Miehet, millaisen seksuaalisen häirinnän, ahdistelun tai väkivallan kohteeksi olet joutunut?
Viime päivinä on puhuttu paljon naisiin kohdistuvasta katuhäirinnästä. Olisi hyvä kuulla myös miesten kokemuksia. Millaista teihin kohdistuva ahdistelu ja häirintä on ollut?
Kommentit (1359)
Vanhempi nainen about 35-40v näytti mekkonsa alta, ettei pikkareita ole.
Teki sen niin, ettei jäänyt mitään epäselväksi.
Nautin näkymistä ja piristi päivääni. Olin 27 vuotias.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millaisia tunteita nuo teissä herättävät? Pelkäättekö? Häpeättekö itseänne? Nolottaako? Meneekö luottamus naisiin? Miten reagoitte niihin?
Omalla kohdallani ei herätä juuri mitään tunteita. Ymmärrän, että ihmiset tekevät välillä kännissä typeriä asioita. Reagoin poistumalla tilanteesta tai pyytämällä ei-mieluisaa seuraan tuppautujaa poistumaan. Pidän noita pienempänä harmina kuin tappelunhaluisia riidanhaastajia. Kähmijöistä pääsee yleensä helpommin eroon.
Tämä on valitettavasti usein se aste-ero naisten miehiin kohdistavassa ja miesten naisiin kohdistavassa häirinnässä. Ahdisteleva mies on usein samaan aikaan myös se tappelunhaluinen riidanhaastaja, uhkaava, mahdollisesti väkivaltainen ja isokokoisempi kuin itse. Jos parikymppistä miestä joku oman elämänsä puuma käy kourimaan, se on toki ahdistelua, rikos ja törkeää, mutta mies harvoin joutuu siinä tilanteessa vakavasti pelkäämään oman henkensä ja terveytensä puolesta.
Tämä siis vain toki jos puhutaan aikuisista ihmisistä, ei mistään lapsiin sekaantujista, jolloin tietenkin aikuisella naisella on ihan erilainen valta suhteessa lapseen. Ja toki miehet ahdistelevat myös miehiä.
Laitatko tilastotietoa missä osoitetaan että ahdistelevat miehet tappavat aina naiset joita ovat ahdistelleet.
Kun ihan henkenne edestä joudutte pelkäämään.
Tappavat aina? Tässä keskustelussa ei ole järkeä jos vedät sen noin överiksi. Naisia raiskataan, vainotaan ja naisten terveyttä ja henkeä uhataan, ja tämä on fakta. Vaikkei ihan tappoon asti päädyttäisi luojan kiitos kovin usein, niin kyllä sitä ihan oikeasti henkensä edestä pelkää jos 60-kiloisena naisena 100-kiloinen, aggressiivinen humalainen mies yrittää käydä päälle ja tunkea kättä housuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole kirjoittanut halaamisesta aiemmin. Mutta me nyt vaan ei voida ruveta toimimaan tavallisissa sosiaalisissa tilanteissa sen erityisherkimmän autismin kirjolla olevan säännöillä, ettei sen tartte avata suutaan. Halaaminen on universaali ystävällisyyden osoitus. Jos ei osaa ja halua ottaa sitä vastaan niin sanoo itse.
Universaalisti monille jopa kättely on liian intiimiä, mutta ok, minäpä tästä ryntään halailemaan musliminaisia.
Heitäkö kuuluu tuttavapiiriisi? Varmaan se sitten on ihan ok. Ja ellei ole, he varmaan kertovat sen sinulle.
Joku kirjoitti että halaaminen on universaali ystävällisyyden osoitus. Ei puhuttu mitään tuttavapiiristä.
Kättely taas on yleinen tervehdystapa länsimaissa. Sinäkö siis olet tähän saakka kätellyt kaikki kadulla vastaantulevat ihmiset, ja nyt haluat siirtyä halailemaan? Jonkin sortin kehitysvamma sinulla ilmaisesti, kun tervehtimiskäyttäytyminen on sinulle näin hankala hahmottaa.
