Miksi naiset tykkäävät Simsin pelaamisesta?
Suurin osa Simsin pelaajista on naisia. Mikä siinä viehättää juuri naisia?
Kommentit (64)
Voi toteuttaa omia mielihaluja, vaikka monesta rakastajasta
Suurin osa sotapelien pelaajista on miehiä, mikä siinä viehättää?
Voi kontrolloida lähes kaikkea, olla kuin jumala. Ohjata tavallisia kuolevaisia omina pelinappuloinaan, päättää heidän kohtalostaan hetken mielijohteesta. Saa elää täydellistä perfektionistista fantasiaa, täydellinen koti, täydellinen koulutus ja työ, täydellinen perhe... Sitten tappaa heidät hukuttamalla tai tulipalossa. Voi aiheuttaa aviomiehelle ikuiset traumat särkemällä hänen sydämensä pettämällä tätä naapurin kanssa. Sen jälkeen sulkea hänet ovettomaan pimeään huoneeseen nääntymään hiljalleen nälkään.
Joo sisustaminen ja talojen rakentaminen on myös kivaa sadismin ohella.
Se ei vaadi älyn käyttöä ja on vain virtuaaliversio naisten pesänrakennus vietistä.
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa pelejä pelaavista on miehiä, mikä siinä viehättää?
Se on vähän kuin virtuaalinen nukkekoti.
On kiva sisustaa ja rakentaa hienoja taloja, itse ainakin pelaan lähinnä sisustusjuttujen vuoksi.
Simsissä ei kyllä voi olla monia rakastajia samaan aikaan, pettäminen selviää aina ja johtaa eroon ainakin 2 ja 3 osassa.
Vierailija kirjoitti:
Se ei vaadi älyn käyttöä ja on vain virtuaaliversio naisten pesänrakennus vietistä.
Aikuisten naisten virtuaalinen nukkekoti ja päiväunia.
Vain mielikuvitus on rajana. Peliä voi pelata rakentelun, sisustamisen, tarinankerronnan, pelihaasteiden ja vaikka minkä pohjalta. Voi ladata modeja ja tehdä kivan näköisiä simejä. Kuten joku sanoi, voi "leikkiä" vaikka mitä hölmöä. Jotkut tekee ihan mielettömiä rakennuksia. Jotkut tekee upeita modeja, jotkut tarinoita. Se on sandbox-pelien pointti. Voi keksiä vaikka mitä. Sims-sarjan alkuperäinen luoja, Will Wright, sai idean pelistä, joka olisi virtuaalinen nukkekoti, ja saisit pelata hahmoilla, rakentaa ja ihmetellä. Sitä Sims on siis alkuperäiseltä idealtaan.
Ja joo varoitus, olen nörtti, näitä pelitermejä tässä tulee, enkä pyytele sitä nyt anteeksi enempää.
Onko siinä sitten jotain pahaa, että monet naiset pelaa Sims-pelejä? Olen siis usein kuullut, että porukka haukkuu kuinka "vaan muijat pelailee jotain simssiä, khjehheh". Tälleen peleihin perehtyneenä, ja paljon muutakin kuin Simssiä pelanneena, voin sanoa, että iso osa videopeleistä on kehitetty mies-näkökulmasta. Pelin päähahmo on liian usein macho valkoinen hetero-mies, joka ampuu isoilla pyssyillä, on tarinan keskiössä ja panee naisia. Hmm, jännä kun naiset tai edes jotkut miehet eivät ehkä samaistu tuohon.
Vasta viimeisen, ehkä kymmenen vuoden aikana suunta on alkanut muuttua. Päähahmo on nainen, mut hetkinen, se ei olekaan minishortseissa ja topissa? Katsokaa esimerkkinä netistä vaikka Horizon Zero Dawn. Nykyään tehdään myös paljon pelejä, joista kaikki sukupuoleen katsomatta kiinnostuu. Hyvänä esimerkkinä BioWaren pelit, monet Switch- ja Nintendon pelit ylipäätään. Roolipelit, joissa saa tehdä oman hahmon, on monien naispelaajien suosiossa. Indie-peleissä on vaikka mitä kiinnostavaa.
