Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ymmärtävätkö nuo ihonsa polttaneet että ovat polttaneet ihonsa, vai eikö heitä vaan kiinnosta?

Vierailija
22.07.2022 |

Ihmettelen vaan eikö tunnu missään tuo ravun värinen iho. Pahimmalta näyttää punaiset olkapäät ja otsa, ja sitten kuitenkin mennään liihotetaan ilman hattua tai suojaavaa paitaa.

Saatte olla rapuja jos haluatte, puolustelijat, mutta eikö se ihon palaminen oikeasti tunnu vai ettekö välitä?

Kommentit (81)

Vierailija
21/81 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisilla näkee enimmäkseen kärähtäneitä rintamuksia. Yksi tuttu juuri valitti kuinka on niin ryppyinen dekoltee ja silti heti ensimmäisten aurinkoisten päivien aikana käräytti juuri sen alueen.

Joo, ns. liskoniho.

Vierailija
22/81 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun ei tarvitse olla kuin vartti auringossa että iho palaa.

Harvemmin menen tarkoituksella että, menenpä tässä nyt polttamaan ihoni, yleensä tapahtuu ilman että haluan, tai huomaan kuin vasta myöhemmin.

Etkö osaa laittaa aurinkovoidetta?

Eipä tule laitettua aurinkovoidetta jos tarkoituksena on vaan mennä käymään kaupassa, ei tartte kun seistä hetki bussipysäkillä ja niska palaa.

Eikö kannattaisi opetella? Silloinhan se tulisi akuuttiin tarpeeseen. Melanoomahan sulle tulee tuosta ennen pitkää.

Lyödäänkö vetoa että sä kuolet muiden asioista huolehtimisesta aiheutuneeseen stressiin aikaisemmin kuin minä melanoomaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/81 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harvemmin menen tarkoituksella että, menenpä tässä nyt polttamaan ihoni, yleensä tapahtuu ilman että haluan, tai huomaan kuin vasta myöhemmin.

Silti et sen jälkeenkään älyä suojata ihoa vaatteilla?

Joku saatanan kaapu päällä vai?

Pukeudun ihan miten huvittaa kiiti vaan ja en tosiaan ala sinun takiasi hikoilemaan helteillä pitkähihaisessa ja naamakin peitettynä.

Ohut ja väljä vaalea pitkähihainen on viileämpi kuin joku narutoppi..

Vierailija
24/81 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pukeudun ihan miten huvittaa kiiti vaan ja en tosiaan ala sinun takiasi hikoilemaan helteillä pitkähihaisessa ja naamakin peitettynä.

Juu olemassa ei ole kuin kaksi ääripäätä eikä yhtään harmaan sävyä siinä välissä.

ps. maksathan itse ihosyöpähoitosi

Vierailija
25/81 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun oon auringossa, musta tulee punainen. En palanut, mutta punainen. Se sitten haalistuu pois muutamassa viikossa. Eli välttämättä jokainen punanahka ei ole palanut

Jos iho on punainen auringosta niin silloin se on kyllä palanut. Terve iho ei mene punaiseksi. Vai onko sulla joku aurinkoallergia tai vastaava sairaus?

Oon eri, mutta mulla on silleen että jos tulee kuuma, niin varsinkin naaman iho menee aivan punaiseksi. Auringossa tulee kuuma = punaiset kasvot

Vierailija
26/81 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heh :D Mun isäni on jo eläkkeellä ja yleensä jo toukokuussa sellainen ravunpunainen ryppyinen ruttana. Tekee pihatöitä ja rakentelee kuumassa auringonpaisteessa ilman paitaa kun ilmeisesti tulee muuten vielä kuumempi. No tottahan sekin on, että voisi tulla vanhukselle nestehukka helpommin. Kyllä sillä on monta pulloa aurinkorasvoja ja after suneja, mutta on liikaa auringossa, että ei nekään tuotteet kaikkeen pysty. Ei kuitenkaan taida tavoitella erityisesti sitä ravunpunarusketusta.

En ole ikinä tajunnut tätä "on niin kuuma, että otan paidan pois"! Kuumemmalta se suoraan iholle tuleva paiste tuntuu.

Vierailija
27/81 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun oon auringossa, musta tulee punainen. En palanut, mutta punainen. Se sitten haalistuu pois muutamassa viikossa. Eli välttämättä jokainen punanahka ei ole palanut

Jos iho on punainen auringosta niin silloin se on kyllä palanut. Terve iho ei mene punaiseksi. Vai onko sulla joku aurinkoallergia tai vastaava sairaus?

