Naiset, millaisen seksuaalisen häirinnän, ahdistelun tai väkivallan kohteeksi olet joutunut?
Ja toinen kysymys, mitä olisi tehtävä noin yhteiskunnallisella tasolla jotta seksuaalinen häirintä, ahdistelu ja väkivalta saataisiin kitkettyä tai edes vähennettyä?
Kommentit (207)
Ei minkäänlaisen. Ihan rauhassa saan olla, ehkä ilme kertoo viestiä potentiaalisille ahdistelijoille.
Vierailija kirjoitti:
Toisin kuin tuossa toisessa ketjussa, jossa naiset vähättelevät miehiin kohdistunutta seksuaalista ahdistelua, -häirintää ja väkivaltaa, niin me miehet ei tulla vastaavasti tekemään samaa naisille, vaikka naiset ovat yli 1000 kommenttia vähätelleet ja syytelleet kaikkea muuta, paitsi naisia.
Yhtään tarinaa ei tule kyseenalaistaa.
Korjauskeinoista voi sitten olla montaa mieltä. Niiden kun soisi auttavan ahdisteluun myös silloin kun nainen tekee sitä, eikö?
Vierailija kirjoitti:
Toisin kuin tuossa toisessa ketjussa, jossa naiset vähättelevät miehiin kohdistunutta seksuaalista ahdistelua, -häirintää ja väkivaltaa, niin me miehet ei tulla vastaavasti tekemään samaa naisille, vaikka naiset ovat yli 1000 kommenttia vähätelleet ja syytelleet kaikkea muuta, paitsi naisia.
etköhän se ollut sä itse, joka siellä vähätteli. jopa toisia miehiä. mahtaa olla vaikeaa olla sä.
Lapsena jouduin kulkemaan linja-autossa usein yksin. Kerran vanhempi mies istahti viereeni. En ajatellut siitä mitään, itsekin istun sinne minne mahtuu. No eiköhän alkanut silittämään mun reittä. Olin niin hämmentyny koko jutusta, että jäädyin enkä sanonut mitään.
Elin muuten aika turvallista elämää, onneksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähdetty seuraamaan, huudeltu, kyselty koskettelusta ja sitten on ollut myös ihan vartaloon fyysisesti kohdistuvaa ja se sukupuolen takia. Ahdistelu pitäisi ottaa vakavasti eikä vähätellä eikä väittää vainoharhaiseksi ja vaatia jotain silminnäkijöitä. Miespuolisille pitäisi opettaa miten naispuolisia oikeasti kohdellaan eikä heille vain objekti.
Poistetaanko vaatimus silminnäkijöistä vain naisiin kohdistuneesta ahdistelusta, vai voiko mieskin syyttää naista jolloin nainen on automaattisesti rikollinen?
Minusta nainen ei voi edes seksuaalisesti häiritä miestä.
Mielenkiintoinen väite.
Koetko olevasi mies, nainen, vai jokin muu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Ei ole mikään ihme, että nämä palstanaiset ovat inceleitä... -.- Ja hyvä niin. Parempi vain, että eivät lähesty meitä, kun vähättelevät miesuhrien kärsimystä. Itsekkin olen kokenut naisten limaista käytöstä, ja se miesten syyttely ei todellakaan auta naisia.
En sinuna kuuntelisi palstalaisia millään verkkosivulla - en redditissä, vauvapalstalla tai muuallakaan. Netissä ihmiset haluavat herättää toisessa reaktion ja aloittaa kinaa. Oikeassa elämässä ei samoja juttuja kuule.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastaavassa ketjussa siitä millaista ahdistelua miehet ovat kokeneet naisten toimesta on jo 50 sivua. Kummallista. Tämänhän pitäisi räjähtää suosituksi ja sivuja olla jo reippaasti enemmän kun 50, jos siihen on uskomista että suomalainen mies on se pääasiallinen ahdistelija? Mutta onkin näemmä toisinpäin, miehet kokevat paljon naisia enemmän sitä ahdistelua, mutta miehillä kynnys rikosilmoituksen tekemisessä taitaa olla stratosfäärisen korkealla, naisilla taas riittää että ruma mies hieman tuijottaa nii johan mennään valittamaan pokelle "ahdistelusta".
Mä olen jo monesti kertonut kokemastani ahdistelusta eri ketjuissa. Aina sain palkkioksi vittuilua, epäilyä ja vähättelyä. Sori, mutta ei kiinnosta jakaa enää kokemuksiani. Ja tuskin olen ainut
Ikävää että sait sellaista feedbackiä. Luullakseni kyseessä palstan i ncel/trollimiehet. Minulta et ainakaan sellaista saisi, tosin ymmärrän haluasi olla puhumatta siitä. Itse skrollaan sivua alaspäin jos näen tyhmiä kommentteja ja puhun niitten kanssa jotka kykenevät asialliseen keskusteluun, sellainen defense mechanism koska tää palsta on täynnä trolli idareita.
-Ap
Naisilla on pitkät kynnet syystä että niillä voi puolustautua miestä vastaan.
Minut on ra*sk*ttu nuorena.
Kevyempänä käirintänä mainittakoon muutaman vuoden takainen puristus pers**stä, jonka johdosta tylytin miehen maanrakoon (meni kyllä noloksi) ja kun ollessani noin 14-15 rapajuopon näköinen keski-ikäinen mies tuumasi vastaan kävellessään kaverilleen, että nai minut.
