Miehet, millaisen seksuaalisen häirinnän, ahdistelun tai väkivallan kohteeksi olet joutunut?
Viime päivinä on puhuttu paljon naisiin kohdistuvasta katuhäirinnästä. Olisi hyvä kuulla myös miesten kokemuksia. Millaista teihin kohdistuva ahdistelu ja häirintä on ollut?
Kommentit (1359)
Meillä töissä on sellainen nainen, joka usein kun keskustellaan,hän liikuttelee kieltä poskessaan ja katsoo minua silmiin. En tiedä, puhdistaako kän kielellään hampaitaan vai onko tuo jotain muuta, mutta se näyttää irvokkaalta.
Vierailija kirjoitti:
Jännittävää, että miehiä ahdistaa tuttavaporukassa halaaminen ja kokevat siitä kieltäytymisen vaikeaksi, mutta sitten taas miesten mielestä naisten tulisi ottaa huutelut, rivot eleet, ehdottelut, lääppimiset, seuraan tunkeutumiset ja fyysiset lähestymiset lähinnä kohteliaisuuksina ja kehuina. En tiedä mitä tästä pitäisi ajatella. Viisaammat kertokoot.
Pitäisi ajatella, että maailmassa on enemmän kuin yksi mies.
Ole hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännittävää, että miehiä ahdistaa tuttavaporukassa halaaminen ja kokevat siitä kieltäytymisen vaikeaksi, mutta sitten taas miesten mielestä naisten tulisi ottaa huutelut, rivot eleet, ehdottelut, lääppimiset, seuraan tunkeutumiset ja fyysiset lähestymiset lähinnä kohteliaisuuksina ja kehuina. En tiedä mitä tästä pitäisi ajatella. Viisaammat kertokoot.
Pitäisi ajatella, että maailmassa on enemmän kuin yksi mies.
Ole hyvä.
Kiitän, tuo on hyvä alku aina kaikissa keskusteluissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi nykyaikana naiset ovat noin julmia ja pahoja? Luin tätä viestiketjua läpi ja hiljaiseksi vetää naisten töykeä ja ala arvoinen käytös.
Näin naisena, ravintola-alalla pitkään työskennelleenä, minua ei yllätä yksikään näistä kokemuksista. Naiset ovat yllättävän päällekäyviä varsinkin humalapäissään.
Myös alalla on tullut nähtyä työpaikoilla häirintää/ahdistelua miehiä, jopa homoja kohtaan, mutta se usein sivuutetaan vain naisten räväkkyydellä ja huumorilla.
Varmasti tätä tapahtuu myös muilla aloilla, samoihin syihin vedoten.
Luin joskus tieteelisen tutkimuksen, jossa oli saatu vahvistus sille että humalassa naisten testosteroni tasot kasvoivat kun taas miehillä vastaavassa tilanteessa estrogeenitasot kohosivat.
Näin miehenä voin todeta, että ainakin minä muutun humalassa joskus hiukan "homomaiseksi" (homoja halventamatta). Moni nainen taas tuntuu muuttuvan jotenkin maskuliinisemmaksi.
Millainen on homomainen halventamatta? Minun tuntemani homot eivät eroa habitukseltaan millään lailla heteroista tai päinvastoin.
Sellainen, että esim puristelee toisten miesten perseitä, haluaa ehkä telakoitua. Ei se habitus vaan käytös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi nykyaikana naiset ovat noin julmia ja pahoja? Luin tätä viestiketjua läpi ja hiljaiseksi vetää naisten töykeä ja ala arvoinen käytös.
Näin naisena, ravintola-alalla pitkään työskennelleenä, minua ei yllätä yksikään näistä kokemuksista. Naiset ovat yllättävän päällekäyviä varsinkin humalapäissään.
Myös alalla on tullut nähtyä työpaikoilla häirintää/ahdistelua miehiä, jopa homoja kohtaan, mutta se usein sivuutetaan vain naisten räväkkyydellä ja huumorilla.
Varmasti tätä tapahtuu myös muilla aloilla, samoihin syihin vedoten.
