Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi niin monet 50+ ikäiset tuijottaa täysin häpeilemättä julkisella paikalla?

Vierailija
23.07.2022 |

Pärstässäni ei ole mitään järin kummallista, mutta mm. salilla huomaa, että eläkeikää lähestyvät tai sen ylittäneet tollottaa usein todella häiritsevästi, ihan sukupuoleen katsomatta. Mikä juttu tää on? Unohtaako ihminen jossain vaiheessa, että tuijottaminen on epäkohteliasta, vai ajatteleeko ne, että käytöstavat ei päde, jos tuijotettava on nuorempi (ei siis välttämättä edes teini, itsekin olen kolmekymppinen). Muilla vastaavia kokemuksia?

Kommentit (195)

Vierailija
101/195 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan vasta olin syömässä ravintolassa ja vieressä harmikseni istui tämä klassinen n. 60 v. pariskunta, joka ei puhunut keskenään sanaakaan koko sinä aikana ja rouva oli sen sijaan todella kiinnostunut kaikesta, mitä minä tein omassa pöydässäni (ehkä tylsyyttään). Todella ahdistavaa. Tuntuu, että onko jokin aivojen osa kytketty pois päältä näiltä vanhemmilta ihmisiltä, kun vaikuttavat jotenkin niin tyhmiltä ja yksinkertaisilta. Tuo puhumattomuuskin oman kumppanin kanssa ravintolassa. Huokaus.

Olette niin tyhmän näköisiä!

Vierailija
102/195 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkusen paranoidinen on aloittaja.😂😂😂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/195 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kohdannut tuijottelua myös Saksassa. Saksalainen seurue viereisessä pöydässä tuijotti koko ajan meidän perhettä ravintolassa. Jossain vaiheessa alkoi ärsyttää ja käännyin häpeilemättä tuijottamaan heitä.

Vierailija
104/195 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikääntynyt ihminen katsoo kaikkea pitkään. Se johtuu ikääntymisen tuomasta hitaudesta käsittää katsomaansa kohdetta.

Jokainen kokee sen saman kun vanhaksi tulee, eikä ikääntynyt ihminen itse huomaa tuijottavansa mitenkään erityisen pitkään. 

Vierailija
105/195 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain sivistymättömät moukat tuijottaa. 👍

Vierailija
106/195 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naistensalilla joku +50 v mummeli tuijotti vihaisena kun salille tuli näpsäkkä nuori nainen urheiluliiveissä. Oikein seurasi katseellaan sitä. En keksi mitään muuta syytä kun noi urheilurintsikat, minkä vuoksi katsoi jotenkin yrmynä.

Etkö keksi? Minä keksin heti useita mahdollisia syitä, vaikka en edes nähnyt tuota tilannetta. Ehkä nainen tunnisti tuon tytön jostakin? On helppo keksiä miljoona parempaa syytä kuin tylsät urheiluliivit.

Vierailija
107/195 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran oli salilla nainen, joka teki jokaikisen liikkeen korostetun hitaasti, hirveällä ähinällä ja olemattomilla vastuksilla. En vaan voinut olla tuijottamatta kun se ääntely ei ollut mitenkään linjassa niiden liikkeiden raskauden kanssa. Ehkä se oli joku fiini kuntoutusmetodi.

Vierailija
108/195 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuijottaminen on moukkamaista oli ikä mikä tahansa. Vilkaista kyllä voi.

Kyllä hyvä gyne tuijottaa niin kauan kuin on tarvis, jos jotain vialla on. Vilasulla mikään hoidu.

Vierailija
109/195 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut, että välillä jotkut 50+ naiset tuijottavat kylpylän/uimahallin pukuhuoneissa kun riisuuun tai pukeudun (itse nuori ja hoikka). Tiedä sitten ovatko vaan ajatuksissaan vai tahallaan epäkohteliaita.

Vierailija
110/195 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut, että välillä jotkut 50+ naiset tuijottavat kylpylän/uimahallin pukuhuoneissa kun riisuuun tai pukeudun (itse nuori ja hoikka). Tiedä sitten ovatko vaan ajatuksissaan vai tahallaan epäkohteliaita.

