Miksi naiset tykkäävät Simsin pelaamisesta?
Suurin osa Simsin pelaajista on naisia. Mikä siinä viehättää juuri naisia?
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain mielikuvitus on rajana. Peliä voi pelata rakentelun, sisustamisen, tarinankerronnan, pelihaasteiden ja vaikka minkä pohjalta. Voi ladata modeja ja tehdä kivan näköisiä simejä. Kuten joku sanoi, voi "leikkiä" vaikka mitä hölmöä. Jotkut tekee ihan mielettömiä rakennuksia. Jotkut tekee upeita modeja, jotkut tarinoita. Se on sandbox-pelien pointti. Voi keksiä vaikka mitä. Sims-sarjan alkuperäinen luoja, Will Wright, sai idean pelistä, joka olisi virtuaalinen nukkekoti, ja saisit pelata hahmoilla, rakentaa ja ihmetellä. Sitä Sims on siis alkuperäiseltä idealtaan.
Ja joo varoitus, olen nörtti, näitä pelitermejä tässä tulee, enkä pyytele sitä nyt anteeksi enempää.
Onko siinä sitten jotain pahaa, että monet naiset pelaa Sims-pelejä? Olen siis usein kuullut, että porukka haukkuu kuinka "vaan muijat pelailee jotain simssiä, khjehheh". Tälleen peleihin perehtyneenä, ja paljon muutakin kuin Simssiä pelanneena, voin sanoa, että iso osa videopeleistä on kehitetty mies-näkökulmasta. Pelin päähahmo on liian usein macho valkoinen hetero-mies, joka ampuu isoilla pyssyillä, on tarinan keskiössä ja panee naisia. Hmm, jännä kun naiset tai edes jotkut miehet eivät ehkä samaistu tuohon.
Vasta viimeisen, ehkä kymmenen vuoden aikana suunta on alkanut muuttua. Päähahmo on nainen, mut hetkinen, se ei olekaan minishortseissa ja topissa? Katsokaa esimerkkinä netistä vaikka Horizon Zero Dawn. Nykyään tehdään myös paljon pelejä, joista kaikki sukupuoleen katsomatta kiinnostuu. Hyvänä esimerkkinä BioWaren pelit, monet Switch- ja Nintendon pelit ylipäätään. Roolipelit, joissa saa tehdä oman hahmon, on monien naispelaajien suosiossa. Indie-peleissä on vaikka mitä kiinnostavaa.
Sims-sarja ei ole pahasta. Se on yks peli muiden joukossa. Eiköhän jokainen pelaa sellaista, mistä tykkää. Joku tykkää Simssistä ihan siinä missä joku tykkää räiskinnästä, puzzlesta, ropesta, kaupunkirakentelusta, jne. jne. Mulle eka Sims oli videopelien maailmaan auennut "ovi". Vasta aikuisena aloin pelata kaikenlaista, mut edelleen Sims on hauska silloin tällöin :)
Se tosiaan on ongelma että pelit tehdään miesnäkökulmasta. Jo pelkästään ne isot kourat ja karvaiset käsivarret siinä ruudussa koko ajan vaikka pelihahmoa ei muuten näy (en muista termiä tälle) alkaa jonkin ajan kuluttua ärsyttää ihan tosissaan. Ei minulla ole tuollaisia kouria ja käsivarsia, miksi kuitenkin maksan pelistä kun selvästi se ei ole minua varten tehty? Olen joskus miesten kanssa jutellut tästä ja tulee ihmettelyä että häiritseekö se oikeasti? No häiritsee! Yrittäkää itse pelata joka ikistä peliä niin että hahmolla on sirot kädet ja kynsilakkaa. Ai niin, ette voi.
Ehkä ne miesominaisuudet peleissä on hienovarainen vinkki siitä, että naisten ei kuuluisi pelata?
Onks tää provo vai mitä sä sepität? Kerro mulle, mitää naisen kuuluisi sitten tehdä? Musta miesten ei kuulu kertoa mitä naisten kuuluu tehdä, mut ei eletä täydellisessä maailmassa
Vierailija kirjoitti:
S ja S. Sisustaminen ja sadismi.
Se on muuten juuri näin. Sisustaminen on kivointa, mutta koska pitää saada lisää rahaa (enkä halua käyttää koodeja), niin hahmot pitää pistää töihin. Sitten kun hahmoja on liikaa, joku pistetään manan maille. Jokainen eri tavalla, mitä oudompi, sen parempi. Sitten pokaillaan viikatemiestä kun se tulee kylään.
Sims on aika tylsä peli . Idea on hyvä, mutta pelkkä kotista leikkiminen ei riitä mulle.
Simit töissä on aika tylsiä. Simeillä ei voi loppujenlopuks tehä mitään jännää paljonkaan.
Modit auttaa hieman muttei tarpeeks.
Minecraft on parempi oikeestaan.
Tarviis saada oeli joka olis kuin sims mutta avoin muokattava maailma, enemmän tekemistä, seksiä ja mitä vaan mitä keksiskään simien elämälle.
Paremmat työt, parempi persoonallisuus, paremmat kaikki.
Ei näillä näkymin oo tulossa vieläkään just semmosta mitä haluan, Inzoikin on 3v ikärajalla joten varmaan hyvägrafiikkaista kotileikkiä tulossa. Paralives varmaan huonografiikkaista kotileikkiä.
Oisko aikuiseen makuun mitään?
Tai oveluudesta, mun mies latas mulle Simsin luultavasti vain siksi että kun sai mut koukutettua siihen niin saa itse rauhassa keskittyä paukuttamaan pelikonsolia talon ainoalla telkkarilla.