Luin joskus tieteelisen tutkimuksen, jossa oli saatu vahvistus sille että humalassa naisten testosteroni tasot kasvoivat kun taas miehillä vastaavassa tilanteessa estrogeenitasot kohosivat.
Näin miehenä voin todeta, että ainakin minä muutun humalassa joskus hiukan "homomaiseksi" (homoja halventamatta). Moni nainen taas tuntuu muuttuvan jotenkin maskuliinisemmaksi.
Millainen on homomainen halventamatta? Minun tuntemani homot eivät eroa habitukseltaan millään lailla heteroista tai päinvastoin.
Sellainen, että esim puristelee toisten miesten perseitä, haluaa ehkä telakoitua. Ei se habitus vaan käytös.
Eli sinun tekee mieli aina kännissä puristella toisten miesten pakaroita? Ehkä asiaa kannattaa miettiä pidemmällekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin psykan osastolla hoitajana ja duuniporukan kanssa illalla oltiin baarissa. Tuli paha olo kesken illan ja lähdin haukkaamaan happea. Olo huononi, joten lepäsin hetken siinä sivussa ja olin sammunut. Heräsin, kun naishoitsu ratsasti mun päällä. Olin naimisissa. En edes tajunnut, että oli raiskaus, kun vasta avioeron jälkeen kerroin uudelle naisystävälle, joka heti pamautti, että suthan on raiskattu. Olikin tosi likanen ja hyväksikäytetty olo ton jälkeen, vaihdoin duunipaikkaakin.
Juupa juu- menet baarista pihalle ja sammut ja nainen " ratsastaa" sinulla, ja kukaan ei puutu asuasntai soita poliisia? Ja olet sammunut, niin eipä se vehkeesi toimi.
Ikävää että joku palstatrolli löi lössiksi tämänkin ketjun ja tuuppaa tänne näitä samanlaisia tarinoita ja näitä keksittyjä juttuja.
Tässä klassikkovastaus #1: ei se ole voinut olla seksuaalista hyväksikäyttöä, koska ei ole ollut erektiota.
Vaihtoehtoinen vähättely menee sit näin: no jos sulla oli erektio niin sähän tykkäsit siitä!
Vierailija kirjoitti:
Varmaan siitä, ettei miehet tai naiset ole homogeeninen joukko, vaan yksilöitä. Onhan tänne joku tullut ihan toivomaan ahdistelua tai kertomaan, että se on ollut mukavaa. Tuskin ovat samat ihmiset jotka ahdistuvat halailusta, mutta lääppivät itse.
Hyvä, että asioista puhutaan. Kyllä minä naisena olen varmaankin joskus nuorempana syyllistynyt, erityisesti humalassa, ahdisteluun. Varsinkin, kun olin aika hyvännäköinen, niin suurimman osan ajasta käytös ei ollut muiden mielestä ikävää. Muistan ainakin muutaman kerran kun on pitänyt aamulla soittaa ja pyytää anteeksi käytöstä, onneksi tuttavat ovat suhtautuneet huumorilla ja hyväksyneet pahoittelut. Mutta varmasti on jäänyt tilanteita, jossa en toisen epämukavuuta ole huomannut. Nyt vanhempana ja elämää nähneenä ja kun asioista puhutaan, ymmärtää ettei se omakaan käytös ole aina ollut ok. Toisinpäin sama homma, on joskus mennyt tuttava miehillä käytös yli, kun asian olen nostanut esille, jos on oikeasti pahoiteltu, niin asia on ollut sillä selvä. Toisaalta jos on vähätelty tai vääristelty, niin en enää ole heidän seuraa kaivannut. Tai jos tilanne on toistunut asiallisesta keskustelusta huolimatta. Ihmiset oppii, kasvaa ja kehittyy.
Vierailija kirjoitti:
Pilaantuvat eli 40v+ naiset ovat pahinta. Luulevat kaikkien nuorten miesten kuolaavaan heitä.
Ei kai nyt sentään, elät fantasioissa.
