Eläkeestä ei kannata haaveilla jos tämä maailmanmeno jatkuu, eletään nyt jo velalla plus meillä ei tule olemaan veronmaksajia jos suomalaiset kuolee sukupuuttoon
Eläkeestä ei kannata haaveilla jos tämä maailmanmeno jatkuu, eletään nyt jo velalla plus meillä ei tule olemaan veronmaksajia jos suomalaiset kuolee sukupuuttoon...
Kommentit (133)
Ennen vanhaan eläkkeestä ei haaveiltu. Se ansaittiin työtä tekemällä. Mutta sehän ei näitä palstamanipulaattoreita kiinnosta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä eläkejuttu on Venäjän trollien alituisesti propagoima uhkakuva. Propagandasotaa.
Tällä hetkellä ennuste on että jokaista maksettua euroa kohden nyt työssä oleva tulee saamaan takaisin eläkkeinä 61 cnt. Kuulostaako reilulta? Eikö olisi fiksumpaa siirtää ne eläkemaksut suoraan henkilön nettopalkkaan ja hän saisi itse päättää sijoittaako ne vai jättääkö tilille talteen eläkettään varten.
Ei tuollaisua eläkeprosentteja ole enää kuin korkeintaan valtion helpoissa viroissa
siis mitä sää sekoilet "eläkeprosenteista"?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen nyt hakenut 4 työpaikkaa kuukaudessa, mutta ei ole valittu mihinkään.
Meinaan satsata oman kotini siivoukseen ja urheiluun. Sekä tehdä käsitöitä, nukkua ja katsoa telkkaria.
Jos en kelpaa vakituisiin töihin niin en auta ketään ilmaiseksi myöskään vapaa-ajalla. Keskityn itsestäni huolta pitämiseen ja oman kodin siivoamiseen ja itse tehtyyn ruokaan.
sen määrän pitäisi olla 40 !
40 sopivaa paikkaa? Edes pk-seudulla ei ole noin montaa. Ellei ole joku monialaosaaja, niitä kai aika harva meistä on. Työttömiä sen puoli miljoonaa ja 30 000 työpaikkaa, ole hyvä ja laske ihan itse.
työpaikkoja on reilusti enemmän. tuo 30 000 oli yksistään monsterissa ilmoitettuja paikkoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä sinulle uutinen?
Ei minulle, mutta tuntuu olevan monille muille ja tästä syystä aloituksen laitoinkin, jos vähän avaisi ihmisten silmiä.
Ja mitä ajattelit, että asialle tulisi tehdä, nyt kun se on tiedossa?
Vierailija kirjoitti:
Ennen vanhaan eläkkeestä ei haaveiltu. Se ansaittiin työtä tekemällä. Mutta sehän ei näitä palstamanipulaattoreita kiinnosta!
Ennen vanhaan ei todellakaan "ansaittu". Se ryöstettiin tulevilta sukupolvilta. Heille eläkeponzi oli kannattava ja saavat reilusti enemmän takaisin eläkkeinä kuin koskaan ovat eläkemaksuja maksaneet. Nykytyöntekijöillä suhde on toisin päin. Maksamme reilusti enemmän eläkemaksuja kuin tulemme koskaan saamaan eläkkeitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen nyt hakenut 4 työpaikkaa kuukaudessa, mutta ei ole valittu mihinkään.
Meinaan satsata oman kotini siivoukseen ja urheiluun. Sekä tehdä käsitöitä, nukkua ja katsoa telkkaria.
Jos en kelpaa vakituisiin töihin niin en auta ketään ilmaiseksi myöskään vapaa-ajalla. Keskityn itsestäni huolta pitämiseen ja oman kodin siivoamiseen ja itse tehtyyn ruokaan.
sen määrän pitäisi olla 40 !
40 sopivaa paikkaa? Edes pk-seudulla ei ole noin montaa. Ellei ole joku monialaosaaja, niitä kai aika harva meistä on. Työttömiä sen puoli miljoonaa ja 30 000 työpaikkaa, ole hyvä ja laske ihan itse.
työpaikkoja on reilusti enemmän. tuo 30 000 oli yksistään monsterissa ilmoitettuja paikkoja.
On toki piilotyöpaikkoja, mutta ei kaikilla ole niihin mahdollisuuta, yleensä palkataan tuttu.
Kyllä noi som put maksaa meidän eläkkeet sitten tulevaisuudessa. Varma tieto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä eläkejuttu on Venäjän trollien alituisesti propagoima uhkakuva. Propagandasotaa.
Tällä hetkellä ennuste on että jokaista maksettua euroa kohden nyt työssä oleva tulee saamaan takaisin eläkkeinä 61 cnt. Kuulostaako reilulta? Eikö olisi fiksumpaa siirtää ne eläkemaksut suoraan henkilön nettopalkkaan ja hän saisi itse päättää sijoittaako ne vai jättääkö tilille talteen eläkettään varten.
Ei tuollaisua eläkeprosentteja ole enää kuin korkeintaan valtion helpoissa viroissa
Selitä sinä viisaana mitä tuossa oli tuo eurosta takaisin saatava 61 senttiä. Jos osaat. Oli nimittäin niin sekasta settiä ettei pahemmasta väliä.
