Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi naiset tykkäävät Simsin pelaamisesta?

Vierailija
24.07.2022 |

Suurin osa Simsin pelaajista on naisia. Mikä siinä viehättää juuri naisia?

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se ei vaadi älyn käyttöä ja on vain virtuaaliversio naisten pesänrakennus vietistä.

Niin sinun pelaamana siinä ei ole älyä.

Vierailija
42/64 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se ei vaadi älyn käyttöä ja on vain virtuaaliversio naisten pesänrakennus vietistä.

Olipas taas älykäs vastaus Mieheltä isolla m-kirjaimella.

Ihmettelette sitten miksi naiset dissaa miehiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään rakentaa taloja ja simssissä on siihen parhaat työkalut. Sims 4 on hieman huono, kun värejä ei enää voi valita. Muuten on todella hyvät rakennustyökalut. Välillä herään on joku rakennus mielessä ja pakko päästä toteuttamaan se

Simssin lisäksi pelaan cities skylines - kaupungin rakentelupeliä. Doomia, fall guyssia ja erilaisia click and point pelejä ja 2d tasohyppelyitä.

Vierailija
44/64 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

S ja S. Sisustaminen ja sadismi.

Kuvaa mun simssin peluuta todella hyvin :D

Vierailija
45/64 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heh, muistan 90-luvun pelilehtiä, jossa asiantuntijoilta kysyttiin, miksi naisia ei pelit kiinnosta. Vastauksina esim. pitäisi olla naisille sopivia pelejä, mutta ei mitään nukkekotia, vauva tai seurustelupelejä.

No mitäs pelejä ne sitten on mitä naiset on saatu viimein pelaamaan? 😂

Candy Crush ja vastaavat tuntuvat olevan kovin suosittuja. Näitää hakkaa julkisissa tiloissa ja matkustusvälineissä lähes yksinomaan naiset.

Vierailija
46/64 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toi on kyllä ihan paska peli. Kertoo arvostelukyvyttömyydestä, jos näkee sen vaivan, että hankkii pelikonsolin tai pelaa pc:llä laittaa pc:n yleensäkin pelikuntoon (mitä naisten halpisläppärit yleensä ei ole), ja sitten mitä pelaa on tollanen idioottimainen sims.

Olen aika paljon simssille velkaa atk-taidoistani. Peliä (sims 3) on pitänyt viritttää modein, koodein ym. aina välillä pelikuntoon lagisuuden takia.

Joka noin väittää ei ole tainnut pärjätä ea-laadulle ;D

Vierailija
47/64 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin jotkut urpot alkoivat heti haukkua. Tästä syystä pelaan vaan yksi pelejä, en jaksa tuota paskakulttuuria.. Pelaat väärin ja vääriä pelejä ja olet tyhmä ja ei naisten pitäisi pelata. Ikävää, kun moni verkkopeli vaikuttaa mielenkiintoiselta, mutta en vaan kestä.

Vierailija
48/64 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vain mielikuvitus on rajana. Peliä voi pelata rakentelun, sisustamisen, tarinankerronnan, pelihaasteiden ja vaikka minkä pohjalta. Voi ladata modeja ja tehdä kivan näköisiä simejä. Kuten joku sanoi, voi "leikkiä" vaikka mitä hölmöä. Jotkut tekee ihan mielettömiä rakennuksia. Jotkut tekee upeita modeja, jotkut tarinoita. Se on sandbox-pelien pointti. Voi keksiä vaikka mitä. Sims-sarjan alkuperäinen luoja, Will Wright, sai idean pelistä, joka olisi virtuaalinen nukkekoti, ja saisit pelata hahmoilla, rakentaa ja ihmetellä. Sitä Sims on siis alkuperäiseltä idealtaan.

Ja joo varoitus, olen nörtti, näitä pelitermejä tässä tulee, enkä pyytele sitä nyt anteeksi enempää.

