielisempiä" ja fiksumpia iskuyrityksiä tms. en todellakaan ole koskaan ajatellutkaan minkäänlaisena häirintänä...
N54
Vierailija kirjoitti:
Mä olen jo monesti kertonut kokemastani ahdistelusta eri ketjuissa. Aina sain palkkioksi vittuilua, epäilyä ja vähättelyä. Sori, mutta ei kiinnosta jakaa enää kokemuksiani. Ja tuskin olen ainut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin minäkin ihmettelen että missä ovat ne naisten monet sadat eri kertomukset siitä kuinka joku mies on ahdistellut? Tällä hetkellä loistavat poissaolollaan.
Se ketju on täynnä parin trollin viestejä.
Teininä tuntematon mies tarttui rinnoista kiinni kadulla, toinen tuntematon mies tunki seuraan ja seurasi kotiovelle asti ja yritti väkisin sisään kun kuulemma ihan kerjäsin sitä. Olin siis ehkä 14. Pelottavinta oli, että vanhemmat olivat sinä iltana poissa. Sitten sitä tavallista nuorena aikuisena/opiskelijana: on kähmitty ja taputeltu takalistolle, huutelua, ehdottelua, huoriteltu kun olen sanonut ettei kiinnosta, uhottu, että kyllä mä vielä panen sua joku päivä, kerrottu kuinka panettavan näköinen olen, käsketty nostaa paitaa ja hametta. Kaikki tuntemattomilta. Sen lisäksi aikuisena työelämässä esimies on kosketellut asiattomasti, ehdotellut ja kertonut pyytämättä mitä haluaisi tehdä minulle sängyssä. Saman työpaikan johtohenkilö on ehdottelut strippausta. Ei varmaan tule yllätyksenä, että samaisessa työpaikassa myös muutama rivimies-työkaveri klähmi ja ahdisteli verbaalisesti. Ihan vielä tällä vuosituhannella.
Päällimmäinen fiilis on useimmiten ollut se, etteivät he edes niinkään halua seksiä kanssani vaan sairasta valtaa: he haluavat että me naiset pelätään, ollaan varpaillaan ja että meillä on epämukava olo. Pelko lamauttaa ja estää meitä etenemästä. Pelolla meille näytetään meidän paikkamme miesten maailmassa.
Vierailija kirjoitti:
Ahdistelusta kiinni jääneille 24/7 jalkapanta kymmeneksi vuodeksi. Toisesta kerrasta kivet myllynkivien väliin.
Mitä naisilta murskataan? Kuuma hiilihanko plluun?
Vierailija kirjoitti:
No, aloitetaan alusta, eli n. 10-vuotiaana, kylässä keski-ikäisen pariskunnan luona, mies pyysi syliinsä istumaan ja minä, erittäin kiltiksi kasvattu lapsi kun olin, menin ja ukko puristelin reisiäni ym. epämiellyttävää, äitini huomasin tän kauempaa ja enpä koskaan enää käynyt kyseisessä taloudessa... Juuri 12-v. täytettyäni olin aikuisen, perheellisen serkkuni luona kylässä viikon ja siellä menin rantasaunaan, ihan bikinit päällä onneksi, kun joku serkun miehen sukulainen tms. täysin tuntematon teini-ikäinen sälli änkes mukaan ja pesi (lupaa odottamatta) selkäni, myös biksujen ala-osan sisältä, takapuolelta siis. Meikä, täysi lapsi vielä, olin ihan, että mitä hittoa toi oli...? Ollessani hiukan vaille 17-v. kesätyöpaikassa, jossa asuin pienessä, lukitsemattomassa huoneessa, nukuin rauhassa yöllä, kun ainakin nelikymppinen vieras äijä tuli kännipäissään herättämään minut ja kehumaan ulkonäköäni ym. Samana syksynä olin amiksessa sisäoppilaitoksessa, jossa asuntolanvalvojana ollut kammottava keski-ikäinen äijä kommentoi kovaan ääneen minun (17-v) rintojani ja muotojani, kuulijoina muita asuntolan nuoria asukkaita. Olin 18-v, kun vanhempani muuttaneet uuteen kaupunkiin ja asuin amiksen loputtua vielä hetken himassa. Kesä-/syysaikaan kävelin bussilla kotiin tiettyä reittiä ja siinä kaksikin kertaa alkuillasta yksinäinen äijä ajoi autollaan viereen ja kyseli suihinottoa kossupulloa vastaan tms. Ja tosiaankin olin pukeutunut farkkuihin ja takkiin tms. Tossa noi pahimat nuoruusjutut, joiden lisäksi tullut kaikenlaista muutakin huutelua kadulla ja muotojen arvostelua, baarissa kähmintää ja väkisinsuutelua, plus sanallisia uhkauksia raiskauksesta, mutta mitään ei kuitenkaan tapahtunut, kun pystyin ottamaan jalat alleni... Nämä kaikki tapahtuneet -80 ja -90-luvuilla ja täysin kantasuomalaisten toimesta. Ja lopuksi, niitä lukemattomia "ystävällismielisempiä" ja fiksumpia iskuyrityksiä tms. en todellakaan ole koskaan ajatellutkaan minkäänlaisena häirintänä...
N54
Huhhuh aikamoisen hurjaa siis että edes 10-12 vuotias ei tuollaisilta säästy. Onko sulla ideaa että mitä pitäisi tehdä yhteiskunnallisella tasolla, jotta saataisiin seks. ahdistelu edes vähenemään? Oma ideani olisi että peruskoulun 6. luokalla alettaisiin valveuttamaan oppilaita asiasta.
M42
Ap
Mies katsoi suuntaani Prismassa vaikka mulla oli ihan tavalliset vaatteet.
Tapahtuiko Turussa?