Miksi niin monet 50+ ikäiset tuijottaa täysin häpeilemättä julkisella paikalla?
Pärstässäni ei ole mitään järin kummallista, mutta mm. salilla huomaa, että eläkeikää lähestyvät tai sen ylittäneet tollottaa usein todella häiritsevästi, ihan sukupuoleen katsomatta. Mikä juttu tää on? Unohtaako ihminen jossain vaiheessa, että tuijottaminen on epäkohteliasta, vai ajatteleeko ne, että käytöstavat ei päde, jos tuijotettava on nuorempi (ei siis välttämättä edes teini, itsekin olen kolmekymppinen). Muilla vastaavia kokemuksia?
Kommentit (195)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ootteko nähny ylipainoisilla naisilla niitä persesortseja jotka paljastaa puolet pakarasta. Oli niin härskit että kyllä tuijotin. Olisivat olleet normaalipainoisellakin mutta nyt hyllyi ja hyllyi..
Eikö norsuja voisi kieltää liikkumasta julkisissa paikoissa koska se tekee oikein pahaa katsella. Asiasta on puhuttu vuosia mutta ylipainoiset eivät ota mitenkään onkeensa tätä asiaa.
Pystyssä sojottava lauta sehän se vasta kamalaa katseltavaa onkin.
Kuljen itse jotenkin laput silmillä ja omissa ajatuksissani, joten en muiden tuijotusta varmaan edes huomaisi. Tosin olen saattanut ajatuksissani introverttinä jotain joskus tuijottaakin.
Olen kohta 50 v ja olen ollut yli 20 vuotta samassa työpaikassa minua 10 vuotta vanhemman vasen kanssa, joka on harrastanut tuijottamista AINA. Olen samalla erikoistumisalalla hänen kanssaan ja liikkunut sen takia hänen kanssaan paljon työ- ja koulutusmatkoilla. Olen huomannut hänen tuijottamiskohtauksensa siitä, että hän ei tällöin pysty lainkaan keskittymään keskusteluun kanssani, vaan aivan avoimesti tuijottaa ja kuuntelee toisten keskusteluja.
Naisten ulkonäössä hän on kiinnostunut usein pukeutumista, hiuksista ja meikkauksesta ja ostaakin usein sitten samanlaisia vaatteita (jopa kokonaisia asukokonaisuuksia) joita on jollain toisella nähnyt.
Tuijottaa kyllä miehiäkin. Kerran yli 10 v sitten oltiin 3 päivää eräässä koulutustilaisuudessa ja päätösillallisella viereiseen pöytään sattui kaksi ikäistäni miestä. Miehet olivat todella komeita ja jotenkin tosi tyylikkäitä ja hyvin pukeutuneita. Kollegan koko illallinen meni tämän parivaljakon katsomiseen ja huomasi että hän kuunteli koko ajan vain miesten puheita. Yritin keskustella hänen kanssaan vaikka mistä, mutta hän vain tuijotti lumoontuneena näitä miehiä. Miehet olivat ihan selvästi kiusaantuneita tästä jo siitä määrin, että itseäni alkoi kollegan käytös jo hävettää. Kollega lähti vessaan ja ihan selvästi kuulin miesten puhuvan "Mitä he...ttiä tuo muija koko ajan tuijottaa ja kuuntelee!"
Hän on vain jotenkin niin kiinnostunut muista ihmisistä ja aina esim. uuden työntekijän tullessa saa nanosekunnissa selvitettyä ym uuden tyypin historian, koulutuksen, kotipaikkakunnan jne. Mielestäni tuo on kyllä vähän noloa. Olen itse käynyt 15 v samassa harrastuksessa tiiviin 20 hengen porukan kanssa, enkä edes tiedä kuin parin tyypin nimen.
Vierailija kirjoitti:
Kuljen itse jotenkin laput silmillä ja omissa ajatuksissani, joten en muiden tuijotusta varmaan edes huomaisi. Tosin olen saattanut ajatuksissani introverttinä jotain joskus tuijottaakin.
Olen kohta 50 v ja olen ollut yli 20 vuotta samassa työpaikassa minua 10 vuotta vanhemman vasen kanssa, joka on harrastanut tuijottamista AINA. Olen samalla erikoistumisalalla hänen kanssaan ja liikkunut sen takia hänen kanssaan paljon työ- ja koulutusmatkoilla. Olen huomannut hänen tuijottamiskohtauksensa siitä, että hän ei tällöin pysty lainkaan keskittymään keskusteluun kanssani, vaan aivan avoimesti tuijottaa ja kuuntelee toisten keskusteluja.
Naisten ulkonäössä hän on kiinnostunut usein pukeutumista, hiuksista ja meikkauksesta ja ostaakin usein sitten samanlaisia vaatteita (jopa kokonaisia asukokonaisuuksia) joita on jollain toisella nähnyt.