Onko siinä sitten jotain pahaa, että monet naiset pelaa Sims-pelejä? Olen siis usein kuullut, että porukka haukkuu kuinka "vaan muijat pelailee jotain simssiä, khjehheh". Tälleen peleihin perehtyneenä, ja paljon muutakin kuin Simssiä pelanneena, voin sanoa, että iso osa videopeleistä on kehitetty mies-näkökulmasta. Pelin päähahmo on liian usein macho valkoinen hetero-mies, joka ampuu isoilla pyssyillä, on tarinan keskiössä ja panee naisia. Hmm, jännä kun naiset tai edes jotkut miehet eivät ehkä samaistu tuohon.

Vasta viimeisen, ehkä kymmenen vuoden aikana suunta on alkanut muuttua. Päähahmo on nainen, mut hetkinen, se ei olekaan minishortseissa ja topissa? Katsokaa esimerkkinä netistä vaikka Horizon Zero Dawn. Nykyään tehdään myös paljon pelejä, joista kaikki sukupuoleen katsomatta kiinnostuu. Hyvänä esimerkkinä BioWaren pelit, monet Switch- ja Nintendon pelit ylipäätään. Roolipelit, joissa saa tehdä oman hahmon, on monien naispelaajien suosiossa. Indie-peleissä on vaikka mitä kiinnostavaa.

Sims-sarja ei ole pahasta. Se on yks peli muiden joukossa. Eiköhän jokainen pelaa sellaista, mistä tykkää. Joku tykkää Simssistä ihan siinä missä joku tykkää räiskinnästä, puzzlesta, ropesta, kaupunkirakentelusta, jne. jne. Mulle eka Sims oli videopelien maailmaan auennut "ovi". Vasta aikuisena aloin pelata kaikenlaista, mut edelleen Sims on hauska silloin tällöin :)

En oikein voi ottaa vakavasti naista joka pelaa tietokonepelejä saati sitten Pokemonia tai "lukee" äänikirjoja.

Jonkun random-palstalaisen mielipiteet ei kuule hetkauta. Pelaan ja "luen" siitä huolimatta.

Vierailija
49/64 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täälläkin jotkut urpot alkoivat heti haukkua. Tästä syystä pelaan vaan yksi pelejä, en jaksa tuota paskakulttuuria.. Pelaat väärin ja vääriä pelejä ja olet tyhmä ja ei naisten pitäisi pelata. Ikävää, kun moni verkkopeli vaikuttaa mielenkiintoiselta, mutta en vaan kestä.

Jos mies harrastaisi twerkkausta tai verhojen ompelua, niin varmaan mieskin haukuttaisiin heti kovien harrastajien ( eli naisten) puolelta, että ihan paska ja väärin tehty. Sellaista se on. Miehet vaan tajuavat olla harrastamatta twerkkausta tai verhojen ompelua.

Vierailija
50/64 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toi on kyllä ihan paska peli. Kertoo arvostelukyvyttömyydestä, jos näkee sen vaivan, että hankkii pelikonsolin tai pelaa pc:llä laittaa pc:n yleensäkin pelikuntoon (mitä naisten halpisläppärit yleensä ei ole), ja sitten mitä pelaa on tollanen idioottimainen sims.

Siksi minulla onkin monsteri pelikone eikä mikään piskuinne läppäri sims-peleihin. Pelaan sillä kyllä muitakin vaativimpia pelejä. Et silleen..

Mut hauku sinä poju vaan ja hakkaa tattiasi kun et muuta osaa.

Vierailija
51/64 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sims on ihan loistava peli. Saa toteuttaa kaikki arkkitehtuuri- ja sisustushaaveensa, kun oikeassa elämässä se ei ole mahdollista. Tykkään paljon kaikista muistakin rakentelu-, simulaatio- ja strategiapeleistä. Välillä menee myös fps-pelit.