Vierailija kirjoitti:
Ollessani 18-vuotias ja ensimmäistä kertaa ilman vanhempia ruotsinlaivalla, joku reilu kolmekymppinen humalainen nais(kaveri)pari tuli läpsimään pyllyä ja huusivat hyvää persettä. Tilanne oli ohi sekunneissa, mutta äkkiä ja yllättäen iholle tuleminen säikäytti. Festareilla (yleensä pahasti päihtyneet) tuntemattomat naiset ovat joskus ängenneet halaamaan, pussaamaan, kourimaan tai ehdottelemaan rivoja. Näissä tilanteissa eroon pääseminen on ollut työlästä.
Ikävuosina 16-20 tapasimme vanhemman herrasmiehen uimahallin saunassa, mies kävi uimassa ja me kavereideni kanssa kuntosalilla. Alkuun juttelimme saunassa normaalisti ja mies vaikutti erittäin herrasmiesmäiselle. Hän oli sosiaalisesti hyvä ja hauskaa seuraa. Ajan myötä hiljalleen yhteiselo meni pienin askelein kohti seksuaalista häirintää. Ensin kuvioihin tuli selän peseminen, sitten pitkäksi venyneet kättelyt ja halaamiset ja myöhemmin myös jutut alkoivat ottaa seksuaalisia sävyjä. Viimeisenä vaiheena koskettelut alkoivat siirtyä epämääräisille alueille (kädet, polvet, reidet) ja hän alkoi kommentoimaan (kehuvasti) mm. peniksiämme. Lopussa hän myös paljasti olevansa homoseksuaali. Tämä tarina rakentui usean vuoden ja yli sadan tapaamiskerran aikana, joten sen vuoksi luottamus pääsi syntymään, ennen kuin se särkyi.
Myöhemmällä seksuaalinen häirintä on ollut pääasiassa saunassa. Usein naisten saunavuoro (asiallisesti) on rauhoitettu vain naisille, mutta miesten vuorolla saa käyttäytyä miten haluaa. Jotkut naiset tulevat (täysissä pukeissa) kurkkimaan saunaan ja jos saunan jälkeen käydään alasti uimassa, niin siellä pihalla kyttäillään täysin avoimesti, joskus jopa kamerakännyköiden kanssa. Erityisen ahdistavaa tämä on tuttujen kesken, esim työporukalla, en halua esitellä alastonta vartaloa kollegoilleni. Kaikki ymmärtävät sen että pikkupöhnässä oleva Seppo ei saa missään nimessä mennä naisten saunavuorolla kurkkimaan huonolla tekosyyllä, mutta Sirpan kohdalla tätä katsotaan läpi sormien.
Kokeilepa seuraavassa työporukan saunatilaisuudessa mennä kameran kanssa paikalle kun naiset tulee saunasta.
Vierailija kirjoitti:
Työpaikalla on seksuaalisesti ahdisteltu vaikka kuinka usein ja seksuaalista häirintää on lähes päivittäin. Olen ainut mies toimistolla.
Baareissa en käy, mutta sen voisi lisätä tähän listaan, kun kaikki miehet tietävät, kuinka naiset kohtelevat miehiä humalassa...
Festareilla naiset koskettelevat.
Treffeillä jotkut naiset asettavat kätensä rintakehälleni, kun suutelevat.
M27
Mikset vaan sano että lopettakaa? Vaikka on ainut mies toimistolla voi silti laittaa ahdistelijat ruotuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Baarissa on puristeltu persettä ja kerran jopa väkisin yritetty suudella.
Miehenä en kuitenkaan pidä näitä mitenkään vakavina, lähinnä huvittaa nuo tapahtumat.
En ymmärrä miksi naisten pitää uhriutua tuollaisista, onko taka-ajatuksena vaan uhriutumalla kerjätä etuoikeuksia ilman vevollisuuksia?
Etkö oikeasti ymmärrä? Olisko fyysisillä eroilla mitään tekemistä asian kanssa? Miehet ovat usein isompia ja samankokoisetkin miehet fyysisesti vahvempia kuin naiset. Naisten on vaikeampi taistella vastaan. Se pelottaa ja ahdistaa kun sinua vahvempi rikkoo rajoja ja sinusta tuntuu, ettet voi sille mitään jos hän vain jatkaa sitä.
