Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asiallista keskustelua naisen haluttomuudesta?

Vierailija
23.07.2022 |

Kaipaisin keskusteluapua omaan ongelmaani ja kenties neuvoja pariskunnilta, jotka ovat ongelmaan löytäneet ratkaisun/parannusta. Eli olen nainen, joka oman määritelmäni mukaan täyttää kriteerit nimitykseen "haluton nainen". Omalla kohdallani tämä tarkoittaa sitä, että haluan seksiä spontaanisti itse hyvin harvoin (yleensä vain ovulaation aikaan ja sekään ei enää iässäni tule joka kuukausi) ja toisaalta halun syttyminen vaatii tapauksessani olosuhteita, joita arjessa hyvin harvoin tarjoutuu. Haluaisin haluta enemmän ja että seksuaalisuuteni olisi yksinkertaisimmin rakentunut (esim. että joskus ihan vain panettaisi itsestään ilman suuria panostuksia), mutta tätä on näemmä todella vaikea muuttaa ja tämä aiheuttaa kohtuutonta haittaa avioliitossani.

Heti kärkeen on todettava muutamat perusasiat:

1. Kun meillä harvoin on seksiä, se on minulle erittäin tyydyttävää ,joten ongelma ei ole tässä.
2. Rakastan miestäni ja meillä on oikein hyvä tasavertainen parisuhde, joten ongelma ei ole tämäkään.
3. Seksuaalisuuteni on ollut aina tällainen eikä kyse ole esim. vaihdevuosioireista (olen 44-vuotias, joten sekin voisi olla mahdollista)

Jos tämän nyt lukee ihminen, joka on tunnistaa itsensä tai puolisonsa tästä kuvauksesta, olisin hyvin kiitollinen kommenteista! Tiedostan, että seksuaalisuuteni on kehittynyt vuosikymmenten saatossa tällaiseksi ja sitä voi olla hyvin vaikea muuttaa, mutta haluaisin kyllä.

Kommentit (217)

Vierailija
161/217 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma ratkaisu, (tiedän että et halua kuulla tätä, mutta kun kysyit) on rakastajatar. Olen siis samanlaisen naisen mies ja suhde muutenkin samanlainen. Puhuimme aikamme seksin vähyydestä ja eritasoisista haluista ja koitimme löytää ratkaisua, mutta se lähinnä ahdisti naista. Avoin suhde ei ajatuksena käynyt olleenkaan, ero olisi aivan typerää, kun meillä muuten menee tosi hyvin.

Hommasin siis salarakkaan, nyt saan seksiä kerran viikossa ja oman naisen kanssa kerran 3 kuukaudessa. Parisuhde kukoistaa, kun en painosta naista seksiin. Itseltä on paineet pois.

Pettämisestä en pidä, mutta ajattelen sen olevan kuitenkin pienempi haitta kuin ero tai eläminen ilman seksiä. 

Tasan sama tilanne täällä, paitsi että käyn ammattilaisella.

Vierailija
162/217 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulen, että on paljon miehiä, joille ei riitä se, että "saa" seksiä, vaan myös miehet haluavat tulla halutuiksi. Ikävä sanoa, mutta naisen haluttomuus on muutakin kuin vain seksin vähyys -ongelma miehelle. 

Mjaah, kyllä mulle tärkeintä on, että haarat aukeaa, kun mulla seisoo. Onhan se toki mukavaa huomata, että kumppanikin nauttii, mutta jos seksi onkin hänelle pakkopullaa, niin saan kuitenkin itse paineet poistettua ja voin taas ottaa rennosti vähän aikaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/217 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nainen on haluton, se useimmiten on miehen vika pitkässä parisuhteessa. Jos nainen on muuten haluton, hänen tulee saada miljoonien tukia ja rakastaja.

Jos mies on haluton, niin se on mitätön ja se ei johdu naisesta. Katuojaan se sika ja kaikki pois.

Vierailija
164/217 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulen, että on paljon miehiä, joille ei riitä se, että "saa" seksiä, vaan myös miehet haluavat tulla halutuiksi. Ikävä sanoa, mutta naisen haluttomuus on muutakin kuin vain seksin vähyys -ongelma miehelle. 

Juuri näin. Tarve tuntea itse halutuksi kumppanin silmissä ei ole kiinni sukupuolesta. Sen takia haluttomuus on niin loukkaavaa ja tuhoisaa parisuhteelle.

