Introvertin painajainen: miehen veli jo viidettä päivää kylässä
On esiteini-ikäisen poikansa kanssa. En jaksa enää vieraita. Eivät saa omatoimisesti ruokaa otettua saati laitettua. Puhumattakaan, että saisin itse olla rauhassa kotonani. Joka paikassa astioita, tyhjiä tölkkejä ..Joo kylässä saa käydä, mutta viikko melkein alkaa olla liikaa. Meillä miehen kanssa vika lomaviikko niin menee sit näin..Huoh. Oon ihan puhki vaikka koitan parhaani mukaan vältellä heitä nyt..Mites muut jaksatte vieraita monta päivää putkeen?
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei yhtään päivää meillä omissa tiloissa. Jos yövieraita tulee, he majoittuvat piharakennuksessa, jossa on oma keittiö ja kylpyhuone. Yhdessä vietetään aikaa vaihdellen sen mukaan, kumman vieraita ovat. Jos ovat minun vieraitani, minä katson heille paikat kuntoon ja hommaan esimerkiksi näin kesällä grillattavaa illaksi ja aamiaista heidän jääkaappiinsa. Jos ovat puolison vieraita, niin hän miettii, mitä haluaa tarjoilla ja mitä odottaa vieraiden tuovan tullessaan. Joitakin miehen vieraita käyn tervehtimässä ja istumassa heidän kanssaan iltaa yhtenä iltana, joitakin en.
Yövieraat eivät olleet terveitä silloinkaan, kun asuin yksin kerrostalossa. Kaupungeissa on hotelleja. Lienee turha mainita, etten itsekään mene kenenkään luo yökylään.
Siis teille tulee vieraita ja sitten ne hengailee keskenään jossain pihamökissä tehden itse ruoat, te käytte vain moikkaamassa? Siis miksi teille tulee tällaisia vieraita, mikä tässä on ideana? Viettävätkö päivät lähialueen nähtävyyksissä/ aktiviteeteissa ja te olette vain majapaikka, eivät siis varsin ole vieraina, vai mitä kummaa? 😄
Jos meille tulee yövieraita, heidät on kutsuttu. Vietetään kaikki aika yhdessä: kokkaillaan, leivotaan, jutellaan, ulkoillaan, pelataan lautapelejä tai kesällä pihapelejä, saunotaan, käydään jossain yhdessä. Pedataan vieraille sängyt yhdessä, lähtöaamuna yhdessä siivoillaan. Jos meillä on jotain remppaa, pihaprojektia tms. menossa, yleensä vieraatkin käärivät hihansa ja tehdään joku homma yhdessä. Noh, tästä voi päätellä, ettei vieraat ole kovin vieraita, vaan ystäviä ja läheisiä sukulaisia. Se vasta outoa olisi, että yökylään tulisi jotain puolituttuja. 😄
Minun sukulaiseni, jotka käyvät yökylässä äärettömän harvoin, tulevat sekä tapaamaam minua/meitä että samalla vierailemaan lähikaupungissa. Puolison tuttavat tulevat tapaamaan häntä ja käymään Suomessa. Minulla ei ole heidån kanssaan edes yhteistä kieltä, koska hyvin harva heistä puhuu englantia. Kahta pariskuntaa käyn tervehtimässä/viettämässä hetken aikaa heidän kanssaan, muita tervehdin vain jos osutaan pihalle yhtä aikaa. Puoliso viettää heidän kanssaan aikaa ja yhden miehen kanssa heillä on joskus jotain korjausprojektejakin. Puoliso tuntee nämä ystävänsä yli 20 vuoden takaa ja puhuu aika lailla täydellisesti heidän kieltään.
Kyllä te olette niin voipuneita ja uupuneita, erittäin itsekkäältä, epäkohteliaalta ja epävieraanvaraiselta kuulostatte. Ehkä tollaisella toiminnalla on saanut kerättyä ympärilleen vain ihmisiä, jotka eivät ole niin mukavia, että heidän kanssaan jaksaisi/haluaisi viettää aikaa.
Meillä on iso ja laaja läheispiiri, ihania ihmisiä kaikki. Meille on aina kaikki tervetulleita, lasten kavereita ja tyttöystäviä myöden. Siskonpetejä pedataan niin paljon kuin tarvitaan ja lautasia riittää kaikille. Mulle rakkaat ihmiset ei kyllä tosiaan uuvuta, vaan ihan päin vastoin.
Ja mäkin koen itseni introvertiksi, tarvitsen paljon omaa aikaa ja tilaa, mutta ei mua silti uuvuta mitkään viikonloppu- tai kesälomavierailjat.
Vierailija kirjoitti:
Voitko lähteä jonnekin? Minä en kestäisi, menisin vaikka lähimetsään telttaan ja kävisin kotona vain peseytymässä.
Just joo, menen telttaan pakoon ettei vaan tarvitse sanoa et haluan olla kotonani rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voitko lähteä jonnekin? Minä en kestäisi, menisin vaikka lähimetsään telttaan ja kävisin kotona vain peseytymässä.
Just joo, menen telttaan pakoon ettei vaan tarvitse sanoa et haluan olla kotonani rauhassa.
Minä laittaisin vieraille teltan.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä te olette niin voipuneita ja uupuneita, erittäin itsekkäältä, epäkohteliaalta ja epävieraanvaraiselta kuulostatte. Ehkä tollaisella toiminnalla on saanut kerättyä ympärilleen vain ihmisiä, jotka eivät ole niin mukavia, että heidän kanssaan jaksaisi/haluaisi viettää aikaa.
Meillä on iso ja laaja läheispiiri, ihania ihmisiä kaikki. Meille on aina kaikki tervetulleita, lasten kavereita ja tyttöystäviä myöden. Siskonpetejä pedataan niin paljon kuin tarvitaan ja lautasia riittää kaikille. Mulle rakkaat ihmiset ei kyllä tosiaan uuvuta, vaan ihan päin vastoin.
Ja mäkin koen itseni introvertiksi, tarvitsen paljon omaa aikaa ja tilaa, mutta ei mua silti uuvuta mitkään viikonloppu- tai kesälomavierailjat.
Käytkö töissä?
Vierailija kirjoitti:
Jos kyse ei olekaan introverttiudesta, vaan väsymyksestä. Onko sairauksia jotka jääneet huomaamatta?
Voi hitto miten ääliömäinen kommentti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mäkin koen itseni introvertiksi, tarvitsen paljon omaa aikaa ja tilaa, mutta ei mua silti uuvuta mitkään viikonloppu- tai kesälomavierailjat.Käytkö töissä?
Käyn töissä, ma-pe n.8-16/9-17.
Meillä on myös neljä lasta, joista nuorin on vielä päiväkoti-ikäinen.
Kyllä meillekkin änkeisi maalta yövieraita. Minä olen sanonut kaikille, että tervetuloa. Kerron samalla, että tässä on 200 metrin päässä lähin hotelli, josta kannattaa varata huone. Siellä on hyvät petit ja aamiaiset. Muuten voivat olla meillä kylässä. He ovat täällä Helsinkiä katsomassa, ei meitä. Miksi kustantaisin muiden lomia. Joskus itsekkin matkustetaan maalle. Aina varaan hotellista yöpymiset. Inhoan ajatustakin nuohota toisten nurkissa. Ei ole tätä päivää.
Jälleen kerran ap:n miehen omaa lastaan hoitamiskyvytön tunkee ap:n kotiin, kun on hänen vuoronsa hoitaa lasta. Tuhat neuvoa on ap:lle jaettu, yhdestäkään ei ole ottanut opiksi.