Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä johtuu vuokralaisten kateus omista-asuntojen omistajia kohtaan?

Vierailija
24.07.2022 |

Ollaan selvästi mustankipeitä, kun luulevat minun olevan myös vuokralainen ja sitten paukautan, että ei, minä asun omistusneliössä Lauttasaaressa. Eivät he sitä voi käsittää, että miten minulla, yksin asuvalla, on varaa moiseen. Sen sijaan, että olisivat onnellisia puolestani, aistin sen, kateuden minua kohtaan. "Millähän rahoilla..." Omillani.

Kommentit (108)

Vierailija
21/108 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläkeläisille ei ole ilmaista kodin siivous palvelua. En halua ajatella edes mitä omakotitalon siivous maksaa ja ensi talvena sähkön hinta on 3 kertainen.

Tämä vouhottaja löytää näköjään kaikki keskustelut, mihin voi ympätä tuon eläkeläisten kodin siivouksen. Alkaa jo hymyilyttää. Antaisi jo periksi.

Vierailija
22/108 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut saman kuin aloittaja. Hyvin kulkenut juttu tyssää, kun kuulevat, että asun on omakotitalossa Espoon arvoalueella. Jotkut vielä yrittävät: ai vuokralla? 😂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/108 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkähän takia sä kuvittelet jotain tuollaista?

Eiku tähän taitaakin olla tällainen "vuokralla asujat on köyhiä ja kateellisia" provo osa 10000

Vierailija
24/108 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enemmän olen huomannut omistusasujia jotka mollaavat vuokralla-asujia siitä että maksavat muille asumisesta.

Mietipä sitä, mitä saat lähtiessäsi takaisin asumiseen laitetuista rahoista? Et mitään. Minä sen sijaan myydessäni asunnon saan ainakin jotain takaisin.

AP

Ehkä Helsingissä ja Tampereella.

Muuttotappiokaupungeissa et ja kerrostalossa olet aina vastuussa myös naapureiden yhtiölainoista ja vastikkeista.

Vierailija
25/108 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut saman kuin aloittaja. Hyvin kulkenut juttu tyssää, kun kuulevat, että asun on omakotitalossa Espoon arvoalueella. Jotkut vielä yrittävät: ai vuokralla? 😂

Sähkön hinta viime talvena 300 niin ensi talvena 900 kuukaudessa ja myynnissä 5 vuoden vastuu.

Mitenkähän eläkeläismummut selviää ensi talvena laskuista?

Vierailija
26/108 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata yliyleistää tässäkään aiheessa, itselleni vuokralla asuminen on vapautta, helppoutta ja keveyttä. Ei ole valtavaa pankkilainaakaan takaraivossa painamassa. Mun lähipiirissä meitä on 3 korkeasti koulutettua paria, joilla tämä on ihan periaatteellinen päätös. Muutenkin kaikenlaista omistamista olisi hyvä vähentää.

Uu, ihan korkeasti koulutettuja.

Onpa hienoa että tämmöinen matalasti koulutettu uunokin voi tuntea vuokralla asumisesta ylemmyydentunnetta kerrankin. Silloinhan se on oikein, jos kerran korkeasti koulutetutkin niin tekee. Ja ihan kolmin kerroin.

Vierailija
27/108 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enemmän olen huomannut omistusasujia jotka mollaavat vuokralla-asujia siitä että maksavat muille asumisesta.

Mietipä sitä, mitä saat lähtiessäsi takaisin asumiseen laitetuista rahoista? Et mitään. Minä sen sijaan myydessäni asunnon saan ainakin jotain takaisin.

AP

Mietipä sitä, mitä saat lähtiessäsi takaisin asumiseen laitetuista rahoista sitten kun makaat arkussa. Tuleeko se maksamasi asunto mukaan? Vai siitä saadut rahat?

Vierailija
28/108 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmä kysymys. Tietenkin siitä kun itse ovat luusereita jotka eivät pysty hankkimaan omistusasuntoa. Luulevat vielä tyhmyyttään, että asia korjaantuu haukkumalla vuokranantajaa.

Vierailija
29/108 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sähkön hinta viime talvena 300 niin ensi talvena 900 kuukaudessa ja myynnissä 5 vuoden vastuu.

Joutuuko myyjä maksamaan uusien asukkaiden sähkölaskut viiden vuoden ajan vai mitä haet takaa?

Vierailija
30/108 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sinä sitä asuntoa omista, sinulla on vain siihen hallintaoikeus. Tarkistapa asia yhtiösäännöistä. Tarvittaessa sinut voidaan jopa häätää siitä "omistusasunnostasi"

Vierailija
31/108 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenko viallinen mutsi? En tunne mitään kateutta toisten ihmisten asumis muotoihin. Tyytyväväisenä asun yksin Helsingin kaupungin vuokra asunto.