Tässä onkin asia, mikä naisten olisi syytä tajuta.

Miesten se tulisi tajuta, ettei naiset ole tahallaan tuollaisia, että halujen syttyminen vaatii miehen liehittelyä. Lienee jonnekin geeneihin iskostettu liskoaivoihin.  Nainen on haluton vasta sitten kun ei syty miehet liehittelyyn. Miehen se liekki pitää sytyttää suurimmalla osalla naisista  ihan tunnetusti.  Ei syty itsestään saati, että mies vain odottaisi ihmettä tapahtuvaksi. Tai  sitten odottavan aika on pitkä. 

Saitilla näyttää olevan enemmänkin naismaisia miehiä, jotka kuvittelee, että naisen pitäisi liehitellä heitä, jotta heidän halunsa heräisivät. Liekö katsoneet liikaa pokea tai käyneet maksullisissa. Tai muuten vaan ovat itseään niin täynnä.  No tuolla asenteella joku toinen mies alkaa naista liehittelemään, eikä odota naiselta mitään ihmeellistä paapomista. Riittää kuin naisen on nainen ja halut syttyy miehen kiimasta. Nainen osoittaa miehelle kyllä halunsa ja rakkautensa kuin mies saa hänet ensin herätettyä 

Toisaalla todistellaan miten itse asiassa naisen seksuaalisuus kosminen kaikenräjäyttävä alkuvoima, joka pitää maailmankaikkeden pyörimässä. Ja nyt sitten seksin toteutuminen oikeasti onkin kiinni siitä, että miehet liehittelee. Kummin se nyt sitten oikein on? Se, että patriarkaatti on alistanut naisen seksuaalisuuden ei ole kyllä ainakaan pohjoismaissa kelvannut selitykseksi pariin vuosikymmeneen. Kärjistän näin, en haluaa syyllistää tai sanoa, että jompikumpi on todempi tai parempi tai toivotumpi vaihtoehto. Ihmettelen vain.

Vierailija
165/217 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas naisena olen aktiivinen, tiedän mitä haluan ja mistä nautin. Voi luoja olisi tylsää, jos pitäisi odottaa miehen liehittelyä...en vaan näe itseäni passiivisena kohteena. Seksi on (mulle) parasta vastavuoroisena, jossa kumpikin ovat vuoroin ottajans, vuoroin antajana.

Vierailija
166/217 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä taas naisena olen aktiivinen, tiedän mitä haluan ja mistä nautin. Voi luoja olisi tylsää, jos pitäisi odottaa miehen liehittelyä...en vaan näe itseäni passiivisena kohteena. Seksi on (mulle) parasta vastavuoroisena, jossa kumpikin ovat vuoroin ottajans, vuoroin antajana.

Luojalle kiitos kaltaisistasi naisista.

Minullakin on sellainen. Ei jää odottelemaan minun liehittelyjäni, jos hänellä tekee mieli. Olisihan tuollainen jo hiukan typerääkin.

Vierailija
167/217 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset ovat tunnetusti  kautta aikain halunneet olla haluttuja, Halunneet tuntea miehen  läsnälon,  halun ja kiiman heitä kohtaan. Heidän rakkautensa ja huolenpitonsa jnee  eli kaikki mitkä ovat herättäneet naisten halut. 

Sitten miehet ihmettelee, että miksi seurusteluvaiheessa ja avioliiton ekoilla vuosilla seksiä on paljon ja myöhemmin parisuhteen vakiintuessa pakit lisääntyy ja seksi harvenee. Mikä meni pieleen?

Mietitäämpä vähän. Ihastumis- ja seurusteluvaiheessa miehen  kaikki mielenkiinto kohdistuu naiseen. Kaverit ja voi vähän jäädä harrastuksetkin vähemmälle. Kiima on kova ja tyttöystävää halataan ja suukotellaan tämän tästä. Ollaan koko ajan läsnä ja kaikki mielenkiinto on kohdistettu tyttöön.

