Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi kasvisruoka ei pidä nälkää poissa?

Vierailija
23.07.2022 |

Yritän syödä kasvisruokaa mutta jatkuva nälkä.

Kommentit (190)

Vierailija
81/190 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syöt vääränlaista ruokaa. Itse tein tulisen kastikkeen mustapavuista ja linsseistä, laitoin sen riisin (tai kvinoan) päälle ja kylkeen suolakurkkua ja jogurttia. Kyllä lähtee nälkä.

Nälkä lähti kyllä, mutta oliko toi edes oikeasti hyvää? Syötävää on eri asia kuin hyvää.

On se, kun osaa käyttää mausteita. Sinä mitä ilmeisimmin et osaa. 

t. eri

Vierailija
82/190 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen mies, 188/90. Hyvin tulin täyteen vaimon tekemästä linssilasagnesta. Oli helkkarin hyvääkin. Jotain bermudalinssejä (?) oli joukossa.  

Vähän tylsä vetää linssejä joka päivä

Miksi luulet, että yksi kerta=joka päivä? Vai oletko niin ulapalla, että luulet linssin olevan ainut mahdollinen kasviproteiini?

Tarjoa toinen, joka ei ole papu/palkokasvi eikä soija. Pähkinät nyt ei ole ruokaa ja tulee paskanmukana sellaisenaan ulos.

Ääliö. Soija on papu eli palkokasvi. Pähkinät ovat myös palkokasveja.

Soija eirtellään usein kasvisruokailijoiden ja vegaanien ruokavaliossa erillisenä ihmeitä tekevänä aineena. Kukas se ääliö nyt on?

Sinä, joka täysin turhaan vingut kasvisruuasta, vaikka oikeasti ongelma on se, että et ymmärrä siitä juuri mitään ja olet nirso. 

Sori, mutta syön kasvisruokaa vähintään 75% ruokavaliostani. Lihaa noin parisataa grammaa viikossa, loput maito/munatuotteita. Tueha yrittää olla näppärä kuittailija, kun on täysi idiootti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/190 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syöt vääränlaista ruokaa. Itse tein tulisen kastikkeen mustapavuista ja linsseistä, laitoin sen riisin (tai kvinoan) päälle ja kylkeen suolakurkkua ja jogurttia. Kyllä lähtee nälkä.

Nälkä lähti kyllä, mutta oliko toi edes oikeasti hyvää? Syötävää on eri asia kuin hyvää.

t. eri

Tuota.. Mistä sinä voit eri ihmisenä tietää, miltä toisen ruoka maistui?

Olet sama, joka essintyy eri nimellä.

Vierailija
84/190 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasviruoasta ei saa sitä rasva+hiilari "känniä", jota ihmiset virheellisesti luulee nälän lähtemiseksi. Tosiasiassa se on kehon hätäjarru, jolla se pyrkii lopettamaan ruuan mättämisen.

Mistä lähtien lihassa on ollut hiilareita ihan känniksi asti?

Vierailija
85/190 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen mies, 188/90. Hyvin tulin täyteen vaimon tekemästä linssilasagnesta. Oli helkkarin hyvääkin. Jotain bermudalinssejä (?) oli joukossa.  

Miksi luulet, että yksi kerta=joka päivä? Vai oletko niin ulapalla, että luulet linssin olevan ainut mahdollinen kasviproteiini?

Tarjoa toinen, joka ei ole papu/palkokasvi eikä soija. Pähkinät nyt ei ole ruokaa ja tulee paskanmukana sellaisenaan ulos.

Soija eirtellään usein kasvisruokailijoiden ja vegaanien ruokavaliossa erillisenä ihmeitä tekevänä aineena. Kukas se ääliö nyt on?

Edelleen se ääliä olet sinä. Kasvisruokailijat varmasti tietävät, että soija on yhtä kuin soijapapu, ihan kuten suurin osa meistä sekasyöjistäkin tietää. Ihan samoin meillä erotellaan "liha ja kana" tarkoittamaan punaista ja ei punaista lihaa, vaikka eläinproteiinia ovat yhtä kaikki.

Vierailija
86/190 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. eri

Lukutaito ei ole vahvuutesi. Lähes yhtä heikolla tasolla kuin tuo "tunnistamis"taitosi :D

Vierailija
87/190 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasviruoasta ei saa sitä rasva+hiilari "känniä", jota ihmiset virheellisesti luulee nälän lähtemiseksi. Tosiasiassa se on kehon hätäjarru, jolla se pyrkii lopettamaan ruuan mättämisen.

Häh? Kasvisruoasta voi vetästä hyvin pelkkää rasvaa ja hiilaria.

Prosessoitua jauhoa, rasvaa ja vettä .. Siinä sulle kunnon hiilaripommi.