Ei ketään tarvitse kätellä, covid19 on osoittanut sen.
Uskokaa nyt, miesten ei tarvitse erikseen kieltää naisia koskettelemasta heitä. Pyydätte luvan halaukselle niin kaikki on hyvin.
Suomalaismiehet ovat henkisesti muslimeja 😂. Kättelykin on jo liikaa. Voi voi.
Voi olla liikaa, ja jos on niin se ei ole sun homma vinkua asiasta.
En ollut ajatellut, että kättelykin voi olla joillekin ahdistelua tai seksuaalista häirintää. Onkohan se sitä myös silloin, kun kättelijä on samaa sukupuolta kuin kohde itse?
Mikä siinä suostumuksessa on niin vaikeaa?
Suostumus kättelyyn? Kyllä, suomimies tekee itsestään kovaa vauhtia musliminaista. Kaapu päälle niin säästyt varmasti kosketuksilta. Liberaalissa yhteiskunnassa sen voi oikein hyvin itse valita.
Mikä näistä aiheuttaa närkästymisen?
1. musliminainen ei halua kätellä suomalaista miestä
2. muslimimies ei halua kätellä suomalaista naista
3. suomalainen nainen ei halua kätellä miestä
4. suomalainen mies ei suostu kättelemään naista
Naisilla on oikeus päättää koskeeko mies häneen.
Miehillä ei ole oikeutta päättää halaileeko nainen häntä vai ei.
Kyllä minua miehet halaa ilman lupaa. Mulla on oikeus halutessani estää ja ja samoin on miehellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huudellaanko teille kadulla? Homotellaanko? Paljasteleeko teille ihmiset sukuelimiään? Voi oöla tyhmiä kysymyksiä, mutta en todella tiedä. Ja missä iässä ekat ahdistelukokemukset ovat olleet?
Joskus on huudeltu ja homoteltu, nämä ovat poikkeuksetta olleet miehiä ja kovassa humalassa.
Ensimmäinen muistamani ahdistelukokemus oli kasiluokalla. Olin samassa autokyydissä luokkakaverin äidin ystävien kanssa, ja nämä naiset olivat humalassa. Joku heistä puristeli minua reidestä. En kokenut tätä mitenkään erityisen traumaattisena, vähän epämiellyttävänä kyllä.
Roolit toisinpäin niin olisi ollut poliisijuttu.
Miesten/poikien täytyisi myös vastustaa häirintää ja ilmoittaa siitä.
Höpöhöpö. Tosi harva mies joutuu minkäänlaiseen vastuuseen em. teoista ja joka ikinen nainen on ollut vastaavassa tilanteessa monta kertaa, alkaen ala-aste-iästä.
Miesten tekosiahan sovitellaan jollain anteeksipyynnöillä, jotka esitetty lapsen vanhemmille. Mikä sekin oli se tallira i s k a u s, vanha ukko r a i s k a si 13-vuotiaan ja oli pyytänyt äidiltä anteeksi, se oli siinä. Kunnes tyttö aikuisena teki itse rikosilmoituksen.
Vierailija kirjoitti:
Vanhempi nainen about 35-40v näytti mekkonsa alta, ettei pikkareita ole.
Teki sen niin, ettei jäänyt mitään epäselväksi.
Nautin näkymistä ja piristi päivääni. Olin 27 vuotias.
Tuo ei ollut ahdistelua, koska et ahdistunut vaan ilahduit. Ehkä teillä oli flirttiä tai silmäpeliä ennen sitä, tai nainen osasi valita yleisönsä, varmaankin sattumalta ja toisen ihmisen kohdalla olisi voinut olla ahdistavaa, mutta kuitenkin.
Ei sekoiteta ilahduttavia seksuaalissävytteisiä kohtaamisia seksuaaliseen ahdisteluun, koska ne eivät ole sama asia. Jos vanhempi ukko olisi vilauttanut sinulle sukuelimiään ja lipaissut huuliaan, se olisi voinut olla ahdistelua, jos et olisi halunnut sitä ja olisit ahdistunut tilanteesta.