En ole sama mutta tuo fyysinen vahvuus taistella vastaan ei oikein auta kun tekijänä on nainen, normaalilla miehellä on aivan helvetinmoinen kynnys edes puolustaa itseään jotenkin fyysisesti naista kohtaan, yhteiskunnan paine ja yleinen moraalikäsitys on jo nuoresta asti se että naista ei pahalla kosketa vaikka mikä olisi.
Näin. Tämän lisäksi kynnystä nostaa entisestään se, että jos mies puolustautuu, uskotaan naista kuitenkin lähes aina. Mies on todellisuudessa se uhri, mutta naisen ei tarvitse kuin sanoa, että mies oli se joka ahdisteli, niin häntä uskotaan ja mies saa syyt niskoilleen.
Jep. Mua on pari eksää pahoinpidellyt avarilla, nyrkillä, harjanvarrella ja mm. lasisella tuhkakupilla. Puolustautua en ole uskaltanut kertaakaan, koska se olisi silloin välittömästi soitto poliisille tai jollekin kovanyrkkiselle tutulle että mä kävin päälle. Ja ne naiset on tasan tarkkaan tienneet tämän, siksi jotkut naiset (onneksi toki harvempi) niin herkästi sitä väkivaltaa käyttääkin itseään vahvempaa vastaan. Ne on ilmaisia lyöntejä, tietää ettei ole tulossa takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mies ole ikinä samalla tavalla fyysisesti uhattuna kuin nainen. Monet naiset välttelevät pimeällä alikulkuja, huonosti valaistuja bussipysäkkejä sekä puiston läpi meneviä kävelyteitä.
Ketjun aihe ei tällä kertaa ollut naisten kokema uhka
Pitää tuoda mittakaava esille. Ei miehen tarvi pelätä pimeällä pysäkillä raiskatuksi tulemista.
Mutta hakatuksi ja tapetuksi tulemista pitää.
Ja huomattavasti enemmän kuin naisten. Valtaosa julkisilla paikoilla tapahtuvista väkivallan teoista kohdistuu miehiin.
Tää. Ja se että miehet kokonaisuutena on vahvempia ja isompia kuin naiset ei paljoa lämmitä siinä tilanteessa, jos on itse mies ja isompi ja vahvempi tai aseistettu mies käy päälle (ja yleensä asetelma on tämä, harva itse hyökkää selvästi ylivoimaisen vastustajan kimppuun).
Jos mä saan turpaani satakiloiselta karpaasilta niin ihan turha siinä lässyttää mulle että mä olen silti 80-kiloisena vahvempi kuin nainen.
Mut katsos sitä ei lasketa, kun tekijä on samaa sukupuolta uhrin kanssa. Se sattuu kai vähemmän ja silleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pahimmillaan mua on lähennelty baarissa vaikka olin siellä tyttöystävän kanssa. Tyttöystävän ollessa vessassa yksi tapaus (ei edes mikään puuma/pubiruusu vaan varmaan noin ikäiseni ja suht hyvän näköinen) tuli ehdottelemaan ja koskettelemaan. Kun annoin pakit, niin arvatkaa mitä teki? Veti mun tyttöystävän sivuun ja sanoi, että olin sillä aikaa kun hän oli vessassa, niin MINÄ olin tullut ehdottelemaan hänelle että vedetään pikaiset vessassa tai lähdetään jatkoille!
Onneksi tyttöystävä ei uskonut.
No huh huh! Onneksi ei uskonut. Tuollainen varatun vikittely ja vonkaaminen on jo halveksuttavaa, mut aivan kuvottavaa että joku on valmis vaikka rikkomaan toisen parisuhteen ihan vaan kostoksi siitä, että toinen kehtasi olla lämpenemättä.
Eiköhän sen tarkoitus ollut alunperinkin rikkoa se suhde. Käsittämätöntä mutta jotkut saa tosta kiksinsä.
Vierailija kirjoitti:
Puristeltu takapuolesta, suudeltu väkisin, kosketeltu kasvoihin ja hiuksiin. Nämä naiset ovat olleet arviolta 30-60 vuoden ikähaarukassa. Kaikki eivät ole olleet päihtyneitä, tätä on tapahtunut myös työpaikalla aivan päiväsaikaan. Joitakin naispuolisia työkavereita joudun välttelemään tällaisen käytöksen vuoksi. Olen vieläpä suhteellisen tukeva ja lyhyt mies, joten senkin vuoksi tällainen aggressiivinen käytös joidenkin naisten taholta ihmetyttää.