Vierailija
52/64 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi minulla onkin monsteri pelikone eikä mikään piskuinen läppäri sims-peleihin. Pelaan sillä kyllä muitakin vaativimpia pelejä. Et silleen..

Mut hauku sinä poju vaan ja hakkaa tattiasi kun et muuta osaa.

Vierailija
53/64 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mies harrastaisi twerkkausta tai verhojen ompelua, niin varmaan mieskin haukuttaisiin heti kovien harrastajien ( eli naisten) puolelta, että ihan paska ja väärin tehty. Sellaista se on. Miehet vaan tajuavat olla harrastamatta twerkkausta tai verhojen ompelua.

Onko joku oikeasti noin tyhmä?

Vierailija
54/64 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Simssittäjä kirjoitti:

Luulen että Sims on aika monelle toiveiden täyttämis juttu, voi rakentaa sen ökykodin josta ehkä haaveilee tai pienen mummon mökin jossa kaunis puutarha ilman että on rahaa. Perheen perustaminen pelissä on myös huomattavasti helpompaa kuin oikeassa elämässä ja puolison löytää melkein kun vaan lähtee kaupunkiin katsomaan tarjontaa, ei myöskään ole temppu eikä mitään varastaa jonkun puolisoa ja siitä ei tule mitään seuraamuksia... Niin ja Simssissä naisen euro ei ole 80 centtiä vaan molemmat sukupuolet saa saman verran palkkaa töistään, ylennykset ei riipu sukupuolesta tai pomo suhteesta vaan kaikilla on samanlaiset mahdollisuudet edetä urallaan taitojensa ansiosta. Mies voi myös synnyttää lapsen jolloin naisen ei tarvitse, pelissä voi turvallisesti kokeilla miltä kahden miehen tai naisen välinen suhde tuntuu...

Itse silloin harvoin kun pelaan keskityn yleensä yhteen perheeseen, etsin lapsille kavereita ja puolisoa ja elän perheen elämää sukupolvi kerrallaan. Rakastan myös sitä kun saan tehdä hahmoista ihan huonoimpia versioita itsestään, eli jos jonkun luonne on vaikkapa ilkeä niin sen sijaan että yrittäisin tukahduttaa tätä ilkeyttä niin annan kaiken sen ilkeyden pursuta ulos ja muiden kärsiä siitä. "Kiltisti" pelaaminen ja pelkkien toiveiden toteuttaminen on ihan super tylsää, tahdon kaaosta! Tykkään myös ladata modeja peliin joiden avulla voi tehdä paljon enemmän kuin peli itse normaalisti sallisi ja pitää sen mielenkiintoisempana itselleni (esim. Polyamoria onnistuu kyllä modien avulla) moni ei varmaan muuten tiennyt että esim. Sims 4:llä on hyvin aktiivinen aikuismodi kommuuni, luulen että aika montaa miestäkin alkaisi kiinnostaa kun tajuaisi pelin mahdollisuudet "aikuisviihteen" lähteenä

Pelaamisen sijaan tosin lähinnä teen ladattavia juttuja peliin. Sims 2 on minulle canvas luovuudelle, Sims 4 se peli jota pelaan kun tekee mieli pelata Simssiä. Enemmän kuin Simssiä pelaan kyllä esim. Taktiikka ropeja (Fire Emblem), tykkään kun saan käyttää päätäni ja yrittää voittaa taistelut menettämättä liian montaa hahmoani. Myös normaalimpi JRPG on lähellä sydäntäni ja tasohyppely ja seikkailu pelit.

Voiko simssissä mies oikeasti synnyttää? Kylläpä on vielä paskempi peli kuin olen edes luullut.