No mitä sitten tapahtuu vuosien jälkeen parisuhteen vakiinnuttua. Miehet keskittyy taas kavereihin, työhön harrastuksiin jne ja voi olla, että vaimoa halata edes kerran päivässä, liekö muistaa ollenkaan. Sitten illan tullen kysytään, että onko meillä seksiä?  Kysyn vain, että miten ne naisen halut nyt olisi heränneet. Voi toki olla, että antavat ihan hyvyyttään muttei himot saattaa olla kaukana. Hyvin kaukana ainakin siitä alun kiimasta missä mies oli koko ajan läsnä ja kiimassa.

Toki sama toisinkin päin, vaimo voi keskittyä kaikkeen muuhun paitsi mieheensä ja känny voi tuntua tärkeämmältä.  Herää siinä sitten halut tyhjästä.

Jokainen voi miettiä omaa parisuhdetta, että tuntuuko tutulta ja mikä meni kenties pieleen.

Vierailija
168/217 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen voi miettiä omaa parisuhdetta, että tuntuuko tutulta ja mikä meni kenties pieleen.

Ei tunnu tutulta. Älä yleistä.

Vierailija
169/217 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tunnu tutulta. Älä yleistä.

En yleistänyt, vaan koski ainostaan  heitä, joilla halut on hiipuneet. Fakta on, että jos ei pitä liekkiä yllä parisuhteessa  seksihalut hiipuu.  Naiset tunnetusti elää enemmän tunteilla, joten vaikutta heihin yleensä enemmän. Toki jos molemmat tai toinen on tunneköyhä, niin sitten ei auta oikein mikään, ei ainakaan jos toinen ei ota sitä huomioon. Sielunkuppanuuskin taitaa olla monelle kokematon ja tuntematon suure. 

Vierailija
170/217 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset ovat tunnetusti  kautta aikain halunneet olla haluttuja, Halunneet tuntea miehen  läsnälon,  halun ja kiiman heitä kohtaan. Heidän rakkautensa ja huolenpitonsa jnee  eli kaikki mitkä ovat herättäneet naisten halut. 

Sitten miehet ihmettelee, että miksi seurusteluvaiheessa ja avioliiton ekoilla vuosilla seksiä on paljon ja myöhemmin parisuhteen vakiintuessa pakit lisääntyy ja seksi harvenee. Mikä meni pieleen?

Mietitäämpä vähän. Ihastumis- ja seurusteluvaiheessa miehen  kaikki mielenkiinto kohdistuu naiseen. Kaverit ja voi vähän jäädä harrastuksetkin vähemmälle. Kiima on kova ja tyttöystävää halataan ja suukotellaan tämän tästä. Ollaan koko ajan läsnä ja kaikki mielenkiinto on kohdistettu tyttöön.

No mitä sitten tapahtuu vuosien jälkeen parisuhteen vakiinnuttua. Miehet keskittyy taas kavereihin, työhön harrastuksiin jne ja voi olla, että vaimoa halata edes kerran päivässä, liekö muistaa ollenkaan. Sitten illan tullen kysytään, että onko meillä seksiä?  Kysyn vain, että miten ne naisen halut nyt olisi heränneet. Voi toki olla, että antavat ihan hyvyyttään muttei himot saattaa olla kaukana. Hyvin kaukana ainakin siitä alun kiimasta missä mies oli koko ajan läsnä ja kiimassa.

Toki sama toisinkin päin, vaimo voi keskittyä kaikkeen muuhun paitsi mieheensä ja känny voi tuntua tärkeämmältä.  Herää siinä sitten halut tyhjästä.

Kyllä tämä sama ilmiö tapahtuu ihan samalla tavoin niin miehelle kuin naiselle. Jokaisella parisuhteella on kehityskulku, "kaari".

Lähtökohta on se, että ihastuminen/rakastuminen on aivojen häiriötila. Tämä häiriötila on välttämätön, koska muuten ei ihmisen suku lisäänny, ei synny parisuhteita. Kun tämä häiriö(=rakastuminen) iskee päälle, niin pari näkee ainoastaan toisensa. Nainen ei missään tapauksessa halua näyttäytyä miehelle "huonossa valossa", siispä hänellä on aina aikaa miehelle, hän on kiinnostunut miehen asioista, hänen ajatuksistaan, hänen harrastuksistaan, seksi miehen kanssa on ihanaa (silloin ei todellakaan koske päähän), naisen ystävät jäävät taka-alalle, hän on aina miehen seurassa laittautunut  ym jne...