Sims-sarja ei ole pahasta. Se on yks peli muiden joukossa. Eiköhän jokainen pelaa sellaista, mistä tykkää. Joku tykkää Simssistä ihan siinä missä joku tykkää räiskinnästä, puzzlesta, ropesta, kaupunkirakentelusta, jne. jne. Mulle eka Sims oli videopelien maailmaan auennut "ovi". Vasta aikuisena aloin pelata kaikenlaista, mut edelleen Sims on hauska silloin tällöin :)
Vierailija kirjoitti:
Vain mielikuvitus on rajana. Peliä voi pelata rakentelun, sisustamisen, tarinankerronnan, pelihaasteiden ja vaikka minkä pohjalta. Voi ladata modeja ja tehdä kivan näköisiä simejä. Kuten joku sanoi, voi "leikkiä" vaikka mitä hölmöä. Jotkut tekee ihan mielettömiä rakennuksia. Jotkut tekee upeita modeja, jotkut tarinoita. Se on sandbox-pelien pointti. Voi keksiä vaikka mitä. Sims-sarjan alkuperäinen luoja, Will Wright, sai idean pelistä, joka olisi virtuaalinen nukkekoti, ja saisit pelata hahmoilla, rakentaa ja ihmetellä. Sitä Sims on siis alkuperäiseltä idealtaan.
Ja joo varoitus, olen nörtti, näitä pelitermejä tässä tulee, enkä pyytele sitä nyt anteeksi enempää.
Onko siinä sitten jotain pahaa, että monet naiset pelaa Sims-pelejä? Olen siis usein kuullut, että porukka haukkuu kuinka "vaan muijat pelailee jotain simssiä, khjehheh". Tälleen peleihin perehtyneenä, ja paljon muutakin kuin Simssiä pelanneena, voin sanoa, että iso osa videopeleistä on kehitetty mies-näkökulmasta. Pelin päähahmo on liian usein macho valkoinen hetero-mies, joka ampuu isoilla pyssyillä, on tarinan keskiössä ja panee naisia. Hmm, jännä kun naiset tai edes jotkut miehet eivät ehkä samaistu tuohon.
Vasta viimeisen, ehkä kymmenen vuoden aikana suunta on alkanut muuttua. Päähahmo on nainen, mut hetkinen, se ei olekaan minishortseissa ja topissa? Katsokaa esimerkkinä netistä vaikka Horizon Zero Dawn. Nykyään tehdään myös paljon pelejä, joista kaikki sukupuoleen katsomatta kiinnostuu. Hyvänä esimerkkinä BioWaren pelit, monet Switch- ja Nintendon pelit ylipäätään. Roolipelit, joissa saa tehdä oman hahmon, on monien naispelaajien suosiossa. Indie-peleissä on vaikka mitä kiinnostavaa.
Sims-sarja ei ole pahasta. Se on yks peli muiden joukossa. Eiköhän jokainen pelaa sellaista, mistä tykkää. Joku tykkää Simssistä ihan siinä missä joku tykkää räiskinnästä, puzzlesta, ropesta, kaupunkirakentelusta, jne. jne. Mulle eka Sims oli videopelien maailmaan auennut "ovi". Vasta aikuisena aloin pelata kaikenlaista, mut edelleen Sims on hauska silloin tällöin :)
En oikein voi ottaa vakavasti naista joka pelaa tietokonepelejä saati sitten Pokemonia tai "lukee" äänikirjoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En oikein voi ottaa vakavasti naista joka pelaa tietokonepelejä saati sitten Pokemonia tai "lukee" äänikirjoja.