Tuijottaa kyllä miehiäkin. Kerran yli 10 v sitten oltiin 3 päivää eräässä koulutustilaisuudessa ja päätösillallisella viereiseen pöytään sattui kaksi ikäistäni miestä. Miehet olivat todella komeita ja jotenkin tosi tyylikkäitä ja hyvin pukeutuneita. Kollegan koko illallinen meni tämän parivaljakon katsomiseen ja huomasi että hän kuunteli koko ajan vain miesten puheita. Yritin keskustella hänen kanssaan vaikka mistä, mutta hän vain tuijotti lumoontuneena näitä miehiä. Miehet olivat ihan selvästi kiusaantuneita tästä jo siitä määrin, että itseäni alkoi kollegan käytös jo hävettää. Kollega lähti vessaan ja ihan selvästi kuulin miesten puhuvan "Mitä he...ttiä tuo muija koko ajan tuijottaa ja kuuntelee!"
Hän on vain jotenkin niin kiinnostunut muista ihmisistä ja aina esim. uuden työntekijän tullessa saa nanosekunnissa selvitettyä ym uuden tyypin historian, koulutuksen, kotipaikkakunnan jne. Mielestäni tuo on kyllä vähän noloa. Olen itse käynyt 15 v samassa harrastuksessa tiiviin 20 hengen porukan kanssa, enkä edes tiedä kuin parin tyypin nimen.
Ai että miten elävä kuvaus "tuijottajasta" :D
Mun mielestä ne tuijottajat on nuoria. Ei keski-ikäiset mitään tuijottele.
Tämä aivan väärä foorumi ratkaista ongelma. Me keski-ikäiset sedät katsellan nuorempia siksi, että evoluutio on meidät sellaiseksi luonut. 50+ miehen geenien tehokkaan levittämisen kannalta sopivan ikäinen ei ole oman ikäluokan edustaja eikä edes 10 vuotta nuorempi. Ainoa jotensakin tehokas tapa kitkeä tämä on lisätä liian pitkät katseet seksuaalisen häirinnän ilmenemismuotoihin rikoslaissa. Kyllä se siitä helpottaa, kun kaikki keski-ikäiset ja sitä vanhemmat sedät on saatu siivottua vankiloihin katselemaan toisiaan.
Voisiko joku laittaa tänne uudestaan sen linkin josta löytyy koosteena runsaasti naamakuvia ja zoomattuja lähikuvia naispuolisten pituushyppääjien ja kolmiloikkaajien strategisista paikoista kuvattuna alaviistosta?
Tunnistan ilmiön. Tässä yksi päivä kävelin bussipysäkille ja huomasin että katoksessa istuvat noin kuusikymppiset mies ja nainen tuijottivat mua tiiviisti eivätkä kääntäneet katsettaan vaikka katsoin takaisin ilmeellä "mitäs katotte?". Todella kiusallista.
Vierailija kirjoitti:
Tunnistan ilmiön. Tässä yksi päivä kävelin bussipysäkille ja huomasin että katoksessa istuvat noin kuusikymppiset mies ja nainen tuijottivat mua tiiviisti eivätkä kääntäneet katsettaan vaikka katsoin takaisin ilmeellä "mitäs katotte?". Todella kiusallista.
Minä olen mennyt astetta pidemmälle ja kysynyt suoraan mitä kyttäätte. Sillä se usein loppuu. Tynnyrissä kasvaneita ikäluokkia. Pakko kouluttaa kovalla.
Paul Hausser kirjoitti:
Olen töissä toimistossa. Päivällä kyttään ja otan salaa valokuvia naistyöntekijöistä. Työpäivän jälkeen haistelen naistyöntekijöiden tuoleja ja vedän käteen samalla.
Miksi olet tuollainen? Kauan olet elänyt noin?
Paul Hausser kirjoitti:
Olen töissä toimistossa. Päivällä kyttään ja otan salaa valokuvia naistyöntekijöistä. Työpäivän jälkeen haistelen naistyöntekijöiden tuoleja ja vedän käteen samalla.[/quote
Onkohan tuossa nyt kyseessä vain joku ns. 'porvoolainen' firma ?
Ota mukaasi parsinneula ja aina kun joku mielestäsi oikein tuijottaa, niin uhkaa silmien puhkomisella
Aikanaan teininä kun masturboin vielä julkisilla paikoilla en oikein ymmärtänyt miksi minua silloin aina tuijotettiin
Sehän on ihan luonnollista, eikö vain ?
Siis tuo on totta. Keski-ikäiset ja siitä vanhemmat miehet sekä naiset aina kattoo pidempään.
Vierailija kirjoitti:
Tää tyyppi tietää kaiken naapureistaan!
Olen töissä toimistossa. Päivällä kyttään ja otan salaa valokuvia naistyöntekijöistä. Työpäivän jälkeen haistelen naistyöntekijöiden tuoleja ja vedän käteen samalla.