Mies käyttäytyy samoin. Omat harrastukset ja kaveripiiri jää taka-alalle. Miehellä on aikaa naiselle, hän haluaa olla naisen seurassa parhaimmillaan, eli suihkunraikkaana, hiukset kammattuna, hampaat harjattuina, puhtaissa vaatteissa, on aina ajoissa paikalla treffeillä, hän on kiinnostunut naisen työstä, harrastuksista, hän ostaa naiselle lahjoja ym, kyllä te tiedätte.

Eli siis aivan kuin teeret soitimella. Vanha kansa tiesikin että rakastunut ihminen on "kuin soiva metso, ei kuule eikä näe mitään".

Aivan kuten teeren soidin kestää vain sen pari-kolme viikkoa, niin ihmisen soidinaikakin on määräaikainen. Vanha kansa pani tämänkin merkille: "Vuosi naineilla nauretaan". Ystävät ja kylänmiehet naureskelivat pariskunnan soidinkäyttäytymiselle, mutta vuoden kuluttua soidin on pidetty ja arki alkaa ottaa otettaan elämästä ja parisuhteesta. Pari alkaa käyttäytyä normaalisti, eikä kyläläisiä enää naurata. Aivojen häiriötila on tehtävänsä tehnyt ja on aika palata normaaliin elämään.

Pari siis muodostuu, ja mitä sitten? No sitä sitten että nainen huomaa että miehen henki haisee, viihtyy liian paljon kaverinsa autotallilla ja puristaa hammastahnatuubia väärästä kohtaa, ja se ärsyttää naista. Mies huomaa että naisella alkaa koskemaan päähän iltaisin, ja että ei hän ihan hirveän hyvännäköinen olekaan papiljoteissaan, pieruverkkareissaan ja näkyypä jonkin verran lihoneenkin. Eli lyhyesti sanoen ARKI. Tämän oletan jokaikisen parisuhteessa olleen tunnistavan.

Se, mitä tästä seuraa on, että ihmisen todellinen persoonallisuus ja hänen henkilökohtaiset, todelliset ominaisuudet tulevat esille, ja soidinajan naamiot putoavat pois. Tällöin voi tulla esille ikäviä yllätyksiä. Seksin suhteen yllätys voi olla (ja liian usein onkin) se, että soidinaikaan hyvinkin seksuaalisen oloinen ihminen onkin todellisuudessa erittäin matalalla seksuaalisella halulla oleva, ja jos suhteen toinen osapuoli on luonnostaan korkean halun omaava, niin ongelmia on tiedossa. Toinen haluaa kolmesti viikossa, ja toiselle kolmesti vuodessa tai vähemmän olisi sopiva määrä. Joillakin onnekkailla halut menevät suunnilleen yksiin, ja heillä on yksi iso riidan aihe poissa suhdetta rasittamasta.

Tässä parisuhteen kaaren alkupää. Se miten homma etenee riippuu parista. Toiset sopeutuvat yhdessä olemiseen ja elämiseen helpommin ja toisille se on vaikeampaa. Toiset pysyy yhdessä, toiset eroaa.

Sellaista on cést la vie.

Vierailija
171/217 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi joku fiksu on sanonutkin, että pitää rakastua puolisoonsa monta kertaa ja herättää himot henkiin.  Liekkiä pitää vaalia, muuten se sammuu. Toisin sanoen pitää tehdä ihan tietoista työtä parisuhteen ja läheisyyden säilymiseen. Jos kadottaa läheisyyden ja tunnesiteen kadottaa kaiken. Läheisyyttä voi pitkässä parisuhdeessa muuten ihan lisätä entisestään. Poikii parempana seksinä ja yhteenkuuluvuutena. Joskus voi vaihtaa harrastusreissun vaimon kanssa olemiseen. 

Vierailija
172/217 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka paljon me teemme päivittäin asioita mitä emme erityisesti halua? Menemme lenkille vaikkei haluttais koska se tekee hyvää kropalle ja mielelle. Lenkin jälkeen on aina hyvä olo. Miksi sama ei pätisi seksiin oman puolison kanssa?