Juu voi. Modaamattomassa pelissä yleensä tulosta alien kidnappauksesta joten tästä voi päätellä että alienit on peppu juttuja mies simille aluksellaan tehneet. Ymmärrän toki että ajatus pepun kautta synnyttämisestä saattaa keskiverto miestä ahdistaa, mutta onneksi peli tarjoaa myös sairaalan jossa operaatio voidaan tehdä off screeninä. 😂 Modien kanssa sitten onnistuu vaikka kahden mies Simin välinen lisääntyminen tai jos sellainen kiinnostaa niin futanari simit ovat myös mahdollisia ja pystyvät "hedelmöittämään" mies Simin... Pelistä ylipäätään saa modien kanssa paljon synkemmän ja syvällisemmän kun jaksaa vaan etsiä oikeat modit. Vanillana peli on ihan tylsä ja rikkinäinen enkä ikinä ymmärrä näitä puristeja jotka eivät halua peliinsä mitään modeja.

Vierailija
55/64 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kysymys ja nyt kun aloin miettimään niin miksi usein lapsina tytöt leikkii kotileikkejä ja pojat sotaleikkejä? Ja huom usein eli en tarkoita että kaikki leikkii.

Vierailija
56/64 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkäsin nuorempana kun pystyi rakentamaan erilaisia taloja ja jopa hotelleja ja linnoja, niin oli peliyhteisö johon pystyi laittamaan kuvia mm. rakennetusta talosta ja linnasta jotka tein. Ja sitten koodilla pystyi huijaamaan niin ettei lomalta tarvinnut tulla pois simsissä ja rantaloma vaan jatkui ja jatkui, tai se yksi osa jossa pystyi seikkailemaan Egyptissä ja Ranskassa. Pelissä kävi myös joskus murtovaras joka heitti tuosta noin vaan tvn säkkiin ja oli erilaisia työpaikkailmoituksia joihin pystyi tuosta noin vaan ilmoittautumaan, jos lapset ei käyneet koulua simsissä ne vietiin johonkin sotilaskouluun pois. Uusia versioita en ole kokeillut kun pelaan ilmaista Avakin puhelimella, joka on aika paljon samanlainen muutamalla erolla: ei pysty rakentamaan mutta pystyy tekemään valmiin talon sisustuksen sellaiseki kun haluaa ja voi ostaa porealtaita, talot voi pitää julkisina tai yksityisinä ja kutsua kavereita, voi ostaa lemmikkejä myös fantasia eläimiä, lapsia pelissä ei ole paitsi yksi sellainen kallis vauvareppu, pystyy menemään moniin eri paikkoihin ja myös viidakkoon, voi ostaa omia laivoja tai avaruusaluksen jolla pääsee erikoisplaneetalle, on erilaisia konsertteja ja livechat. Avakin eroaa Simsistä sillä ettei maksa mitään ellei halua ostaa peliin kolikoita ja sillä erolla ettei ole lapsia pelissä paitsi tietysti lapsia jotka pelaa aikuishahmoilla ja on chat, mutta chattia ei ole pakko käyttää, itse lähinnä vaan käyn Avakinin tapahtumissa, kahviloissa, rannalla jne.

Vierailija
57/64 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vain mielikuvitus on rajana. Peliä voi pelata rakentelun, sisustamisen, tarinankerronnan, pelihaasteiden ja vaikka minkä pohjalta. Voi ladata modeja ja tehdä kivan näköisiä simejä. Kuten joku sanoi, voi "leikkiä" vaikka mitä hölmöä. Jotkut tekee ihan mielettömiä rakennuksia. Jotkut tekee upeita modeja, jotkut tarinoita. Se on sandbox-pelien pointti. Voi keksiä vaikka mitä. Sims-sarjan alkuperäinen luoja, Will Wright, sai idean pelistä, joka olisi virtuaalinen nukkekoti, ja saisit pelata hahmoilla, rakentaa ja ihmetellä. Sitä Sims on siis alkuperäiseltä idealtaan.

Ja joo varoitus, olen nörtti, näitä pelitermejä tässä tulee, enkä pyytele sitä nyt anteeksi enempää.