Ei voi tietää ihan varmasti... Mutta toisaalta kansoja on ennenkin hävinnyt, vaeltanut uusille seuduille ja sulautunut muihin kansoihin. Me suomalaiset tuskin teemme tässä asiassa poikkeuksta.
Meille syntyy taas ensi vuonna vauva, kyllä meistä osa yrittää pitää suomalaisuutta hengissä. Ehkä enemmänkin ihmisiä heräö lähivuosina.
Niinpä, en usko että sotilaat 100v sitten taisteli tän maan puolesta, jopa kuolivat, että 100v myöhemmin annetaan se kaikki hyvä pois...
Vierailija kirjoitti:
Mun vanhemmat kuuluu suureen ikäluokkaan eivätkä millään tajua eläkejuttua.
Ei vaikka kuinka olen heille rautalangasta vääntänyt.Ottivat nokkiinsa, että onko tämäkin HEIDÄN vika kun eivät tehneet lapsia kuin max. 2 kpl?
Välillisesti kyllä 🤷Näytin kuinka vähän heidän palkasta meni eläkemaksuja verrattuna nykyisiin palkkoihin.
Heillä n. 6% YHTEENSÄ, sis. myös työnantajan osuuden. Nykyään n. 25%
Ja kuinka eläkeläisiä on enemmän ja elävät pidempään.
Veropohja näillä veronmaksajilla ei riitä enää kartuttamaan heidän omaa eläkettään.
Se mitä heiltä säästyi eläkemaksuissa meni kulutukseen ja veroihin millä rakennettiin valmista infraa melkein tyhjästä aloittaen. Se ja muu mahdollinen säästö jää nykypolville. Vaikka talo lahoaisi, maata ei tehdä lisää.
Eläkkeitä maksetaan 33 miljardia, eläkeläisten hoitokoteja 5 miljardia, eläkeläisten terveydenhoitoa 6500 vuodessa / 1 eläkeläinen ja eläkeläisiä on miljoona kuusisataa tuhatta. 200 000 eläkeläistä saa asumistukea, lisäksi eläkeläisille maksetaan kelatakseja, lääkkeitä (lääkekatto 600 vuodessa), kodinhoitajia, palveluseteleitä.
Työttömyyskorvauksia maksetaan 4,9 miljardia ja osa työttömistä tekee työmarkkinatuella töitä esim. hyllyttää tavaroita kaupoissa.
Sossutukia maksetaan 800 miljoonaa, mutta työttömät, jotka asuvat työssäkäyvän puolison kanssa eivät saa niitä. Sen sijaan osa eläkeläisistä saa toimeentulotukea lääkkeisiin ja asumiseen sekä osa työssäkäyvistä.
Vierailija kirjoitti:
Ilmaisen rahan jako lopetettava, sosiaalietuuksia kiristettävä, ihmisten täytyy mennä töihin, työvoimasta on huutava pula . Eihän tästä muuten mitään tule.
Missähän on työvoimapula? Ei ainakaan hoitoalalla, 50 avointa paikkaa ja hakijoita yli 700. Työpaikkoja ei vaan ole!
Vierailija kirjoitti:
Turhaa valitusta. Kyllä tulijoita olisi vaikka kuinka paljon asukaslukua nostamaan, kunhan vaan kaikki halukkaat alettaisiin päästää maahan.
Emme kaipaa lisää loisia vaan että suomalaisten asiat saadaan kuntoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selitä sinä viisaana mitä tuossa oli tuo eurosta takaisin saatava 61 senttiä. Jos osaat. Oli nimittäin niin sekasta settiä ettei pahemmasta väliä.
Jokaisesta palkasta menee eläkemaksuja noin 25 % bruttopalkasta. Esim 4000 euron bruttopalkasta menee eläkemaksuja 1000 euron edestä. Aikanaan kun jäät eläkkeelle, laskennallisesti tästä 1000 eurosta, tulet saamaan takaisin nykyisillä eliniän odotteilla noin 610 € eläkkeinä.
Mieluummin ottaisin tuon 1000 kuukausittain itselleni ja säästäisin /sijoittaisin sen itse.
Vierailija kirjoitti:
Olet oikeassa siinä että näin ei voi enää kovin pitkään jatkua. Mutta ensimmäinen johon puututaan on Suomessa oleva maailman antelian sosiaaliturva. Kun se poistetaan, niin sekä omien että myös muualta tulleiden elättien on pakko joko lähteä pois tai alkaa käydä työssä ja maksaa osaltaan yhteiskunnnan kuluja. Ansaittu ja osittain rahastoitu työeläke on aika hyvässä turvassa ja aivan viimeisenä poistettavien listalla.
Juurikin näin. Komppaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet oikeassa siinä että näin ei voi enää kovin pitkään jatkua. Mutta ensimmäinen johon puututaan on Suomessa oleva maailman antelian sosiaaliturva. Kun se poistetaan, niin sekä omien että myös muualta tulleiden elättien on pakko joko lähteä pois tai alkaa käydä työssä ja maksaa osaltaan yhteiskunnnan kuluja. Ansaittu ja osittain rahastoitu työeläke on aika hyvässä turvassa ja aivan viimeisenä poistettavien listalla.
Juurikin näin. Komppaan.
Idea hyvä, mutta missäs ne työpaikat on??