Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehet, millaisen seksuaalisen häirinnän, ahdistelun tai väkivallan kohteeksi olet joutunut?

Vierailija
21.07.2022 |

Viime päivinä on puhuttu paljon naisiin kohdistuvasta katuhäirinnästä. Olisi hyvä kuulla myös miesten kokemuksia. Millaista teihin kohdistuva ahdistelu ja häirintä on ollut?

Kommentit (1359)

Vierailija
861/1359 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Porin_Piru kirjoitti:

Ikävä kyllä, ei juurikaan mitään.

Voin korjata tilanteen.

T. Maire 64 v., 162 cm & 112 kg

Olet sairaalloisen ylipainoinen. Anna kun arvaan, olet hoitaja?

Olen eläkkeellä. Mutta millaista ahdistelua miehet täällä olisivat näin kovasti vailla? Voin koettaa homotella, kysellä hintaa, kommentoida varustusta joko dissaten tai kehuen (riippuu teistä), läimiä perseelle, tarttua kivuliaasti munista keskellä katua, työntää pahNmakuisen kieleni suuhun tai korvaan. Kiinnostaisiko näistä joku?

Kaikki nuo on jo koettu.

Toki hintakysely naiselta joka olisi halunnut huumeita samalla.

Mutta siis haluatko lisää jotain tämäntyyppistä ahdistelua vai oliko sulla mielessä joku muu vastenmielinen ahdistelun muoto jota haluaisit lisää tai koettaa? Jos siis olet yksi miehistä, joka on tullut mielestään liian vähän ahdistelluksi.

En ole yksi niistä miehistä. Miksi miesvihakiimassasi päättelit minun olevan?

Koska olet täynnä naisvihaa.

Eri

Vierailija
862/1359 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Porin_Piru kirjoitti:

Ikävä kyllä, ei juurikaan mitään.

Voin korjata tilanteen.

T. Maire 64 v., 162 cm & 112 kg

Olet sairaalloisen ylipainoinen. Anna kun arvaan, olet hoitaja?

Olen eläkkeellä. Mutta millaista ahdistelua miehet täällä olisivat näin kovasti vailla? Voin koettaa homotella, kysellä hintaa, kommentoida varustusta joko dissaten tai kehuen (riippuu teistä), läimiä perseelle, tarttua kivuliaasti munista keskellä katua, työntää pahNmakuisen kieleni suuhun tai korvaan. Kiinnostaisiko näistä joku?

Kaikki nuo on jo koettu.

Toki hintakysely naiselta joka olisi halunnut huumeita samalla.

Mutta siis haluatko lisää jotain tämäntyyppistä ahdistelua vai oliko sulla mielessä joku muu vastenmielinen ahdistelun muoto jota haluaisit lisää tai koettaa? Jos siis olet yksi miehistä, joka on tullut mielestään liian vähän ahdistelluksi.

En ole yksi niistä miehistä. Miksi miesvihakiimassasi päättelit minun olevan?

Kun vastasit viestiin. Pahoittelen erehdystä. Ehkä joku ahdistelua toivonut tulee jossain vaiheessa kertomaan toiveistaan.

Ei se mitään, tämä eläkeläisille opetuksena että keskustelupalstalla ihmiset kirjoittelevat viestejä.

Onko sinulla jotain annettavaa aloitukseen noin muuten? Oletko ahdistellut miehiä vai mikä on motiivisi olla ketjussa kirjoittelemassa?

Kunhan vain yritän ymmärtää, mikä monen miehen käsitys ahdistelusta oikein on, kun sitä muutamakin tuntuisi haluavan enemmän. Sinänsä minun motiivini eivät sinulle kuulu sen enempää kuin sinun minulle. Ajankulua ja viihdettä kai tämä lähinnä meille kaikille on, ei muuta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
863/1359 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perseestä on puristettu, on tultu istumaan syliin lupaa pyytämättä, laitettu käsi ilman lupaa olkapäälle, suudeltu ilman lupaa otsaan ja myöhemmin poskelle, näykitty korvasta ja tultu halaamaan ilman lupaa.

