Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä johtuu vuokralaisten kateus omista-asuntojen omistajia kohtaan?

Vierailija
24.07.2022 |

Ollaan selvästi mustankipeitä, kun luulevat minun olevan myös vuokralainen ja sitten paukautan, että ei, minä asun omistusneliössä Lauttasaaressa. Eivät he sitä voi käsittää, että miten minulla, yksin asuvalla, on varaa moiseen. Sen sijaan, että olisivat onnellisia puolestani, aistin sen, kateuden minua kohtaan. "Millähän rahoilla..." Omillani.

Kommentit (108)

Vierailija
1/108 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä? Minä vain asun, enkä mieti tuollaisia. Meidän talossamme on sekä omistusasujia että vuokralaisia, sen tiedän. Mutta miksi katsoisin vuokralaisia alaspäin. En ajattele asiaa. Mistä ap:lle on tullut tuollainen ajatusmalli?

Vierailija
2/108 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

EVVK

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/108 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärtänyt kysymystä.

Vierailija
4/108 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kukaan haluaisi omistaa kerrostaloasunnon? Eihän se ole oma, vaan läntti isompaa rakennusta, jonka joku muu omistaa.

Vierailija
5/108 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päinvastoin taitaa olla. Ainakaan itse en vuokralaisena tunne kateutta.

Vierailija
6/108 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä? Minä vain asun, enkä mieti tuollaisia. Meidän talossamme on sekä omistusasujia että vuokralaisia, sen tiedän. Mutta miksi katsoisin vuokralaisia alaspäin. En ajattele asiaa. Mistä ap:lle on tullut tuollainen ajatusmalli?

Oudostipa tekstiäni luet. Minulla on täysin neutraali suhtautuminen vuokralaisiin. Sen sijaan heillä ei minuun.

AP

Vierailija
7/108 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän olen huomannut omistusasujia jotka mollaavat vuokralla-asujia siitä että maksavat muille asumisesta.

Vierailija
8/108 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enemmän olen huomannut omistusasujia jotka mollaavat vuokralla-asujia siitä että maksavat muille asumisesta.

Mietipä sitä, mitä saat lähtiessäsi takaisin asumiseen laitetuista rahoista? Et mitään. Minä sen sijaan myydessäni asunnon saan ainakin jotain takaisin.

AP

Vierailija
9/108 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietipä sitä, mitä saat lähtiessäsi takaisin asumiseen laitetuista rahoista? Et mitään. Minä sen sijaan myydessäni asunnon saan ainakin jotain takaisin.

AP

Kukaan ei ole koskaan tajunnut tuota. Taidat olla todellinen nero!

Vierailija
10/108 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Ja törsäät sitten sen ja vähän päälle siihen uuteen asuntoon.

Vierailija
11/108 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokralla asuva voi joutua muuttamaan milloin tahansa pois, ei voi remontoida tai sisustaa paljoa oman maun mukaan ja hinta on kallis kuukausittain, joidenkin maksukyvylle liikaa. Ja se ei luo tasa-arvoa. Silti omistusasunnoissa on myös remontit, mutta remonttivastike ei ole välttämättä automaattisesti suuri, riippuu mitä on tehty. Ja onko ylimääräisiä vastikkeita. Nykyään on yksityistetty kuntien vuokra-asuntoja joillakin paikkakunnilla, hinnat katossa ja uusia ei tule sopiviin paikkoihin.

Vierailija
12/108 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme puolisoni kanssa asuneet nyt 5 vuotta eri omistusasunnoissa.

Tänä aikana olemme kerryttäneet omaisuutta sata tuhatta euroa, johtuen asuntojen arvonnoususta.

Kun ostimme ensimmäisen asuntomme, meillä ei ollut kuin ns. tuulen huuhtoma perse, eli ei säästöjä.

Ja tämä on ihan nettona, realisoitua rahaa pankkitilillä, asunnot on myyty, lainat maksettu ja loppuraha pankissa.

Moni tuttu asuntoasioista kyselee, minä avoimesti vastaan.

Yleensä keskustelu ei jatku sen jälkeen kun ilmoitan tuon rahasumman.

M40 vantaa

Vierailija
13/108 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Tämä pätee vain, jos ostat omalla rahalla.

Lainarahalla ostettaessa on mahdollista että asunto myydään, jää vain velka.

Vierailija
14/108 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuntojen saaminen on nykyään vaikeaa monille, jos isossa kaupungissa kaikki paikat täynnä. Ellei pienestä kaupungista löydy nopeammin. Pitäisi olla miltei suhteita ja verkostoja, osalla ei niitä ole.

Vierailija
15/108 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata yliyleistää tässäkään aiheessa, itselleni vuokralla asuminen on vapautta, helppoutta ja keveyttä. Ei ole valtavaa pankkilainaakaan takaraivossa painamassa. Mun lähipiirissä meitä on 3 korkeasti koulutettua paria, joilla tämä on ihan periaatteellinen päätös. Muutenkin kaikenlaista omistamista olisi hyvä vähentää.

Vierailija
16/108 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oudostipa tekstiäni luet. Minulla on täysin neutraali suhtautuminen vuokralaisiin. Sen sijaan heillä ei minuun.

AP

Hmm. Kyllä sinä nyt tulkitset.

Et tiedä. Tulkitset.

Oletko puhunut heidän kanssaan? Ja he ovat kertoneet kateudesta?

Vierailija
17/108 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä johtuu, että poikkeuksetta kuvitellaan, että vuokralla-asujat olisivat kateellisia? Juolahtaako ikinä pieneen mieleenkään, että voi olla ihan tietoinen valinta? 

Vierailija
18/108 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielummin tällä hetkellä asun vuokralla kuin sähkölämmitteisessä omakotitalossa. Sähkön hinta vähintään 3 kertaistuu.

Ja onhan jollain lyhyt mieskin.

Vierailija
19/108 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omistusasumisessa ei oikeastaan ole mitään järkeä ja hienoa ennen kuin se talo on vähintään 200-300 neliöinen passiivienergiatalo aurinkopaneeleilla.  Lasi/ teräs/puu palatsi upotettuna kallioon jossain saaristossa merinäköaloin.  Aika monessa asiassa ei elämässä ole loppujenlopuksi mieltä jos ei ole heittää vähintään miljoonaa päivässä elämiseen.  

Vierailija
20/108 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkeläisille ei ole ilmaista kodin siivous palvelua. En halua ajatella edes mitä omakotitalon siivous maksaa ja ensi talvena sähkön hinta on 3 kertainen.