Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asiallista keskustelua naisen haluttomuudesta?

Vierailija
23.07.2022 |

Kaipaisin keskusteluapua omaan ongelmaani ja kenties neuvoja pariskunnilta, jotka ovat ongelmaan löytäneet ratkaisun/parannusta. Eli olen nainen, joka oman määritelmäni mukaan täyttää kriteerit nimitykseen "haluton nainen". Omalla kohdallani tämä tarkoittaa sitä, että haluan seksiä spontaanisti itse hyvin harvoin (yleensä vain ovulaation aikaan ja sekään ei enää iässäni tule joka kuukausi) ja toisaalta halun syttyminen vaatii tapauksessani olosuhteita, joita arjessa hyvin harvoin tarjoutuu. Haluaisin haluta enemmän ja että seksuaalisuuteni olisi yksinkertaisimmin rakentunut (esim. että joskus ihan vain panettaisi itsestään ilman suuria panostuksia), mutta tätä on näemmä todella vaikea muuttaa ja tämä aiheuttaa kohtuutonta haittaa avioliitossani.

Heti kärkeen on todettava muutamat perusasiat:

1. Kun meillä harvoin on seksiä, se on minulle erittäin tyydyttävää ,joten ongelma ei ole tässä.
2. Rakastan miestäni ja meillä on oikein hyvä tasavertainen parisuhde, joten ongelma ei ole tämäkään.
3. Seksuaalisuuteni on ollut aina tällainen eikä kyse ole esim. vaihdevuosioireista (olen 44-vuotias, joten sekin voisi olla mahdollista)

Jos tämän nyt lukee ihminen, joka on tunnistaa itsensä tai puolisonsa tästä kuvauksesta, olisin hyvin kiitollinen kommenteista! Tiedostan, että seksuaalisuuteni on kehittynyt vuosikymmenten saatossa tällaiseksi ja sitä voi olla hyvin vaikea muuttaa, mutta haluaisin kyllä.

Kommentit (217)

Vierailija
1/217 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vika miehessä. Aina.

Vierailija
2/217 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkennatko mikä on tuo mainitsemasi "kohtuutonta haittaa avioliitossa". Eli onko ongelma sinun (haluaisit haluta) vai miehen (liian vähän seksiä) vai molempien? Mihin etsit tässä ratkaisua, kun kerran olet aina ollut tuollainen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/217 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpa voisin sanoa jotakin, mutta meillä asia lähes toisinpäin; haluaisin haluta vähemmän. En tajua mistä olen saanut niin himokkaan luonteen, että pitäisi saada monasti päivässä. Otan kyllä sen nautinnon sitten.

Vaikea käsittää kuinkajoku ei halua nautintoa (edellyttäen, että sitä myös saa).

Vierailija
4/217 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma ratkaisu, (tiedän että et halua kuulla tätä, mutta kun kysyit) on rakastajatar. Olen siis samanlaisen naisen mies ja suhde muutenkin samanlainen. Puhuimme aikamme seksin vähyydestä ja eritasoisista haluista ja koitimme löytää ratkaisua, mutta se lähinnä ahdisti naista. Avoin suhde ei ajatuksena käynyt olleenkaan, ero olisi aivan typerää, kun meillä muuten menee tosi hyvin.

Hommasin siis salarakkaan, nyt saan seksiä kerran viikossa ja oman naisen kanssa kerran 3 kuukaudessa. Parisuhde kukoistaa, kun en painosta naista seksiin. Itseltä on paineet pois.

Pettämisestä en pidä, mutta ajattelen sen olevan kuitenkin pienempi haitta kuin ero tai eläminen ilman seksiä. 

Vierailija
5/217 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole samanlaisessa tilanteessa kuin ap, mutta tekstistä tuli mieleen, että voisitte ehkä antaa tantraseksille mahdollisuuden. Täällä on hyvä kirjoitus paritantran alkeista https://www.piilotettupilvilinna.fi/tantra/paritantran-alkeisiin-tutust…

Vierailija
6/217 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumpa voisin sanoa jotakin, mutta meillä asia lähes toisinpäin; haluaisin haluta vähemmän. En tajua mistä olen saanut niin himokkaan luonteen, että pitäisi saada monasti päivässä. Otan kyllä sen nautinnon sitten.

Vaikea käsittää kuinkajoku ei halua nautintoa (edellyttäen, että sitä myös saa).