Tästä toki nyt tullaan itkemään, että mistä sen voi tietää kuka ilahtuu ja kuka ei. No ei tietenkään mistään, aina on varmasti jossain joku, jonka mielestä se, että tuntematon pervo tulee nuolemaan metrossa niskaan olisi unelmien täyttymys, mutta ei voi olettaa että niin olisi.
Eli takia tällä naisella kävi tuuri kun vastaanotto oli posiviivinen, mutta ihan oikeasti ei kannata yrittää onneaan tuolla tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millaisia tunteita nuo teissä herättävät? Pelkäättekö? Häpeättekö itseänne? Nolottaako? Meneekö luottamus naisiin? Miten reagoitte niihin?
Omalla kohdallani ei herätä juuri mitään tunteita. Ymmärrän, että ihmiset tekevät välillä kännissä typeriä asioita. Reagoin poistumalla tilanteesta tai pyytämällä ei-mieluisaa seuraan tuppautujaa poistumaan. Pidän noita pienempänä harmina kuin tappelunhaluisia riidanhaastajia. Kähmijöistä pääsee yleensä helpommin eroon.
Tämä on valitettavasti usein se aste-ero naisten miehiin kohdistavassa ja miesten naisiin kohdistavassa häirinnässä. Ahdisteleva mies on usein samaan aikaan myös se tappelunhaluinen riidanhaastaja, uhkaava, mahdollisesti väkivaltainen ja isokokoisempi kuin itse. Jos parikymppistä miestä joku oman elämänsä puuma käy kourimaan, se on toki ahdistelua, rikos ja törkeää, mutta mies harvoin joutuu siinä tilanteessa vakavasti pelkäämään oman henkensä ja terveytensä puolesta.
Tämä siis vain toki jos puhutaan aikuisista ihmisistä, ei mistään lapsiin sekaantujista, jolloin tietenkin aikuisella naisella on ihan erilainen valta suhteessa lapseen. Ja toki miehet ahdistelevat myös miehiä.
Niin. Miehet toki pelkäävät myös niiden samojen väkivaltaisten miesten kohteeksi joutumista, jota naisetkin pelkäävät. Ja miehet myös useammin joutuvat heidän kohteekseen. Kuten sanoin, niin omassa kokemuksessani pidän riidanhaluisia miehiä uhkaavampina kuin seksin- tai vallanhaluisia naisia.
Seksuaalinen väkivalta on ehkä väkivallan muodoista kamalin, ja siinä suhteessa naisille on sattunut se lyhyempi korsi, että he useammin joutuvat sellaisen kohteeksi.
Sinulle tämä muistutus tuskin on tarpeellinen, mutta muille lukijoille muistuttaisin vielä, että minä henkilökohtaisesti voin vaikuttaa aika vähän psykopaattimiesten toimintaan. Oma sukupuoleni ei valitettavasti anna minulle telepaattista kykyä kontrolloida heidän käyttäytymistään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todellako joukossamme vaeltaa miehiä, jotka kokevat kättelyn ahdisteluksi ja seksuaaliseksi häirinnäksi? Olin ajatellut, että joissakin kohdissa joidenkin naisten käsitys häirinnästä on joskus ollut aika kummallinen, mutta kyllä tämä nyt voittaa outoudessaan kaikki aiemmat ylilyönnit.
Voi kuule, tuo on vielä fyysistä. Naisia ahdistellaan katseella.
Enpä ole vielä tavannut naista, jolta pitäisi katseeseen pyytää suostumus.
Jonna Joutsen:
Iloitset estottomasti kesän tulosta – ikään kuin ilmojen lämpeneminen tarkoittaisi oikeutta tapittaa himokkaasti jokaista silmääsi miellyttävää vastaantulijaa. Luulet, että laittaudumme sinulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todellako joukossamme vaeltaa miehiä, jotka kokevat kättelyn ahdisteluksi ja seksuaaliseksi häirinnäksi? Olin ajatellut, että joissakin kohdissa joidenkin naisten käsitys häirinnästä on joskus ollut aika kummallinen, mutta kyllä tämä nyt voittaa outoudessaan kaikki aiemmat ylilyönnit.