Oon eri, mutta mulla on silleen että jos tulee kuuma, niin varsinkin naaman iho menee aivan punaiseksi. Auringossa tulee kuuma = punaiset kasvot

Jep, toki palanutkin iho on yleensä tosi punainen, mutta kyllähän vaalea iho on punainen saunassakin eikä varmasti ole auringossa palanut :D myös eri

Vierailija
28/81 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä tule laitettua aurinkovoidetta jos tarkoituksena on vaan mennä käymään kaupassa, ei tartte kun seistä hetki bussipysäkillä ja niska palaa.

Eikö kannattaisi opetella? Silloinhan se tulisi akuuttiin tarpeeseen. Melanoomahan sulle tulee tuosta ennen pitkää.

Lyödäänkö vetoa että sä kuolet muiden asioista huolehtimisesta aiheutuneeseen stressiin aikaisemmin kuin minä melanoomaan.

Whatever... omapahan on syöpäsi.

Vierailija
29/81 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu mutta sulla ei varmaan ole pari viikkoa sen yhden kuuman hetken jälkeen naama punainen? Kuten alkuperäisessä lainatussa tekstissä kirjoittajalla on.

Vierailija
30/81 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palanut iho on herkkä. Tuskallisen tuntuista pitää paitaa yms sen päällä.

Vierailija
31/81 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epävirallista tutkimustietoa löytyy, että ihmisistä 80% on idioo**eja, jotka eivät kykene ajattelemaan asioita pidemmällä tähtäimellä.

Tatuoinnit, ihon polttaminen, tupakointi jne. Typeriä valintoja tehdään, koska niiden negatiiviset vaikutukset eivät ole välittömiä.

Tähän samaan perustuu mm. ylivelkaantuminen. Ostetaan kivoja juttuja velaksi, koska maksunaika on vasta kuukauden päästä jne.

Vierailija
32/81 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu mutta sulla ei varmaan ole pari viikkoa sen yhden kuuman hetken jälkeen naama punainen? Kuten alkuperäisessä lainatussa tekstissä kirjoittajalla on.

Nojuu ei sitä en jostain syystä huomannu. Mutta ei kai palanu iho kestä muutamaa viikkoa?

Vierailija
33/81 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen kokee asiat eri tavoin.

Vierailija
34/81 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaus kysymykseen: ei, kaikki ei vaan tajua tai välitä. Tai ehkä ne on lutrannut siihen palaneeseen kohtaan ison määrän aurinkorasvaa ja ajattelee että se riittää. Tai sit niillä vaan ei ole semmoisia vaatteita jotka suojaisi (vaikka sen dekolteen tai niskan, olkapäät peittäviä nyt luulis löytyvän).

Vierailija
35/81 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohut ja väljä vaalea pitkähihainen on viileämpi kuin joku narutoppi..

En pidä narutoppeja, luulen että näyttäis oudolta tälläisella 42 vuotiaalla parrakkaalla miehellä.

Vierailija
36/81 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli Ruotsissa umpiruskea vuokraemäntä. Luulin 80-vuotiaaksi, mutta oli kuulemma vasta 58-vuotias. Koko ikänsä kuivattanut ja polttanut nahkaansa auringossa. Ihan tyyliin kuninkaan Marbellassa asuva sisar.

Aurongonsäteet kuivattavat, polttavat ja aiheuttavat syöpää (melanooma tulee palamisesta ja toinen syöpä paljosta altistumisesta auringonvalolle ajan kuluessa)

Vierailija
37/81 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ehkä ongelma korjaantuisi jos vain laittaisit sitä aurinkovoidetta? 😂 taas ollaan niin uusavuttomia voi herranjumala!

Vierailija
38/81 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epävirallista tutkimustietoa löytyy, että ihmisistä 80% on idioo**eja, jotka eivät kykene ajattelemaan asioita pidemmällä tähtäimellä.

Tatuoinnit, ihon polttaminen, tupakointi jne. Typeriä valintoja tehdään, koska niiden negatiiviset vaikutukset eivät ole välittömiä.

Tähän samaan perustuu mm. ylivelkaantuminen. Ostetaan kivoja juttuja velaksi, koska maksunaika on vasta kuukauden päästä jne.

Kuolet ylihuomenna 🔮

Vierailija
39/81 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap ei kuulu sulle pätkääkään. Sama jos arvosteltaisiin ihmisten ulkonäköä, hiuksia, vaatteita jne. Jos joku haluaa polttaa itsensä, ei se sulle kuulu. 

Vierailija
40/81 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun aurinko paistaa tarpeeksi intensiivisesti, palan vaikka käytän 50+ rasvaa ja lotraan sitä säännöllisesti lisää. Ei se aurinkorasva kaikkeen riitä.

-eri

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yksi