Sitten nämä perusehdotukset baarissa, eli lähdetkö panemaan ja pari kertaa on pyydetty vieraaseen hotellihuoneeseen yöksi.

Myös ulkonäköä, vaatetusta, tuoksua ja vartaloa on kehuttu. Osa naisista on ollut kännissä ja osa täysin selvin päin.

Vierailija
864/1359 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole kirjoittanut halaamisesta aiemmin. Mutta me nyt vaan ei voida ruveta toimimaan tavallisissa sosiaalisissa tilanteissa sen erityisherkimmän autismin kirjolla olevan säännöillä, ettei sen tartte avata suutaan. Halaaminen on universaali ystävällisyyden osoitus. Jos ei osaa ja halua ottaa sitä vastaan niin sanoo itse.

Universaalisti monille jopa kättely on liian intiimiä, mutta ok, minäpä tästä ryntään halailemaan musliminaisia.

Ok, kivaa iltaa. Varo ettei vastaan tule ranskatar, joka haluaa antaa poskisuukon. Varovaisuutta peliin.

Vierailija
865/1359 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehenä minua ahdistellaan usein töissä, mikä sinänsä on ok, koska materiaali siellä on sellaista ettei oikein olla tässä maailmassa, eli tuota voi odottaakin.

Sen lisäksi minua pussaillaan, halaillaan, puristellaan jne naispuolisten tuttujen toimesta kun he ovat hieman alkoholia nauttineet. En pidä tästä, ene halua vieraita naisia noin lähelle, ja lisäksi minulla on jo oma vaimo jota halailen mielelläni, ja noihin kohtaamisiin liittyy yleensä flirtti naisen puolelta, ja koen hyväksyväni sen ja olevan siinä flirtissä mukana jos en työnnä naista pois välittömästi ja sano jyrkästi että ei. En kuitenkaan osaa noissa tilanteissa tehdä muuta kuin seistä tumput suorina, ja antaa tervehtimishyväilyn ja suukottelun jatkua passiivisena.

Ymmärrän että olen muiden mielestä herkkis, ja että tuonkaltainen kohtaaminen ja tervehtiminen on normaalia. 

Silti mietin olisiko se normaalia toisinpäin.

Ei se kyllä ole normaalia. Yleensä ihmiset valitsevat tervehtimistavan kunkin ihmisen mukaan. Aina voi nyökkäysmoikata, jos tietää ettei toinen tykkää iholle menevistä tervehtimistavoista.

Olisko sun mahdollista noissa tilanteissa jotenkin ohjata omalla kädellä sitä etäisyyttä? Eli ottaisit itse naista olkapäästä kiinni, kurotat antamaan nopean puolihalin tervehdykseksi, mutta samalla kuitenkin pidät sillä omalla kädellä vähän etäisyyttä ja työnnät sitten lisää etäisyyttä väliin kun puolihali suoritettu? Teet van jääräpäisesti sitä, niin tulee automaattiseksi reaktioksi jossakin vaiheessa ja tyhmempikin tajuaa, että ei tarvitse tulla lääppimään.

Minä olisin ehdottanut ihan käden ojennusta. Siitä pitäisi tyhmemmänkin tajuta, että nyt kätellään eikä halata.

Ai humalaiselle naiselle joka hyökkää selän takaa kimppuun? Kerrotko vielä että miten?

Vierailija
866/1359 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole kirjoittanut halaamisesta aiemmin. Mutta me nyt vaan ei voida ruveta toimimaan tavallisissa sosiaalisissa tilanteissa sen erityisherkimmän autismin kirjolla olevan säännöillä, ettei sen tartte avata suutaan. Halaaminen on universaali ystävällisyyden osoitus. Jos ei osaa ja halua ottaa sitä vastaan niin sanoo itse.

Universaalisti monille jopa kättely on liian intiimiä, mutta ok, minäpä tästä ryntään halailemaan musliminaisia.

