Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kamalinta mitä isäntäväkenne ovat tehneet teidän ollessanne kylässä?

Vierailija
21.10.2006 |

Me oltiin miehen ystävällä, ja lähes kokoajan isäntä ja emäntä istuivat omilla tietokoneillaa tsättäilemässä vastatusten. Siis molemmat olivat netissä. Siinä sitten istuttiin sohvalla, ja toiste ei olla menty. Emäntä ei myöskään puhunut muusta kuin marsuistaan.

Ystäväni oli miehensä kanssa kerran kylässä omilla ystävillään, jossa isäntäpari hinkkasi toistensa jalkovälejä ja nuoli toisiaan kaulasta ym...

Kommentit (111)

Vierailija
1/111 |
22.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieraat veivät hienoja lahjoja, koska kyseessä siis sellaiset juhlat, mihin on tapana viedä lahja... No siinä sitten kuivin suin ja mahat tyhjänä koko ilta istuttiin.

Vierailija
2/111 |
22.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä ei onneks moisia kokemuksia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/111 |
22.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille oli varattuna yöpaikka tästä perheestä.

No kun saavuimme paikalle niin synttärisankari ja hänen puolisonsa olivat riitelemässä ja se riitä jatkui oikeastaan koko illan ja vielä seuraavana aamunakin oli kiusallinen olo.

Isäntäpari oli pyytänyt kotiinsa paljon ihmisiä, mutta häipyivät tämän emännän kavereita tapaamaan ravintolaan ennen vieraitten tuloa.

Joten minä ja mieheni olimme vastaanottamassa synttärisankarin kutsumia ihmisiä sinne kotiin.

laitettiin lahjat pöydälle ja kiiteltiin niiistä!

mitään tarjottavaa ei ollut kenellekään.

Oli kyllä aika nolo olo jutella ihmisille ja selitellä että missäs isäntäpari on.

muutenkin oli jo sellainen olo että täytyy lähteä itsekin kotiin kun mietittiin mitä loppuillasta tulee sen pariskunnan tappelun takia.

No nähtiin illalla baarissa ja sitten aamulla kun pariskunta tuli juhlimasta emäntä suurella äänellä valitti sotkusta jota heidän kotonaan oli.

Ja se sotku oli s eettä olimme keränneet tiskipöydälle kolme viinipulloa ja ehkä kymmenen tyhjää tölkkiä.

Muuten kaikki oli juuri niin kuin heidän lähtiessään kotoaan.

Paska viikonloppu ja en enää toiste mene emännöimään kenenkään juhlia ja selittelemään isäntäpariskunnan riitoja.

Vierailija
4/111 |
22.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiinnostaako meidän miestä mennä mukaan (no, ei ole mikään hissukka joten meni ihan oma-aloitteisesti perästä).

Emäntä lähti poimimaan takapihalle viinimarjoja

Ja meidät oli siis KUTSUTTU kylään juuri tähän aikaan, emme tehneet mitään yllätysvisiittiä. Olettivatko että tulimme talkoisiin?

Vierailija
5/111 |
22.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mentiin muutaman kymmenen kilometrin päähän miehen pikkuserkulle kylään. Miehet päättivät " piipahtaa" kalassa läheisellä järvellä. Ottivat meidän auton ja painelivat siis kalalle.

Reissu kesti... Ja kesti. Eivät palanneet illalla. Eivät seuraavana aamuna. Reissu kesti 2vrk.

Olivat lähteneetkin kauemmas erämaajärville ja yöpyneet laavussa. Keitelleet kahvia, syöneet eväitä ja kalaa (kalaa toivat kyllä kotiinkin asti).

Tämä tapahtui 90-luvun puolivälissä jolloin kännyköitä ei ollut ihan kaikilla eikä niitä ainakaan kuljetettu eräreissuilla mukana.

