Naiset, millaisen seksuaalisen häirinnän, ahdistelun tai väkivallan kohteeksi olet joutunut?
Ja toinen kysymys, mitä olisi tehtävä noin yhteiskunnallisella tasolla jotta seksuaalinen häirintä, ahdistelu ja väkivalta saataisiin kitkettyä tai edes vähennettyä?
Kommentit (207)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tuli mieleeni vanhempi työterveyslääkärimies jolle meni selkävaivojani kertomaan. hän pyysi ottamaan housut pois.
sanoin, että ehei en ota nyt housuja pois.
hittoako siinä tarvitsee alaosaa riisua jos yläselässä on vikaa! inhottava, en mennyt enää toiste hänelle.
Onkohan meillä sama työterveyslääkäri, vai onko näitä tapauksia enemmänkin?
Kollega meni käsivaivan takia lääkäriin, oli käskenyt riisua housunsa. Toinen oli mennyt unettomuuden ja uupumuksen takia samalle lääkärille, oli tällöinkin kehoittanut riisumaan housut.Onneksi meillä on käytössä kaksi eri lääkäriä. Tuolle en varaa yhden yhtä aikaa.
Oiskohan aika paljastaa nimi?
Tai sopia että tehdään valitus?
Tuo on virkavirhe tai jopa rikos että käyttää asemaa ja valtaa väärin omien halujen tyydyttämiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerran olen ahdistellut yhtä naista kertaluonteisesti, tosin kyseessä oli sellainen puolivahinko. Olin muutamaa vuotta sitten täpötäyteen ahdetussa metrossa pe iltana, jossa seisoi todella seksikäs hyväpebanen teinimimmi(arvioin 15-16v) lähellä ovea. Sivusilmällä olin hänen muotojaan hieman kauempaa ihaillut ja siinä tuli itselleni kivikova seisokki, en vaan voinut asialle mitään. Kun sitten oli mun pysäkin aika ja menin hänen taakseen ihailemaan seksikästä peppua, niin joku siinä tungoksessa onnistui työntämään mut eteenpäin niin että jäykkä sojottava kaluni osui ja painautui ihan kunnolla sen beiben persvakoon, sillä muijalla ku oli vielä jotkut tiukat joogahousut päällä. Muija kääntyi siinä naama punaisena mua kohti ja jouduin selittämään että "sori joku työns". Myöhemmin kun ajattelin asiaa niin olihan se hänen näkökulmasta ahdistelua, toisaalta taas minun näkökulmastani hassu yhteensattuma että tuli stondis metrossa ja sitten joku työntää vahingossa niin että kova kalu on sen beiben ihanan seksikkäässä pebassa. Noh, sattuuhan noita ja eiköhän se sillekin ollut edes hieman hauska juttu, eihän näihin aina kukaan kuole tms. Itsestäni se (mun kova kalu hetkellisesti sen pebas) ainakin tuntui hyvält ja kiihottavan tuhmalta.
M44
Ja sit sä krapulassa heräsit.
Pedotaipumuksia M44
Puhuttu härskejä, itsensäpaljastaja pyysi runkkaamaan, on kysytty pllua... onhan noita.
Epäilen, että vähemmän on niitä joita ei ole häiritty.
On koettu.
Eka kerran 3 v tuttavamiehen sylissä. Lukemattomia tilanteita, ei jaksa ees muistella ja kirjoittaa kun ahdistaa. Lääppijöitä, itsensäpaljastajia, runkkareita, raiskauksella uhkaaja, raiskauksen yrittäjä (kaverin pappa kun olin 10 v), puristelijoita. Hunajaisia limanuljaskoja ja karkeita aggressiivisia illan pilaajia.Yhtäkään en kutsunut enkä kaivannut.
Ihan "tavallisia" suomalaismiehlä, perheenisiä, poikia, veljiä, isoisiä, setiä, poikaystäviä, aviomiehiä jne.
Eli tää on niin yleistä, että meidän jokaisen lähipiirissä on näitä miehiä.
Onko ne jääneet teille ikinä kiinni? Ootteko mähnyt tai kuullut että setänne tai vaikka veljenne ahdisteli/stalkkasi/lääppi tms tyttöä?
Jos olette, niin mitä teitte, uskalsittelo sanoa jotain?
Uhrit ei yleensä ikinä kerro nimiä tai valita julkisesti.
Vierailija kirjoitti:
On koettu.
Eka kerran 3 v tuttavamiehen sylissä. Lukemattomia tilanteita, ei jaksa ees muistella ja kirjoittaa kun ahdistaa. Lääppijöitä, itsensäpaljastajia, runkkareita, raiskauksella uhkaaja, raiskauksen yrittäjä (kaverin pappa kun olin 10 v), puristelijoita. Hunajaisia limanuljaskoja ja karkeita aggressiivisia illan pilaajia.Yhtäkään en kutsunut enkä kaivannut.Ihan "tavallisia" suomalaismiehlä, perheenisiä, poikia, veljiä, isoisiä, setiä, poikaystäviä, aviomiehiä jne.
Eli tää on niin yleistä, että meidän jokaisen lähipiirissä on näitä miehiä.
Onko ne jääneet teille ikinä kiinni? Ootteko mähnyt tai kuullut että setänne tai vaikka veljenne ahdisteli/stalkkasi/lääppi tms tyttöä?
Jos olette, niin mitä teitte, uskalsittelo sanoa jotain?
Uhrit ei yleensä ikinä kerro nimiä tai valita julkisesti.
No ei mun lähipiirissä mutta kaverin setä selkeesti aina kyttäsi nuoria naisia ja halusi puristella mun & kaverin tissejä (oltiin n 11 v). Siinä suvussa oli muutenkin outo meininki.
Olin tulossa kotiin lämpimänä kesäyönä keskustasta. Joukko mustia poikia jäi samalla pysäkillä ja kehui persettäni ja mikroshortsejani. Olin aika humalassa, joten suostuin lähtemään heidän kanssaan puistoon polttamaan pilveä. Aika pian sen jälkeen isoin heistä alkoi suutelemaan minua ja siirsi shortsini ja pikkarina sivuun. Sitten hän työntyi sisääni, vaikka sanoin, että mieheni ei pitäisi tästä.
up