Ymmärtävätkö nuo ihonsa polttaneet että ovat polttaneet ihonsa, vai eikö heitä vaan kiinnosta?
Ihmettelen vaan eikö tunnu missään tuo ravun värinen iho. Pahimmalta näyttää punaiset olkapäät ja otsa, ja sitten kuitenkin mennään liihotetaan ilman hattua tai suojaavaa paitaa.
Saatte olla rapuja jos haluatte, puolustelijat, mutta eikö se ihon palaminen oikeasti tunnu vai ettekö välitä?
Kommentit (81)
Jos tuntuukin, niin mitä sitten?
He ovat polttaneet ihonsa, itse siitä kärsivät. Mitä asia sinulle kuuluu?
Minun ei tarvitse olla kuin vartti auringossa että iho palaa.
Harvemmin menen tarkoituksella että, menenpä tässä nyt polttamaan ihoni, yleensä tapahtuu ilman että haluan, tai huomaan kuin vasta myöhemmin.
Vierailija kirjoitti:
Harvemmin menen tarkoituksella että, menenpä tässä nyt polttamaan ihoni, yleensä tapahtuu ilman että haluan, tai huomaan kuin vasta myöhemmin.
Etkö osaa laittaa aurinkovoidetta?
Vierailija kirjoitti:
Jos tuntuukin, niin mitä sitten?
He ovat polttaneet ihonsa, itse siitä kärsivät. Mitä asia sinulle kuuluu?
Heidän ihosyöpähoitojen vuoksi maksan korkeita veroja.
Miten sen pitäisi häiritä? Pitäisikö ääneen kokoajan voivotella että kamalaa kun tuntuu kurjalta palanut iho?
Ei sille siinä vaiheessa enää mitään voi, mitä siitä sen enempää mussuttamaan.
Tästä se rusketuksen ihailu johtuu.
Mitä se sinulle kuuluu jos joku on polttanut ihonsa auringossa? Ei kukaan sellaista tahallaan tee...
Heh :D Mun isäni on jo eläkkeellä ja yleensä jo toukokuussa sellainen ravunpunainen ryppyinen ruttana. Tekee pihatöitä ja rakentelee kuumassa auringonpaisteessa ilman paitaa kun ilmeisesti tulee muuten vielä kuumempi. No tottahan sekin on, että voisi tulla vanhukselle nestehukka helpommin. Kyllä sillä on monta pulloa aurinkorasvoja ja after suneja, mutta on liikaa auringossa, että ei nekään tuotteet kaikkeen pysty. Ei kuitenkaan taida tavoitella erityisesti sitä ravunpunarusketusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä tule laitettua aurinkovoidetta jos tarkoituksena on vaan mennä käymään kaupassa, ei tartte kun seistä hetki bussipysäkillä ja niska palaa.
Kun oon auringossa, musta tulee punainen. En palanut, mutta punainen. Se sitten haalistuu pois muutamassa viikossa. Eli välttämättä jokainen punanahka ei ole palanut
Vierailija kirjoitti:
Mitä se sinulle kuuluu jos joku on polttanut ihonsa auringossa? Ei kukaan sellaista tahallaan tee...
Mutta ihmeen moni hiihtää menemään ne palaneet paikat paljaana auringolle edelleen altistuen eivätkä peitä niitä mitenkään. Siis selvästi vaikka jäänyt rajat jostain toisesta vaatekappaleesta ja vaihdetaan vain toinen ihon paljastava vaate seuraavana päivänä tilalle. Eikö ahdista että se kärähtänyt iho käryää vielä lisää?
Musta tuntuu fyysisesti pahalle jos vaikka näen pahan haavan ja tuo auringon aiheuttama rapuiho tekee vähän samaa. Tämä siis vastauksena kysymykseen "mitä se sinua haittaa". Niin vähän haittaa joo, mutta voin toki katsoa muuallekin (ja katsonkin) enkä yöuniani menetä.
Naapuripariskunta ottaa aurinkoa aina kun se vähänkin pilvenraosta pilkahtaa. Tähän aikaan kesästä ovat kuin kaksi kakkakikkaretta laiturillaan.
Vierailija kirjoitti:
Silti et sen jälkeenkään älyä suojata ihoa vaatteilla?
Vierailija kirjoitti:
Kun oon auringossa, musta tulee punainen. En palanut, mutta punainen. Se sitten haalistuu pois muutamassa viikossa. Eli välttämättä jokainen punanahka ei ole palanut
Jos iho on punainen auringosta niin silloin se on kyllä palanut. Terve iho ei mene punaiseksi. Vai onko sulla joku aurinkoallergia tai vastaava sairaus?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä tule laitettua aurinkovoidetta jos tarkoituksena on vaan mennä käymään kaupassa, ei tartte kun seistä hetki bussipysäkillä ja niska palaa.
Eikö kannattaisi opetella? Silloinhan se tulisi akuuttiin tarpeeseen. Melanoomahan sulle tulee tuosta ennen pitkää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä laitan kasvoihin aurinkorasvaa lähikauppareissua varten. Ja kropalle, jos tiedän, että oon pidempäänkin ulkona.
Roskienvientiä varten en laita ;)
Naisilla näkee enimmäkseen kärähtäneitä rintamuksia. Yksi tuttu juuri valitti kuinka on niin ryppyinen dekoltee ja silti heti ensimmäisten aurinkoisten päivien aikana käräytti juuri sen alueen.
Miten osoittaa kiinnostusta palanutta ihoa kohtaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silti et sen jälkeenkään älyä suojata ihoa vaatteilla?
Joku saatanan kaapu päällä vai?
Pukeudun ihan miten huvittaa kiiti vaan ja en tosiaan ala sinun takiasi hikoilemaan helteillä pitkähihaisessa ja naamakin peitettynä.
Pahin on kun jotkut juntit polttavat vauvansa ihon!
En ymmärrä :(