Hätäännyttiin tietysti pikkuserkun vaimon kanssa vaikka jotekin oli tunne että mitään omituista ei ollut tapahtunut. Onneksi tultiin hyvin toimeen tämän pikkuserkun vaimon kanssa, ihan rattoisaa meilläkin oli pari päivää tutustua toisiimme ja hoidella maatalon tehtäviä =D

Vierailija
6/111 |
22.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikenlaisia ihmisiä sitä onkin olemassa, ei joillain ole käytöstapoja ollenkaan! mulle ei muistaakseni mitään ihan kauheeta ole tapahtunut, mutta vähän vähemmän kauheita onkin sitten enemmän. esim. kerran menimme erään kaverini tupareihin kauas toiseen kaupunkiin. tulimme hieman myöhemmin kuin muut vieraat (muut asuivat samassa kaupungissa kuin kaverini) ja huomasimme, että paljon mitään tarjottavaa ei ollut enää jäljellä:( alunperinkään ei tarjottavia paljoa ollut ollut ja ne vähäisetkin oli jo syöty. siinä sitten olimme nälissämme koko illan ja joimme omia juomiamme, koska boolikin oli loppu. alkoholin juomisesta seurasi vielä kauheampi nälkä eli aika tuskallinen ilta se oli!!

Vierailija
7/111 |
22.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidät oli myös kutsuttu ns. isompiin juhliin mieheni ystävän ja tämän uuden naisen luokse, ensimmäistä kertaa. En tuntenut juhlista ketään ja odotin innolla naiseen tutustumista, mies kun on mukava ja mieheni hyvä ystävä. Kun saavuimme paikalle, ei emäntä edes katsonut ovelle päin, tullut tervehtimään, käskenyt peremmälle tms. Miehensä meni sanomaan että XXX ja XXX tulivat nyt (koska miehelle olemme tärkeitä ja halusi esitellä), mutta nainen istui oman ystävänsä kanssa sanomatta sanaakaan. Myös tarjottavat olivat ala-arvoisia: popcornia ja muutama keksi esillä, vaikka ihmisiä vaikka millä mitalla ja kaikki tuoneet lahjoja (me myös). Jossain vaiheessa iltaa isäntäväki teki ITSELLEEN ruokaa ja vieraat katselivat vierestä. Muutama mies uskaltautui kysymään, josko saisi myös osansa.. muut katselivat vierestä. Kun ojensimme lahjan heille, mies reagoi tietenkin, nainen katseli kauempaa, ei mennyt avaamaan, tai sanonut kiitos. Koko iltana tämä nainen ei keskustellut muiden kuin hyvän ystävänsä kanssa ja minä varsinkin ventovieraana muille, olin yksinäinen ja lähdin kotiin kun joukko aikoi jatkaa eteenpäin. En ole sen koommin tavannut enkä halua olla tekemisisssä. Mistä näitä moukkia sikiää? Hän on ihan ns. tavallinen nainen normaalissa työssä, jossa täytyy osata keskustella, mutta moista en ole ennen tavannut. kaikki olivat ihmeissään.

Vierailija
8/111 |
22.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka aina juoksutti kylässä heillä lähettämällä esim. samana päivänä tekstarin: Tuutteko tänään klo 14? Heillä oli auto, mulla ei, ja matkaan meni julkisilla yli tunti suuntaansa. Sitten kun mentiin, laitteli vain ITSELLEEN voileipiä eikä tarjonnut meille mitään... lähtiessä piti mennä läheisen pikaruokapaikan kautta, kun oli niin kaamea nälkä. Sitten kun olivat meillä, minä oikein mielenosoituksellisesti laitoin tarjoilut viimeisen päälle, että olisivat tajunneet - ei mitään tulosta. Yhteydenpito on jotenkin kummasti hiipunut...

