Asiallista keskustelua naisen haluttomuudesta?
Kaipaisin keskusteluapua omaan ongelmaani ja kenties neuvoja pariskunnilta, jotka ovat ongelmaan löytäneet ratkaisun/parannusta. Eli olen nainen, joka oman määritelmäni mukaan täyttää kriteerit nimitykseen "haluton nainen". Omalla kohdallani tämä tarkoittaa sitä, että haluan seksiä spontaanisti itse hyvin harvoin (yleensä vain ovulaation aikaan ja sekään ei enää iässäni tule joka kuukausi) ja toisaalta halun syttyminen vaatii tapauksessani olosuhteita, joita arjessa hyvin harvoin tarjoutuu. Haluaisin haluta enemmän ja että seksuaalisuuteni olisi yksinkertaisimmin rakentunut (esim. että joskus ihan vain panettaisi itsestään ilman suuria panostuksia), mutta tätä on näemmä todella vaikea muuttaa ja tämä aiheuttaa kohtuutonta haittaa avioliitossani.
Heti kärkeen on todettava muutamat perusasiat:
1. Kun meillä harvoin on seksiä, se on minulle erittäin tyydyttävää ,joten ongelma ei ole tässä.
2. Rakastan miestäni ja meillä on oikein hyvä tasavertainen parisuhde, joten ongelma ei ole tämäkään.
3. Seksuaalisuuteni on ollut aina tällainen eikä kyse ole esim. vaihdevuosioireista (olen 44-vuotias, joten sekin voisi olla mahdollista)
Jos tämän nyt lukee ihminen, joka on tunnistaa itsensä tai puolisonsa tästä kuvauksesta, olisin hyvin kiitollinen kommenteista! Tiedostan, että seksuaalisuuteni on kehittynyt vuosikymmenten saatossa tällaiseksi ja sitä voi olla hyvin vaikea muuttaa, mutta haluaisin kyllä.
Kommentit (217)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä tuo alistuvan seksuaalisuutensa nelikymppisenä löytänyt. Omalla kohdallani ei voi syyttää nykyajan feminismiä tai "voimaantumista" vaan 80-luvun kasvatusta, kun piti olla niin reipas, osaava ja aikaansaava jo pienestä pitäen.
Ei saanut olla heikko vaan piti pärjätä ja suorittaa tilanteessa kuin tilanteessa hymyssä suin. Orgasmitkin teeskentelin reippaana, etten vaan tuottaisi pettymystä.
Eikä miehelle alistuminen ole mitään lahnailua vaan täydellistä luottamusta osaavaan kumppaniin. Itselleni se on ennen kaikkea kontrollista luopumista ja sitä kautta voimaantumista. Olen hyvin aktiivinen seksin suhteen nykyään, osaan kertoa mitä haluan enkä ujostele täyttää miehenkään toiveita. Olen nyt viisikymppinen ja minulla on 10 vuotta nuorempi rakastaja ja hyvin menee.
Vaimo oli 70-luvun kasvatteja kun silloin tavattiin, mutten tiedä oliko sillä merkitystä. On ollut aina kova kontrolloimaan ja vastannut aina kaikesta kotona. Mutta seksissä edellyttänyt, että miehen tehtävä on naisen tyydytys. Voi olla, että itsellä kävi tuuri hänen sisäisen eläimen herättämisessä. Syystä, että vedätin tahallani pitkää ennen kuin suostuin yhdyntään. Tuntien suutelemista ja esileikkejä, välillä kotiin ja seuraavana viikonloppuna takaisin. Lopulta hän oli aivan sekaisin kiimasta ja olisi raiskannut, jos en olisi hakenut lompakosta kumia ja suostunut ensimmäiseen yhdyntään. Toisin kuin silloiselle tyttöystävälle, niin itselle eka kerta koskaan, joten halusin sen olevan molemmille ikimuistoinen, niinkuin olikin. Dominoin ja vedätin tietämättäni saaden hänet menettämään täysin kontrollin himon viedessä menessään. Hänen orgasminsa oli jotain maagista joten tietenkin lähdin jatkossakin toteuttamaan samaa kaavaa pitkällä esileikillä vedättäen kiiman aina ihan tappiin ennen yhdyntää. Siitä lähtien marssijärjestys on ollut seksissä