Miehet, millaisen seksuaalisen häirinnän, ahdistelun tai väkivallan kohteeksi olet joutunut?
Viime päivinä on puhuttu paljon naisiin kohdistuvasta katuhäirinnästä. Olisi hyvä kuulla myös miesten kokemuksia. Millaista teihin kohdistuva ahdistelu ja häirintä on ollut?
Kommentit (1359)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin psykan osastolla hoitajana ja duuniporukan kanssa illalla oltiin baarissa. Tuli paha olo kesken illan ja lähdin haukkaamaan happea. Olo huononi, joten lepäsin hetken siinä sivussa ja olin sammunut. Heräsin, kun naishoitsu ratsasti mun päällä. Olin naimisissa. En edes tajunnut, että oli raiskaus, kun vasta avioeron jälkeen kerroin uudelle naisystävälle, joka heti pamautti, että suthan on raiskattu. Olikin tosi likanen ja hyväksikäytetty olo ton jälkeen, vaihdoin duunipaikkaakin.
Mun lukiossa yhdelle pojalle tehtiin näin kotibileissä, kun oli sammunut.. siis siihen ihastunu tyttö teki.
Mä en usko näitä tarinoita. Sammuneella miehellä ei seiso. Eikä vastentahtoisen miehen velttoa jölliä saa tungettua emättimeen. Tai sitten pitää olla todellinen messuhalli kyseessä. Ei mene läpi, en usko.
Täh ootteko te jossain perunakellarissa eläneitä vai miten ette ton enempää/paremmin tiedä? Ettekö te ole muka koskaan kuultu, että sammuneelle pojalle/miehelle tehty tollaisia? Ei ole ollut omaa miesystävää tai muuten nähnyt sammunutta miestä? Kai te sen tiedätte, että se erektio voi tulla ihan missä vain millon vain ja on ei-tahdonalainen? Iän myötä voi oppia jonkun verran hallitsemaan, jos olet hereillä ja tietoinen.
Vai tuntuuko vaan liian pahalta tämä kolikon toinen puoli, että päätätte sitten vaan, että täytyy olla valetta (kun oma pää ei kestä todellisuutta)?
Edelleenkin. Kyse ei ole siitä, että noin ei voisi tapahtua,mutta ei noin, kuin tuo ap on sepittänyt tarinan. Ei nyt vaan mene läpi, vaikka kuinka jankutat asiaa ja esität eri henkilöitä, jotka yrittävät " todistaa" että tarinasi on totta.
On tämän palstatrollin tapa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännä, kun tätä ketjua lukee, niin tulee oloon, että miehiä ahdistellaan jatkuvasti ja koko ajan, tai sitten täällä on kaikki miehet , joita on seksuaalisesti ajdisteltu, paikalla 🤣
Ja silti miesten on kovin vaikea uskoa, että naisia ahdistellaan usein. On se jännä yhtälö kyllä.
Miksi puolustelet naisten suorittamaa miesten ahdistelua?
N17
Päinvastoin. Ihmettelen vain miksi he eivät tuomitse naisten ahdistelua jyrkemmin, kun saavat näköjään osansa ahdistelusta itsekin. Olettaisi olevan tarttumapintaa uhrikokemukseen, mutta ei se juuri missään kommentoinnissa näy - päinvastoin.
Missä on sinun sympatia mies uhreja kohtaan, joka on ketjun aihe?
Vai luuletko ettei mies voi olla naisten uhri näissä asioissa?
Missä se on? Esimerkiksi siinä, että aloitin tämän ketjun ja olen kysellyt miesten kokemuksista.
Jos olet ketjun aloittaja, huomaat miten tämäkin lopulta kääntyy siihen, että miesten kokemuksia vähätellään, ei uskota, naiset kokee kuitenkin enemmän jne, mitä eilisessä ketjussa epäiltiinkin. Sitten ihmetellään, miksi miehet ei näistä mielellään puhu tai tuomitse jyrkemmin naisten kokemaa ahdistelua.