Meillä on samanlaista kuin monella täällä tänä päivänä. Viime keväänä sain kokea hetkellisen muutoksen. Olin kiinnostuneempi useita kuukausia kaikista muista asioista kuin vaimostani. En osoittanut minkäänlaista seksuaalista halua häntä kohtaan. Hän rupesi ihmettelemään ja kyselemään enkä pidä hänestä jne. Yks päivä saunassa hän ehdotti että pesisin hänet ja yritti tehdä aloitetta seksiin. Aloitin pesemisen mutta jätin kesken. Hän oli aivan äimän käkenä koska en ollut 15 vuoteen voinut vastustaa häntä.

Illalla olin jo nukkumaan menossa kun vaimo tuli makuuhuoneeseen alasti ja ei antanut mitään vaihtoehtoa. Harrastimme parasta seksiä 15 vuoteen ja hän oli ihan vauhkona.

Aloin taas käyttäytyä normaalisti ja himoita vaimoa. Hän palasi normaaliin, ei haluta. Nyt mietin, onko mun jätettävä kaikki huomiointi ja ihailu pois. Harrastettava vaikka 3kk välein seksiä jos vaimo vaikka sattuisi sekoamaan uudestaan. Pelkään vaan että siinä etääntyy kumpikin jos minäkin lopetan kaiken läheisyyden antamisen. Totutaanko me siihen vai olisiko vaimo taas halukas omaehtoisesti.

Vierailija
173/217 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka paljon me teemme päivittäin asioita mitä emme erityisesti halua? Menemme lenkille vaikkei haluttais koska se tekee hyvää kropalle ja mielelle. Lenkin jälkeen on aina hyvä olo. Miksi sama ei pätisi seksiin oman puolison kanssa?

Meillä on samanlaista kuin monella täällä tänä päivänä. Viime keväänä sain kokea hetkellisen muutoksen. Olin kiinnostuneempi useita kuukausia kaikista muista asioista kuin vaimostani. En osoittanut minkäänlaista seksuaalista halua häntä kohtaan. Hän rupesi ihmettelemään ja kyselemään enkä pidä hänestä jne. Yks päivä saunassa hän ehdotti että pesisin hänet ja yritti tehdä aloitetta seksiin. Aloitin pesemisen mutta jätin kesken. Hän oli aivan äimän käkenä koska en ollut 15 vuoteen voinut vastustaa häntä.

Illalla olin jo nukkumaan menossa kun vaimo tuli makuuhuoneeseen alasti ja ei antanut mitään vaihtoehtoa. Harrastimme parasta seksiä 15 vuoteen ja hän oli ihan vauhkona.

Aloin taas käyttäytyä normaalisti ja himoita vaimoa. Hän palasi normaaliin, ei haluta. Nyt mietin, onko mun jätettävä kaikki huomiointi ja ihailu pois. Harrastettava vaikka 3kk välein seksiä jos vaimo vaikka sattuisi sekoamaan uudestaan. Pelkään vaan että siinä etääntyy kumpikin jos minäkin lopetan kaiken läheisyyden antamisen. Totutaanko me siihen vai olisiko vaimo taas halukas omaehtoisesti.

Entäs jos ottaisit vaimosi, etkä antaisi mitään vaihtoehtoa. Naisesi taitaa kaivata sitä, että sinäkin näytät että oikeasti välität.  Mahtoiko näin olla nuorempanakin.  Vaimoni joskus tokaisi, kun ihmettelin miksi seksikerrat oli venyneet toiselle viikolle jo useamman  kerran. Sanoi, että olisit vongannut enemmän?? Silloin tuli mieleen, että olenko piru  ollut liian kiltti.  Miehet eivät saisi olla liian kilttejä. Mutta pitäisi vain tietää milloin pitää ja milloin ei????  Kerran tokaisin vaimolle, että miksihän ihmeessä eräs tosi kiltti ja mukava kaveri erosi vaimostaan. Vaimo sanoi siihen, että ehkä juuri siksi. 

Ei ole helppoa olla mies ja lukea naisten aivoituksia. 

Vierailija
174/217 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyhmästi toimittu. Vaimosi halusi vain varmistaa onko kaikki ookoo palatakseen sitten entiseen olotilaansa.

Kun hän tuli alasti seksiä vonkaamaan, niin sinun olisi pitänyt kysyä häneltä "eikö sinulla todellakaan ole mitään muuta mielessäsi?". Niin ikään olisit voinut vedota päänsärkyyn, sekä syvän henkisen yhteyden tilapäiseen puuttumiseen. Ja ennenkaikkea ilmoittaa hänelle että en ole yhtään sillä tuulella, ja jättää seksin sekstaamatta.