selvä, hän on heittäytynyt vietäväksi ja minähän olen vienyt. Kaivanut aina sen sisäisen eläimen ulos. Joskus tuntunut, että on ollut todella syvällä, mutta aina se on sieltä herännyt. Siksikin ollut välillä tuhma ja mennyt kielletylle alueelle rajoja vähän venyttäen. Dominointia sekin. Mutta kun on selvästi välillä sitä kaivannut. Ainut mitä nyt jälkeenpäin miettinyt, että olisi ilmeisesti pitänyt olla välillä viedä tuhmempi tai ainakin doninoivampi. Olisin ollutkin, mutta meillä ollut aina se rajoite, että pikaseksit ovat olleet poissuljettu juttu, syystä, ettei kaluni mahdu vaimoni pilluun ilman riittävän pitää kiihoittamista. Tämä taasen tehty aina suuseksillä. Nuorempana tuli joskus oltua rajumpi ja nopeampi ja siitä sai kärsiä sitten molemmat kun tuli hiivatulehdus pilluun. Mutta olisi ilmeisesti pitänyt olla "uhkaavampi" ja dominoivampi ennen sisääntyöntymistä, jolloi ehkä kiima olisi vaimolla ollut niin suuri, että yhdyntä olisikin onnistunut pikaisessakin. Tai sitten ei, koska vaimo aina skippasi liiat hätäilyt. Mutta oli miten oli seksiä ollut joka viikko jo 46v, joten jotain olen tehnyt oikein.
Nämä tarinat vaan venyy pidemmiksi ja pidemmiksi...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä vaimo joka ilta alottaa pienen kinastelun/riidan jotten vahingossakaan ehdottaisi seksiä kun lapset on nukkumassa. Aamulla hän on kuin herran enkeli paijailemassa ja pyytelemässä anteeksi. Hän haluaa minulta jotain päivän aikana. Illalla on taas joku asia huonosti vaikka olis miten mukava päivä ollut. Itse saa mennä nukkumaan paskalla fiiliksellä joka ilta.
Tämmöstä meillä. Ensimmäinen 5 vuotta oli jumalaisen hyvää seksiä ja vielä sillon tällön vieläkin kun sattuu vaimo olemaan sillä tuulella. Kännykän vahtaaminen tuntuu olevan nyt se kaikista kuumin juttu.
Koska lapset tehty, sille "jumalaisen hyvälle seksille" ei ole enää mitään tarvetta. Vaimon pääkoppa on vaihtunut asetuksesta "nainen" asetukseen "äiti". Äidin tehtävä on huolehtia lapsista ja kodista, siihen ajattelumalliin seksillä ei ole tilaa, ellei sitten äidille tule halukkuutta uuteen lapseen. Tällöin miestä tietysti tarvitaan, mutta vain väliaikaisesti.
Koti on naisen ja lapsen/lapsien muodostama yksikkö. Voi siinä mieskin asua, mutta hän on aina enemmän tai vähemmän muukalainen omassa kodissaan, ulkokehällä. Talonmiehen ja taksikuskin yhdistelmä.
Miehensä unohtava vaimo riskeeraa koko perheen ja lasten tulevaisuuden. Jos miehellä on hyvä itsetunto, hän ei jää katsomaan heittellejättöään vaan etsii naisen joka häntä arvostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä tuo alistuvan seksuaalisuutensa nelikymppisenä löytänyt. Omalla kohdallani ei voi syyttää nykyajan feminismiä tai "voimaantumista" vaan 80-luvun kasvatusta, kun piti olla niin reipas, osaava ja aikaansaava jo pienestä pitäen.
Ei saanut olla heikko vaan piti pärjätä ja suorittaa tilanteessa kuin tilanteessa hymyssä suin. Orgasmitkin teeskentelin reippaana, etten vaan tuottaisi pettymystä.
Eikä miehelle alistuminen ole mitään lahnailua vaan täydellistä luottamusta osaavaan kumppaniin. Itselleni se on ennen kaikkea kontrollista luopumista ja sitä kautta voimaantumista. Olen hyvin aktiivinen seksin suhteen nykyään, osaan kertoa mitä haluan enkä ujostele täyttää miehenkään toiveita. Olen nyt viisikymppinen ja minulla on 10 vuotta nuorempi rakastaja ja hyvin menee.