Miksi heidän pitäisi, eihän kaikki naisetkaan ota miehiä tosissaan tai edes myönnä koko asiaa.
Älä nyt viitsi. Tässä on uskottu suurin osa kommenteista, suhtauduttu niihin ymmärtäväisesti, kukaan ei ole sanonut ettei miehiä ahdistella, ei ole vähätelty, trollit ja höpöjutut on sellaisiksi sanottu kuten pitääkin. Tässä on aivan turha miesten uhriutua tai sinun heidän puolestaan. Tämä on ollut asiallisin seksuaalista ahdistelua koskeva ketju tällä palstalla.
Mitähän ketjua sinä luet?
On kourittu edestä ja takaa, todella usein töissä, vapaa-ajalla baareissa ja festareilla. Lapsenakin jouduin tätini hyväksikäyttämäksi, silloin en vielä ymmärtänyt asiaa.
Homottelua ja biittelyä. Olen hetero mies ja pidän tuota ahdisteluna. Lisäksi maalitusta keksityillä jutuilla, jotka eivät liity minuun mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naurettavia nämä vastaukset tuolle yhdelle miehelle :D :D
Onko myös naisen vastuulla että häntä tullaan väkisin halaamaan? Miksi naiset te ette voi kysyä että onko ok halata? Miksi oletatte että kaikki miehet haluavat teidän syliinne, ja jos eivät halua niin heidän pitää siitä erikseen sanoa? Kysy jos haluat halailla tuttua tyyppiä, äläkä mene pyytämättä toisen iholle.
Kaksoisstandardit taas loistaa
Mä kyllä säädän itsekin etäisyyttä kädellä, jos joku yrittää väkisin halata. En vain ota sitä halailua vastaan. Känniset miehet voivat nimittäin olla yhtä päällekäyviä ja rasittavia kuin näköjään känniset naisetkin. Varmasti osa kun lukee näitä kokemuksia, ottaa opikseen ja kysyy seuraavilla kerroilla saako miestä halata. Mutta et voi olettaa, että kaikki tajuavat tai lukevat tätä palstaa. On siis hyvä miettiä, miten itse torpata tällaiset tilanteet, jos mahdollista.
Nämä on kyllä yleensä sellaisia että tullaan sivusta/takaapäin kiinni, joten siinä on vähän vaikeaa säädellä mitään. En käy baareissa juurikaan, siitä syystä että itse en koskaan ole niin humalassa että käyttäytyisin poikkeavasti tai liian läheisesti. Kirjastossa/ ruokakaupassa nähdessä ei kukaan näistä tutuista naisista ala halailemaan tervehdykseksi. Eli ilmeisesti ei heilläkään sellaista tapaa oikeasti ole.
T: se alkuperäinen tästä puhunut. En ole kirjoittanut näitä kaikkia viestejä.
Porukoilla on erilaisia tapakulttuureita. Meillä työporukalla on tapana halailla illanvietoissa tai esim. lomalla jossain kaupungilla tavatessa. Sekä miehet että naiset halataan - miehillä se toisen käden hali ja selkääntaputus keskenään, naisilla ihan oikea haliote. Tietenkään joka arkiaamu töihin tullessa tai kaupassa töiden jälkeen tavattaessa ei halailla, mutta muualla, vapaalla tavattaessa kyllä, aina.
Mutta muut toimii tietenkin omalla vakiintuneella tavallaan myös.
Vierailija kirjoitti:
Höpöhöpöpöpönlöö. Alkoholi ja kaatokännissä varsinkin aiheuttaa sen, että mies ei saa ere ktiota. Kaikki tämän tietää. Erekti ohäiriöisille neuvotaan ensimmäisenä tarkistamaan elämäntavat ja nautintoaineet, jotka vaikuttavat p e niksen toimintaan.
Ihan lääketieteellinen fakta. Mutta ko tarina kirjoittaja onkin palstatrolli.