Nythän vaimosi teki juuri sen minkä vähemmän haluava suhteessa tekee. Sai seksiä juuri silloin kuin itseä halutti, ja sinä lisäseksin toiveessa olet vastaisuudessa vaimosi nöyrä palveluskoira joka singahtaa heti kun rouvat sormet napsahtaa.

Näin hallitaan parisuhdetta, ja artisti maksaa.

Vierailija
175/217 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tyhmästi toimittu. Vaimosi halusi vain varmistaa onko kaikki ookoo palatakseen sitten entiseen olotilaansa.

Kun hän tuli alasti seksiä vonkaamaan, niin sinun olisi pitänyt kysyä häneltä "eikö sinulla todellakaan ole mitään muuta mielessäsi?". Niin ikään olisit voinut vedota päänsärkyyn, sekä syvän henkisen yhteyden tilapäiseen puuttumiseen. Ja ennenkaikkea ilmoittaa hänelle että en ole yhtään sillä tuulella, ja jättää seksin sekstaamatta.

Nythän vaimosi teki juuri sen minkä vähemmän haluava suhteessa tekee. Sai seksiä juuri silloin kuin itseä halutti, ja sinä lisäseksin toiveessa olet vastaisuudessa vaimosi nöyrä palveluskoira joka singahtaa heti kun rouvat sormet napsahtaa.

Sinä taasen näytät tekevän seksistä arvovaltakysymyksen. Varmin konsti lopettaa seksihalut.  Ei taida olla oma parisuhde kaksinen, jos sellaista edes on. 

Vierailija
176/217 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi joku fiksu on sanonutkin, että pitää rakastua puolisoonsa monta kertaa ja herättää himot henkiin.  Liekkiä pitää vaalia, muuten se sammuu. Toisin sanoen pitää tehdä ihan tietoista työtä parisuhteen ja läheisyyden säilymiseen. Jos kadottaa läheisyyden ja tunnesiteen kadottaa kaiken. Läheisyyttä voi pitkässä parisuhdeessa muuten ihan lisätä entisestään. Poikii parempana seksinä ja yhteenkuuluvuutena. Joskus voi vaihtaa harrastusreissun vaimon kanssa olemiseen. 

Kaverini kertoi kuinka vaimonsa oli valittanut kovin sitä kuinka kaverini harrastus, eräs joukkuelaji, vei aikaa niin etä kotityöt jäivät vaimolle, lastenhoidon lisäksi. Asiasta oli keskusteltu hyvin vakavasti.

Mies otti onkeensa, ja jätti harrastuksensa. Oli kotona, hoiti lapsia ja osallistui kotitöihin. Vaimo oli tyytyväinen.

Kolmen viikon kuluttua vaimo alkoi kyselemään eikö mies halua treeneihin ja pelimatkoille. Mies totesi että ei, en halua. Olen nyt kotona auttamassa sinua ihan niinkuin toivoit.

Kahden kuukauden kuluttua vaimo ilmoitti että on kaksi mahdollisuutta, joko mies palaa urheilun pariin heti, tai laitetaan eropaperit vetämään.

Mies palasi urheilun pariin.

Ovat edelleen yhdessä.

Vierailija
177/217 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä taasen näytät tekevän seksistä arvovaltakysymyksen. Varmin konsti lopettaa seksihalut.  Ei taida olla oma parisuhde kaksinen, jos sellaista edes on. 

Tunsitko piston sydämessäsi, osuiko lähelle omaa tilannettasi ku noin ihon alle meni? "Varmin konsti lopettaa seksihalut"?  Kenenkäs seksihalut tuossa lainaamassani kirjoituksessa onkaan loppuneet?  Mies olisi tyytyväinen jos edes kerran kolmessa kuukaudessa olisi seksiä. Mitä hävittävää miehellä on tuossa tilanteessa, jos ilmoittaakin naiselle että eipä huvita? Seksin loppuminen? Sehän on loppunut joka tapauksessa, naisen tahdosta.

Miehen "kuuluu" sietää seksinpuutetta. Naiselle yhdetkin pakit ovat katastrofi. Reilua?