Vaimo oli 70-luvun kasvatteja kun silloin tavattiin, mutten tiedä oliko sillä merkitystä. On ollut aina kova kontrolloimaan ja vastannut aina kaikesta kotona. Mutta seksissä edellyttänyt, että miehen tehtävä on naisen tyydytys. Voi olla, että itsellä kävi tuuri hänen sisäisen eläimen herättämisessä. Syystä, että vedätin tahallani pitkää ennen kuin suostuin yhdyntään. Tuntien suutelemista ja esileikkejä, välillä kotiin ja seuraavana viikonloppuna takaisin. Lopulta hän oli aivan sekaisin kiimasta ja olisi raiskannut, jos en olisi hakenut lompakosta kumia ja suostunut ensimmäiseen yhdyntään. Toisin kuin silloiselle tyttöystävälle, niin itselle eka kerta koskaan, joten halusin sen olevan molemmille ikimuistoinen, niinkuin olikin. Dominoin ja vedätin tietämättäni saaden hänet menettämään täysin kontrollin himon viedessä menessään. Hänen orgasminsa oli jotain maagista joten tietenkin lähdin jatkossakin toteuttamaan samaa kaavaa pitkällä esileikillä vedättäen kiiman aina ihan tappiin ennen yhdyntää. Siitä lähtien marssijärjestys on ollut seksissä selvä, hän on heittäytynyt vietäväksi ja minähän olen vienyt. Kaivanut aina sen sisäisen eläimen ulos. Joskus tuntunut, että on ollut todella syvällä, mutta aina se on sieltä herännyt. Siksikin ollut välillä tuhma ja mennyt kielletylle alueelle rajoja vähän venyttäen. Dominointia sekin. Mutta kun on selvästi välillä sitä kaivannut. Ainut mitä nyt jälkeenpäin miettinyt, että olisi ilmeisesti pitänyt olla välillä viedä tuhmempi tai ainakin doninoivampi. Olisin ollutkin, mutta meillä ollut aina se rajoite, että pikaseksit ovat olleet poissuljettu juttu, syystä, ettei kaluni mahdu vaimoni pilluun ilman riittävän pitää kiihoittamista. Tämä taasen tehty aina suuseksillä. Nuorempana tuli joskus oltua rajumpi ja nopeampi ja siitä sai kärsiä sitten molemmat kun tuli hiivatulehdus pilluun. Mutta olisi ilmeisesti pitänyt olla "uhkaavampi" ja dominoivampi ennen sisääntyöntymistä, jolloi ehkä kiima olisi vaimolla ollut niin suuri, että yhdyntä olisikin onnistunut pikaisessakin. Tai sitten ei, koska vaimo aina skippasi liiat hätäilyt. Mutta oli miten oli seksiä ollut joka viikko jo 46v, joten jotain olen tehnyt oikein.
Nämä tarinat vaan venyy pidemmiksi ja pidemmiksi...
---ja joka kerta se pillu ulvoo ja anelee entistäkin kovemmalla äänellä ja kiiman määrällä. Parin vuoden päästä äänivallin ylitys täysin mahdollisuuksien rajoissa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Avaatko tarkemmin, miten alistuva seksuaalisuutesi käytännössä ilmenee? Tekeekö mies aloitteet ja vie tilannetta? Päättääkö hän, miten usein ja millaista seksiä teillä on? Tämä ei ole kettuilua vaan aito kysymys, kun kuitenkin kerrot olevasi aktiivinen ja tuot esiin, mitä haluat. Miehenä asia kiinnostaa.
Toki voin kertoa: teen kyllä aloitteen ja useasti, koska aidosti haluan ja himoitsen seksiä. Seksissä taas mies vie ja sanelee minkälaista seksi milloinkin on, ja minä puolestani saan tyydytyksen siitä, ettei minun tarvitse päättää.
Esimerkiksi mies voi päättää, että haluaa dildolla antaa minulle orgasmin ja minä antaudun siihen "käsittelyyn" ilman ehtoja tai estoja. Voin myös himoissani pyytää, että saisin tyydyttää miehen suullani, johon hän suostuu ja sen jälkeen tyydyttää minut palkinnoksi.