Onko siinä sitten jotain pahaa, että monet naiset pelaa Sims-pelejä? Olen siis usein kuullut, että porukka haukkuu kuinka "vaan muijat pelailee jotain simssiä, khjehheh". Tälleen peleihin perehtyneenä, ja paljon muutakin kuin Simssiä pelanneena, voin sanoa, että iso osa videopeleistä on kehitetty mies-näkökulmasta. Pelin päähahmo on liian usein macho valkoinen hetero-mies, joka ampuu isoilla pyssyillä, on tarinan keskiössä ja panee naisia. Hmm, jännä kun naiset tai edes jotkut miehet eivät ehkä samaistu tuohon.

Vasta viimeisen, ehkä kymmenen vuoden aikana suunta on alkanut muuttua. Päähahmo on nainen, mut hetkinen, se ei olekaan minishortseissa ja topissa? Katsokaa esimerkkinä netistä vaikka Horizon Zero Dawn. Nykyään tehdään myös paljon pelejä, joista kaikki sukupuoleen katsomatta kiinnostuu. Hyvänä esimerkkinä BioWaren pelit, monet Switch- ja Nintendon pelit ylipäätään. Roolipelit, joissa saa tehdä oman hahmon, on monien naispelaajien suosiossa. Indie-peleissä on vaikka mitä kiinnostavaa.

Sims-sarja ei ole pahasta. Se on yks peli muiden joukossa. Eiköhän jokainen pelaa sellaista, mistä tykkää. Joku tykkää Simssistä ihan siinä missä joku tykkää räiskinnästä, puzzlesta, ropesta, kaupunkirakentelusta, jne. jne. Mulle eka Sims oli videopelien maailmaan auennut "ovi". Vasta aikuisena aloin pelata kaikenlaista, mut edelleen Sims on hauska silloin tällöin :)

Ei ole mitään pahaa. Miksi niin aggressiivisia kommentteja? Kysyinpähän vaan koska olen utelias ja lukemani mukaan Sims taitaa olla peräti ainoa videopeli jossa enemmistö pelaajista naisia (jos ei oteta mukaan mitään ihmeellisiä pikkupelejä, esim. vaikka joku Kim Kardashian mobiilipeli.)

Vastaan taas: En meinannut ettei saisi kysyä! Sori jos vastaus vaikutti hyökkäävältä. Totta kai saa kysyä, ja onhan tää kiinnostava ilmiö, että jotain peliä pelaa selvästi enemmän naispelaajat. Meinasin kommentillani enemmän yleisesti keskustelukulttuuria, johon olen törmännyt. Olen moneen kertaan ollut kuulemassa, kun joku mollaa Sims-pelit, välillä myös naisetkin. Joillakin on tosi kovia ennakkoluuloja pelejä kohtaan ihan yleisestikin.

Vierailija
58/64 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se tosiaan on ongelma että pelit tehdään miesnäkökulmasta. Jo pelkästään ne isot kourat ja karvaiset käsivarret siinä ruudussa koko ajan vaikka pelihahmoa ei muuten näy (en muista termiä tälle) alkaa jonkin ajan kuluttua ärsyttää ihan tosissaan. Ei minulla ole tuollaisia kouria ja käsivarsia, miksi kuitenkin maksan pelistä kun selvästi se ei ole minua varten tehty? Olen joskus miesten kanssa jutellut tästä ja tulee ihmettelyä että häiritseekö se oikeasti? No häiritsee! Yrittäkää itse pelata joka ikistä peliä niin että hahmolla on sirot kädet ja kynsilakkaa. Ai niin, ette voi.

Vastaan taas:

Tätä ajoin takaa mäkin, mutta onneksi suunta on tosiaan jo muuttunut aika paljon. Yhä enemmän pelissä voi valita hahmonsa tai luoda kokonaan itse. Onhan se tosiaan vähän outoa pelata mieshahmolla, jos ei pysty samaistumaan yhtään. Aloitin aikanaan ekan Mass Effectin miehellä, ja se oli niin outoa. Vaihdoin naishahmoon ja se tuntui loogisemmalta.