Vierailija
9/111 |
22.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

suurin osa muista vieraista oli kaverini tuttavuuksia yliopistolta enkä tuntenut heistä ketään ennaltaan. kaverini ei puhunut minulle sanaakaan koko iltana. kun yritin tehdä tuttavuutta muiden vieraiden kanssa juttu tyrehtyi siihen että opiskelin vain AMK:ssa eivätkä he pitäneet minua minään vaan olin kuin ilmaa heille.

niinpä vietin loppuillan sohvannurkassa yrittäen vetää kännejä boolista joka oli niin laihaa ettei piruvie noussut edes päähän :( olipahan viimeiset kotibileet joihin menin, itseasiassa aika pian tämän jälkeen laitoin välit kokonaan poikki moiseen " kaveriin" .

Vierailija
10/111 |
22.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pari kertaa syömässä miehen työkaverin luona ja jostain syystä tämä kaverin vaimo ei tykkää meikäläisestä vaan vittuilee sellaista pientä piilovittuilua pöydässä ja välillä todella suoraankin, tämä miehen kaveri on minua puolustanut kun varmaan huomannut että ihmettelin ja aloin mieltä pahoittamaan, todellakaan en ole antanut aihetta vittuiluun. enää en halua olla missään tekemisissä tämän pariskunnan kanssa, mies on kyllä ihan mukava.

Vierailija
11/111 |
22.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen aika huono emäntä... Tosin kaikki tutummat tietävät että meillä on itsepalvelu ja mitä vaan saa ottaa. Vieraampia ei sitten oikein ole ketä kutsuisi, kaikki pitkäaikaisia ystäviä...

Puhumme suoraan kaikesta ja olen kyllä varautunut isompiin kekkereihin emännän tavoin, mutta tavalliset illan istujaiset ovat vähän nyyttikesti tasolla. Eipä ole kukaan ihmetellyt, lähinnä kehunut, ettei tarvitse olla niin " kylässä" vaan saa syödä kun on nälkä ja olla kuin kotonaan

Vierailija
12/111 |
22.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla joitakin asioita mitä ette tiedä pariskunnan suhteissa. Toinen voi olla kutsunut vieraat kysymättä toiselta tai jompi kumpi on juuri jäänyt kiinni pettämisestä.

Olen minäkin silti kerran hämmästynyt. Yksi puolituttu kutsui luokseen juhlimaan nyyttäriperiaatteella ja ne olivatkin juhlien nimellä olevat talkoot. Siellä me vieraat hienoissa vaatteissamme vedeltiin tapetteja seinille ja syötäväksi saatiin omia nyyttärieväitämme.

Vierailija
13/111 |
22.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten vähän myöhemmin avasi vaatekaapin oven ja esitteli rätin/pyyhkeen, jota käyttävät alustana, kun rakastelevat kuukautisten aikaan.

Vierailija
14/111 |
22.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös vieraiden läsnäollessa ja se on minusta tosi kiusallista

Vierailija
15/111 |
22.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustin 5h junalla exäni luokse, ja pääsin viimein perille. Oli ihan jumalaton nälkä, ja olin tosi väsynyt (oli jo niin myöhä, että kaupat oli kii). Menin sitten anoppilaan, ja hetken päästä anoppi kysyi, että olenko syönyt mitään. Vastasin, että söin sämpylän ravintolavaunussa alkumatkasta. Anoppi tokas siihen, että " No hyvä, kun me syötiin jo" !

Arvatkaa, kehtasinko sanoa, että voisin tosiaan jotain syödä (olen aika ujo muutenkin).

Vierailija
16/111 |
22.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuori aviopari ja heillä kaksi leikki-ikäistä lasta. Niistä löytyis enemmänkin kerrottavaa, mutta tässä pari esimerkkiä..

Meillä on saman ikäiset lapset ja kyläiltiin heillä usein päiväs aikaan, kun olimme molemmat vielä kotiäiteinä.

Heillä oli AINA parveke täynnä roskapusseja, siis läjä - oishan ne voinu käydä heittämässä roskiin kun vieraita kutsuvat.