Todella päällekäyvää.
Itse pidän, kun saan paljon naisia. Mitä enemmän, sen parempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mies ole ikinä samalla tavalla fyysisesti uhattuna kuin nainen. Monet naiset välttelevät pimeällä alikulkuja, huonosti valaistuja bussipysäkkejä sekä puiston läpi meneviä kävelyteitä.
Ketjun aihe ei tällä kertaa ollut naisten kokema uhka
Pitää tuoda mittakaava esille. Ei miehen tarvi pelätä pimeällä pysäkillä raiskatuksi tulemista.
Mutta hakatuksi ja tapetuksi tulemista pitää.
Ja huomattavasti enemmän kuin naisten. Valtaosa julkisilla paikoilla tapahtuvista väkivallan teoista kohdistuu miehiin.
Tää. Ja se että miehet kokonaisuutena on vahvempia ja isompia kuin naiset ei paljoa lämmitä siinä tilanteessa, jos on itse mies ja isompi ja vahvempi tai aseistettu mies käy päälle (ja yleensä asetelma on tämä, harva itse hyökkää selvästi ylivoimaisen vastustajan kimppuun).
Jos mä saan turpaani satakiloiselta karpaasilta niin ihan turha siinä lässyttää mulle että mä olen silti 80-kiloisena vahvempi kuin nainen.
Mut katsos sitä ei lasketa, kun tekijä on samaa sukupuolta uhrin kanssa. Se sattuu kai vähemmän ja silleen.
Eihän se ole lainkaan epäreilua; ei kumpikaan ole vahvempi, ne on täysin tasaväkiset. Mies on mies on mies.
Vierailija kirjoitti:
Mm. kerran yömyöhään olin kävelemässä kotiin ja 50 metrin päässä 2 tätinaista tuli taksista ulos. He olivat selvästi alkoholin vaikutuksen alaisena. Jouduin kävelemään heidän ohitse ja he rupesivat tietysti juttelemaan juuri minulle rivouksia. Toinen täti painoa rintavarustustaan käteeni vasten koko sen 2 minuuttia kun yritin päästä lähtemään.
Hyi. Olisivat edes olleet hyvännäköisiä naamasta, mutta ei.
Tarvitsivat rintahierontaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pahimmillaan mua on lähennelty baarissa vaikka olin siellä tyttöystävän kanssa. Tyttöystävän ollessa vessassa yksi tapaus (ei edes mikään puuma/pubiruusu vaan varmaan noin ikäiseni ja suht hyvän näköinen) tuli ehdottelemaan ja koskettelemaan. Kun annoin pakit, niin arvatkaa mitä teki? Veti mun tyttöystävän sivuun ja sanoi, että olin sillä aikaa kun hän oli vessassa, niin MINÄ olin tullut ehdottelemaan hänelle että vedetään pikaiset vessassa tai lähdetään jatkoille!
Onneksi tyttöystävä ei uskonut.
No huh huh! Onneksi ei uskonut. Tuollainen varatun vikittely ja vonkaaminen on jo halveksuttavaa, mut aivan kuvottavaa että joku on valmis vaikka rikkomaan toisen parisuhteen ihan vaan kostoksi siitä, että toinen kehtasi olla lämpenemättä.
Eiköhän sen tarkoitus ollut alunperinkin rikkoa se suhde. Käsittämätöntä mutta jotkut saa tosta kiksinsä.
Jotain sairasta narsismia/heikkoa itsetuntoa. Onhan se varmaan melkoinen egoboosti joillekin että "tuo tyyppi oli valmis riskeeraamaan suhteensa päästäkseen mun kanssa baarin vessaan pikapanolle, mä mahdan olla melkoinen mimmi"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehenä minua ahdistellaan usein töissä, mikä sinänsä on ok, koska materiaali siellä on sellaista ettei oikein olla tässä maailmassa, eli tuota voi odottaakin.