Joskus -aika usein- kerron mitä rivoja olen päivän mittaan ajatellut miehestäni ja saan piiskaa pyllylle tuhmista kuvitelmistani. Voin myös jatkaa kertomalla miten olin päivällä kuvitellut miehen naivan minua peppuun ja mieshän tekee sen ainoan mitä mies siinä tilanteessa voi :)
Naiset ovat haluttomia ja parisuhteessa olevat naiset käyttävät seksiä kiristyskeinona. Mahdotonta löytää nainen, joka pidemmässä suhteessa haluaisi seksiä edes kerran viikossa. Useimmat miehet haluaisivat seksiä pävittäin, joten ero halukkuudessa on valtava.
M48
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumpa voisin sanoa jotakin, mutta meillä asia lähes toisinpäin; haluaisin haluta vähemmän. En tajua mistä olen saanut niin himokkaan luonteen, että pitäisi saada monasti päivässä. Otan kyllä sen nautinnon sitten.
Vaikea käsittää kuinkajoku ei halua nautintoa (edellyttäen, että sitä myös saa).
Empaattinen kaikkien naisten puolustaja tässä hei. En tiedä mitään haluttomuudesta, mutta koska asiallista keskustelua pyydettiin, niin päätin tulla kertomaan, että minä itse en ole koskaan haluton, enkä saata käsittää, miten ap voi muka olla haluton. Niin paljon minä kaikkien naisten puolta pidän, että tämä minun piti tulla kertomaan, siis että jokapäivä himottaa ja naidaan. Jos vaikka ei joku ollut jo kuullut.
(Pahoittelut ap:lle, eihän se tämäkään sitä toivottua keskustelua
Väite, että "liikaa" haluava nainen olisi miesten mielestä negatiivinen asia on kyllä ihan sitä ihteään. Eiköhän ihan kuka tahansa ole mieluummin seksiä vähemmän haluava osapuoli kuin puutteessa elävä osapuoli.
Vierailija kirjoitti:
Naiset ovat tunnetusti kautta aikain halunneet olla haluttuja, Halunneet tuntea miehen läsnälon, halun ja kiiman heitä kohtaan. Heidän rakkautensa ja huolenpitonsa jnee eli kaikki mitkä ovat herättäneet naisten halut.
Sitten miehet ihmettelee, että miksi seurusteluvaiheessa ja avioliiton ekoilla vuosilla seksiä on paljon ja myöhemmin parisuhteen vakiintuessa pakit lisääntyy ja seksi harvenee. Mikä meni pieleen?
Mietitäämpä vähän. Ihastumis- ja seurusteluvaiheessa miehen kaikki mielenkiinto kohdistuu naiseen. Kaverit ja voi vähän jäädä harrastuksetkin vähemmälle. Kiima on kova ja tyttöystävää halataan ja suukotellaan tämän tästä. Ollaan koko ajan läsnä ja kaikki mielenkiinto on kohdistettu tyttöön.
No mitä sitten tapahtuu vuosien jälkeen parisuhteen vakiinnuttua. Miehet keskittyy taas kavereihin, työhön harrastuksiin jne ja voi olla, että vaimoa halata edes kerran päivässä, liekö
Tämä palsta on täynnä tarinoita, jossa mies tekee suurinpiirtein kaiken kuviteltavissa olevan ja silti on lahnaseksiä kerran kuussa. Mutta sitten kun ero tulee niin uuden jännämiehen kanssa rassataan oma-aloitteisesti kaikki röörit. Kyllä on itsekin tullut kuultua, mitä vaimo on tehnyt yhden illan juttujen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä nuo ap:n mainitsemat arjessa harvoin toteutuvat olosuhteet ovat, joita vaaditaan halujen syttymiseen? Löytyisikö sitä kautta mahdollisuuksia lisätä haluja?
Listan on oltava täynnä vaikeita asioita, koska seksiä on noin harvoin. Muakin ne syyt kiinnostavat.
Itse asiassa mitään erityisen vaikeita asioita ei ole. Minun libidoni on vain sellainen, että se katoaa hyvin herkästi arjen stressin alle. Siihen riittää hyvin se, että tietää aamulla olevan aikainen herätys ja olisi saatava hyvin nukuttua.
Mikä sinäkin on niin ylivoimaista mennä sänkyyn vaikka puolta tuntia tavallista aikaisemmin niin jää läheisyydellekin aikaa. Ja mikä ihme se on, että elämästä pitää tehdä niin stressaavaa. En ymmärrä miksi ihmiset, joilla on heikko stressinsietokyky hakeutuvat töihin, jotka ovat stressaavia.