Emännällä ei ollut yleensä tapana keittää kahveja, saati tarjota mitään kahvin kanssa - yleensä hänellä itsellään oli kahvikuppikourassa ja sanoi että " voithan ottaa kupillisen, onhan se siinä jonkun aikaa seissy mut jos haluut.."

Kerran heidän lapsensa synttäreille saapuessamme - tiskipöydällä oli vastassa läjä edellisen illan tyhjät pullot - noin. 50kpletta :O Ei näyttänyt heitä haittaavan, ihan kun ne nyt ois aina siinä -tyyliin.

Heidän kihlajaisillaan ei ollut mitään tarjottavaa - ei edes sipsejä. Ja ihan kutsulla pyytivät kihlajaisiin. Kahvit keitti.

Viime synttäreillä pari päivää sitten - emäntä tai isäntä ei missään vaiheessa kutsuneet vieraita pöytään. Ihmiset älysivät mennä itse kaatelemaan kahveja kuppiin, kun emäntä oli istahtanut itse kahvikupin ja kakun palasen kanssa pöytään :O

Nuo synttäritarjoilutkin on ollut vuosien varrella niin huvittavia ;D Yleensä on kakku ja pieni kuppi karkkia lapsille. Nykyään osaa jo ennakoidaja syödä hyvin ennen synttäreitä.

Tuo rouva ei oo siis mikään emäntä tyyppinen, tietää itsekkin. Mut kai jotain pitäis ihmisen tajuta..

Vierailija
17/111 |
22.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän isäntäväki lähti kesken kaiken saunaan ja vieraat jäi ihmettelemään...

Vierailija
18/111 |
22.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eräs sukulaistäti on erittäin agressiivinen keskustelija. Hänet tavatessa ei kyllä uskalla sanoa mielipidettä mistään. Heti tulee päälle kuin yleinen syyttäjä.

Viimeksi ollessani kylässä, hän alkoi keskustelun:" Tiesitkö, että suuret ikäluokat ovat maksaneet kaikesta veroa eikä saaneet mitään itselle, toisin kuin sinun ikäluokkasi, jolle kaikki on annettu valmiina?" Koetin väittää vastaan, että minäkin maksan 30% veroa palkastani. Hän meni henkilökohtaisuuksiin. Sain kuulla, että tuollainen autolla ajo ei edes käy työstä (olen myyntityössä). Opettaja sen sijaan tietää mitä työnteko on! Sanoin, että onhan siinä mukavaa ne pitkät kesälomat. Muija alkoi vaahdota suu vaahdossa, kuinka ne kesälomat KOMPENSOI sitä, kuinka rankkaa se työ talvisin on.

Heh, minä en rankasta tiedäkään, sain burnoutin muuten vaan. Sitä tämä rouva ei ota koskaan esille näissä keskusteluissa (korkeintaan, jos voi piikittää asialla - kuinka joku voi saada burnoutin " autolla ajosta" ). Niin, ja rouva on jo eläkkeellä, elelee siis valtion maksuun. (Jos sanoisin näin hänelle, saisin kuulla kahden tunnin huudot.)

Arvaatte varmaan, että käynnit tämän tädin luona ovat käyneet TODELLA vähiin. Hän kyllä aina pyytää käymään, mutta en todellakaan jaksa pilata päivääni menemällä.

Vierailija
19/111 |
22.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä hän vierasti meitä, miehen vanhoja ystäviä, mutta olisi sen voinut paremminkin hoitaa.

Vierailija
20/111 |
22.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

huutamalla ja lopuksi tönivät toisiaan. Oltiin kaikki olohuoneessa, joten lapsemme ja heidän lapsensa näkivät ja kuulivat myös kaiken! Meidän tyttö tuli kylkeen kiinni ja katseli silmät suurina, heidän lapsensa jatkoivat vaan leikkejään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi viisi