Empaattinen kaikkien naisten puolustaja tässä hei. En tiedä mitään haluttomuudesta, mutta koska asiallista keskustelua pyydettiin, niin päätin tulla kertomaan, että minä itse en ole koskaan haluton, enkä saata käsittää, miten ap voi muka olla haluton. Niin paljon minä kaikkien naisten puolta pidän, että tämä minun piti tulla kertomaan, siis että jokapäivä himottaa ja naidaan. Jos vaikka ei joku ollut jo kuullut.

(Pahoittelut ap:lle, eihän se tämäkään sitä toivottua keskustelua ongelmastasi ole, mutta kävi nyt taas vähän ärsyttämään tämä palstan superempaatikko.)

Vierailija
7/217 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole samanlaisessa tilanteessa kuin ap, mutta tekstistä tuli mieleen, että voisitte ehkä antaa tantraseksille mahdollisuuden. Täällä on hyvä kirjoitus paritantran alkeista https://www.piilotettupilvilinna.fi/tantra/paritantran-alkeisiin-tutust…

Täältä löytyy tantran verkkokursseja sekä pareille että naisille https://www.maitritantrika.com/

Vierailija
8/217 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rohkea ja rehellinen kirjoitus AP:ltä. Ihmiset vain kertakaikkiaan ovat erilaisia hyvin monissa eri asioissa, seksuaalinen halu mukaan luettuna. AP, et ole ollenkaan outolintu, vaan päinvastoin hyvin tyypillinen ikäisesi nainen. Ero on siinä että sinä sanot tilanteesi ääneen, suurin osa vaikenee kokonaan tai kertoo totuutena sen minkä toivovat oman tilanteensa olevan. Hatunnosto rehellisyydestä, ja pahoittelut siitä kuinka tulet saamaan epäasiallisia vastauksia ja suoranaista p-kaa rehellisyydestäsi.

Vierailija
9/217 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Empaattinen kaikkien naisten puolustaja tässä hei. En tiedä mitään haluttomuudesta, mutta koska asiallista keskustelua pyydettiin, niin päätin tulla kertomaan, että minä itse en ole koskaan haluton, enkä saata käsittää, miten ap voi muka olla haluton. Niin paljon minä kaikkien naisten puolta pidän, että tämä minun piti tulla kertomaan, siis että jokapäivä himottaa ja naidaan. Jos vaikka ei joku ollut jo kuullut.

(Pahoittelut ap:lle, eihän se tämäkään sitä toivottua keskustelua ongelmastasi ole, mutta kävi nyt taas vähän ärsyttämään tämä palstan superempaatikko.)

Kuules, jos on kyse naisen haluista, kuuluu siihen se toinenkin puoli, nimittäin liika halu, josta minä tavallaan kärsin.

Täällähän toitotetaan alinomaan, että naisen halut loppuvat hääkakkuun, ja näinhän ei ole,joten halusin tuoda asian toisenkin puolen julki.

Mutta eihän täällä saa naiset puha kuin miehen luvalla, mistään. Naisella joko on liikaa haluja, jolloin on ho.o tai sitten on pihtari. Teet niin tai näin se on väärin, ja miehet sen määrittävät.

Ja ongelmat ovat aina miehen näkökulmasta.

Vierailija
10/217 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rohkea ja rehellinen kirjoitus AP:ltä. Ihmiset vain kertakaikkiaan ovat erilaisia hyvin monissa eri asioissa, seksuaalinen halu mukaan luettuna. AP, et ole ollenkaan outolintu, vaan päinvastoin hyvin tyypillinen ikäisesi nainen. Ero on siinä että sinä sanot tilanteesi ääneen, suurin osa vaikenee kokonaan tai kertoo totuutena sen minkä toivovat oman tilanteensa olevan. Hatunnosto rehellisyydestä, ja pahoittelut siitä kuinka tulet saamaan epäasiallisia vastauksia ja suoranaista p-kaa rehellisyydestäsi.

AP ei todellakaan ole mikään tyypillinen nelikymppinen nainen.

Vierailija
11/217 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä nuo ap:n mainitsemat arjessa harvoin toteutuvat olosuhteet ovat, joita vaaditaan halujen syttymiseen? Löytyisikö sitä kautta mahdollisuuksia lisätä haluja?