Ok, kivaa iltaa. Varo ettei vastaan tule ranskatar, joka haluaa antaa poskisuukon. Varovaisuutta peliin.

Kiitos varoituksesta, mutta todennäköisyys moiseen on vähäinen.

Vierailija
867/1359 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi pari viikkoa sitten nainen istui raflassa syliin, yritti suudella ja kun en halunnut, kysyi olenko homo. Kun valehtelin että olen, ei uskonut vaan tarrasi tuolista kiinni niin että oli täysi työ saada tämä naimisissa oleva "puuma" pois häiritsemästä iltaa.

Vierailija
868/1359 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsingissä Aleksis Kiven kadulla joukko prostituoituja juoksi perässäni ja kouri minua sekä näytteli väkisin paljaita rintojaan ja peppua ja huusivat, että antaisivat kaikki minulle ilmaiseksi!!!!!!!! Olin ihan paniikissa ja juoksin työpaikalleni pankkiin.

Tämä on tapahtunut minullekin. Sitten vasta sainkin traumat kun kuulin hinnan. Ei minulla ollut sellaisia rahoja.

Vierailija
869/1359 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua on vahingoitettu niin paljoen ettei minusta koskaan tuu samanlaista kuin ennen sitä. Oon järjestelmällisen VAHINGOITTAMISEN TUOTE. 

Vierailija
870/1359 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Baarissa kourittu edestä ja takaa. Taksikuljettajana opiskeluaikoina reiteen ja käsivarteen on tartuttu, kesken ajon siis. Yksi keikisteli siinä edessäni, ja kun en reagoinut hän antoi litsarin minulle.

Niin no juu, lehtijutun perusteella nykyäänhän (jopa Suomessa) sitä kutsutaan ahdisteluksi, jos joku sanoo "hei minne olet menossa, voinko tulla mukaan?". Semmoista en nyt ole koskaan noteerannutkaan, mutta vissiin pitäisi tehdä lista mitättömistäkin asioista, jotta voi kunnolla uhriutua. Niin ja kuulin että häirintää sekin, jos joku katsoo liian pitkään, tai ylipäätänsä katsoo. Muistan joskus lapsena valittaneeni äidille, että tuo (varmaan isosisko) katsoo minua, yhyy, yhyy. Nykypäivänä maailma täynnä aikuisia lapsia. Mutta pitäisi minun tästäkin siis tehdä lista, aloittaen "pahasta" isosiskostani, joka katsoi minua vaikka en sitä halunnut...

Musta on vähän ikävää että tulet tähän ketjuun vähättelemään asiaa. Jospa olet hiljaa jos ei ole kerrottavaa.

Jospa vedät vītun korvillesi.

Olisiko sinulla tästä linkata opasvideota? En tiedä miten tulisi toimia, vaikuttaa hankalalta.

Vierailija
871/1359 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi mustaihoista naishenkilöä tuli samaan aikaan hotellin hissiin ja ehdotteli että mentäisiin mun huoneeseen. Kun kieltäydyin, toinen tarttui munista kiinni ja kysyi etteivätkö he kelpaa. Ahdistava kokemus.

Toinen kokemus on kun miespuolinen työkaveri "läpällä" puristi perseestäni hississä. Ei ollut sekään kovinkaan kivaa.

Vierailija
872/1359 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehiäkö ei pysty häiritä seksuaalisesti? Aloitetaan vaikka siitä, että ainakin puolet naisista alipukeutuu. Ahdistavaa, kun minne tahansa menee, niin joutuu katsoa naisten paljastelua.

Mikä siinä ahdistaa? Mua ei ahdista paljastelevat tytöt ja jos en halua katsoa käännän katseen pois?

Vierailija
873/1359 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehiäkö ei pysty häiritä seksuaalisesti? Aloitetaan vaikka siitä, että ainakin puolet naisista alipukeutuu. Ahdistavaa, kun minne tahansa menee, niin joutuu katsoa naisten paljastelua.

