Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naiset, millaisen seksuaalisen häirinnän, ahdistelun tai väkivallan kohteeksi olet joutunut?

Vierailija
24.07.2022 |

Ja toinen kysymys, mitä olisi tehtävä noin yhteiskunnallisella tasolla jotta seksuaalinen häirintä, ahdistelu ja väkivalta saataisiin kitkettyä tai edes vähennettyä?

Kommentit (207)

Vierailija
41/207 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 12 ja perheen kanssa laivalla. Joku vanha hamppuhiuksinen rekkakuski tuli selittämään kuinka namupala olen, kun olin hakemassa lisää ruokaa. Myöhemmin törmäsin siihen vielä tax freessä, ja taas tuli jotain kommenttia ja että voisin tulla sen hyttiin. Se oli jotenkin todella ällöttävää. Olin kiltti ja hiljainen tyttö.

Myöhemmin teini-ikäisenä useasti Helsingin keskustassa aikuiset miehet tulivat kehumaan kauniiksi ja pyysivät kotiinsa, ja että saisin alkoholiakin siellä. En tietenkään lähtenyt.

Eräässä urheiluseurassa miesohjaaja kosketteli vähän liian innokkaasti neuvoessaan liikkeitä. Ja halusi antaa ilmaiseksi yksityistunteja. Myöhemmin kuulinkin, että hän on oli aiemmin suudellut väkisin yhtä naispuolista. Lopetin siellä käymisen.

Sitten tietty ihan perus huutelut ja viheltämiset, perseen hiplailut, törkeät kommentit, väkisin halailu ja suutelu. Masturbointi julkisella paikalla niin, että nään. Ei kaikkea voi millään edes muistaa.

Enkä itse asiassa välitä noista kovin paljon, jos ei ole fyysistä kosketusta mukana, onhan tähän jo turtunut tähän ikään (40) mennessä. Ajattelen vaan, että taas yksi idiootti.

Vierailija
42/207 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häirintä vähenee kun keskitytään syyllisiiin eli miehiin. Jos ei muu auta niin miehet pysykööt kotonaan.

Minua on ahdisteltu ja paikkoina olleet katu matkalla kouluun, linja-autossa, työpaikalla jne. Kerran kirjaston hississä kun olin näkyvästi raskaana....

Eikös kumminkin tiedossa ole, että osa miehistä ei ahdistele, ja toisaalta osa naisista ahdistelee? Millä logiikalla siis on järkevää syyllistää syyttömiäkin miehiä, mutta toisaalta päästää naisahdistelijat pälkähästä heidän sukupuolensa vuoksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/207 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä kyllä varsin monenlaisen. On ollut puristelua pepusta ja rinnoista, luvattomia käsiä puseron alle, ostotarjouksia, jopa raiskaus nuorena. Epäasiallista puhetta paljon. Lankapuhelin aikaan joku, olettaakseni mies, soitti toistuvia huohotuspuheluita. Yksi tyyppi stalkkasi minua ja taloani kolme vuotta, tämä minulle muuten täysin tuntematon mies lähetteli prepaid-liittymästä puhelimeeni kikkelikuvia.

Vierailija
44/207 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisia on sorrettu vuosituhansia. Nyt jos nainen vähänkin hipaisee miestä, niin nainen on se paha. MIEHET OVAT SÄÄLITTÄVIÄ SIKOJAAAAA!!!

Miesvihaajan kommentti on ilmiannettu ylläpidolle. N22

Vierailija
45/207 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minut on ra*sk*ttu nuorena.

Kevyempänä käirintänä mainittakoon muutaman vuoden takainen puristus pers**stä, jonka johdosta tylytin miehen maanrakoon (meni kyllä noloksi) ja kun ollessani noin 14-15 rapajuopon näköinen keski-ikäinen mies tuumasi vastaan kävellessään kaverilleen, että nai minut.