Toisaalta samahan se on pelien laita, jossa hahmo on nainen, ja miespelaajat sitten kärvistelevät. Ehkä olis kiva, että näitä pelejä olisi tasapuolisesti. Vielä n. 10v sitten tosi monien videopelien päähahmot oli miehiä. Muutama esimerkki: Uncharted-sarja, Bioshockit, Red Dead Redemption, GTA-sarja, vanhat Assasin's Creedit (huom., hekin muuttivat myöhemmin sen, että pelaaja voi valkata nais- tai mieshahmon). Ja jos miettii taas vaikka vanhojen pelien naishahmoja... No, aika moni on varmaan nähnyt töttörö-tissisen Tomb Raider-hahmon :D Eli silloinkin monien pelien naishahmot olivat ns. silmäkarkkia miespelaajille.

Oon iloinen, että nykyisin tiedostetaan naispelaajien kasvava joukko. Ja kiinnostavia peliä riittää varmasti ihan kaikille, joten musta on turha hermostua, jos nyt joku peli ei ole omaan makuun. Sims ehkä vetoaa naisiin senkin takia, että niissä juuri pääsee luomaan omat hahmonsa. Erityisesti ensimmäisissä Sims-peleissä on myös tosi paljon huumoria ja hassuja juttuja, joten itse ainakin olen aina pelannut sitä sellaisella asenteella, et hei kaipaan jotain kivaa ja mukavaa, vois pelata Simssiä pitkästä aikaa.

Vierailija
59/64 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa vai että semmoinen rasisti paljastui sieltä. Miksi tuo on sinulle niin tärkeää ettei ole VALKOINEN HETEROMIES?

Olen pelannut MMORPG:itä jo 15 vuotta ja varsin usein miehet pelaavat jopa useammin naishahmolla kuin mieshahmolla. Minunkin viimeisin mainhahmoni oli naispuolinen.

Vastaan taas: Ei mulle ole tärkeää, ettei hahmo ole valkoinen heteromies :D Valkoiset heteromiehet saavat mun puolesta olla ihan hyvin pelin sankareina, mutta kuvitteleppa tilanne, että pelaajana et istuisi tuohon muottiin, ja sulle annettaisiin aina se yks ja sama vaihtoehto, johon ei pysty kovin hyvin samaistumaan. Sanon siis vaan, että erityisesti ennen pelaaja ei voinut valita välttämättä ollenkaan, millaisella hahmolla pelaa, tai peliä pelattiin koko peli samalla hahmolla, kun taas nykyisin on paljon myös pelejä, joissa hahmo vaihtuu tarinan mukana, kts. vaikka Detroit Become Human. Tällöin hahmo voi olla se valkoinen mies, nainen tai kuulua etniseen vähemmistöön jne. Tätä on tehnyt jo aikoja sitten myös mm. Final Fantasy -sarja, jossa on mahtavia naishahmoja, eikä heilläkään silti pelata välttämättä koko ajan, vaan hahmo vaihtelee pelin aikana.

Simssissä ja monissa peleissä on nykyisin huomiotu myös bi-seksuaalisuus, seksuaalivähemmistöt yleensäkin ja sukupuolivähemmistöt. Eli aika isoja harppauksia tapahtuu siinä, että hahmo olis aina automaattisesti hetero. Ehkä oon sit jonkun mielestä rasisti, mut öh mä kannatan ajatusta että antaa kaikkien kukkien kukkia, eikä mulla ole mitään valkoisia heteromiehiä vastaan, vaikka en aina halua pelata sellaisella :)

Tuolla MMORPG-kommentilla kiteytit koko jutun, sehän on vaan hienoa että voi myös valita pelaavansa hahmolla, joka ei ole automaattisesti jotain. Ja oon mäkin luonut joskus mieshahmon, vaikka ihan vaihtelun vuoksi. Pointti vaan oli, että on hyvä, ettei varsinkaan niiden pelien, joissa ei voi muokata hahmoaan ollenkaan, päähahmot edusta liian usein vain yhtä ryhmää.