Yhdenkään miehen ei tarvitse sietää toisen miehen tai naisen ei-toivottua kosketusta.
Sä et päätä toivotaanko sitä tai ei, tai millä tasolla sitä toivotaan.
Kaapu ja huntu ja voit päättää itse.
Voi olla vaikka paidatta mikroshortseissa tai puku päällä, mutta yhdenkään miehen ei tarvitse sietää toisen miehen tai naisen ei-toivottua kosketusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Miehet toki pelkäävät myös niiden samojen väkivaltaisten miesten kohteeksi joutumista, jota naisetkin pelkäävät. Ja miehet myös useammin joutuvat heidän kohteekseen. Kuten sanoin, niin omassa kokemuksessani pidän riidanhaluisia miehiä uhkaavampina kuin seksin- tai vallanhaluisia naisia.
Seksuaalinen väkivalta on ehkä väkivallan muodoista kamalin, ja siinä suhteessa naisille on sattunut se lyhyempi korsi, että he useammin joutuvat sellaisen kohteeksi.
Sinulle tämä muistutus tuskin on tarpeellinen, mutta muille lukijoille muistuttaisin vielä, että minä henkilökohtaisesti voin vaikuttaa aika vähän psykopaattimiesten toimintaan. Oma sukupuoleni ei valitettavasti anna minulle telepaattista kykyä kontrolloida heidän käyttäytymistään.
Olet kuitenkin kaikkien naisten näkövinkkelistä syyllinen asiaan, sillä kykenet tekoon.
No en onneksi läheskään kaikkien naisten. Minulla on käynyt sillä tavalla hyvä tuuri, että sukuuni ja ystäväpiiriini kuuluu järkeviä ihmisiä. Harmi, jos sinulla ei ole ollut yhtä hyvä onni elämän arpajaisissa.
Taas naisia vihaava inkkeli pilaamassa ketjua miehiltä.. Oot nolo, mulla on aikaa ja karma.
Vierailija kirjoitti:
Taas naisia vihaava inkkeli pilaamassa ketjua miehiltä.. Oot nolo, mulla on aikaa ja karma.
Eihän ketjussa ole tarvetta puhua naisista kuin rikosten tekijöinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onkin olemassa sitä tavallista katsomista ja sitten sitä limaista, vaanivaa kuolaamistuijotusta. Kaikki ei erota edes näitä toisistaan, saati sitten välimuotoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet kuitenkin kaikkien naisten näkövinkkelistä syyllinen asiaan, sillä kykenet tekoon.
No en onneksi läheskään kaikkien naisten. Minulla on käynyt sillä tavalla hyvä tuuri, että sukuuni ja ystäväpiiriini kuuluu järkeviä ihmisiä. Harmi, jos sinulla ei ole ollut yhtä hyvä onni elämän arpajaisissa.
He pelkäävät jotain toista viatonta miestä, aivan kuten naiset pelkäävät sinua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onkin olemassa sitä tavallista katsomista ja sitten sitä limaista, vaanivaa kuolaamistuijotusta. Kaikki ei erota edes näitä toisistaan, saati sitten välimuotoja.
Ainoa ero on kuka katsoo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhdenkään miehen ei tarvitse sietää toisen miehen tai naisen ei-toivottua kosketusta.
Voi olla vaikka paidatta mikroshortseissa tai puku päällä, mutta yhdenkään miehen ei tarvitse sietää toisen miehen tai naisen ei-toivottua kosketusta.
Sinä teet toiveesi tiettäviksi muille, jos et kestä normaalia kättelyä.
Itsensä tyrkyttäminen paljastavalla pukeutumisella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä teet toiveesi tiettäviksi muille, jos et kestä normaalia kättelyä.
Sinä hankit suostumuksen etkä koskettele ilman sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainoa ero on kuka katsoo.
Pitäiskö sun hakea apua tuohon? Joku ammattilainen voisi auttaa.