Seks**n painostamista on ollut myös usein.

En ole häiriintynyt pelkistä katseista tai kehuista, vaikka mies olisi ollut millainen tahansa.

Mitäkö tehdä? Raisk***misen on loputtava. Keinoja siihen en osaa tarjota. Ainut toimiva olis liene kastroida jokainen raiskaaja, ettei heille tyypillinen lisääntymisstrategia enää leviäisi jälkipolviin.

N38

ok entä mitä tehdä tälle naiselle, ja vastaaville kun raiskauksesta tuomittu mies on kastroitu?

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000005339714.html

Suhtaudun skeptisesti jokaiseen mieheen, joka vetoaa valheellisiin ilmiantoihin tai naisten tekemiin r*iski*uksiin, kun puheenaiheena on s*ksu**linen väkivalta.

Valheellisia ilmiantoja myös tässä rikostyypissä on yhtä paljon kuin muissakin rikoksissa. Luku on 2%. Rikosilmoituksesta ei tee perätöntä se, jos näyttö ei riitä.

Joten, kysynkin nyt sinulta, mitä sinä olet tehnyt? Osaatko edes hävetä?

N38

Komppaan aivan täysin tekstiäsi ja suuri ongelma on se että paljon tehdään naisiin kohdistuvia rikoksia joista ei päästä koskaan tuomitsemaan syyllisiä... hyvänä esimerkkinä myös monet perheväkivalta tapaukset... syylliset pääsevät monesti kuin koira veräjästä... todella säälittävän huono tilanne Suomessa...

Vierailija
46/207 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätetään kaikki kevyempi häirintä mainitsematta, mutta mut on kaadettu makuulleen ja poika tuli päälleni makaamaan ja kosketteli rintojani. Vähätteli tilannetta ja käski rentoutumaan, koska ei ole raiskaamassa mua. Kyn pääsin alta pois, menin pakkaseen talon terassille tupakalle. Poika tuli oviaukkoon ja sano, että ellen tule uudestaan hänen kanssaan, hän sulkee oven. Olin sitten siellä pakkasessa ilman takkia, kunnes joku muu tajusi päästää minut sisälle.

Persoonallisuushäiriöinen stalkkeri esitti rakastunutta ja suhdetta ja sitä kautta onnistui käyttämään seksuaalisesti hyväksi. Ei siis ollut rakastunut eikä halunnut suhdetta vaan kaadon.

Vierailija
47/207 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Häirintä vähenee kun keskitytään syyllisiiin eli miehiin. Jos ei muu auta niin miehet pysykööt kotonaan.

Minua on ahdisteltu ja paikkoina olleet katu matkalla kouluun, linja-autossa, työpaikalla jne. Kerran kirjaston hississä kun olin näkyvästi raskaana....

Eikös kumminkin tiedossa ole, että osa miehistä ei ahdistele, ja toisaalta osa naisista ahdistelee? Millä logiikalla siis on järkevää syyllistää syyttömiäkin miehiä, mutta toisaalta päästää naisahdistelijat pälkähästä heidän sukupuolensa vuoksi?

Suuri osa naisista ja tytöistä kokee ahdistelua mutta vain pieni osa miehistä ja pojista ja moni heitäkin ahdisteleva on mies. Siksi.

Miksi et halua että ahdistelu loppuu? Siitähän kätsii myös ne miehet ja pojat jotka ei ahdistele eli naisten, tyttöjen pitää olla varuullaan kaikkien miespuolisteb seurassa ja esim oma tyttäresikin tulee kohtaamaan samaa ikävää jos asiaan ei puututa.