Vierailija
178/217 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunsitko piston sydämessäsi, osuiko lähelle omaa tilannettasi ku noin ihon alle meni? "Varmin konsti lopettaa seksihalut"?  Kenenkäs seksihalut tuossa lainaamassani kirjoituksessa onkaan loppuneet?  Mies olisi tyytyväinen jos edes kerran kolmessa kuukaudessa olisi seksiä. Mitä hävittävää miehellä on tuossa tilanteessa, jos ilmoittaakin naiselle että eipä huvita? Seksin loppuminen? Sehän on loppunut joka tapauksessa, naisen tahdosta.

Miehen "kuuluu" sietää seksinpuutetta. Naiselle yhdetkin pakit ovat katastrofi. Reilua?

Puhut ihan asiaa. Jos tuollaiselle naiselle antaa aina kun sillä on halut tapissa, niin hän ei koskaan pysty tajuamaan miltä siitä harvoin saavasta miehestä tuntuu. Joten kieltäytykää kauniisti ja käyttäkää mielellään samoja syitä kuin se nainenkin käyttää. Ilman jäätte muutenkin. Onneksi oma tilanne ei ole kuvatun kaltainen.

Vierailija
179/217 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastaukset viimeisen kappaleen kysymyksiin:

1. Voit jättää tai olla jättämättä. Tuo taktiikkasi jättää vaimo huomiotta puree parhaiten (tai siis vähiten huonosti), mutta ei sitä seksiä tule olemaan sen useammin teitpä niin tai näin.

2. Niinhän sitä etääntyy, mutta niin käy joka tapauksessa, vonkasitpa tai olit vonkaamatta.

3. Totutte. Ei, vaimosi seksihalut eivät tule ainakaan lisääntymään vaan vähenevät. Vaimosi tulee edelleen olemaan halukas omaehtoisesti vain silloin kun häntä huvittaa mutta huvittuneisuus-kertojen välit tulevat pitenemään, kunnes halukkuus iän myötä loppuu kokonaan. Sinun vonkaamisesi tai vonkaamatta jättämisesi ei siihen vaikuta millään lailla. Vaimosi on tottunut saamaan sinulta seksiä silloin kuin häntä huvittaa, ja jatkossa huvittaa yhä harvemmin. Siis ainakaan sinun kanssasi.

Vierailija
180/217 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnistan ongelman ja itselläni on kaksi parisuhdetta päättynyt käytännössä haluttomuuteeni. Vikaa oli kummassakin tapauksessa tietysti molemmissa osapuolissa, mutta kerron nyt omasta näkökulmastani, koska vain siihen voin vaikuttaa. 

Lyhyesti: En ollut selvillä omasta seksuaalisuudestani. Kuvittelin, että seksi on halailua, pussailua ja sitten rakastellaan hitaasti ja ihanasti orgasmiin lopettaen. Seksille ei kuitenkaan löytynyt aikaa, se ei kiihottanut minua enkä todellakaan himoinnut miestäni. Seksielämäni hautaantui pikkulapsiarkeen, töihin ja harrastuksiin. Mies puolestaan toimi kuten iltapäivälehtien jutuissa neuvotaan, imuroi ja siivosi työpäivän jälkeen hullun lailla epätoivo silmissään, josko tänään sitä seksiä irtoaisi, kun oikein tekee kotitöitä. 

Silloin harvoin, kun sain pakotettua itseni seksiin se oli kyllä kaikinpuolin hellää ja ihanaa. Mies oli tosi huomaavainen ja kyseli jatkuvasti miten voisi minua miellyttää ja kosketteleeko tarpeeksi hellästi jne. Joskus suorastaan ällötti se siirappinen lässytys. 

Eron jälkeen olin kauan yksin kunnes noin nelikymppisenä tutustuin varsin, no sanotaanko dominoivaan mieheen. Tyyppi räjäytti kertapanolla käsitykseni seksistä ja rakastelusta. Ymmäsin, ettei aikaisemmissa suhteissani ollut mitään varsinaisesti vialla vaan seksuaalisuutemme eivät vain kohdanneet enkä osannut sanoittaa minkälainen seksi minut tyydyttäisi. En edes tiennyt haluavani alistua tai mitään, koska en ollut koskaan kokenut moista. 

Voi siis olla, ettei ap ole vielä löytänyt seksualisuuttaan vaan tyytyy näihin yleisiin seksualisuuden raameihin mitä meille syötetään joka päivä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kolme