Mitä se kertoo minusta -naisesta, että kaatokännien jälkeen herään kosteana?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin psykan osastolla hoitajana ja duuniporukan kanssa illalla oltiin baarissa. Tuli paha olo kesken illan ja lähdin haukkaamaan happea. Olo huononi, joten lepäsin hetken siinä sivussa ja olin sammunut. Heräsin, kun naishoitsu ratsasti mun päällä. Olin naimisissa. En edes tajunnut, että oli raiskaus, kun vasta avioeron jälkeen kerroin uudelle naisystävälle, joka heti pamautti, että suthan on raiskattu. Olikin tosi likanen ja hyväksikäytetty olo ton jälkeen, vaihdoin duunipaikkaakin.
Juupa juu- menet baarista pihalle ja sammut ja nainen " ratsastaa" sinulla, ja kukaan ei puutu asuasntai soita poliisia? Ja olet sammunut, niin eipä se vehkeesi toimi.
Ikävää että joku palstatrolli löi lössiksi tämänkin ketjun ja tuuppaa tänne näitä samanlaisia tarinoita ja näitä keksittyjä juttuja.
Jos ympärillä on vain tämän "hoitsun" humalaisia kavereita niin eivät he takuulla tuollaiseen puutu. Sitä paitsi sammuneellakin voi "peli" toimia tai sitten miehen "se" on velttonakin kookas.
Koskaan ei ole sammuneena seisonut.
Ihan mielenkiinnosta: mistä hitosta sinä sen tiedät?
Itse ainakin usein herään syvästä unesta esim. herätyskelloon teltta pystyssä. Mistä siis tiedät, että ollessasi tiedottomassa tilassa sinulla ei ole erektioita?
Joo, unessa olen itsekin herännyt, mutta sammuneena tuskin. Ei siinä tilassa. Hyvin epäuskottavaa.
Jos menee hetkeksi sivuun lepuuttamaan ja nukahtaa "sammuu" ja herää kun nainen ratsastaa; et voi tietää miten lyhyt hetki tuo on ollut, voihan olla että tosi lyhyt ja nainen yhden kerran ehtinyt vaan "alas asti" istahtaa ja mies on heti herännyt ja työntänyt naisen pois päältään. Mitä te kuvittelette, että tunnin ehtinyt homma jatkua? Tuskinpa, todennäköisesti hyvin lyhyt ja nopea tapahtuma.
Inhottavaa kieltämättä puhua toisen jutusta, mutta ihmeellisiä nää vänkääjät. Tulee mieleen, että ei hirveän lukeneita ihmisiä tai sitten libfemejä, jotka ei halua nähdä oman sukupuolensa edustajien pahuutta, vaan haluavat jatkaa k i ll a ll men -linjallaan.
Ai, sä olet tullut jo baarista. Eikö ollut kivaa?
Sä oot sairas.
Vierailija kirjoitti:
Höpöhöpöpöpönlöö. Alkoholi ja kaatokännissä varsinkin aiheuttaa sen, että mies ei saa ere ktiota. Kaikki tämän tietää. Erekti ohäiriöisille neuvotaan ensimmäisenä tarkistamaan elämäntavat ja nautintoaineet, jotka vaikuttavat p e niksen toimintaan.
Kukaan ei ole puhunut kaatokännistä. Älä vääristele.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun lukiossa yhdelle pojalle tehtiin näin kotibileissä, kun oli sammunut.. siis siihen ihastunu tyttö teki.
Mä en usko näitä tarinoita. Sammuneella miehellä ei seiso. Eikä vastentahtoisen miehen velttoa jölliä saa tungettua emättimeen. Tai sitten pitää olla todellinen messuhalli kyseessä. Ei mene läpi, en usko.