Vierailija
48/207 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teini-ikäisenä vanha 60-vuotias tuttavamies, johon luotin, alkoi koskettelemaan olemattomia rintoja. Joskus nuorena menin tuntemattoman kyytiin joka alkoi koskettelemaan rintoja, riuhtaisin itseni karkuun autosta. Teini-ikäisenä yöllä tien varressa kävellessäni keski-ikäinen autoilija ajoi viereen ja vonkasi kyytiin, pelotti tosi paljon. Itsensäpaljastaja veti käteen yliopiston puistossa, kun tulin pääsykokeista. Aikuisena sain ensin rakkauskirjeitä tuntemattomalta mieheltä (naiselta?) joka asui samassa kerrostalossa, sen jälkeen alkoi tulla alusvaatteita, sukkia ja tekstareita prepaid-liittymästä. Joku stalkkasi ikkunaa, milloin olen kotona ja laitteli viestejä. Aina kun tein eston, tuli lisää viestejä. Nämä tuntuvat aina yhtä pelottavilta asioilta, vaikka olen jo aikuinen. Mikä pimeä mieli tekee moista?

Vierailija
49/207 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähdetty seuraamaan, huudeltu, kyselty koskettelusta ja sitten on ollut myös ihan vartaloon fyysisesti kohdistuvaa ja se sukupuolen takia. Ahdistelu pitäisi ottaa vakavasti eikä vähätellä eikä väittää vainoharhaiseksi ja vaatia jotain silminnäkijöitä. Miespuolisille pitäisi opettaa miten naispuolisia oikeasti kohdellaan eikä heille vain objekti.

Poistetaanko vaatimus silminnäkijöistä vain naisiin kohdistuneesta ahdistelusta, vai voiko mieskin syyttää naista jolloin nainen on automaattisesti rikollinen?

Minusta nainen ei voi edes seksuaalisesti häiritä miestä.

Eli kun tuntematon känninen nainen on tullut baarissa ottamaan mulkustani kiinni kovaa puristaen, mulle kipua tuottaen, niin se ei ole sun mielestä seks. ahdistelua?

Mitäs tyrkytit itseäsi? Miksi olit pukeutunut penistäsi korostaviin housuihin? Miksi yleensä olit baarissa tyrkyttämässä itseäsi jos et kestä huomiota?

Ihan normivaatteissa olin enkä tyrkyttänyt itseäni. Eikä baari ole mikään huomiohuoraamispaikka, vaan olin viettämässa leppoisaa baari iltaa kavereiden kanssa.

Vierailija
50/207 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin nuorena itä-helsingissä ja nämä kokemukset on vain miehistä. On ollut sitä huutelua, seksinostoehdotuksia ja kieltäytymisestä johtunutta huorittelua, hiuksiin ja ihoon koskettelua jne mm metrossa ja ostareilla. Kun olin nuori siivooja, humalaiset lakimiehet tuli väkisin halaamaan työpaikalla, minkä takia vaihdoin lopulta alaa. 90-luvulla kävin paljon keikoilla ja siellä useampikin mies tuli väentungoksessa ensin takaapäin kiinni selkäpuolelta ja sitten jossain vaiheessa yritti ujuttaa kättään housuihin. Tuo taisi olla aika yleistäkin silloin, mitä olen kuullut. Ei siinä voinut muuta kuin ottaa käden pois ja yrittää vaihtaa paikkaa. Pimeässä ei nähnyt toisen kasvojakaan, joten ne häiriköt jäi naamattomiksi. Aina koin olevani itse syypää joka tilanteeseen, vaikken näin aikuisena ajateltuna tietenkään ollut.

Vierailija
51/207 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi jotkut naiset ahdistelevat naisia? En ymmärrä. Siitä ei kovin paljon puhuta, mutta kaikki naiset eivät arvosta naisia tai naiseutta.

Tuomitsen 100% kaikenlaisen häirinnän kaikkia sukupuolia kohtaan. Tässä ketjussa nyt kuitenkin keskustellaan naisten kokemasta häirinnästä.

Myös naisten (pieni osa) toteuttama häirintä muita naisia kohtaan on väärin, kiusaamista, taustalla valta-aseman tavoittelua. Valitettavaa, kertoo patriarkaalisten kapitalististen arvojen sisäistämisestä.