Vastaan:
Hmm, kysyn ihan mielenkiinnosta, miksi? Mitä tiedät peleistä ja oletko itse pelannut jotain? Mikä vika Pokemonissa? En ole itse Pokemonia juuri edes pelannut, kokeillut joskus. Pelaan enemmän rpg-pelejä, esim. Fallout-sarja, Witcherit, juurikin Biowaren pelit. Joskus jotain jännäri- tai kauhupelejä, ja tykkään tarinapohjaisista peleistä. Äänikirjoja olen kuunnellut varmaan kaksi, muuten luen kyllä aika paljonkin. Harrastan muutenkin aika paljon muutakin, kuin vaan pelaamista, se nyt vaan sattuu olemaan harrastus muiden joukossa.
Onko olemassa harrastuksia, joita naisella sun mielestä pitäis olla, jotta voi ottaa naisen vakavasti? :D Mietiskelen vaan tässä siis. Mä olen lapsesta asti ollut nörtti, aika monellakin tapaa, ei ainoastaan pelien suhteen. Pelaan kavereiden kanssa lautapelejä, kiinnostaa luonto ja tiede, opiskelin ict-alaa. En varmasti olis kaikkien mieleen sitten, mutta ihanan miehen kanssa olen ollut kohta 8v, ja hän on samanhenkinen.
Kai se on kiva tehdä taloja, sisustaa jne.?
Mä pelaan roolipelejä ja toimintapelejä.
Heh, muistan 90-luvun pelilehtiä, jossa asiantuntijoilta kysyttiin, miksi naisia ei pelit kiinnosta. Vastauksina esim. pitäisi olla naisille sopivia pelejä, mutta ei mitään nukkekotia, vauva tai seurustelupelejä.
No mitäs pelejä ne sitten on mitä naiset on saatu viimein pelaamaan? 😂
Vierailija kirjoitti:
Heh, muistan 90-luvun pelilehtiä, jossa asiantuntijoilta kysyttiin, miksi naisia ei pelit kiinnosta. Vastauksina esim. pitäisi olla naisille sopivia pelejä, mutta ei mitään nukkekotia, vauva tai seurustelupelejä.
No mitäs pelejä ne sitten on mitä naiset on saatu viimein pelaamaan? 😂
Onhan toi ironista. Toisaalta kaikki mun tuntemat naispelaajat pelaa aika paljon muutakin kuin simssiä. Esim. monet tykkää kauhusta tai mmo-peleistä joita pelaa kavereiden kanssa. Voi olla vähän vanhaa tietoa tää, et naiset löysi simssin, se tapahtu ehkä jo 15-10 vuotta sitten ja sims 4 on kuulemma aivan susi
Tykkään mäkin Simssistä ja oon 28-vuotias nuori mies. Näin kuntavaakunahulluna luon Sims 4-peliin parhaillaan Suomen eri kuntien kuntavaakunoiden pohjalta erivärisiä perheitä sekä rakennan heille taloja, joiden pohjina toimii Suomen eri kuntien vaakunoiden pohjat ja kuviot. Aloitin tän jutun viime elokuussa ja tähän mennessä oon luonut 12 perheelle Suomen eri kuntavaakunoiden pohjilta talot.
Vierailija kirjoitti:
Kait siinä on kyse siitä että miehet luonnollisesti tykkäävät noista jutuista ja ovat varsinkin täällä Suomessa ihan irl vuoden noiden sotajuttujen parissa.
Varmaan sama homma sitten naisten ja Simsin suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mitään pahaa. Miksi niin aggressiivisia kommentteja? Kysyinpähän vaan koska olen utelias ja lukemani mukaan Sims taitaa olla peräti ainoa videopeli jossa enemmistö pelaajista naisia (jos ei oteta mukaan mitään ihmeellisiä pikkupelejä, esim. vaikka joku Kim Kardashian mobiilipeli.)
Naiset tykkäävät värkkäillä kodin kanssa ja perhejuttuja.
Voi tehdä perheitä, sisustaa jne.