Sen lisäksi minua pussaillaan, halaillaan, puristellaan jne naispuolisten tuttujen toimesta kun he ovat hieman alkoholia nauttineet. En pidä tästä, ene halua vieraita naisia noin lähelle, ja lisäksi minulla on jo oma vaimo jota halailen mielelläni, ja noihin kohtaamisiin liittyy yleensä flirtti naisen puolelta, ja koen hyväksyväni sen ja olevan siinä flirtissä mukana jos en työnnä naista pois välittömästi ja sano jyrkästi että ei. En kuitenkaan osaa noissa tilanteissa tehdä muuta kuin seistä tumput suorina, ja antaa tervehtimishyväilyn ja suukottelun jatkua passiivisena.
Ymmärrän että olen muiden mielestä herkkis, ja että tuonkaltainen kohtaaminen ja tervehtiminen on normaalia.
Silti mietin olisiko se normaalia toisinpäin.
Ei se kyllä ole normaalia. Yleensä ihmiset valitsevat tervehtimistavan kunkin ihmisen mukaan. Aina voi nyökkäysmoikata, jos tietää ettei toinen tykkää iholle menevistä tervehtimistavoista.
Olisko sun mahdollista noissa tilanteissa jotenkin ohjata omalla kädellä sitä etäisyyttä? Eli ottaisit itse naista olkapäästä kiinni, kurotat antamaan nopean puolihalin tervehdykseksi, mutta samalla kuitenkin pidät sillä omalla kädellä vähän etäisyyttä ja työnnät sitten lisää etäisyyttä väliin kun puolihali suoritettu? Teet van jääräpäisesti sitä, niin tulee automaattiseksi reaktioksi jossakin vaiheessa ja tyhmempikin tajuaa, että ei tarvitse tulla lääppimään.
^^ En tarkoittanut ylläolevaa neuvoa kyseisten naisten ahdistavan käytöksen vähättelyksi. Mutta jos on sellainen ihminen, joka kokee vaikeaksi puolustaa omia rajojaan ja "jähmettyy" kuten edellä ollut mies kirjoitti, niin siihen jähmettymiseen auttaa kun etukäteen miettii taktiikan, millä toimii kyseisenkaltaisessa tilanteessa. Tämä pätee ihan kaikenlaisiin tilanteisiin. Ja kyllä, antaisin saman neuvon naiselle, joka kertoo, että lamaantuu kun joutuu epätoivotun lähestymisen kohteeksi.
Kaikkihan me toivottaisiin, että muut ihmiset osaisivat käyttäytyä ja kunnioittaa toisia ilman sanomistakin. Mutta valitettavasti jotkut eivät osaa tai eivät välitä. Koska et pysty kontrolloimaan muiden käytöstä niin mieti, onko jotain miten voit itse vaikuttaa tilanteeseen. Naiset ovat aina opetelleet kikkakolmosia, joilla päästä epätoivotuista tilanteista. Kyllä naisten taktiikoista voi miehetkin jotain oppia.
Minä kun olen koko ajan luullut että tarkoitus on että ihmiset lopettavat toisten seksuaalisen häirinnän, eikä se että uhrit joutuvat kikkaskolmostelemaan.
Tuttavan halaaminen nyt ei lähtökohtaisesti ole seksuaalista häirintää, kuten hyvin tiedät.
paitsi kun sen tekee "vähän limainen eno"
Koska on halaamista ja "halaamista". Kun tapaa kaverin ja halaa tervehdykseksi, se on ok, jos toinen ei ole ilmaissut tuon olevan vääränlaista toimintaa. Kun halaa toista, mahdollisesti vierasta, ja lääppii ja kommentoi limaisuuksia, se ei ole ok.
Vierailija kirjoitti:
Minua on puristeltu perseestä, tarrattu munaan, suudeltu väkisin jne
Jos näistä on valittanut henkilökunnalle on itse lentänyt pihalle. Nykyään osaa sitten olla välittämättä kun ei joka tätiurpon takia viitsi lentää baarista pihalle.
Kaada juoma niiden päälle vahingossa.
Älkäämme siis ruokkiko sinua. Voit poistua ketjusta, kun aihe ei sinua kosketa millään tavalla.