Alistaminen ja vallankäyttö käsittääkseni on aina häirinnän ja kiusaamisen perimmäinen tavoite, halu näyttää, vaikuttaa vahvemmalta kuin toinen. Kertoo toisen ihmisen esineellistämisestä.

Vierailija
52/207 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän, että naisnäkökulmasta vain miehet ahdistelevat, koska naiset miehiltä sitä kokevat. Mutta miehiä sitten puolestaan ahdistelevat naiset ja joskus toki miehet. Se on totuus. Joten tapakoulutusta molemmille sukupuolille tarvitaan, jos eivät vanhemmat saa sitä tehtyä.

Vierailija
53/207 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua on ahdisteltu niin paljon elämäni aikana, että nykyisin mulla on mennyt totaalisesti maku miehiin. Aloitetaan lapsuudesta, jolloin joudun seksuaalisen hyväksikäytön uhriksi. Teini-iässä alkoivat miesten vislaaminen perään, huutelu tyyliin "hyvä perse" tms  ja tuijottaminen. 18 vuotiaana eräs vähemmistöön kuuluva r**ani suuteli väkisin. Reilu 20 vuotiaana raiskaus, muu ahdistelu esim. itsesä paljastelu eli runkkaamien (keski-ikäinen perheen isä viittoi ja runkkasi autossa eli autossa oli vieläpä tyhjät lastenistuimet) ja mm. puistossa eräs M**ta mies hyppäsi puun takaa, mutta pääsin juoksemaan karkuun.

Eikä ahdistelu ole loppunut vaikka ikääkin tulee. Joskus nämä ahdistelevat tollot syyttävät vieläpä ulkonäköä oikeuttaakseen tekonsa, mutta mun mielestä syypää ovt nämä limaiset äijät itse. Ei ole helppoa olla nainen ja mun kokemuksien tuloksena näyttää siltä, että jään yksinäiseksi naiseksi.

Vierailija
54/207 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi jotkut naiset ahdistelevat naisia? En ymmärrä. Siitä ei kovin paljon puhuta, mutta kaikki naiset eivät arvosta naisia tai naiseutta.

Näissä ketjuissa on monesti ollut naisiakin kyseenalaistamassa toisten naisten saamaa ahdistelua, koska eivät ole itse sitä kokeneet. Tai koska heidän saamansa häirintä ei ole juuri heitä itseään haitannut tai ainakaan myönnä sitä. Yhtä lailla hekin uhrittelevat naisia kuin miehet.

Yhdessä ketjussa eräs kertomansa mukaan kaunis nainen ei hyväksynyt ajatusta, että rumia naisia ahdisteltaisiin, koska häntäkään ei ahdistella ja hän on niin kaunis.

Vastaavasti miehet itse vähättelevät toisten miesten kokemaa ahdistelua.

Vierailija
55/207 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon on sanottu, ja ehdotettu mutta en ole koskaan sitä kokenut häiristeväksi tai ahdisteluksi.

On kysytty tulenko ravistamaan, on arvuuteltu miltä kielikoruni tuntuisi yms. Tanssiessa on tultu viereen ja kosketeltu, on vihellelty ja huudettu perään.

Tää on taas tätä loukkaannun koska huvittaa loukkaantua

Vierailija
56/207 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua on ahdisteltu niin paljon elämäni aikana, että nykyisin mulla on mennyt totaalisesti maku miehiin. Aloitetaan lapsuudesta, jolloin joudun seksuaalisen hyväksikäytön uhriksi. Teini-iässä alkoivat miesten vislaaminen perään, huutelu tyyliin "hyvä perse" tms  ja tuijottaminen. 18 vuotiaana eräs vähemmistöön kuuluva r**ani suuteli väkisin. Reilu 20 vuotiaana raiskaus, muu ahdistelu esim. itsesä paljastelu eli runkkaamien (keski-ikäinen perheen isä viittoi ja runkkasi autossa eli autossa oli vieläpä tyhjät lastenistuimet) ja mm. puistossa eräs M**ta mies hyppäsi puun takaa, mutta pääsin juoksemaan karkuun.