Mikä siinä ahdistaa? Mua ei ahdista paljastelevat tytöt ja jos en halua katsoa käännän katseen pois?

Mä katon niitä mieluusti. Sääli kun suomen kesä on niin lyhyt.

Vierailija
874/1359 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mies ole ikinä samalla tavalla fyysisesti uhattuna kuin nainen. Monet naiset välttelevät pimeällä alikulkuja, huonosti valaistuja bussipysäkkejä sekä puiston läpi meneviä kävelyteitä.

Ketjun aihe ei tällä kertaa ollut naisten kokema uhka

Pitää tuoda mittakaava esille. Ei miehen tarvi pelätä pimeällä pysäkillä raiskatuksi tulemista.

Mutta hakatuksi ja tapetuksi tulemista pitää.

Ja huomattavasti enemmän kuin naisten. Valtaosa julkisilla paikoilla tapahtuvista väkivallan teoista kohdistuu miehiin. 

Tää. Ja se että miehet kokonaisuutena on vahvempia ja isompia kuin naiset ei paljoa lämmitä siinä tilanteessa, jos on itse mies ja isompi ja vahvempi tai aseistettu mies käy päälle (ja yleensä asetelma on tämä, harva itse hyökkää selvästi ylivoimaisen vastustajan kimppuun).

Jos mä saan turpaani satakiloiselta karpaasilta niin ihan turha siinä lässyttää mulle että mä olen silti 80-kiloisena vahvempi kuin nainen.

Tämä on kyllä totta. Tietenkin jos ajatellaan kahta kokonaisuutta 'miehet' ja 'naiset' niin melkein kaikki miehet on vahvempia kuin melkein kaikki naiset... Mutta miehet kohtaa enemmän väkivaltaa, se on aivan selvä asia. Ja pienempiä miehiä lätkitään turpaan aivan eri tavalla kuin naisia, se ei ole läheskään yhtä paheksuttavaa lyödä itseään heikompaa jos se on kuitenkin mies.

Tää nyt menee sivuraiteille, mutta olen itse suht' pienikokoinen mies. Laskeskelin, että olen elämässäni saanut turpaan n. 25-30 kertaa, nenäkin on murtunut kolmesti. Kaikki tapaukset toki yöllä ja humalassa, selvin päin saa olla rauhassa kunhan katsoo missä liikkuu. Ikinä ei ole itseäni pienempi tai samankokoinen käynyt kimppuun, aina on ollut huomattavasti isompi.

Niin. Kun puhutaan naisten kokemasta ahdistelusta ja väkivallasta, puhutaan miesten tekemästä väkivallasta ja vallankäytöstä.

Kun puhutaan miesten kokemasta ahdistelusta ja väkivallasta, puhutaan miesten tekemästä väkivallasta ja vallankäytöstä.

Ei kaikki miehet, mutta ikävä kyllä suurimmaksi osaksi miehet.

Niin, muutama prosentti miehistä on väkivaltaisia, ja heidän uhreinaan on usein naisia ja vielä useammin miehiä. Auttaako tämä jotenkin sitä valtavaa miesten enemmistöä, joka on siinä uhriasemassa eikä millään tavalla itse osallistu väkivallantekoihin?

Auttaa uhreja ja potentiaalisia sellaisia siinä, että riskitekijät tunnistetaan ja heille voidaan kohdistaa tarvittavia toimenpiteitä.

Vauvat voisi viedä äideiltään pois, naisilla on taipumus tappaa omat vauvansa.

Minne ne vauvat vietäisiin? Isille, joilla on vielä suurempi taipumus tappaa sekä lapset että heidän äitinsä?

Vierailija
875/1359 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua esimerkiksi ahdistaa se, että menen salille treenaamaan ja jos siellä sattuu olemaan joku nuori nainen kovinkin tiukoissa trikoissa minimaallisen topin kanssa niin joudun miettimään voinko mennä sille laitteelle tai tangolle jolla normaalisti olen, jos ko. nainen treenaa näkökentässäni ilman että minua leimataan tirkisteleväksi pervoksi joka on salilla nuoria naisia katsomassa.