Vierailija
12/217 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloituksessa ei puhuttu mitään nelikymppisestä. Kun AP kertoi että ovulaatio on hänen iässään epäsäännöllinen, oletin iäkseen noin 45-55 vuotta, jossa iässä suurimmalla osalla naisista menopaussi on.

Vierailija
13/217 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloituksessa ei puhuttu mitään nelikymppisestä. Kun AP kertoi että ovulaatio on hänen iässään epäsäännöllinen, oletin iäkseen noin 45-55 vuotta, jossa iässä suurimmalla osalla naisista menopaussi on.

Korjaan! Olihan aloituksessa ikä, 44 vuotta.

Vierailija
14/217 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä nuo ap:n mainitsemat arjessa harvoin toteutuvat olosuhteet ovat, joita vaaditaan halujen syttymiseen? Löytyisikö sitä kautta mahdollisuuksia lisätä haluja?

Listan on oltava täynnä vaikeita asioita, koska seksiä on noin harvoin. Muakin ne syyt kiinnostavat.

Vierailija
15/217 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkennatko mikä on tuo mainitsemasi "kohtuutonta haittaa avioliitossa". Eli onko ongelma sinun (haluaisit haluta) vai miehen (liian vähän seksiä) vai molempien? Mihin etsit tässä ratkaisua, kun kerran olet aina ollut tuollainen?

Lyhyesti: "kohtuuton haitta" tarkoittaa sitä, että haluttomuuteni aiheuttaa jatkuvaa hankausta parisuhteessa. kun toinen ei saa kaipaamaansa ja ansaitsemaansa tyydytystä eikä saa kokea olevansa haluttu, kuten me kaikki haluamme.

AP

Vierailija
16/217 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän, että voi olla vaikeaa ymmärtää, miksi ei halua sellaista, mistä tietää saavansa todella suurta nautintoa. Mutta niin se vain minulla on. Ehkä sen voi yksinkertaista siten, että tämän nautinnon syntyminen edellyttää minulla suurta halua, jonka esille saaminen puolestaan on minulla työn ja tuskan takana, kun sellaista spontaania itsestään syttyvää halua tai edes tarvetta ei ole.

Vierailija
17/217 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keskeisin ongelma on se, että koska lapset ovat jo teinejä ja valvovat myöhään niin arkena kuin viikonloppuisin, ei käytännössä ole sopivaa tilaisuutta, että saisimme miehen kanssa olla rauhassa kahdestaan ja viritellä eroottista tunnelmaa. Teidän varsin hyvin, että monet ovat meidän tilanteessa ja harrastavaa "pikapanoja vessassa/saunassa/varastossa" ym., mutta minulle tuollainen on täysin mahdottomuus.

Vierailija
18/217 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen keskustellut ongelmastani useamman ystäväni kanssa ja kyllä monet kärsivät samasta. Toki on myös hyvin toisenlaisia ihmisiä. Itse olen tullut siihen tulokseen, että keskeisin avain toimivaan seksielämään myös ruuhkavuosina on juuri se, että olisi tätä spontaania halua tai ihan fyysistä tarvetta. Ainakin omasta ystäväpiiristäni tyytyväisimpiä seksielämäänsä ovat tällaiset ihmiset. Heille seksiin ryhtyminen on paljon helpompaa ja luonnollisesti tällöin seksiä on paljon enemmän. 

Vierailija
19/217 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lyhyesti: "kohtuuton haitta" tarkoittaa sitä, että haluttomuuteni aiheuttaa jatkuvaa hankausta parisuhteessa. kun toinen ei saa kaipaamaansa ja ansaitsemaansa tyydytystä eikä saa kokea olevansa haluttu, kuten me kaikki haluamme.

AP

Täällä jo ehdotettiinkin miehelle toista naista. Ei kai se suhdetta kaada, kun muuten asiat muka niin hyvin? Hyvinhän ne asiat eivät ole, jos joutuu puutteessa elämään. AP:lle riittää harvoin, mutta miksi miehen pitää siitä kärsiä?

Vierailija
20/217 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Listan on oltava täynnä vaikeita asioita, koska seksiä on noin harvoin. Muakin ne syyt kiinnostavat.

Itse asiassa mitään erityisen vaikeita asioita ei ole. Minun libidoni on vain sellainen, että se katoaa hyvin herkästi arjen stressin alle. Siihen riittää hyvin se, että tietää aamulla olevan aikainen herätys ja olisi saatava hyvin nukuttua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä neljä