Toive ajattelua. Minäkin luulin nuorena, että olisin sina nuori, ja että muut naiset kadehtii. Nyt vanhana tajuan, että ei ne kadehdi, vaan nuori on liian täynnä itseään ja vartaloaan, ja luulee olevansa kaiken keskipiste. Sinullekin tämä valaistuminen tulee vielä :)

Vierailija
111/195 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne kattelee kateellisena sun hoikkaa kroppaa. Kun eivät enää itse ole kiinteitä ja rypyttömiä. Tsekkaavat onko sulla selluliittia.

Vierailija
112/195 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karvoitus myös tsekataan. Vanhmmat naiset ei enää sheivaa, niin tarkistavat löytyykö nuoremmalta näppylöitä pinin iholta.

Vierailija
113/195 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi katsoin kaupunhilla erään nuoren naisen kaunista nutturaa. Anteeksi! Jos hän olisi katsonut minuun päin, olisin saattanut sanoakin. Kun itsekin osaisi väkertää upeita kampauksia!

Olen sellainen, jos näen asiakaspalvelijalla kauniin korun, tatuoinnin, tms, saatan mainita siitä. Tarkoitan hyvää. Anteeksi. En ole ajatellut että tuijotan.

Vierailija
114/195 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellinen keskustelu. Tässä egosentrisessä maailmassa halutaan huomiota, mutta vain tietyiltä tahoilta. Muiden huomio on negatiivista tuijottamista.

Vierailija
115/195 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Karvoitus myös tsekataan. Vanhmmat naiset ei enää sheivaa, niin tarkistavat löytyykö nuoremmalta näppylöitä pinin iholta.

Mitä lastenkieltä on "pini"? Jos nyt koulujen kesälomat päättyisivät jo. Tai ehkä vanhempasi vievät sinut hoploppiin näin viikonloppuna.

Vierailija
116/195 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne kattelee kateellisena sun hoikkaa kroppaa. Kun eivät enää itse ole kiinteitä ja rypyttömiä. Tsekkaavat onko sulla selluliittia.

Miksi ihmeessä? Kyllähän sitä jo 50+ iässä tietää milllainen on hoikka kroppa, luultavasti on ollut itsekin nuori ja hoikka. Itseäni ei kiinnosta yhtään nuoret, ennemmin oman ikäisiä tulee katseltua jos jotain. Se tässä iässä on parasta kun alkaa olla jo kaiken nähnyt niin mikään ei enää hetkauta. Jos joku tuijottaa niin siitä vaan. Itsellä jos katse jumittuu johonkin niin sori, ei siitä kannata sen kummempia johtopäätöksiä vetää.

Vierailija
117/195 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sattuu olemaan tummempi iho ja käy salilla jossain Lieksassa tai Lapualla, mahtaisko jäädä tuijotuksen?

Vierailija
118/195 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua stalkkaa eräs mummo. Odottelin lastani tuossa kevyenliikenteenväylällä niin se seiso kauempana, oli ilm menossa kauppaan. Pysähty heti kun näki mut ja tuijotti niin kauan kunnes lapsi tuli ja mentiin pois. Eikä ollut eka kerta. Jotain tuttua siinä on mutta en saa päähäni. Olen törmännyt siihen muuallakin.

Vierailija
119/195 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lehmäthän tuijottaa kans kovasti joten varmaan iän myötä taantuu älyllisesti niiden tasolle.

Vierailija
120/195 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viimeksi katsoin kaupunhilla erään nuoren naisen kaunista nutturaa. Anteeksi! Jos hän olisi katsonut minuun päin, olisin saattanut sanoakin. Kun itsekin osaisi väkertää upeita kampauksia!

Olen sellainen, jos näen asiakaspalvelijalla kauniin korun, tatuoinnin, tms, saatan mainita siitä. Tarkoitan hyvää. Anteeksi. En ole ajatellut että tuijotan.

Mukavaa että kommentoidaan, itse ainakin ilahtuisin