Vierailija
32/108 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ovat jo elämänsä loppusuoralla. Kuolevat kohta kumminkin. Ei niiden pidäkään selvitä.

Vierailija
33/108 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä? Minä vain asun, enkä mieti tuollaisia. Meidän talossamme on sekä omistusasujia että vuokralaisia, sen tiedän. Mutta miksi katsoisin vuokralaisia alaspäin. En ajattele asiaa. Mistä ap:lle on tullut tuollainen ajatusmalli?

Varmaan osin tältä palstalta,jonka mukaan vuokranantajat ovat s...nasta seuraavia.

Vierailija
34/108 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joutuuko myyjä maksamaan uusien asukkaiden sähkölaskut viiden vuoden ajan vai mitä haet takaa?

Hometta, toivottavasti se uusi asukas malttaa pitää kylpyhuoneen lattialämmityksen päällä.

Vierailija
35/108 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olemme puolisoni kanssa asuneet nyt 5 vuotta eri omistusasunnoissa.

Tänä aikana olemme kerryttäneet omaisuutta sata tuhatta euroa, johtuen asuntojen arvonnoususta.

Kun ostimme ensimmäisen asuntomme, meillä ei ollut kuin ns. tuulen huuhtoma perse, eli ei säästöjä.

Ja tämä on ihan nettona, realisoitua rahaa pankkitilillä, asunnot on myyty, lainat maksettu ja loppuraha pankissa.

Moni tuttu asuntoasioista kyselee, minä avoimesti vastaan.

Yleensä keskustelu ei jatku sen jälkeen kun ilmoitan tuon rahasumman.

M40 vantaa

Ihan silkasta uteliaisuudesta kysyn, että miten saitte pankista lainaa vakuutena tuulen huuhtoma perse. Vai kelpasiko se suoraan myyjälle?

Vierailija
36/108 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et sinä sitä asuntoa omista, sinulla on vain siihen hallintaoikeus. Tarkistapa asia yhtiösäännöistä. Tarvittaessa sinut voidaan jopa häätää siitä "omistusasunnostasi"

On olemassa muitakin asumismuotoja kuin kolhoosi neukkukuutiossa.

Vierailija
37/108 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyhmä kysymys. Tietenkin siitä kun itse ovat luusereita jotka eivät pysty hankkimaan omistusasuntoa. Luulevat vielä tyhmyyttään, että asia korjaantuu haukkumalla vuokranantajaa.

Älä huoli, kyllä sä ensi talvena pystyt maksamaan sähkölämmitteisen sijoitusasuntosi laskut, kun vuokralainen lähtee, otat vaikka toisen työn.

Vierailija
38/108 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olemme puolisoni kanssa asuneet nyt 5 vuotta eri omistusasunnoissa.

Tänä aikana olemme kerryttäneet omaisuutta sata tuhatta euroa, johtuen asuntojen arvonnoususta.

Kun ostimme ensimmäisen asuntomme, meillä ei ollut kuin ns. tuulen huuhtoma perse, eli ei säästöjä.

Ja tämä on ihan nettona, realisoitua rahaa pankkitilillä, asunnot on myyty, lainat maksettu ja loppuraha pankissa.

Moni tuttu asuntoasioista kyselee, minä avoimesti vastaan.

Yleensä keskustelu ei jatku sen jälkeen kun ilmoitan tuon rahasumman.

M40 vantaa

Ihan silkasta uteliaisuudesta kysyn, että miten saitte pankista lainaa vakuutena tuulen huuhtoma perse. Vai kelpasiko se suoraan myyjälle?

Ensiasunnon ostajana omarahoitusosuusvaatimus oli hyvin pieni. Asunnon vakuusarvo korkea, yksiö Helsingin kantakaupungissa.

Käytettiin ostettavaa vakuutta, se maksoi muutaman tonnin. Sen lainasimme vanhemmiltamme.

M40

Vierailija
39/108 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jo on taas harhat tulilla.

Vierailija
40/108 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläkeläisille ei ole ilmaista kodin siivous palvelua. En halua ajatella edes mitä omakotitalon siivous maksaa ja ensi talvena sähkön hinta on 3 kertainen.

Tämä vouhottaja löytää näköjään kaikki keskustelut, mihin voi ympätä tuon eläkeläisten kodin siivouksen. Alkaa jo hymyilyttää. Antaisi jo periksi.

Kodinhoitaja kirjoitti, että kaikilla ei ole rahaa kodinsiivoukseen. Kakkavaippoja helteellä lattialla eikä puhdasta lakanaa, kun ulostetta sängyssä.