Eikä ahdistelu ole loppunut vaikka ikääkin tulee. Joskus nämä ahdistelevat tollot syyttävät vieläpä ulkonäköä oikeuttaakseen tekonsa, mutta mun mielestä syypää ovt nämä limaiset äijät itse. Ei ole helppoa olla nainen ja mun kokemuksien tuloksena näyttää siltä, että jään yksinäiseksi naiseksi.

Toivon sinulle toipumista kokemastasi. Ei ole sinun syytäsi.

Suosittelen esim kirjaa Pete Walker CPTSD from surviving to thriving.

Vierailija
57/207 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raiskattu ja kopeloitu tissejä.

Vierailija
58/207 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoliso hakannut.

Vierailija
59/207 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastaavassa ketjussa siitä millaista ahdistelua miehet ovat kokeneet naisten toimesta on jo 50 sivua. Kummallista. Tämänhän pitäisi räjähtää suosituksi ja sivuja olla jo reippaasti enemmän kun 50, jos siihen on uskomista että suomalainen mies on se pääasiallinen ahdistelija? Mutta onkin näemmä toisinpäin, miehet kokevat paljon naisia enemmän sitä ahdistelua, mutta miehillä kynnys rikosilmoituksen tekemisessä taitaa olla stratosfäärisen korkealla, naisilla taas riittää että ruma mies hieman tuijottaa nii johan mennään valittamaan pokelle "ahdistelusta".

Niin minäkin ihmettelen että missä ovat ne naisten monet sadat eri kertomukset siitä kuinka joku mies on ahdistellut? Tällä hetkellä loistavat poissaolollaan.

Se ketju on täynnä parin trollin viestejä.

Miehiä ei voi ahdistella, paitsi toinen mies. Mielenterveysongelmaiset ja trolliincellit työntäneet tuon toisen langan täyteen. Toivottavasti ylläpito poistaa sen pian.

Oli siellä varmasti joukossa oikeitakin viestejä miesten kokemasta ahdistelusta. Sääli heidän puolestaan, että se naisia vihaava sankari alkoi pilata ketjua kavereineen.

Vierailija
60/207 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastaavassa ketjussa siitä millaista ahdistelua miehet ovat kokeneet naisten toimesta on jo 50 sivua. Kummallista. Tämänhän pitäisi räjähtää suosituksi ja sivuja olla jo reippaasti enemmän kun 50, jos siihen on uskomista että suomalainen mies on se pääasiallinen ahdistelija? Mutta onkin näemmä toisinpäin, miehet kokevat paljon naisia enemmän sitä ahdistelua, mutta miehillä kynnys rikosilmoituksen tekemisessä taitaa olla stratosfäärisen korkealla, naisilla taas riittää että ruma mies hieman tuijottaa nii johan mennään valittamaan pokelle "ahdistelusta".

Niin minäkin ihmettelen että missä ovat ne naisten monet sadat eri kertomukset siitä kuinka joku mies on ahdistellut? Tällä hetkellä loistavat poissaolollaan.

Se ketju on täynnä parin trollin viestejä.

Miehiä ei voi ahdistella, paitsi toinen mies. Mielenterveysongelmaiset ja trolliincellit työntäneet tuon toisen langan täyteen. Toivottavasti ylläpito poistaa sen pian.

Tuossa mitä teette töissään oleville. Tiedämme kaikki kuinka törkeitä olette muille miehille.

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000005831303.html

https://www.is.fi/tyoelama/art-2000005832820.html

Tämä ketju käsittelee naisten kokemaa ahdistelua.