Täh ootteko te jossain perunakellarissa eläneitä vai miten ette ton enempää/paremmin tiedä? Ettekö te ole muka koskaan kuultu, että sammuneelle pojalle/miehelle tehty tollaisia? Ei ole ollut omaa miesystävää tai muuten nähnyt sammunutta miestä? Kai te sen tiedätte, että se erektio voi tulla ihan missä vain millon vain ja on ei-tahdonalainen? Iän myötä voi oppia jonkun verran hallitsemaan, jos olet hereillä ja tietoinen.
Vai tuntuuko vaan liian pahalta tämä kolikon toinen puoli, että päätätte sitten vaan, että täytyy olla valetta (kun oma pää ei kestä todellisuutta)?
Edelleenkin. Kyse ei ole siitä, että noin ei voisi tapahtua,mutta ei noin, kuin tuo ap on sepittänyt tarinan. Ei nyt vaan mene läpi, vaikka kuinka jankutat asiaa ja esität eri henkilöitä, jotka yrittävät " todistaa" että tarinasi on totta.
Nyt on jo jokseenkin skitsoidia ja psykoottista touhua, jos oikeasti luulet, että täällä vain yksi ihminen sun kanssa kirjoittaa.
Rainnin mukaan esimerkiksi jenkeissä yksi kymmenestä rais ka uksen uhrista on mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan kaatokännissä, jos sammuu kotimatkalla kotiinsa jonnekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt on jo jokseenkin skitsoidia ja psykoottista touhua, jos oikeasti luulet, että täällä vain yksi ihminen sun kanssa kirjoittaa.
sivusta: käytät sanaa skitsoidi väärin.
Vierailija kirjoitti:
https://aasas.ca/support-and-information/men-and-sexual-assault/
Siellä: Its also not uncommon for males to experience involuntary erections during a sexual assault.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
sivusta: käytät sanaa skitsoidi väärin.
Miten toi ei susta ole mielikuvitusmaailmaansa vetäytymistä, jos tuo kuvittelee kirjoittavansa oikeasti vain yhden kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Voi luoja mitä ämmäilyä. Miehet eivät ole KOSKAAN, IKINÄ, MISSÄÄN KOKO MAAILMAN HISTORIAN AIKANA siirtäneet keskustelua naisiin heidän kärsimyksestään. Akat pillittämässä ringissä kuuntelemassa miesten paljon pienempiä ongelmia, samaan aikaan kun miesten panos naisten ahdisteluun on VAIN JA AINOASTAAN VÄHÄTTELY, KIERTELY, UHRIN SYYTTÄMINEN JA NAI*VIHA.
Herätkää nyt vähän, akat :D Ei miehet KOSKAAN tee mitään eteenne yhteiskunnassa. Kenes nimi vaihtuu? Abortoidaanko poikia? Kuka tekee kotityöt? Onko miehet puhuneet vä*ivaltaa ja rai*kauksia vastaan?
Menkää mille tahansa miesvaltaiselle palstalle ja tulette huomaamaan että YKSIKÄÄN MIES, KOSKAAN, MISSÄÄN EI OLE HALUNNUT YMMÄRTÄÄ NAISIA.
Te heteroakat olette kyllä naurunaihe. Kunnon vedätettäviä pässejä, pillittäjiä ja seksileluja. Siksi teillä ei oikeuksia ole ollutkaan.
Sä voit todella huonosti, olet ilmeisesti itse traumatisoitunut? Kannattaa varata aika auttajalle. Vaikka miespsykoterapeutille, niin huomaat miten hienoja miehiä on olemassa. Voimia!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan kaatokännissä, jos sammuu kotimatkalla kotiinsa jonnekin.
En vaivaudu edes jatkamaan, kun et ole edes lukenut juttuja kunnolla vaan heittelet omiasi.
Pakkomielteisesti ihastuneet naiset ovat äärimmäisen rasittavia. Osa jopa haitallisia miehen kannalta. Mutta minkäs nainen näille "tunteilleen" voi. No toki voisi ottaa yhteyttä niin voisi tehdä tähän "pilveen" reiän. Mutta kun ei pysty/halua!
Niin ja ennen kaikkea uskalla.