Sori hirveät romaanit, en mä osaa kirjoittaa tästä aiheesta lyhyesti.

Vierailija
60/64 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Simssittäjä kirjoitti:

Luulen että Sims on aika monelle toiveiden täyttämis juttu, voi rakentaa sen ökykodin josta ehkä haaveilee tai pienen mummon mökin jossa kaunis puutarha ilman että on rahaa. Perheen perustaminen pelissä on myös huomattavasti helpompaa kuin oikeassa elämässä ja puolison löytää melkein kun vaan lähtee kaupunkiin katsomaan tarjontaa, ei myöskään ole temppu eikä mitään varastaa jonkun puolisoa ja siitä ei tule mitään seuraamuksia... Niin ja Simssissä naisen euro ei ole 80 centtiä vaan molemmat sukupuolet saa saman verran palkkaa töistään, ylennykset ei riipu sukupuolesta tai pomo suhteesta vaan kaikilla on samanlaiset mahdollisuudet edetä urallaan taitojensa ansiosta. Mies voi myös synnyttää lapsen jolloin naisen ei tarvitse, pelissä voi turvallisesti kokeilla miltä kahden miehen tai naisen välinen suhde tuntuu...

Itse silloin harvoin kun pelaan keskityn yleensä yhteen perheeseen, etsin lapsille kavereita ja puolisoa ja elän perheen elämää sukupolvi kerrallaan. Rakastan myös sitä kun saan tehdä hahmoista ihan huonoimpia versioita itsestään, eli jos jonkun luonne on vaikkapa ilkeä niin sen sijaan että yrittäisin tukahduttaa tätä ilkeyttä niin annan kaiken sen ilkeyden pursuta ulos ja muiden kärsiä siitä. "Kiltisti" pelaaminen ja pelkkien toiveiden toteuttaminen on ihan super tylsää, tahdon kaaosta! Tykkään myös ladata modeja peliin joiden avulla voi tehdä paljon enemmän kuin peli itse normaalisti sallisi ja pitää sen mielenkiintoisempana itselleni (esim. Polyamoria onnistuu kyllä modien avulla) moni ei varmaan muuten tiennyt että esim. Sims 4:llä on hyvin aktiivinen aikuismodi kommuuni, luulen että aika montaa miestäkin alkaisi kiinnostaa kun tajuaisi pelin mahdollisuudet "aikuisviihteen" lähteenä

Pelaamisen sijaan tosin lähinnä teen ladattavia juttuja peliin. Sims 2 on minulle canvas luovuudelle, Sims 4 se peli jota pelaan kun tekee mieli pelata Simssiä. Enemmän kuin Simssiä pelaan kyllä esim. Taktiikka ropeja (Fire Emblem), tykkään kun saan käyttää päätäni ja yrittää voittaa taistelut menettämättä liian montaa hahmoani. Myös normaalimpi JRPG on lähellä sydäntäni ja tasohyppely ja seikkailu pelit.

Toit tässä esiin monta hyvää pointtia, jotka voin allekirjoitta. Mulla ei ole kokemusta näistä k18-modeista, mut käsittääkseni niitä aika moni käyttää. Juuri tuo mahdollisuus vaikka mihin, on se mikä simssissä kiehtoo. Voi tehdä vaikka sen unelmakodin tai unelmien puutarhan jota ei oikeassa elämässä ole realistista tavoitella. Ja voi leikkiä ihmissuhteilla, tarinoida, mitä vaan. Mäkin koen, että Simssin kautta pääsee toteuttamaan omaa luovuutta. On myös välillä hauska tehdä sim, jolla on vaikka aivan älyttömät piirteet, ja katsella miten häröä elämää tämä erikoinen tyyppi elää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kolme