Vierailija
876/1359 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mies ole ikinä samalla tavalla fyysisesti uhattuna kuin nainen. Monet naiset välttelevät pimeällä alikulkuja, huonosti valaistuja bussipysäkkejä sekä puiston läpi meneviä kävelyteitä.

Pitää tuoda mittakaava esille. Ei miehen tarvi pelätä pimeällä pysäkillä raiskatuksi tulemista.

Ja huomattavasti enemmän kuin naisten. Valtaosa julkisilla paikoilla tapahtuvista väkivallan teoista kohdistuu miehiin. 

Tää. Ja se että miehet kokonaisuutena on vahvempia ja isompia kuin naiset ei paljoa lämmitä siinä tilanteessa, jos on itse mies ja isompi ja vahvempi tai aseistettu mies käy päälle (ja yleensä asetelma on tämä, harva itse hyökkää selvästi ylivoimaisen vastustajan kimppuun).

Jos mä saan turpaani satakiloiselta karpaasilta niin ihan turha siinä lässyttää mulle että mä olen silti 80-kiloisena vahvempi kuin nainen.

Tämä on kyllä totta. Tietenkin jos ajatellaan kahta kokonaisuutta 'miehet' ja 'naiset' niin melkein kaikki miehet on vahvempia kuin melkein kaikki naiset... Mutta miehet kohtaa enemmän väkivaltaa, se on aivan selvä asia. Ja pienempiä miehiä lätkitään turpaan aivan eri tavalla kuin naisia, se ei ole läheskään yhtä paheksuttavaa lyödä itseään heikompaa jos se on kuitenkin mies.

Tää nyt menee sivuraiteille, mutta olen itse suht' pienikokoinen mies. Laskeskelin, että olen elämässäni saanut turpaan n. 25-30 kertaa, nenäkin on murtunut kolmesti. Kaikki tapaukset toki yöllä ja humalassa, selvin päin saa olla rauhassa kunhan katsoo missä liikkuu. Ikinä ei ole itseäni pienempi tai samankokoinen käynyt kimppuun, aina on ollut huomattavasti isompi.

Niin. Kun puhutaan naisten kokemasta ahdistelusta ja väkivallasta, puhutaan miesten tekemästä väkivallasta ja vallankäytöstä.

Kun puhutaan miesten kokemasta ahdistelusta ja väkivallasta, puhutaan miesten tekemästä väkivallasta ja vallankäytöstä.

Niin, muutama prosentti miehistä on väkivaltaisia, ja heidän uhreinaan on usein naisia ja vielä useammin miehiä. Auttaako tämä jotenkin sitä valtavaa miesten enemmistöä, joka on siinä uhriasemassa eikä millään tavalla itse osallistu väkivallantekoihin?

Auttaa uhreja ja potentiaalisia sellaisia siinä, että riskitekijät tunnistetaan ja heille voidaan kohdistaa tarvittavia toimenpiteitä.

Minne ne vauvat vietäisiin? Isille, joilla on vielä suurempi taipumus tappaa sekä lapset että heidän äitinsä?

Vaikka, taipumus on silti pienempi kuin naisten tappoluku

Vierailija
877/1359 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laivalla takapuolen puristelua muutama vuosi sitten. Pahoitin mieleni jälkikäteen kun ajattelin tarkemmin tilannetta.

Vierailija
878/1359 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikka, taipumus on silti pienempi kuin naisten tappoluku

https://www.duodecimlehti.fi/duo98026

Vierailija
879/1359 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heitäkö kuuluu tuttavapiiriisi? Varmaan se sitten on ihan ok. Ja ellei ole, he varmaan kertovat sen sinulle.

Vierailija
880/1359 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus muutama vuosi sitten pahoinpideltiin kun ystävää puolustin tuntemattomalta henkilöltä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yhdeksän