Seks**n painostamista on ollut myös usein.
En ole häiriintynyt pelkistä katseista tai kehuista, vaikka mies olisi ollut millainen tahansa.
Mitäkö tehdä? Raisk***misen on loputtava. Keinoja siihen en osaa tarjota. Ainut toimiva olis liene kastroida jokainen raiskaaja, ettei heille tyypillinen lisääntymisstrategia enää leviäisi jälkipolviin.
N38
Vierailija kirjoitti:
Ahdistelusta kiinni jääneille 24/7 jalkapanta kymmeneksi vuodeksi. Toisesta kerrasta kivet myllynkivien väliin.
Oliko se katsominen nyt ahdistelua, kuten Jonna Joutsen kertoo kolumnissaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähdetty seuraamaan, huudeltu, kyselty koskettelusta ja sitten on ollut myös ihan vartaloon fyysisesti kohdistuvaa ja se sukupuolen takia. Ahdistelu pitäisi ottaa vakavasti eikä vähätellä eikä väittää vainoharhaiseksi ja vaatia jotain silminnäkijöitä. Miespuolisille pitäisi opettaa miten naispuolisia oikeasti kohdellaan eikä heille vain objekti.
Poistetaanko vaatimus silminnäkijöistä vain naisiin kohdistuneesta ahdistelusta, vai voiko mieskin syyttää naista jolloin nainen on automaattisesti rikollinen?
Minusta nainen ei voi edes seksuaalisesti häiritä miestä.
Eli kun tuntematon känninen nainen on tullut baarissa ottamaan mulkustani kiinni kovaa puristaen, mulle kipua tuottaen, niin se ei ole sun mielestä seks. ahdistelua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahdistelusta kiinni jääneille 24/7 jalkapanta kymmeneksi vuodeksi. Toisesta kerrasta kivet myllynkivien väliin.
Olet varmasti kuullut sanonnan tuumasta toimeen. Monella se ajatus siirtyy teoksi ja usein sen ajatuksen näkee miehen naamasta. Kyllä se pelottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuijotettu, huudeltu, kopeloitu, pussattu väkisin, haukuttu h:ksi, kysytty hintaa ja avopuoliso löi nyrkillä naamaan. Minun ehdotus on kieltää päihteet ja pojille asennekasvatusta pienestä pitäen.
Eikö tuo asennekasvatus toimi sinusta myös ratkaisuna naisten tekemälle ahdistelulle?
Asennekasvatusta kaikille. Ei riitä että puolet ihmisistä kasvatetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet varmasti kuullut sanonnan tuumasta toimeen. Monella se ajatus siirtyy teoksi ja usein sen ajatuksen näkee miehen naamasta. Kyllä se pelottaa.
Onko tässä oletuksena se, että jos liian pitkät katseet kielletään, niin ne oikeat ahdistelijatkaan eivät sitten jatkossa enää ahdistele, vaikka se oikea ahdistelu on jo nykyään kiellettyä?
11 vuotiaana alkoi miehet huutelemaan perään kadulla törkeyksiä.
Teini-ikäisenä vanha ukko käytti hyväksi ja kuittasi sen 50 markalla.
Teini-ikäisenä mies alkoi pyrkimään housuihini junassa. Sen kaveri vaan katso vieressä. Kun mies lähti, sen kaveri pyysi sitä anteeksi. Ei kuitenkaan puuttunut kaverin kuullen.
Opettaja katsoi osoitetietoni ja alkoi stalkkaamaan koska olin hänen "elämänsä rakkaus"
Työpaikassa kollega kouri ja ehdotti seksiä.
Seurustelukumppanit ovat painostaneet seksiin jopa väkivallan uhalla.
Kyllähän näitä riittää.
Naisia on sorrettu vuosituhansia. Nyt jos nainen vähänkin hipaisee miestä, niin nainen on se paha. MIEHET OVAT SÄÄLITTÄVIÄ SIKOJAAAAA!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastaavassa ketjussa siitä millaista ahdistelua miehet ovat kokeneet naisten toimesta on jo 50 sivua. Kummallista. Tämänhän pitäisi räjähtää suosituksi ja sivuja olla jo reippaasti enemmän kun 50, jos siihen on uskomista että suomalainen mies on se pääasiallinen ahdistelija? Mutta onkin näemmä toisinpäin, miehet kokevat paljon naisia enemmän sitä ahdistelua, mutta miehillä kynnys rikosilmoituksen tekemisessä taitaa olla stratosfäärisen korkealla, naisilla taas riittää että ruma mies hieman tuijottaa nii johan mennään valittamaan pokelle "ahdistelusta".
Niin minäkin ihmettelen että missä ovat ne naisten monet sadat eri kertomukset siitä kuinka joku mies on ahdistellut? Tällä hetkellä loistavat poissaolollaan.
Niin, tämä ketju on aloitettu pari tuntia sitten, se miesten ketju on ollut omemassa päiviä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastaa nyt suoraan onko katsominen ahdistelua josta tuomitaan genitaalit murskattavaksi?
Sehän koskee nimittäin myös naisia.
Ei mua ole ahdisteltu. Sillai oikeasti ja vakavasti. Sillä tavalla, että siitä kannattaisi puhua.
Johnny teki kaikki maailman sex tuhmuudet minulle.