Oletko kateellinen ihmiselle, jolla on suurperhe?
Tai ärsyttääkö se sinua, että toiset hankkivat monta lasta? Meidän lapsilukua aina kauhistellaan ja sanotaan, että ette kai enempää aio hankkia. Miksi se on niin iso asia toisille, jos on vaikka 6 lasta...
Kommentit (212)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et voi siis heittää Afrikka-korttia liikakansoituksesta puhuttaessa, kun lisäännyt itse afrikkalaisia enemmän.
Teidän pitäisi muuttaa sinne että elintaso vastaisi lapsilukua.
Afrikka on aika laaja alue. Ei sielläkään kaikilla ole suurperheitä ja osalla afrikkalaista on parempi elintaso kuin keskiverto suomalaisella. Siellä on myös varakkaita, ei pelkästään savimajassa asuvia niin kuin sinä näköjään luulet.
En luule. Tarkoitan vain sitä mitä sanoin.
En ole kateellinen, en todellakaan! Eikä myöskään ärsytä.
Mutta on ihan silkkaa järjenkoyhyyttä hankkia enempää ku kolme lasta. Se on aivan ehdoton maksimi!
Itelläni on kaksi lasta. Yksikin olisi luultavasti riittänyt, mutta tulikin kerralla kaksoset. Kolmatta lasta ei missään tapauksessa enää tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naapuri muuttaa pois, jos ei elämän ääniä kestä. Tosin se ainut 12-lapsinen perhe, jonka minä tunnen asuu niin sivussa muista, että naapurit tuskin edes huomaisivat, vaikka koko lauma huutaisi yhteen ääneen niin kovaa kuin jaksaa.
Oletpa röyhkeä ja itsekäs. Hiljaisen naapurin pitää muuttaa pois, jos seinän takana häiriköi lapsiperhe?
HUH HUH!
Mitä itsekästä siinä on, jos minä (lapseton) olen sitä mieltä, että pitää muuttaa pois, jos ei kestä ääniä? Eihän se lapsiperheen vastuulla ole, jos naapuri on hermoheikko. Minäkin muuttaisi, jos naapuriin tulisi koko ajan metelöivä tapaus. Ihan riippumatta siitä, olisiko kyseessä lapsiperhe vai juopporemmi vai opiskelijoiden bileporukka. Eihän kaikki lapsiperheet edes ole mitenkään erityisen meluisia.
En todellakaan ole kateellinen - päinvastoin.
Eikä myöskään ärsytä, JOS lapset on hyvin kasvatettuja, täyspäisiä ja hyvin käyttäytyviä.
Riekkuvat kakarat sitävastoin voisi palauttaa sinne mistä tulivat.
En ole kateellinen, mieluummin kunnioitan suurperhettä. Tietysti olisi kiva että jokainen lapsi saisi harrastaa, kaniit vaatteet, synntäi ja joululahjat ym. Mitkä kuuluu kaikille. Vaanhempien pitäisi saada vapaata yhdessä ja erikseen., myös harrastaa. Tarpeeksi tilava asunto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et voi siis heittää Afrikka-korttia liikakansoituksesta puhuttaessa, kun lisäännyt itse afrikkalaisia enemmän.
Afrikka on aika laaja alue. Ei sielläkään kaikilla ole suurperheitä ja osalla afrikkalaista on parempi elintaso kuin keskiverto suomalaisella. Siellä on myös varakkaita, ei pelkästään savimajassa asuvia niin kuin sinä näköjään luulet.
No luulethan. Puhut "afrikkalaisten elintasosta" ihan kuin se olisi jotenkin yhtenevä asia. Ei kannata sanoa asioita, joilla ei ole totuuspohjaa. Ei vaikka miten tarkoittaisi julistaa omaa tietämättömyyttään.
En ole, minulle riittää vallan tämä kolmihenkinen perheemme. Suurperhettä en ole koskaan toivonutkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No luulethan. Puhut "afrikkalaisten elintasosta" ihan kuin se olisi jotenkin yhtenevä asia. Ei kannata sanoa asioita, joilla ei ole totuuspohjaa. Ei vaikka miten tarkoittaisi julistaa omaa tietämättömyyttään.
Puutuko samalla lailla Afrikka-korttia heitteleviin liikakansoituksesta puhuttaessa, vai kolahtiko vain tämä kalikka? Afrikassa ei todellakaan kaikki lisäänny yhtä paljon kuin jotkut suomalaiset.
Liikalisääntyjät voivat muuttaa vaikka Ugandaan, että vastaa kulutustaso lapsilukua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puutuko samalla lailla Afrikka-korttia heitteleviin liikakansoituksesta puhuttaessa, vai kolahtiko vain tämä kalikka? Afrikassa ei todellakaan kaikki lisäänny yhtä paljon kuin jotkut suomalaiset.
Liikalisääntyjät voivat muuttaa vaikka Ugandaan, että vastaa kulutustaso lapsilukua.
Sinä olet ainut, joka tässä ketjussa heittää Afrikka-korttia. Kukaan muu ei sanallakaan ole maininnut Afrikkaa.
Hyi hele. Liika kansoitettu pallo kuormittuu jo muutenkin tarpeeksi. Kuinka joku voisi olla kateellinen tuosta? No okei ehkä joku lesta tai muuten vaan hullu.
Uuden vuosituhannen kymmeneen käskyyn kuuluu: "Älä tee enempää kuin kaksi lasta"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä Suomessa kaikki yhtä paljon kuin jotkut afrikkalaiset. Eli mikä ongelma tässä sinulla nyt on? Kaikissa maailman maissa on ihmisiä, joilla on paljon lapsia, ihmisiä joilla on vähän lapsia ja ihmisiä joilla ei ole ollenkaan lapsia. Ei kyse ole mistään elintasoasiasta. On olemassa myös rikkaita, joilla on paljon lapsia ja rutiköyhiä, joilla ei ole yhtään. Etkö sen vertaa tiennyt?
Ihmisiä on liikaa maailman jokaisessa maassa ja syntymä on kuolemantuomio.
Ihminenhän on hedelmällisimmillään silloin kun on tyhmimmillään.
Lisäksi tyhmyys on lisääntymisen edellytys.
Todella itsekästä pakottaa lisää populaa valmiiksi ylibuukatulle saastuneelle pallolle kuolemaan.
Fakta, mutta tämän ääneen sanomista viettiensä orjuuttamat kutsuvat kiusaamiseksi. Täysin kykenemättömiä kyseenalaistamaan omia halujaan.
Vierailija kirjoitti:
Päinvastoin, olen helpottunut, ettei mun tarvitse jaksaa yhtäkään lasta. Ei sillä, että myöskään sotkisin omia tunteitani toisiin ihmisiin tai päivittelisi kenenkään lapsilukua (kunhan lapsista huolehditaan). Jotkut haluavat suurperheen ja kiva heille, että ovat sellaisen saaneet.
Paitsi että kaikki eivät halua syntyä. Saati kuolla.
Mietin, että ovat uskovaisia, tai muuten vaan omituisia, mutta että kateellinen, niin juu, en ole. 😄😄😄
En todellakaan ole kateellinen, suurperheet herättävät lähinnä sääliä. En halua lapsia lainkaan ja suurperheen äitinä oleminen olisi pahin painajaiseni.
Se on ensin rikkaus ja sitten taakka..paljonrakkaita ympärillä ja sitten paljon menetyksiä..