Miksi kasvisruoka ei pidä nälkää poissa?
Kommentit (190)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Avokadojen kasvatuksen haitoista tuntuu kasvissyöjät olevan täysin tietämättömiä ja lisäksi välinpitämättömiä. Niin ja vielä niiden rahtaaminen tänne. Mutta niitä on tärkeää syödä koska muuten kasvisruualla ei elä :D Kasvissyöjät ovat ehkä parhaita valehtelijoita ikinä.
Hyvä että sekasyöjät eivät avokadoja syö.[/
Siitähän ei ollut kysymys. Vaan, että kasvisruoka vaatii ne avokadot, ja paljon energiaa, jotta sitä voi kasvattaa Suomessa tai se täytyy tuoda muualta, soijaa linssit, kik-herneet, jne. Kun nyt kaikki vaihtaisivat kasvisruokaa ja omavaraistalous ajetaan alas, niin sulla on pian kuule nälkä tässä maailman tilanteessa.
Tosin kommenttisi kertoo kaiken kasvissyöjien älykkyydestä ja kommunikointi kyvystä.
"Kasvisruoka vaatii ne avokadot". Aivan kuin avokadot olisivat ainoa kasviperäinen energianlähde. Mä olen ollut kahdeksan vuotta vegaani, enkä ole koskaan syönyt avokadoja ja silti olen täysin terve ja muutenkin hyväkuntoinen.
Vierailija kirjoitti:
Olen mies, 188/90. Hyvin tulin täyteen vaimon tekemästä linssilasagnesta. Oli helkkarin hyvääkin. Jotain bermudalinssejä (?) oli joukossa.
Eiköhän ollut belugalinssejä?
Syökää linssejä,papuja ja herneitä niin saatte protskua. Avokado ei oo kestävän kasvissyönnin kehitystä. Vaatii hirveesti vettä ja bisnes on mitä on.
Joo, nämä lihansyönnistä lähes uskonnon tehneet aina kuvittelevat, että kasvisruoka on jotain ituja ja porkkananpalasia. Surkuhupaisinta oli se raivo millä koululaisten kasvisruokapäivää vastustettiin; ihan oikeasti oltiin sitä mieltä, että nyt lapsiparat alkavat kärsiä puutostaudeista ja aivan nälkiintyvät kun eivät yhdellä aterialla saa LIHAA.
Minä olen muuten onnistunut lihomaan ylipainoiseksi kasvissyöjänä (onneksi sain sen ylipainon pois), joten mitään kevyttäkään se kasvisruoka ei automaattisesti ole.
Joku kysyi että mitä laittaa leivän päälle. Siihenhän on monta vaihtoehtoa ja makumieltymyksiä. Kasvissyöjä jos ei ole vegaani, käyttää myös maitotuotteita eli voi laittaa vaikka Oivariinia ja juustoa ja tuorekurkkua, jos maistuu.
Monessa maassa leivän päälle ei oikeastaan laiteta mitään vaan syödään esim. patonkina sellaisenaan ruoan kanssa.
Jos täysin vegaanista haluaa leivän päälle niin esimerkiksi hummus, pesto, tapenade, oliiviöljy, maapähkinävoi, avokado, kasvikset, yrtit.
Vierailija kirjoitti:
Syökää linssejä,papuja ja herneitä niin saatte protskua. Avokado ei oo kestävän kasvissyönnin kehitystä. Vaatii hirveesti vettä ja bisnes on mitä on.
Hahhaahhaaa
Niin ja tietenkin yleisin vegaaninen leivänpäällinen mitä toki usein sekasyöjät käyttää on tavallinen margariini. Toki jakaa mielipiteitä ketkä käyttää ja ketkä ei.
Vierailija kirjoitti:
Niin ja tietenkin yleisin vegaaninen leivänpäällinen mitä toki usein sekasyöjät käyttää on tavallinen margariini. Toki jakaa mielipiteitä ketkä käyttää ja ketkä ei.
Kukaan järkevä ei käytä margariinia.
Esimerkiksi linssit, pavut, pähkinät, täysjyväviljat, siemenet, tofu ja soija ovat hyviä kasvisproteiinin lähteitä. Niitäkin pitää syödä, jos syö kasvisruokaa.
Syöminen on toistuvaa. Pitää syödä usein, 5-6 kertaa päivässä. Pysyy aineenvaihdunta reippaana.
Mikään ruoka ei poista nälkää lopullisesti, paitsi viimeinen ateria.
Usein täällä kehutaan monenlaisia papuja ja herneitä.
Hummuskin tehdään herneistä.
Miten teidän vatsanne kestää nuo ruuat?
Kun itse syön noita, vatsaani alkaa vääntää, saan mielettömät ilmavaivat ja jopa ripulia joskus.
Kasvisruuan puolella joudun tyytymään vain niihin ruokiin, joita mahani kestää.
Ei se siis kaikille ole helppo siirtyä kasvisruokaan, jos suoli ei kestä edes soijaa.
Vierailija kirjoitti:
Usein täällä kehutaan monenlaisia papuja ja herneitä.
Hummuskin tehdään herneistä.Miten teidän vatsanne kestää nuo ruuat?
Kun itse syön noita, vatsaani alkaa vääntää, saan mielettömät ilmavaivat ja jopa ripulia joskus.Kasvisruuan puolella joudun tyytymään vain niihin ruokiin, joita mahani kestää.
Ei se siis kaikille ole helppo siirtyä kasvisruokaan, jos suoli ei kestä edes soijaa.
Ei ihminen olekaan kasvissyöjä.
Vierailija kirjoitti:
Tosi kiva ruokavalio ärtyneelle suolelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on ÄIÄ?
Se on Äijä, jolta puuttuu munat. Ei kuitenkaan transnainen. Käytännössä siis pojanklopin tasolle jäänyt mies, jolta pääsee itku, jos ei saa lihaa, koska liha on ÄIÄruokaa.
Palkokasvit eivät sovi herkkävatsaisille. Mitä niiden sijaan?
Vierailija kirjoitti:
Syöminen on toistuvaa. Pitää syödä usein, 5-6 kertaa päivässä. Pysyy aineenvaihdunta reippaana.
Ja P-skat!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on ÄIÄ?
Se on Äijä, jolta puuttuu munat. Ei kuitenkaan transnainen. Käytännössä siis pojanklopin tasolle jäänyt mies, jolta pääsee itku, jos ei saa lihaa, koska liha on ÄIÄruokaa.
Palkokasvit eivät sovi herkkävatsaisille. Mitä niiden sijaan?
Lihaa
Mulla pitää nälän poissa. Syön joskus kasvisruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan järkevä ei käytä margariinia.
Menepä sinä huuhaaukko hittoon täältä voita tyrkyttämästä. Lienetkö itse antioksidanttikauppias A. Heikkilä. Sulla ei ole MITÄÄN PÄTEVYYTTÄ ravitsemustieteestä.
Käteväähän se on huijata ihmiset syömään kovia eläinrasvoja ja sitten huijata ne korjaamaan tilannetta sinun myymilläsi omegakolmosilla, joilla ei ole muuta vaikutusta kuin että hyytymistekijät häiriintyvät ja sun asiakkaat kuolee tapaturmissa ja leikkauspöydillä verenvuotoihin.
Ja sinä käärit niiden rahat.
Rasva pitää nälän kaikken parhaiten, proteiini seuraavaksi.
Eli liian vähän rasvaa ja proteiinia kasvisruuassa. Lisää oliiviöljy, siemeniä, pähkinöitä, avocadoa...