Vierailija
88/190 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten niin ei saa? Kilo sipsiä napaan niin johan on rasvaa ja hiilaria saatuna. Ja täysin ilman lihaa. 

Vierailija
89/190 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylläpäs on kiukkuisia asiantuntijoita. Haukutaan kun yritetään kysyä asiallista asiaa.

Miksi näin?

Kasvissyöjät ravinnon puutteessaan kiukuttelevat.

Vierailija
90/190 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kun ne ei käy minulle, koska on kihti. Ohjeessa lukee että ne mitä ei sovi, on palkokasvit ja soija. Ehkä olen ääliö. Mikä kasvisproteiini sopii?

Vierailija
91/190 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. eri

Lukutaito ei ole vahvuutesi. Lähes yhtä heikolla tasolla kuin tuo "tunnistamis"taitosi :D

Ja sulla kaikkein heikon osaaminen on feikata keskustelussa. Jos olisit eri ihminen, et voi tietää, mitlä toisen ruoka maistui.

Vierailija
92/190 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Finduksen hampurilaispakastepihvit on parhaita. Niitä voisi luulla jauhelihaksi mutta on paljon parempi maku ja koostumus. Ei siis ne paneroidut rapeat vaaleat vaan ruskeat. En ostaisi niitä rapeita.

Vierailija
93/190 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kylläpäs on kiukkuisia asiantuntijoita. Haukutaan kun yritetään kysyä asiallista asiaa.

Miksi näin?

Eniten täällä kiukuttelee tämä lihaani, joka yrittää lietsoa harhaista mielikuvaansa, että kasvisruoka on pahaa eikä vie nälkää. 

Vierailija
94/190 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liharuoka on raskasta ruokaa, se siis sulaa huonosti. Sitä syötyään moni tuntee siis olevansa "täynnä", mutta kyseessä on eri asia kuin se, että olisi saanut aterian, joka pitää nälkää ja sisältää kaikki tarvittavat ravintoaineet.

Ne jotka syövät vain lihaa, kovaa rasvaa ja valkoista vehnää, alkavat myös kokea pian nälkää sen takia, että keho ei saa tarvitsemiaan tärkeitä ravintoaineita. Ihminen voi siis olla jopa ylipainoinen, mutta hän tavallaan kärsii nälkää, koska ruokavalio on puutteellinen.

Vierailija
95/190 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kun ne ei käy minulle, koska on kihti. Ohjeessa lukee että ne mitä ei sovi, on palkokasvit ja soija. Ehkä olen ääliö. Mikä kasvisproteiini sopii?

Oletko koeillut quornia? Itse en voi soijaa syödä, mutta quorn menee. Se on siis sienistä tehty kasvipeoteiini ja sopii samoihin ruokiin kuin soijakin. Soija on sitä paitsi itsestäni nykyään pahaa, kun tuli tämä uusi quorn sen tilalle.

Kannattaa kokeilla. Se ei kuitenkaan kaikille sovi. Sieniproteiini voi aiheutta joillekin tosi pahat vatsanväänteet, mutta jos sopii, niin paljon parempaa ja käyttäjäystävällisempää kuin se kauhea soija kaikessa muodossaan.

Kaupasta quornia saa fileinä (leivitettynä maistuu kuin kanaa söisi) ja paloina sekä rouheena. Myydään pakastealtaassa.

Vierailija
96/190 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. eri

Ja sulla kaikkein heikon osaaminen on feikata keskustelussa. Jos olisit eri ihminen, et voi tietää, mitlä toisen ruoka maistui.

No niin jonne. Otahan vähän pihviä välillä niin loppuu tuo kiukuttelu ja opit ehkä havainnoimaan mistä kukakin puhuu eikä tarvitse tuulesta temmata tulkintoja. 

Vierailija
97/190 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep , olet ääliö. Eihän tuossa lainaamassasi viestissä väitetty, että palkokasvit sopivat kihtiä sairastavalle, vaan oikaistiin se, että soija ja pähkinät kuuluvat palkokasveihin.

Vierailija
98/190 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko koskaan googlesta kuullut? 

Vierailija
99/190 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi näin?

Eniten täällä kiukuttelee tämä lihaani, joka yrittää lietsoa harhaista mielikuvaansa, että kasvisruoka on pahaa eikä vie nälkää. 

Todellisuus on se, etyä kasvisruoka on pahas, jos sitä ei osaa maustaa ja tehdä oikein. Lihalle riittää suola ja pipputi, kasvisruokaan ei.

Vierailija
100/190 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten niin ei saa? Kilo sipsiä napaan niin johan on rasvaa ja hiilaria saatuna. Ja täysin ilman lihaa. 

Sipsit eivät ole ruokaa.