Vierailija kirjoitti:
Naiset ovat haluttomia ja parisuhteessa olevat naiset käyttävät seksiä kiristyskeinona. Mahdotonta löytää nainen, joka pidemmässä suhteessa haluaisi seksiä edes kerran viikossa. Useimmat miehet haluaisivat seksiä pävittäin, joten ero halukkuudessa on valtava.
M48
Sain kuulla olevani nymfomaani kun olisin halunnut seksiä parikolme kertaa viikossa. Siihen loppui minun aloitteeni seksiin eikä sitä ole ollut.
Käyttäjä42269 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M48
Sain kuulla olevani nymfomaani kun olisin halunnut seksiä parikolme kertaa viikossa. Siihen loppui minun aloitteeni seksiin eikä sitä ole ollut.
Kumma, ettei miehet halua tyydyttää omaa naistaan parisuhteessa. Miksi ovat ylipäätään parisuhteessa, jos ovat tuhkamunia tai käteenveto kiinnostaa enemmän. Ei ole naiselta liikoja vaadittu parikolme kertaa viikossa. Olen tyydyttänyt vaimon aina kun hän on halunnut, vastaavasti meillä ei ole koskaan esiintynyt haluttomuutta.
Käyttäjä42269 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M48
Tämä on aika tyypillistä naiskäytöstä, että saadaan kerran pakit ja lopetetaan sen myötä aloitteiden tekeminen. Jos miehet toimisi samoin ihmiset kuolisivat sukupuuttoon.
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä42269 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M48
Kumma, ettei miehet halua tyydyttää omaa naistaan parisuhteessa. Miksi ovat ylipäätään parisuhteessa, jos ovat tuhkamunia tai käteenveto kiinnostaa enemmän. Ei ole naiselta liikoja vaadittu parikolme kertaa viikossa. Olen tyydyttänyt vaimon aina kun hän on halunnut, vastaavasti meillä ei ole koskaan esiintynyt haluttomuutta.
Kumma ettei joku saa naisen pillua märäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä42269 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M48
Kumma, ettei miehet halua tyydyttää omaa naistaan parisuhteessa. Miksi ovat ylipäätään parisuhteessa, jos ovat tuhkamunia tai käteenveto kiinnostaa enemmän. Ei ole naiselta liikoja vaadittu parikolme kertaa viikossa. Olen tyydyttänyt vaimon aina kun hän on halunnut, vastaavasti meillä ei ole koskaan esii
Kumma ettei joku saa naisen pillua märäksi
Yhäkö vaan jonnea vaivaa sama ongelma. Mitä jos yrittäisit saada naisen jo ensin halukkaaksi ennen seksiä. Tuppaa olemaan sulla ilmeisen yleistä, kun sitä purat tänne jatkuvasti.
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä42269 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M48
Tämä on aika tyypillistä naiskäytöstä, että saadaan kerran pakit ja lopetetaan sen myötä aloitteiden tekeminen. Jos miehet toimisi samoin ihmiset kuolisivat sukupuuttoon.
Voi kuule ei todellakaan vain yksi kerta,ei riitä edes kymmenen kertaa,mielestäni parisuhteessa ei pitäisi joutua seksiä kerjäämään. Minä lopetin aloitteiden tekemisen eikä niitä ole tehnyt hänkään. Eli jos olisi hänen vastuullaan ihmisten jatkuvuus maapallolla niin huonosti kävisi.
No järjestätte sitä aikaa mitä sinä tarvitset syttymiseen. Jos seksi oikeasti on miehellesi tärkeää, ei se ole suuri vaiva hänelle.
Vierailija kirjoitti:
M48
Itse tarvitsen seksiä päivittäin. Suuseksiä, yhdyntää ja tottakai joka kerta orgasmi. Jos mies jättää ilman orgasmi, sitten ei haluta.
Tuli vielä mieleen antautumisista ja dominoinnista. Kaluni ollut vaimon pilluun aina vähän liian suuri, joten vaimo joutunut aina antautumaan kalulleni. Kaluni ollut pillulle vähän brutaali ja dominoinut yhdynnöissä. Kun sillä on seivästänyt, niin eipä vaimo ole voinut siitä mihinkään karata. Sillä on ollut oikeasti valtaa määrätä. Kaipa silläkin on ollut merkitystä antaumisiin. On ollut pakko ottaa vastaan mitä tulee.